Τετάρτη, 7 Αυγούστου 2013

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Συνάντηση με τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Κωστή Χατζηδάκη είχαν σήμερα το πρωί οι 13 Περιφερειάρχες στο πλαίσιο των επαφών ενόψει της νέας Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020, στην οποία συμμετείχε και ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κ. Νάσος Γιακαλής.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε  στην προετοιμασία για τη διαχείριση του νέου ΕΣΠΑ, η οποία θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Αυγούστου. Παράλληλα όμως συζητήθηκαν και μια σειρά άλλων θεμάτων, όπως η ενίσχυση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), η επιτάχυνση των αδειοδοτήσεων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, η πάταξη του παραεμπορίου, οι έλεγχοι των λαϊκών αγορών και ο καθορισμός του ωραρίου των Κυριακών.

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ

«Θα ήθελα να εκφράσω τα θερμά συγχαρητήριά μου στην Αστυνομική Διεύθυνση Χίου, το ΑΤ Μαστιχοχωρίων και όλες τις υπηρεσίες που συνεργάστηκαν, με αποτέλεσμα την επιτυχία της σύλληψης του 72χρονου κατηγορούμενου για κατασκοπία, καθώς και τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των κατηγορούμενων για τρομοκρατία. Η ασφάλεια στο νησί της Χίου αποτελεί προϋπόθεση ανάπτυξης και ευημερίας και σε αυτόν τον τομέα, τα στελέχη τόσο της ΕΛ.ΑΣ. όσο και του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. δίνουν καθημερινό αγώνα».

Κώστας Τριαντάφυλλος

Βουλευτής Χίου

ΣΕ ΠΟΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΟΙ "ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΙ" ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ


Σε ποιά (νέα) Υπουργεία πηγαίνουν οι διαθέσιμοι Δημοτικοί Αστυνομικοί
[ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ]
Επιπλέον του 10% των Δημοτικών Αστυνομικών, που θα παραμείνουν στους Δήμους, όπως έχει διαβεβαιώσει και ο αρμόδιος Υπουργός των Εσωτερικών, Γιάννης Μιχελάκης, και πέραν των όσων διατεθούν στην ΕΛ.ΑΣ., για τον θεσμό του «Αστυνομικού της Γειτονιάς» και τη φύλαξη Σωφρονιστικών Ιδρυμάτων, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες τουepoli.gr, αίτημα διάθεσης μέρους των Δημοτικών Αστυνομικών, που τίθενται σε καθεστώς διαθεσιμότητας - κινητικότητας, υπέβαλαν κι άλλα Υπουργεία.
Σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες του epoli.gr, τα Υπουργεία Οικονομικών - ενίσχυση του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.) για φορολογικούς ελέγχους, Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας - ενίσχυση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) στην προσπάθεια καταπολέμησης της «μαύρης», αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας, Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας για εντατικοποίηση των ελέγχων στην Αγορά, αλλά και το Υπουργείο Εσωτερικών στην προσπάθεια εφαρμογής της μεταναστευτικής του πολιτικής, έχουν εκδηλώσει επίσημο ενδιαφέρον να απορροφήσουν μέρος των “διαθέσιμων” Δημοτικών Αστυνομικών, πλέον αυτού του 10%, που θα παραμείνουν στους Δήμους.

epoli.gr

ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΛΙΒΑΝΕΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΡΔΑΜΥΛΩΝ

     Μια πολύ ενδιαφέρουσα  τιμητική εκδήλωση έχει οργανώσει ο Σύλλογος Αποφοίτων Λιβάνειου Γυμνασίου Καρδαμύλων το Σάββατο, 10 Αυγούστου 2013, στα Καρδάμυλα, στο χώρο του ιστορικού Γυμνασίου, με ώρα έναρξης στις 19.00 μ.μ.

     Κατά την εκδήλωση πρόκειται να βραβευθούν οι αριστούχοι μαθητές Γυμνασίου, Ε.Π.Α.Λ. και Γενικού Λυκείου, οι μαθήτριες για τη διάκρισή τους στον 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, καθώς και οι μαθήτριες για τη διάκρισή τους στο Πανελλήνιο μαθητικό πρωτάθλημα Πετόσφαιρας. Βράβευση μαθητών θα πραγματοποιηθεί και από τον Καρδαμυλίτικο Σύλλογο Νέας Υόρκης, καθώς και από την οικογένεια Μαρινάκη.

     Εξέχουσα θέση στις εκδηλώσεις έχει η ανακοίνωση επιδόματος σπουδών για 22 παιδιά των Καρδαμύλων, με εμπνευστή την κ. Βρανοπούλου και χορηγό τα ναυπηγεία CHENGXI SHIPYARD SHANGHAI. Οικονομική ενίσχυση θα επιδοθεί και από τα ναυπηγεία Chengxi shipyard Guangzhou προς τον Αντιδήμαρχο Καρδαμύλων, για έργα υποδομής, καθώς και για πολιτιστικές δράσεις.

     Τιμητική διάκριση θα επιδοθεί και στον πρώην καθηγητή Ναυτικών μαθημάτων κ. Γ. Καντεράκη, ενώ ο Δήμαρχος Χίου Πολύδωρος Λαμπρινούδης θα προσφέρει αναμνηστική πλακέτα του Δ. Χίου προς τους δωρητές CHENGXI SHIPYARD GUANGZOU, CHENGXI SHIPYARD SHANGHAI, Δημήτριο Βρανόπουλο (Πρόεδρο της MARINE PLUS) και Έλενα Βρανοπούλου (Ασφαλιστική Σύμβουλο της ING).

     Το κλείσιμο των εκδηλώσεων περιλαμβάνει χορευτική βραδιά στην πλατεία Άνω Καρδαμύλων με τη συμμετοχή του χορευτικού του Φ.Ο.Κ.

     Την επιμέλεια των ανωτέρω εκδηλώσεων έχει αναλάβει ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων Λιβάνειου Γυμνασίου Καρδαμύλων κ. Αλέξανδρος Εμμ.Καραμούζος, τον οποίο και συγχαίρει ο Δήμος για την ακάματη δραστηριότητα και αγάπη του για τα Καρδάμυλα. 

ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ : ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ


Δεν είναι λίγα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για να ελεγχθεί η αλήθεια και η ακρίβεια των ιδιοτήτων που επικαλούνται υπάλληλοι για εξαίρεση από τη διαθεσιμότητα.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 90 του ν.4172/2013 δεν τίθεται σε διαθεσιμότητα:
α) υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α΄ 229), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 του ν. 3454/2006 (Α΄ 75), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει,
β) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο που ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε. και έχει ετήσια εισοδήμτατα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ, και συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%,
γ) υπάλληλος ο οποίος, δυνάμει νόμου ή δικαστικής αποφάσεως, ασκεί κατ’ αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα τέκνου, που συνοικεί με αυτόν και ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει, και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ,
δ) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα δυνάμει του παρόντος νόμου,
ε) υπάλληλος ο οποίος έχει ορισθεί δικαστικός συμπαραστάτης δυνάμει δικαστικής αποφάσεως και συνοικεί με τον συμπαραστατούμενο ο οποίος έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ.

ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ : ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ


Στο στόχαστρο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης μπαίνουν στο πλαίσιο του προγράμματος  διαθεσιμότητας – κινητικότητας περίπου 50.000 υπάλληλοι των οποίων η σύμβαση μετατράπηκε σε αορίστου χρόνου με το προεδρικό διάταγμα Παυλόπουλου, τη νομοθετική ρύθμιση της Βάσως Παπανδρέου, αλλά και όσων παραμένουν στην εργασία τους με ασφαλιστικά μέτρα.
Ειδικά οι δύο πρώτες κατηγορίες, θα αξιολογηθούν μεν  με βάση τα κριτήρια που καθορίστηκαν με την υπουργική απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη,  εντούτοις υπολείπονται των συναδέλφων τους σε μόρια, καθώς δεν μοριοδοτούνται λόγω του τρόπου εισαγωγής τους, με αποτέλεσμα αυτομάτως να χάνουν 25 με 30 μόρια σε σχέση με όσους μπήκαν στο δημόσιο με το «σκληρό ΑΣΕΠ», δηλαδή γραπτούς διαγωνισμούς και σύστημα μορίων.
Σύμφωνα με την απόφαση , ο τρόπος εισαγωγής στο Δημόσιο αναδεικνύεται ως βαρύνουσα παράμετρος στην αξιολόγηση του υπαλλήλου. Την ανώτατη βαθμολόγηση λαμβάνουν οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, της Εθνικής Σχολής Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Με βάση τα στοιχεία που έχει το υπουργείο στα χέρια του, με το Προεδρικό Διάταγμα του Προκόπη Παυλόπουλου, 194/2005 εισήχθησαν στο Δημόσιο με σύμβαση αορίστου χρόνου περίπου 35.000 υπάλληλοι, ενώ με τη νομοθετική ρύθμιση της Βάσως Παπανδρέου περίπου 12. 000 με 15.000 περίπου υπάλληλοι.
Η συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων δεν καλύπτεται νομικά από το Σύνταγμα, καθώς δεν θεωρούνται μόνιμοι υπαλλήλου Δημοσίου Δικαίου, αλλά Ιδιωτικού Δικαίου.
Στο στόχαστρο και οι  6.000 συμβασιούχοι, εκ των οποίων περίπου 3.500 στους ΟΤΑ,  που παραμένουν στη θέση τους, με προσωρινές διαταγές ασφαλιστικών μέτρων, καθώς, με βάση το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή για τα προαπαιτούμενα   εκταμίευσης της δόσης, έως την 1η Νοεμβρίου 2013 πρέπει να έχουν εκδικαστεί όλες οι αγωγές των συμβασιούχων που εργάζονται σε δημόσιο ή ΟΤΑ, ενώ έως της 31 Δεκεμβρίου του έτους πρέπει να έχον εκδοθεί οι σχετικές αποφάσεις.
Αυτό ορίζει το άρθρο 106 του πολυνομοσχεδίου, δείχνοντας στην ουσία την έξοδο στους περίπου 6.000 συμβασιούχους, καθώς αν μέχρι τότε δεν έχει γίνει η εκδίκαση «αίρεται αυτοδικαίως το ασφαλιστικό μέτρο που έχει διαταχθεί».
Ωστόσο δεν είναι μόνο οι συμβασιούχοι που κινδυνεύουν να απολυθούν εφόσον ενταχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Είναι και οι μετακλητοί  υπάλληλοι που για πολλά χρόνια και ως το 2009 υπηρετούσαν στα πολιτικά γραφεία για δύο συνεχόμενα χρόνια ή  διακεκομμένα και μονιμοποιήθηκαν με υπουργικές αποφάσεις σε  δημόσια υπηρεσία της επιλογής τους.
Να υπενθυμίσουμε ότι σε δημοσίευμα της «Real News» την Κυριακή ο εκπρόσωπος της Κομισιόν στην τρόικα Ματίας Μορς, δηλώνει στην εφημερίδα ότι «η Ελλάδα δεν μπορεί να πληρώνει πάνω από 450.000 δημοσίους υπαλλήλους».
Να σημειωθεί ότι τον Ιούνιο οι μόνιμοι και συμβασιούχοι υπάλληλοι του δημόσιου τομέα ανέρχονταν σε 618.709. Αριθμός που αναμένεται να μειωθεί με τις 2.000 απολύσεις που αναμένονται μέχρι τα τέλη του έτους αλλά και τους 11.000 από τους 25.000 «διαθέσιμους» του 2013 που είναι πιθανόν να απολυθούν οι αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων τους επόμενους μήνες αναμένεται να προσεγγίσει τους 600.000.
aftodioikisi.gr

"ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ ΚΙ ΑΛΛΑ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ"

Δεν αποκλείονται κι άλλα οριζόντια μέτρα στο Δημόσιο
Ο Υφυπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων, Συμεών Κεδίκογλου, άφησε "ανοιχτό" το ενδεχόμενο κι άλλων οριζόντιων μέτρων, στο πλαίσιο της "ελάφρυνσης" του Δημοσίου Τομέα, σε αντίθεση με άλλους Υπουργούς - Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλ. Διακυβέρνησης, Κυριάκο Μητσοτάκη και Εσωτερικών, Γιάννη Μιχελάκη - που έχουν αποκλείσει την υιοθέτηση νέων οριζόντιων περικοπών Δημοσίων Υπαλλήλων, με την παράλληλη αξιολόγηση αυτών καθώς και των δομών του Δημοσίου.

«Δεν αποκλείεται η πιθανότητα άλλων οριζόντιων περικοπών, όχι μόνο στο Υπουργείο Παιδείας, αλλά και σε άλλα Υπουργεία» απάντησε ο Υφυπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων, Συμεών Κεδίκογλου, απαντώντας στο σχετικό ερώτημα, στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του mega.

Ο κ. Κεδίκογλου άσκησε δριμεία κριτική και στον τ. Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλ. Διακυβέρνησης, Αντώνη Μανιτάκη, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ο κ. Μανιτάκης δεν πίστεψε στο εγχείρημα της μεταρρύθμισης του Δημοσίου Τομέα, αφού δεν έκανε τίποτα στο διάστημα που ήταν Υπουργός για το θέμα αυτό».

Ερωτηθείς για το εάν ο κ. Αντώνης Μανιτάκης φέρει ευθύνη για το πώς εφαρμόζεται σήμερα το πρόγραμμα διαθεσιμότητας - κινητικότητας δημοσίων υπαλλήλων απάντησε: «Βεβαίως και φέρει. Αν δε φέρει ευθύνη ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης ποιός φέρει...;».

epoli.gr

ΠΕΡΙ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑΣ

του ΓΙΑΝΝΗ ΞΕΝΑΚΗ


Διαβάζοντας στον τοπικό τύπο την ανακοίνωση του Φιλοπρόοδου Ομίλου Κάμπου και του Συνδέσμου Φίλων του Κάμπου με τίτλο «περί Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής και του Κάμπου Χίου» και έχοντας υπόψη τις ανακοινώσεις του συλλόγου πολιτικών μηχανικών του δημοσίου, την έκτακτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΑΔΑΣ  ΠΕΑ Τμήμα Χίου με θέμα την εύρυθμη λειτουργία του και την διανομή των αποφάσεων του υπό μορφή φυλλαδίων προς διαφήμιση, καθώς και το αίτημα στήριξης του από το ΤΕΕ παράρτημα Β. Αιγαίου, το μόνο που θα μπορούσε καλοπροαίρετα και αυτονόητα να σκεφθεί ένας απλός πολίτης, είναι ότι πιθανότατα λείπει η σοβαρότητα.
 Αυτό γιατί ένα νομικά και θεσμικά κατοχυρωμένο όργανο, όπως είναι το Συμβούλιο Αρχιτεκτοκτονικής Χίου, με σοβαρή αποστολή και λειτουργία, αν έχει επιτελέσει σωστά την αποστολή του και βάσει των νόμων και διαταγμάτων που διέπουν την λειτουργία του, δεν έχει ανάγκη από συμπαραστάτες και υποστηρικτές σε μια απόφαση του, θα σιωπούσε στις εύλογες όπως και το ίδιο παραδέχεται διαμαρτυρίες μας και όποιος  νιώθει αδικημένος απ αυτή την απόφαση να προσφύγει στα Ββάθμια όργανα όπως ο νόμος ορίζει και εμείς πράξαμε, κι αν έχει δίκιο να δικαιωθεί
 Βέβαια όσον αφορά την ανακοίνωση των δυο Συλλόγων του Κάμπου, είναι εξόφθαλμο πως δεν αποτελεί δικές του σκέψεις, αλλά επιβολή απόψεων και θέσεων που αφορούν τον ΣΑΔΑΣ, αφού αναφέρεται μόνο σε νόμους και διατάγματα που αφορούν την λειτουργία και τον ρόλο του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής. Τους διαφεύγει βεβαίως το βασικό στοιχείο, πως η διασφάλιση της ταυτότητας του Κάμπου δεν έγκειται στο Σ.Α, αλλά στο Προεδρικό διάταγμα και το Υπουργείο Πολιτισμού που έχει την ευθύνη και μέριμνα της υλοποίησης του Π.Δ.
 Θα περιμέναμε ως σοβαρός επιχειρηματικός Όμιλος που επενδύουμε στο νησί και προσφέρουμε θέσεις εργασίας, από ένα θεσμοθετημένο συλλογικό όργανο να απαντήσει δημόσια στα εύλογα ερωτήματα που εγγράφως και χωρίς να τα δημοσιοποιήσουμε θέσαμε στην αίτηση μας από 23-07-2013, για την μη τήρηση των νόμων και διατάξεων που αφορούν την λειτουργία του. Αντί αυτού παρακολουθούμε θεατρινισμούς κακής ποιότητας για λόγους εντυπώσεων και όχι ουσίας. Παρακολουθούμε ένα παραλήρημα που αφορά πιέσεις και παρεμβάσεις από πολιτικά πρόσωπα που όμως δεν κατονομάζονται, από παραπληροφόρηση που αφορά νόμους και διατάγματα διανθισμένη με ψεύδη, όπως η επίκληση του Προεδρικού Διατάγματος που αφορά τον Κάμπο ( φεκ Δ  33/ 17-01-1992) στο άρθρο 21 που αναφέρει« για οποιαδήποτε οικοδομική εργασία απαιτείται η έγκριση της ΕΠΑΕ στην οποία υποβάλλεται η σχετική μελέτη συνοδευμένη από φωτογραφίες του περιβάλλοντα χώρου, εφόσον πρόκειται για νέα οικοδομή, ή όλων των όψεων του κτηρίου και του περιβάλλοντα χώρου, εφόσον πρόκειται για επισκευή, αναστύλωση ή προσθήκη υπάρχοντος κτηρίου», αγνοώντας σκόπιμα την συνέχεια του νόμου 3028/2002 που διέπει την λειτουργία της ΕΠΑΕ και αναφέρει ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΘΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΘ ΥΛΗΝ ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.  Συνεχίζει με επιπλέον παραπληροφόρηση, αναφέροντας πως και πριν ακόμα την ισχύ του νόμου 4030/2011 κάθε οικοδομική εργασία στον Κάμπο ΠΛΕΟΝ ΤΥΧΟΝ ΑΛΛΩΝ ΕΓΚΡΙΣΕΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΕΠΡΕΠΕ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΝΑ ΤΥΧΕΙ ΤΗΣ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΕΠΑΕ ( νυν Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής). Ψευδέστατο και αναληθές αφού σύμφωνα με το άρθρο 49 του νόμου 3028/2002 αναφέρει, αν η έγκριση της μελέτης έχει την σύμφωνη γνώμη του Τ.Σ.Μ.Β.Α, (όπως η δική μας) που είναι εκ της συνθέσεως του με υψηλού κύρους μέλη ( 11μελες Συμβούλιο με Πρόεδρο εκπρόσωπο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους) θα πρέπει να έχει βαρύνουσα σημασία και να μην επιδέχεται τροποποίηση και μάλιστα απόρριψη άλλης επιτροπής, (όπως του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής), παρά μόνο μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων και μόνο αν διαπιστωθεί ότι προέκυψαν εκ των υστέρων νέα ουσιώδη στοιχεία ( παρ. 2 άρθρο 49 νόμου 3028/2002). Στην απόφαση έγκρισης εξ άλλου ορίζεται ότι « κατά την εκτέλεση του έργου θα γίνεται έλεγχος για την πιστή εφαρμογή της μελέτης από την υπηρεσία μας», ενώ δεν ισχύει το ίδιο για άλλες επιτροπές γνωμοδοτικού χαρακτήρα όπως το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Στην παρ. 12 του άρθρου 73 του ίδιου νόμου, αναφέρεται ότι προκειμένου για πολλαπλώς χαρακτηρισμένα ακίνητα σε ιστορικούς και αρχαιολογικούς χώρους υπερισχύουν οι διατάξεις αυτού έναντι άλλων.
 Δεν μας αφορά και δεν θα μπούμε στο πεδίο της αντιπαράθεσης μεταξύ Αρχιτεκτόνων των Υπουργείων, Αρχιτεκτόνων του δημοσίου και ιδιωτών Αρχιτεκτόνων. Βρείτε τα μεταξύ σας και τα απωθημένα ή την επικυριαρχία να τα οριοθετήσετε μόνοι σας και όχι να τα πληρώνουμε εμείς (όπου εμείς οι πολίτες και οι επενδυτές).Εδώ υφίσταται το τραγελαφικό να υπάρχει μια απόφαση-έγκριση από το καθ ύλην αρμόδιο υπουργείο, δηλ. από το Κράτος, ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ απόφαση και να γίνεται απόρριψη της απόφασης από ένα συμβουλευτικού χαρακτήρα, έστω και ανεξάρτητου, οργάνου όπως είναι το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Ερωτούμε με την απλή λογική, σε ποιο ευνομούμενο Κράτος έπεται η συμβουλή ενός οργάνου, μιας υπηρεσίας μη αποφασιστικού αλλά συμβουλευτικού ρόλου και καπελώνει μια απόφαση ενός υπουργείου που έχει αποφασιστικό χαρακτήρα και δικαιοδοσίαΔηλαδή είναι δυνατόν μια γνώμη-άποψη- συμβουλή μιας εμπλεκομένης υπηρεσίας γνωμοδοτικού χαρακτήρα να ακυρώνει μια ειλημμένη απόφαση του ΚράτουςΑπ ότι επιβάλλει η κοινή λογική και η εύρυθμη λειτουργία του Κράτους, η γνωμοδότηση των εμπλεκόμενων υπηρεσιών προηγείται και ακολουθεί η απόφαση. Γιατί πρέπει αυτή την δυστοκία να την πληρώνει ο απλός πολίτης ή ο επενδυτής; Τι κάνατε ως Αρχιτέκτονες προς αυτή την κατεύθυνση και γιατί δεχθήκατε αυτό το ρόλο χωρίς εγγυήσεις εύρυθμης λειτουργίας και χωρίς οριοθέτηση αρμοδιοτήτων που δεν θα επικαλύπτονταιΜήπως σας ενδιαφέρει μόνο ο ρόλος της απανταχού παρουσίας σας για τον έλεγχο κάθε πολεοδομικής, κατασκευαστικής, εγκριτικής, μελετητικής και όχι μόνο δράσης, ανεξαρτήτως αποτελεσματικότητας όπως συνέβη στο πρόσφατο νομοσχέδιο που αποσύρθηκε η απαράδεκτη από κάθε άποψη τροπολογία;
 Στο υπ αριθμόν 9 πρακτικό συνεδρίασης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής,(στο μόνο πρακτικό που έχετε δικαιολογήσει όπως ο νόμος ορίζει την απορριπτική απόφαση σας, αναφέρετε αιτιολογίες απόρριψης που είναι και νομικά απαράδεκτες και ιστορικά ανυπόστατες.
 1. Ποιος νόμος πολεοδομικά ορίζει την θέση του κτηρίου στο οικόπεδο όταν τηρούνται οι συντελεστές δόμησης και γιατί το επικαλείστε.
 2. Εσείς που κόπτεσθε (και πρέπει) για την τήρηση και εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος που διέπει τον Κάμπο, γιατί φοράτε παρωπίδες στα εκτρώματα που έχουν γίνει, που συνεχίζουν να γίνονται και που κάποιοι από εσάς όντες Αρχιτέκτονες – μελετητές παραβιάσατε με αποτέλεσμα να ξηλωθούν.
 3. Από πότε μια Αρχιτεκτονικά χαρακτηρισμένη ιστορική εποχή, θέτει ως κύριο γνώρισμα την μορφή και όγκο των κτισμάτων και όχι των υλικών κατασκευής.
 4. Ο λόγος που τα κτήρια – κατοικίες στον Κάμπο τοποθετούνταν συνήθως στην άκρη του αγροτεμαχίου, ήταν αρχιτεκτονικός ή λόγοι χρηστικοί, κοινωνικοί και λειτουργικοί το επέβαλλαν;
 5. Οι κατοικίες στον Κάμπο διέθεταν αίθριους χώρους μεταξύ κτίσματος και στέρνας-μαγγανοπήγαδου που τοποθετούνταν συνήθως μεταξύ κατοικίας και αγροτεμαχίου;
 6. Τα 9 στρέμματα αγροτεμαχίου  είναι πολλαπλάσια των 3,5 που καταλαμβάνει το κτήριο και τα 1050 οπωροφορα δένδρα που έχουν φυτευτεί στα γυμνά οικόπεδα συνάδουν με το πνεύμα και την φυσιογνωμία του Κάμπου και αν ναι γιατί επικαλείστε το αντίθετο; Μάλλον προτιμάτε τα περιβόλια – πατατοχώραφα.
 Σ αυτά τα ερωτήματα θα παρακαλούσαμε για μια απάντηση, στα πλαίσια ενός ανοιχτού διαλόγου που στόχο θα έχει την αποφυγή δημιουργίας κλίματος εντυπώσεων και όχι ουσίας. Στην τοποθέτηση των βάσεων ενός οικοδομήματος που η Αρχιτεκτονική του δομή, για να χρησιμοποιήσουμε την γλώσσα σας, θα διέπεται από πνεύμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και συνεργασίας προς όφελος του τόπου και της κοινωνίας μας.
 Θα μπορούσαμε κι εμείς να ζητήσουμε και να έχουμε συμπαράσταση και υποστήριξη από την Ένωση ξενοδόχων Χίου, από τους ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων, από τους εργαζόμενους του Ομίλου Φεγγουδάκη, από το εμπορικό Επιμελητήριο Χίου, από το εργατικό κέντρο ίσως, για λόγους εντυπώσεων. Όμως δεν θα σας ακολουθήσουμε σ αυτό το είδος επιχειρηματολογίας, δεν μας ανήκει και δεν μας εκφράζει. Εμείς διεκδικούμε ότι νόμιμα, δίκαια και ηθικά δικαιούμαστε για μια επένδυση που θα ρίξει χρήματα στον τροχό της ανάπτυξης και πρωτίστως θα δώσει νέες θέσεις εργασίας και στους μόνους που απευθυνόμαστε σοβαρά και υπεύθυνα, χωρίς παρασκηνιακές και συντεχνιακές μεθοδεύσεις, είναι η στρεβλή έστω νομοθεσία, οι υπηρεσιακοί παράγοντες, οι θεσμικοί φορείς και εν τέλει η Δικαιοσύνη.


  Χίος την 06-08-2013                           Για τον Όμιλο Ξενοδοχείων Φεγγουδάκη
                                                                                 Γιάννης  Ξενάκης
                                                                    Δ/ντης marketing & Δημόσιων Σχέσεων