Τρίτη 11 Αυγούστου 2015

Τι σημαίνουν τα τρία προαπαιτούμενα του τρίτου Μνημονίου για το Δημόσιο – Όλες οι αλλαγές που σχεδιάζει το ΥΔΜΗΔ


Η αναδιάρθρωση Δημόσιας Διοίκησης, η μείωση της γραφειοκρατίας αλλά και η υιοθέτηση των καλύτερων πρακτικών στην Ε.Ε. για το μη μισθολογικό κόστος (επιδόματα, οδοιπορικά κ.λπ.) με εφαρμογή από 1ης Ιανουαρίου 2016, είναι τα τρία μέτρα που περιέχονται στα προαπαιτούμενα για το τρίτο Μνημόνιο, αναφορικά με το Δημόσιο.
Τι σημαίνει όμως αυτό πρακτικά; Σύμφωνα με πληροφορίες, σχετικά με:
-Την αναδιάρθρωση της Δημόσιας Διοίκησης το βασικά μέτρα που σκοπεύει να εφαρμόσει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης είναι η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, η αλλαγή του τρόπου επιλογής προϊσταμένων που θα πραγματοποιούνται πλέον με αντικειμενικά κριτήρια αλλά η διεύρυνση της κινητικότητας σε όλο το Δημόσιο, με την πιθανή δημιουργία μόνιμου μηχανισμού.
-Τη μείωση της γραφειοκρατίας, το ΥΔΜΗΔ έχει ήδη εξαγγείλει τη λειτουργία από αρχές Σεπτεμβρίου των ηλεκτρονικών ΚΕΠ τα οποία θα παρέχουν εννέα νέες online υπηρεσίες, ενώ παράλληλα 116 πιστοποιητικά θα παρέχονται είτε αυθημερόν είτε την επομένη. Σύμφωνα με πληροφορίες γίνεται προσπάθεια σε επόμενη φάση οι παρεχόμενες υπηρεσίες και των δύο κατηγοριών να διευρυνθούν.
-Την σταθεροποίηση του μισθολογικού κόστους αλλά η υιοθέτηση των καλύτερων πρακτικών στην Ε.Ε. για το μη μισθολογικό κόστος (επιδόματα, οδοιπορικά κ.λπ.), το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης πρόκειται από 1.1.2016 να εφαρμόσει το νέο μισθολόγιο στο οποίο θα περιληφθούν ολικώς ή μερικώς όλα τα επιδόματα, ενώ παράλληλα θα περικοπούν οδοιπορικά, υπερωρίες κλπ.



aftodioikisi.gr

Εξίσωση του μισθού δημάρχου με αυτόν του βουλευτή ζητά η ΚΕΔΕ – Επιστολή Πατούλη σε Τσίπρα


Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Γ. Πατούλης απέστειλε σήμερα επιστολή στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα με θέμα την εξίσωση του μισθού Δημάρχου με αυτόν του Βουλευτή.
Όπως τονίζεται στην επιστολή, ο κ. Πατούλης είναι σύμφωνος με τη μείωση των μισθών σε βουλευτές και πολιτικό προσωπικό και αυτή είναι μια οδός που είχε διαβεί εδώ και αρκετά χρόνια η τοπική αυτοδιοίηκηση και τα μέλη της.
Ωστόσο, όπως σε ολόκληρη την Ευρώπη ο μισθός του Δημάρχου είναι ανάλογος με αυτόν του Βουλευτή, η κΕΔΕ ζητά να γίνει κάτι αντίστοιχο και στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως φυσικά ποιος θα είναι ο μισθός του δεύτερου μετά τις μειώσεις.
Συγκεκριμένα:
  • η εξίσωση των αποδοχών των Δημάρχων με αυτές του Βουλευτή, όπως
    άλλωστε συμβαίνει παντού στην Ευρώπη, σε Δήμους με πάνω από
    50.000 κατοίκους,
  • η λήψη του 80% του μισθού του βουλευτή, σε Δήμους με 10.000 –
    50.000 κατοίκους,
  • η λήψη του 60% του μισθού του βουλευτή σε Δήμους με πληθυσμό
    κάτω των 10.000 κατοίκων.
Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή:
Η σχετική απόφασή σας περί μείωσης των μισθών του πολιτικού προσωπικού, ανεξάρτητα από το δημοσιονομικό όφελος που αυτή επιτυγχάνει, είναι μία απολύτως ορθή και θεμιτή ενέργεια, που από τη μία ικανοποιεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα και από τη άλλη συμβάλλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος.
Στο πλαίσιο αυτό, είναι αυτονόητη η στήριξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που εδώ και πολλά χρόνια βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της εθνικής προσπάθειας για την αντιμετώπιση της κρίσης. Με την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων, με τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής, με την περικοπή τουλάχιστον κατά 60% των μισθών των Δημάρχων και την κατάργηση των αμοιβών των δημοτικών συμβούλων.
Με βάση τα παραπάνω και με αφορμή την πρόσφατη πρωτοβουλία σας, ζητάμε να επανεξετάσετε το καθεστώς της μισθοδοσίας των Δημάρχων και προτείνουμε αυτός να συνδεθεί με τον αντίστοιχο των Βουλευτών. Συγκεκριμένα, προτείνεται:
  • η εξίσωση των αποδοχών των Δημάρχων με αυτές του Βουλευτή, όπως
    άλλωστε συμβαίνει παντού στην Ευρώπη, σε Δήμους με πάνω από
    50.000 κατοίκους,
  • η λήψη του 80% του μισθού του βουλευτή, σε Δήμους με 10.000 –
    50.000 κατοίκους,
  • η λήψη του 60% του μισθού του βουλευτή σε Δήμους με πληθυσμό
    κάτω των 10.000 κατοίκων.
Σημειώνουμε, ότι ούτε μας ενδιαφέρει ούτε μας αφορά το ύψος της αμοιβής του κάθε Βουλευτή, κάτι που αφορά αποκλειστικά δικό σας δικαίωμα. Η πρόταση αυτή, πέρα από την προαναφερθείσα εφαρμογή της στην Ευρώπη, στηρίζεται τόσο στο γεγονός ότι οι Δήμαρχοι της χώρας έχουν τη μεγαλύτερη δημοκρατική νομιμοποίηση (δεδομένης της εκλογής τους από το 50% + 1 των ψήφων των τοπικών κοινωνιών), όσο και στο ότι παράλληλα, η υπογραφή ενός Δημάρχου ενέχει πολύ μεγαλύτερες
ευθύνες από αυτήν ενός Βουλευτή.
Αναλογικά, εφόσον αμείβονται οι επιτροπές της Βουλής, θα πρέπει να αμείβονται και οι ανάλογες επιτροπές των Δήμων, καθώς και τα Δημοτικά τους Συμβούλια. Εάν όμως, αποφασίσετε τη μη αμοιβή των εν λόγω επιτροπών, είναι αυτονόητη και λογική η ανάλογη μη αμοιβή των επιτροπών των Δήμων και των Δημοτικών Συμβουλίων. Ό,τι ισχύει δηλαδή για όλη τη Δημόσια Διοίκηση, να ισχύει και για τους Δήμους.
Με δεδομένη τη διαχρονική στήριξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε κάθε εθνική προσπάθεια και με πλήρη συναίσθηση των ευθυνών μας είμαστε στη διάθεσή σας για ουσιαστική συνεργασία και δημιουργικό διάλογο γύρω από το συγκεκριμένο αίτημα.



aftodioikisi.gr

Ποιες συντάξεις θα πληρωθούν στις 28 Αυγούστου


Στις 28 Αυγούστου θα πληρωθούν οι συντάξεις του Δημοσίου άλλα και του ΙΚΑ για τον μήνα Σεπτέμβριο 2015, προτελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα, σύμφωνα και με ανακοίνωση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους με την Σύνταξη μηνός Σεπτεμβρίου 2015 στους συνταξιούχους του Δημοσίου (κατάθεση την προτελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Αυγούστου 2015 ”28/8”) θα πληρωθούν:
Πολιτικοί συνταξιούχοι:
1) Υπουργεία Εξωτερικών, Δικαιοσύνης, Ανάπτυξης, πρώην ΥΕΝ Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Πολιτισμού υπάλληλοι Βουλής, ΕΥΠ, κύριο προσωπικό ΝΣΚ, ΓΓΤΠ, ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, ΕΘΙΑΓΕ, ΑΠΠΔ, ΕΡΤ (οι συνταξιοδοτούμενοι από το Δημόσιο) πρωτόκολλα μέχρι 27/02/2015
2) Υπουργείο Παιδείας (Καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – καθηγητές ΑΕΙ) πρωτόκολλα μέχρι 06/08/2014 (ΟΧΙ ΟΛΑ)
3) Υπουργεία Οικονομικών, Εργασίας & Κοιν. Ασφάλισης, Εθνικής Άμυνας, υπάλληλοι ΕΛ ΣΤΑΤ, ΜΤΠΥ, ΡΑΕ, πολιτικό και εκπαιδευτικό προσωπικό ΑΣΕΙ πρωτόκολλα μέχρι 10/03/2015
4) Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εσωτερικών Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ΥΠΕΚΑ, Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων, υπάλληλοι Εθνικού Τυπογραφείου, Ταχ. Ταμιευτηρίου, ΥΠΑ,ΟΚΧΕ, Α.Α Συν. του Πολίτη ΑΣΕΠ, ΕΣΔΥ, ΟΠΑΔ (που υπάγονται στο Δημόσιο) πρωτόκολλα μέχρι 27/02/2015 (*) για όσους έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου του Ταχ. Ταμιευτηρίου περ. δ της παρ.18α του αρθρου 4 του Ν.4151/2013 ισχύει άλλη σειρά.
5) Υπουργείο Παιδείας (Υπάλληλοι ΥΠΕΠΘ – εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – καθηγητές ΤΕΙ) πρωτόκολλα μέχρι 30/09/2014 (ΟΧΙ ΟΛΑ)
Υπάλληλοι των Ν.Π.Δ.Δ. και Ειδικών Κατηγοριών:
1) Υπάλληλοι νοσοκομείων, πρωτόκολλα μέχρι 26/01/2015
2) Υπάλληλοι ΟΤΑ, πρωτόκολλα μέχρι 15/01/2015 (όχι όλα)
3) Υπάλληλοι παιδικών σταθμών,  πρωτόκολλα μέχρι 30/01/2015
Ιερείς, πρωτόκολλα μέχρι 30/01/2015
*** Σημείωση Επισημαίνεται ότι ορισμένες υποθέσεις που φέρουν πρωτόκολλα των παραπάνω ημερομηνιών και “χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης” είναι προς επεξεργασία και οι συντάξεις που σχετίζονται με αυτές δεν θα πληρωθούν με τη σύνταξη του μηνός Σεπτεμβρίου 2015.





aftodioikisi.gr

Σάλος με τη φωτογραφία της νεκρής μητέρας του Νικολόπουλου! Τι απαντά ο ίδιος για την απόφασή του να την “ανεβάσει” στο Twitter


Μεγάλο είναι το πένθος για τον πρόεδρο του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος Νίκο Νικολόπουλο  καθώς την Δευτέρα κήδεψε την μητέρα του.
Η κίνηση του όμως να δημοσιεύσει σήμερα στον λογαριασμό του στο Twitter την φωτογραφία της μητέρας του μέσα στο φέρετρο προκάλεσε πλήθος σχολίων και επιθέσεις από τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων.
Ο ίδιος μιλώντας στο protothema.gr εξηγεί την κίνησή του αυτή και δίνει τη δική του απάντηση λέγοντας: «Η δημοσιοποίηση γεγονότων της ζωής μας εκφράζει το σεβασμό μας στα πρόσωπα και την κοινωνία που έχουμε και υπηρετεί την κοινωνία και επικοινωνία που έχουμε με τους συνανθρώπους μας με τους οποίους μοιραζόμαστε χαρές λύπες σκέψεις και προβληματισμούς. Η παράδοση των Ελλήνων από τους αρχαίους χρόνους μέχρι τους χριστιανικούς το γεγονός της αποδημίας το ήθελαν να βρίσκεται στο κέντρο της ζωής και να συνοδεύεται με συγγενείς και φίλους η σωρός του αγαπημένου προσώπου. Δεν είναι πάντως ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά αλλά ένα σύνηθες φαινόμενο να δημοσιεύεται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο στιγμιότυπο φωτογραφικό της νεκρώσιμου ακολουθίας όπου στο κέντρο του ναού και στο κέντρο του λαού πάντα και για όλους βρίσκεται το λείψανο του προσώπου που αποχαιρετούμε».
nikolo1

NON PAPER ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ : ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 3ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ



Η Κυβέρνηση, με σημερινή της άτυπη ενημέρωση, «θριαμβολογεί» για τη σύναψη του 3ου Μνημονίου.
Πρόκειται για την ίδια Κυβέρνηση που η ηγεσία της υποστήριζε ότι «δεν συζητάει 3ο Μνημόνιο» και ότι «καταλαβαίνει ότι υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις που ονειρεύονται την επιστροφή στο Μνημόνιο, αλλά θα συνεχίσουμε να τις απογοητεύουμε» (Συνέντευξη κ. Τσίπρα, Real News, 29.03.2015).
Και σήμερα «απογοητεύτηκε» η ίδια, αφού κατέρρευσαν και αυτοί οι μύθοι και οι ψευδαισθήσεις.
Μύθοι που είχαν δημιουργηθεί και ψευδαισθήσεις που είχαν καλλιεργηθεί, τόσο προεκλογικά όσο και μετεκλογικά, από τα Κόμματα ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ που στηρίζουν τη σημερινή Κυβέρνηση.
Ενδεικτικά:
§         Υποστήριζαν ότι τα προηγούμενα Μνημόνια θα τα ακύρωναν με ένα Νόμο και με ένα Άρθρο. Σήμερα, προτείνουν ένα νέο, ιδιαίτερα βαρύ 3ο Μνημόνιο. Το πιο επώδυνο από τα 3 Μνημόνια.
§         Υποστήριζαν ότι μέσω της ανακεφαλαιοποίησης, χαρίζονταν χρήματα στους τραπεζίτες. Σήμερα, αντιλαμβάνονται ότι η ανακεφαλαιοποίηση είναι αναγκαία για να διασφαλιστεί η συστημική ευστάθεια των τραπεζών.
§         Υποστήριζαν ότι μέσω των αποκρατικοποιήσεων, δημόσια περιουσία και πόροι θα μεταβιβάζονταν στη «μαύρη τρύπα» του δημοσίου χρέους. Σήμερα, κάνουν το ίδιο, αφού η συμφωνία αναφέρεται σε «πώληση περιουσιακών στοιχείων», μέσω της δημιουργίας ενός νέου ανεξάρτητου Ταμείου, το οποίο μάλιστα θα εποπτεύεται από Ευρωπαϊκούς θεσμούς.
§         Υποστήριζαν ότι το χρέος είναι επονείδιστο και πρέπει να «κουρευτεί». Όμως, σήμερα, υπογράφουν όχι μόνο τη δέσμευση η χώρα να αποπληρώνει πλήρως και έγκαιρα τις δανειακές της υποχρεώσεις, αλλά και τη δέσμευση ότι δεν θα γίνει «κούρεμα» της ονομαστικής αξίας του χρέους.
§         Υποστήριζαν ότι το Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης είναι πλήρες και κοστολογημένο, περιλαμβάνοντας γενναιόδωρες παροχές ύψους 11 δισ. ευρώ. Σήμερα, εισηγούνται νέα δημοσιονομικά μέτρα λιτότητας, μόνο για τα 2 πρώτα χρόνια, ύψους 8 δισ. ευρώ. Με νέους, πρόσθετους φόρους και περικοπές συντάξεων, κύριων και επικουρικών. 
Μάλιστα αυτά τα μέτρα βαφτίζονται ως «ήπια προσαρμογή»!!! Η αύξηση του ΦΠΑ που επιβαρύνει ήδη τους ασθενέστερους με 2,4 δισ. ευρώ, οι περικοπές στις συντάξεις κατα 1,8 δισ. ευρώ που θα τις νιώσουν στην τσέπη τους οι συνταξιούχοι απο το Σεπτέμβριο, η αύξηση του φόρου εισοδήματος και η προκαταβολή φόρου στο 75% φέτος και στο 100% απο του χρόνου που επιβαρύνουν εταιρείες, ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες, η αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης, η μείωση του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης για όλους και της επιστροφής ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης στους αγρότες, ο τριπλασιασμός εισφορών στους αγρότες και άλλα πολλά είναι αυτά που η Κυβέρνηση χαρακτηρίζει σήμερα ως «ήπια». Φανταστείτε το επόμενο πακέτο του Οκτωβρίου...

§         Υποστήριζαν ότι η χώρα δεν έχει ανάγκη από πρόσθετη εξωτερική χρηματοδότηση. Σήμερα, «θριαμβολογούν» για τη σύναψη ενός νέου δανείου, και μάλιστα ύψους 86 δισ. ευρώ.
§         Υποστήριζαν ότι θα «γκρεμίσουν» τις εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ. Σήμερα, δεσμεύονται να τις ολοκληρώσουν και να «χτίσουν» κι’ άλλες.

Και όλα αυτά, γιατί στο μεσοδιάστημα, εξαιτίας πράξεων και παραλείψεων της Κυβέρνησης που στηρίζουν οι ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, η οικονομία κατέρρευσε. Συγκεκριμένα:
1ον. Η οικονομία επέστρεψε στην ύφεση, μετά την ανάκαμψη του 2014. Μέσα στους 6 πρώτους μήνες του 2015, η εκτίμηση για το ρυθμό μεγέθυνσης της ελληνικής οικονομίας έχει πλήρως ανατραπεί από το +2,5% (ισχυρή ανάπτυξη) στο -2% έως -4% (βαθιά ύφεση). Η οικονομία, μάλιστα, της χώρας προβλέπεται να παραμείνει σε ύφεση και το 2016.

2ον. Η οικονομία επέστρεψε στα πρωτογενή ελλείμματα. Και αυτό παρά τη λήψη νέων, πρόσθετων μέτρων ύψους άνω των 8 δισ. ευρώ για τη διετία 2015-2016. Εξαιτίας, κυρίως, της επιστροφής της οικονομίας στην ύφεση.
Έτσι, η επίτευξη πολύ χαμηλότερων δημοσιονομικών στόχων μέχρι το 2018, εξαιτίας της επιστροφής της οικονομίας στην ύφεση, όχι μόνο δεν οδηγεί στη λήψη νέων μέτρων, αλλά πολλαπλασιάζει τα μέτρα.
Και έτσι, αυτά έγιναν 8 φορές περισσότερα απ’ ό,τι προβλέπονταν στο περίφημο e-mail Χαρδούβελη. Και μάλιστα για να επιτευχθεί πρωτογενές έλλειμμα φέτος, από στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα 3% του ΑΕΠ πέρυσι το Νοέμβριο.
Υπενθυμίζεται μάλιστα ότι οι «θεσμοί» προέβλεπαν πρωτογενές πλεόνασμα σχεδόν διπλάσιο, κοντά στο 2% του ΑΕΠ, για φέτος, πέρυσι το Νοέμβριο, χωρίς τη λήψη οποιουδήποτε πρόσθετου μέτρου για το 2015.
Συνεπώς, όχι μόνο δεν αποφεύγονται μέτρα, αλλά προστίθενται μέτρα!!!

3ον. Η ανεργία αυξάνεται και πάλι, μετά τη μικρή μείωσή της το 2014. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, για το 1ο τρίμηνο του 2015, η ανεργία έχει αρχίσει ήδη να αυξάνεται. Ενώ τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΡΓΑΝΗ είναι απογοητευτικά.

4ον. Τα spreads των Ελληνικών ομολόγων εκτινάχθηκε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Τώρα, είναι σαφές ότι η πομπώδης πρόβλεψη της Κυβέρνησης, πως «οι αγορές θα χορεύουν σύμφωνα με τις επιθυμίες της», διαψεύστηκε.

5ον. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα έχουν διογκωθεί. Οφειλές οι οποίες ανήλθαν στα 4,6 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2015, από 3 δισ. ευρώ το Δεκέμβριο του 2014 (αύξηση κατά 52% μέσα σε 6 μήνες).
Υπενθυμίζεται ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές είχαν μειωθεί από τα 9 δισ. ευρώ στο τέλος του 2012, στα 3 δισ. ευρώ στο τέλος του 2014.
Και σήμερα η Κυβέρνηση «θριαμβολογεί» που θα δανειστεί νέους πόρους για να χρηματοδοτήσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που η ίδια δημιούργησε.

6ον. Η Κυβέρνηση, εξαιτίας λανθασμένων χειρισμών της, έφερε το τραπεζικό σύστημα αντιμέτωπο με τεράστιους κινδύνους. Κίνδυνοι που διογκώθηκαν μετά την πρόσφατη τραπεζική αργία και τους κεφαλαιακούς περιορισμούς.
Και αυτό γιατί, μεταξύ άλλων:   
§           Οι συνολικές καταθέσεις και τα repos των πιστωτικών ιδρυμάτων, από το Δεκέμβριο του 2014, μειώθηκαν περίπου κατά 50 δισ. ευρώ, ή κατά περίπου 25% επί του συνόλου τους (στα 159,3 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2015, από τα 207,9 δισ. ευρώ τον Δεκέμβριο του 2014).
§           Η ποιότητα του ενεργητικού των τραπεζών επιδεινώθηκε, καθώς αυξήθηκαν ραγδαία τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, εξαιτίας τόσο της μεγάλη - εφέτος - επιβράδυνσης του ρυθμού οικονομικής μεγέθυνσης και της επιστροφής στην ύφεση, όσο και της κουλτούρας μη-πληρωμών που καλλιεργούσε επί μακρόν η παρούσα Κυβέρνηση, όταν τα Κόμματα που τη στηρίζουν ήταν στην Αντιπολίτευση.
§           Οι διεθνείς αγορές έκλεισαν, ενώ, επί της ουσίας, δεν γίνονταν πράξεις στη διατραπεζική αγορά με ξένους αντισυμβαλλόμενους ούτε έναντι ενεχύρου. Σημειωτέον ότι οι  αγορές έκλεισαν σε μια ιδιαίτερα ευνοϊκή περίοδο διεθνώς, με το κόστος χρήματος να βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και δεκαετίες.

Το αποτέλεσμα είναι, σήμερα, η χρηματοδότηση των τραπεζών να γίνεται, κυρίως, μέσω του Ευρωσυστήματος. Έτσι, η χρηματοδότηση μέσω του ELA διαμορφώνεται πλέον περίπου στα 87 δισ. ευρώ, από μηδέν στο τέλος του 2014. Ενώ, η συνολική χρηματοδότηση μέσω του Ευρωσυστήματος διαμορφώνεται περίπου στα 127 δισ. ευρώ, υπερβαίνοντας, για πρώτη φορά, το ύψος των καταθέσεων νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Παράλληλα, καθίσταται αναγκαία και μία νέα, μεγάλη, ανακεφαλαιοποίηση των πιστωτικών ιδρυμάτων, συμπεριλαμβανομένων των μη συστημικών και συνεταιριστικών τραπεζών, της τάξεως των 20 δισ. ευρώ. Ανάγκες που προέκυψαν, στο σύνολό τους, το 1ο εξάμηνο του 2015. Και οι οποίες είναι τεράστιες, λαμβάνοντας υπόψη ότι διαμορφώνονται περίπου στο ύψος των ιδίων κεφαλαίων τους. Δημιουργώντας νέο κόστος για τους φορολογούμενους.
Ενώ και η αξία των τραπεζικών μετοχών, τους τελευταίους 6 μήνες, ιδιαίτερα μάλιστα μετά την επαναλειτουργία του Χρηματιστηρίου, έχει καταρρεύσει (η κεφαλαιοποίηση των τεσσάρων συστημικών τραπεζών μειώθηκε κατά 7,5 δισ. ευρώ μετά την επαναλειτουργία του Χρηματιστηρίου). Με αποτέλεσμα, η αξία των μετοχών που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο να διαμορφώνεται, σήμερα, περίπου στα 3 δισ. ευρώ, από 15 δισ. ευρώ στο τέλος του 2014 (μειωμένες δηλαδή κατά 12 δισ. ευρώ ή κατά 80%). Με τεράστιο δυνητικό κόστος για τους φορολογούμενους και το δημόσιο χρέος της χώρας.

7ον. Οι χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας έχουν διογκωθεί και η βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους έχει επιδεινωθεί δραματικά.
Οι ανάγκες αυτές προέκυψαν από λάθη της Κυβέρνησης μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2015, με αποτέλεσμα να καθίσταται αναγκαία η σύναψη ενός νέου, μεγάλου, δανείου, ύψους 86 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα μάλιστα με την τελευταία έκθεση του ΔΝΤ, η αναγκαιότητα νέου δανεισμού οφείλεται:
§         Στα σχεδόν μηδενικά πλέον πρωτογενή πλεονάσματα την επόμενη τριετία, κάτι που παρουσιάζεται από την Κυβέρνηση ως «επίτευγμα» αλλά στην πραγματικότητα δημιουργεί μεγαλύτερες δανειακές ανάγκες για τα επόμενα χρόνια και ανατρέπει την προοπτική βιωσιμότητας του χρέους.
§         Στην επιστροφή της οικονομίας στην ύφεση.
§         Στην απροθυμία και αβελτηρία της Κυβέρνησης να προχωρήσει στην υλοποίηση διαρθρωτικών αλλαγών και αποκρατικοποιήσεων.
§         Στην αύξηση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα, μέσα στο 2015, με αποτέλεσμα η μερική μόνο αποπληρωμή τους να απαιτεί νέο δανεισμό.
§         Στο «σκούπισμα» των ταμειακών διαθεσίμων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, με αποτέλεσμα, για να αποκατασταθεί ένα μέρος των αποθεματικών και για να επιστραφεί ένα μέρος των ταμειακών διαθεσίμων των ασφαλιστικών ταμείων, των ΟΤΑ και των ΔΕΚΟ, να απαιτείται επιπλέον δανεισμός.
§         Στην ανάγκη νέας ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών λόγω της αδράνειας της Κυβέρνησης, που είχε ως αποτέλεσμα την επιδείνωση του οικονομικού κλίματος, την επιστροφή στην ύφεση, το κλείσιμο των τραπεζών, τους κεφαλαιακούς περιορισμούς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες αυτές οι ανάγκες, προέκυψαν επί των ημερών της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ.
Πανηγυρίζει μάλιστα η συγκυβέρνηση για το «πακέτο Juncker των 35 δισ ευρώ, αλλά αποκρύπτει ότι αυτό είναι επιτυχία της κυβέρνησης Σαμαρά! Απο το Νοέμβριο του 2014! Ας φροντίσουν τουλάχιστον να μην χαθούν και αυτά...

Και κάτι ακόμη: ως επικοινωνιακό αντιστάθμισμα αυτών των επώδυνων πολιτικών η Κυβέρνηση προβάλλει τις πρωτοβουλίες για τη μείωση των απολαβών πολιτικών αξιωματούχων.

Λησμονεί όμως ή παραβλέπει ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση, με στοχευμένες πρωτοβουλίες, από τις πρώτες πρωτοβουλίες που ανέλαβε ήταν οι μειώσεις της δημόσιας δαπάνης για τη λειτουργία του πολιτικού συστήματος.

Μειώσεις που ήρθαν να προστεθούν σε αυτές που είχαν γίνει τα προηγούμενα χρόνια.

Συγκεκριμένα, με το Ν. 4081/2012:

§         Καταργήθηκαν τα έξοδα παράστασης του Προέδρου της Κυβέρνησης, του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, του Προέδρου της Βουλής και όλων των μελών του Υπουργικού Συμβουλίου, με τις αποδοχές τους να εξισώνονται με αυτές του Βουλευτή.
§         Μειώθηκε στο ήμισυ το ύψος της παρεχόμενης προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας μηνιαίας χορηγίας και καταργήθηκαν πλήρως τα έξοδα παράστασής του.

Ενώ, με το Ν. 4093/2012, μεταξύ άλλων:
§         Μειώθηκαν οι αποδοχές διορισμένων σε θέσεις ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, μειώθηκαν οι αποδοχές των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων Υπουργείων και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, μειώθηκαν οι αποδοχές των αιρετών των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού, καταργήθηκε η αποζημίωση των μελών των Δημοτικών Συμβουλίων για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις, καταργήθηκε η αποζημίωση λόγω λήψης εκπαιδευτικής άδειας στο εσωτερικό και το χρονοεπίδομα των δικηγόρων του Δημοσίου με έμμισθη εντολή.
§         Μειώθηκαν οι αποδοχές, οι αποζημιώσεις, τα έξοδα παράστασης και οι αμοιβές εν γένει, που καταβάλλονται στους Προέδρους, Αντιπροέδρους και τα μέλη των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών (ΑΔΑ), καθώς και στους Διοικητές, Υποδιοικητές, στους Προέδρους, Αντιπροέδρους, Διευθύνοντες Συμβούλους και στα μέλη του Δ.Σ. Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ.
Για αυτά, υπήρξε και σχετική Υπουργική Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (ΑΠ 2/85127/0022/22.11.2012).

Αντί συνεπώς σήμερα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ να θριαμβολογεί για τη σύναψη του 3ου Μνημονίου, που φέρει την αποκλειστική της σφραγίδα, οφείλει να ζητήσει μία μεγάλη συγγνώμη από τον Ελληνικό λαό για τα ψέματα που επί μακρόν έλεγε και για την κατάσταση στην οποία έφερε σήμερα τη χώρα και την οικονομία της.





19 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ , ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΣΟΛΩΜΟΥ ΚΑΙ ΙΣΑΑΚ

19 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα, 11 Αυγούστου 2015, από τη δολοφονία του Κύπριου Τάσου Ισαάκ κατά τη διάρκεια αντικατοχικής διαδήλωσης στην περιοχή της νεκρής ζώνης, στη Δερύνεια της επαρχίας Αμμοχώστου.
Η διαδήλωση είχε διοργανωθεί στο πλαίσιο πορείας της Κυπριακής Ομοσπονδίας Μοτοσικλετιστών, με αφετηρία το Βερολίνο και τερματισμό στην κατεχόμενη Κερύνεια. Η πορεία ξεκίνησε στις 2 Αυγούστου από την πύλη του Βρανδεμβούργου και πέρασε μέσα από πολλές χώρες της Ευρώπης- με τη συμμετοχή ξένων μοτοσικλετιστών- καταλήγοντας στην Κύπρο στις 10 Αυγούστου.
Στην πορεία εκτιμάται ότι συμμετείχαν 7.000 μοτοσικλετιστές. Όπως αναφέρεται σεσχετικό αφιέρωμα του SigmaLive, παρά τις τουρκικές απειλές και την επίσημη ακύρωση της πορείας από τα επίσημα χείλη της ομοσπονδίας κατόπιν κυβερνητικής παρέμβασης, μεγάλος αριθμός κατευθύνθηκε προς τη γραμμή κατάπαυσης του πυρός- όπου περίμεναν Τούρκοι στρατιώτες, ψευδοαστυνομικοί, αντιδιαδηλωτές και μέλη της εξτρεμιστικής οργάνωσης των «Γκρίζων Λύκων». Οι εντολές του κατοχικού καθεστώτος ήταν να πυροβολούνται όσοι προσπαθούσαν να εισέλθουν στα Κατεχόμενα.

Οι μοτοσικλετιστές κινήθηκαν σε διάφορες κατευθύνσεις, και σε αρκετές περιοχές σημειώθηκαν επεισόδια (αρχίζοντας από το ΣΟΠΑΖ, στη Λευκωσία και περνώντας στη νεκρή ζώνη), ωστόσο πιο έντονα ήταν στην περιοχή της Δερύνειας. Εκεί ο Τάσος Ισαάκ, προσπαθώντας να βοηθήσει έναν άλλο Ελληνοκύπριο, που είχε δεχτεί επίθεση από Τούρκους, ξυλοκοπήθηκε μέχρι θανάτου με πέτρες, λοστούς και ρόπαλα. Καθοδηγητής της επίθεσης φέρεται να ήταν ο αρχηγός του παραρτήματος των Γκρίζων Λύκων στα κατεχόμενα, Mεχμέτ Aρσλάν. Σημειώνεται ότι δεν υπήρξε παρέμβαση των μελών της Ειρηνευτικής Δύναμης του ΟΗΕ που βρίσκονταν στον χώρο.
Τρεις ημέρες αργότερα έγινε η κηδεία. Την ίδια ημέρα έλαβε χώρα το δεύτερο έγκλημα: Όταν, στις 14 Αυγούστου, ομάδα διαδηλωτών κατευθύνθηκε στο οδόφραγμα της Δερύνειας για να αφήσει στεφάνια στον χώρο της δολοφονίας, επανεμφανίστηκαν οι Γκρίζοι Λύκοι, και ξανάρχισαν τα επεισόδια. Ο Σολωμός Σολωμού, εξάδελφος του Ισαάκ, ξέφυγε από τον κλοιό των κυανόκρανων, πέρασε στη νεκρή ζώνη και προσπάθησε να ανεβεί σε ιστό για να κατεβάσει την τουρκική σημαία. Εκεί δέχτηκε πυρά και μια σφαίρα τον χτύπησε στο λαιμό, ενώ οι κατοχικές δυνάμεις πυροβολούσαν κατά των διαδηλωτών. Οι στρατιώτες της Εθνικής Φρουράς να λάβουν θέσεις μάχης, ενώ η σορός του Σολωμού απομακρυνόταν από την περιοχή.
solomos solomou
Ένα από τους δολοφόνους του Σολωμού Σολωμού είναι ο Κενάν Ακίν, έποικος, πρώην αξιωματικός του τουρκικού στρατού και υπουργός του ψευδοκράτους. Σε συνέντευξη του δήλωνε αμετανόητος και πως «θα τον ξαναπυροβολούσε». Καταζητείται επισήμως από την Ιντερπόλ και τα διεθνή ποινικά δικαστήρια και έχει επικηρυχθεί με το ποσό των 460.000 ευρώ.
solomos solomou
Σημειώνεται ότι στις 24 Ιουνίου 2008 το ευρωπαϊκό δικαστήριο βρήκε ένοχη την Τουρκία για την δολοφονία των Σολωμού και Ισαάκ. Σύμφωνα με το δικαστήριο η Τουρκία κρίθηκε ένοχη για την παραβίαση του άρθρου 2 της ευρωπαϊκής συνθήκης για τα ανθρώπινα δικαιώματα γιατί δεν έγινε καμία έρευνα για να βρεθούν οι υπαίτιοι για τον θάνατο του. Επίσης εκδίκασε χρηματική αποζημίωση στην οικογένεια του Σολωμού.


THE HAFFINGTON POST

Αξιολόγηση και «ευέλικτη διοίκηση» – Τι περιλαμβάνει το ν/σ Βερναρδάκη για το Δημόσιο – Πώς θα ενεργοποιηθεί το job description


Εντός του μηνός, υπό την αίρεση της προκήρυξης εκλογών, αναμένεται να κατατεθεί ν/σ από τον αναπληρωτή υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χριστόφορο Βερναρδάκη με επιμέρους διαρθρώσεις για την αξιολόγηση στο Δημόσιο. Όπως είχε γράψει η aftodioikisi.gr, βασική διαφορά με το υφιστάμενο καθεστώς θα είναι η παράλειψη της «τιμωρίας» της απόλυσης – θα μπορούσε να είναι ένα βαθμολογικό «πάγωμα», όπως συζητείται, ούτως ώστε να υπάρχει κίνητρο εξέλιξης, καθώς η παρακίνηση για βελτίωση θα είναι το ζητούμενο.
Απαραίτητα εργαλεία, όπως ισχύει και στον ιδιωτικό τομέα, θα είναι η στοχοθέτηση κάθε υπηρεσίας και η περιγραφή καθηκόντων (job description), ώστε να κριθούν επιδόσεις και τυπικά προσόντα των δημοσίων υπαλλήλων και να αποτιμηθεί η προϋπηρεσία αλλά και η αποτελεσματικότητα.
Παράλληλα, διαμορφώνεται το περιβάλλον για μια ευέλικτη διοίκηση του Δημοσίου, καθώς το υπουργείο σχεδιάζει την αποσύνδεση της βαθμολογικής εξέλιξης από τη μισθολογική και ως το 2016 την επανακατάταξη όλων των δημοσίων υπαλλήλων. Επιχειρείται δηλαδή να αξιοποιούνται δημόσιοι υπάλληλοι με προσόντα και να ανεβαίνουν κλιμάκια οι «άριστοι», οι οποίοι ναι μεν δεν θα έχουν αρχικά μισθολογικό κίνητρο αλλά εφόσον θα προάγονται ταχύτερα θα μπορούν σε σύντομο χρονικό διάστημα να λάβουν το επίδομα θέσης, που ανέρχεται σε 8% επί του βασικού μισθού.
Στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΔΜΗΔ είναι να δίνεται μπόνους ως κίνητρο στους προϊσταμένους που έχουν κάνει την επιλογή να έχουν στα τμήματά τους ή στις διευθύνσεις τους τους υπαλλήλους που ανήκουν στην «ελίτ» των επιδόσεων.
Στη Βασιλίσης Σοφίας θεωρούν πολύ σημαντικό τον ρόλο των διευθυντών και των προϊσταμένων, δεδομένου ότι είναι αυτοί που θέτουν τους στόχους στις διευθύνσεις και τα τμήματά τους στην αρχή της χρονιάς, δηλαδή, κάθε Σεπτέμβριο-Οκτώβριο. “Χωρίς σωστή στοχοθεσία στην αρχή της χρονιάς δεν μπορεί να γίνει σωστή αξιολόγηση”, τονίζουν πηγές του υπουργείου στην aftodioikisi.gr. Προσθέτουν, δε, ότι η αξιολόγηση ενός υπαλλήλου δεν μπορεί να γίνεται μόνο με ποσοτικούς αλλά και με ποιοτικούς δείκτες, τονίζοντας ότι θα παίζουν ρόλο μεταξύ άλλων η προϋπηρεσία, η διαγωγή, άλλες γνώσεις που πιθανόν να έχει εκτός από τις τυπικές (βασικό πτυχίο) κλπ





aftodioikisi.gr

“Κλείδωσε” η συμφωνία – Ποια τα προαπαιτούμενα για Δημόσιο, Ασφαλιστικό, Εργασιακά


«Λευκός καπνός» βγήκε από το ξενοδοχείο Hilton μετά από 18 ώρες συζήτησης των υπουργών με τους θεσμούς. «Έγιναν αμοιβαίοι συμβιβασμοί στα μεγάλα αγκάθια» ανέφερε κυβερνητική πηγή. Το κρας-τεστ τώρα πια, μεταφέρεται στην ολομέλεια της Βουλής οπότε και η κυβέρνηση θα μετρήσει δυνάμεις. Αν όλα κυλήσουν βάση χρονοδιαγράμματος, τα κείμενα μπαίνουν αύριο στις επιτροπές και την Πέμπτη θα γίνει η ψηφοφορία.
Ανάμεσα στα βασικά “αγκάθια” βρέθηκαν θέματα που αφορούν στο Δημόσιο, στο Ασφαλιστικό και στα Εργασιακά. Στο τραπέζι έπεσαν “η αναδιάρθρωση της δημόσιας διοίκησης”, “η σταδιακή εξάλειψη των εξαιρέσεων στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις” και “η κατάργηση του νόμου για τη μετενέργεια στις συμβάσεις εργασίας”.
Στόχος παραμένει να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις και το τελικό κείμενο που θα έχει τη μορφή  νομοσχεδίου δύο άρθρων να πάρει το δρόμο της Βουλής. Στο ένα άρθρο του νομοσχεδίου θα περιγράφεται η δανειακή σύμβαση και το νέο μνημόνιο, ενώ στο δεύτερο (περίπου 60 σελίδων) τα προαπαιτούμενα μέτρα για την εκταμίευση της πρώτης δόσης (επιδιώκεται να είναι 25 δισ. ευρώ).
Πάντως μετά από το χθεσινό μαραθώνιο κλείδωσε σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές συμφωνήθηκε το μακροοικονομικό σενάριο το οποίο προβλέπει ύφεση 2,1%-2,3% του ΑΕΠ φέτος και πρωτογενές έλλειμμα 0,25% του ΑΕΠ για το 2015, (αντί μηδενικού που υπολογίστηκε αρχικά). Για το 2016 ο στόχος για το πρωτογενές πλεόνασμα τίθεται στο 0,5%, ενώ η ύφεση εκτιμάται ότι θα κινηθεί στο 0,5% σε ετήσια βάση. Στο β΄ εξάμηνο του 2016 προβλέπεται ότι η ελληνική οικονομία θα περάσει σε ανάπτυξη.
Κυβερνητικές πηγές μάλιστα υποστήριξαν ότι για να επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί δεν θα ληφθούν νέα δημοσιονομικά μέτρα.
Σε ό,τι αφορά το 2017 ο στόχος για το πρωτογενές πλεόνασμα τίθεται στο 1,75% του ΑΕΠ και η ανάπτυξη στο 2,3%. Για το 2018 ο στόχος είναι 3,5% του ΑΕΠ.  Σημειώνεται ότι οι στόχοι που υπήρχαν στο Μνημόνιο είναι 3% το 2015, 4,5% το 2016 και το 2017 και 4,2% του ΑΕΠ το 2018.
Αναφορικά με τις πρόωρες συντάξεις το πιθανότερο σενάριο είναι να νομοθετηθούν τον Οκτώβριο.
Ειδικότερα, τα προαπαιτούμενα μέτρα που θα πρέπει να ψηφιστούν άμεσα, όπως αυτά προκύπτουν από το προσχέδιο του νέου μνημονίου, είναι:
  • Αυστηροποίηση του ορισμού του αγρότη.
  • Αύξηση του φόρου χωρητικότητας στη ναυτιλία.
  • Αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ του 2015, ώστε να ξεκινήσει η αποστολή των σημειωμάτων τον Σεπτέμβριο.
  • Διόρθωση εισπρακτικών μέτρων που υιοθετήθηκαν προσφάτως.
  • Επιστροφή του καθεστώτος συνταγογράφησης φαρμάκων.
  • Μείωση των τιμών των γενόσημων φαρμάκων.
  • Κατάργηση των προνομίων στο αγροτικό πετρέλαιο.
  • Καλύτερη στόχευση του πετρελαίου θέρμανσης το 2016.
  • Πλήρης αξιολόγηση του συστήματος κοινωνικής προστασίας με στόχο την ετήσια εξοικονόμηση 0,5% του ΑΕΠ.
  • Αναδιάρθρωση δημόσιας διοίκησης.
  • Αντιμετώπιση των αστοχιών στην είσπραξη φορολογικών εσόδων.
  • Κατάργηση του ανώτατου ορίου του 25% επί των μισθών και των συντάξεων για τις κατασχέσεις.
  • Μείωση όλων των ορίων για τις κατασχέσεις στα 1.500 ευρώ.
  • Αλλαγή στα επιτόκια της ρύθμισης των 100 δόσεων και εξαίρεση από αυτήν των κακοπληρωτών.
  • Μεταφορά των υπηρεσιών και του προσωπικού φορολογικών ελέγχων στο ΣΔΟΕ.
  • Δέσμευση ότι δεν θα υπάρξουν άλλες ρυθμίσεις για φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές.
  • Διευκρίνιση των προϋποθέσεων για την επιλεξιμότητα στην καταβολή της ελάχιστης εγγυημένης σύνταξης μετά τα 67 έτη.
  • Εκδοση εγκυκλίων για την πλήρη εφαρμογή του νόμου του 2010 για το ασφαλιστικό.
  • Σταδιακή εξάλειψη των εξαιρέσεων στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις.
  • Διευκρίνιση του καθεστώτος ΦΠΑ στα νησιά, με τις εκπτώσεις να καταργούνται μέχρι το τέλος του 2016.
  • Ολοκληρωμένο σχέδιο για ανακεφαλαιοποίηση, ενίσχυση ρευστότητας τραπεζών και αντιμετώπιση των «κόκκινων» δανείων.
  • Κατάργηση του νόμου για τη μετενέργεια στις συμβάσεις εργασίας που ψηφίστηκε στις 2 Ιουλίου του 2015.
  • Εφαρμογή όλων των συστάσεων του ΟΟΣΑ που προβλέπονταν από την Εργαλειοθήκη Ι (πλην των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων) και όλων των συστάσεων της Εργαλειοθήκης ΙΙ σχετικά με τα μη αλκοολούχα ποτά και τα πετρελαιοειδή.
  • Ανοιγμα επαγγελμάτων, όπως μηχανικοί, συμβολαιογράφοι κ.λπ.
  • Περιορισμός των φόρων υπέρ τρίτων.
  • Μείωση της γραφειοκρατίας και επιτάχυνση αδειοδοτήσεων για επενδύσεις χαμηλού ρίσκου.
  • Μεταρρύθμιση στην αγορά ενέργειας και ειδικά του φυσικού αερίου που θα οδηγήσει σε πλήρη απελευθέρωση το 2018.
  • Εγκριση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων που ήδη έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ.
  • Υιοθέτηση των καλύτερων πρακτικών στην Ε.Ε. για το μη μισθολογικό κόστος (επιδόματα, οδοιπορικά κ.λπ.) με εφαρμογή από 1ης Ιανουαρίου 2016.
  • Νόμος για την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ.
  • Προτάσεις μέτρων για μείωση των καθυστερήσεων στις δικαστικές αποφάσεις.







aftodioikisi.gr