Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ : Η ΤΡΟΪΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 12.500 ΤΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ


Με άγριες διαθέσεις θα επιστρέψουν οι επικεφαλής του κλιμακίου της Τρόικας στην Αθήνα. Παρόλο που η κυβέρνηση έχει έτοιμη τη λίστα με τους 12.500 υπαλλήλους, οι οποίοι θα υπαχθούν ως το τέλος του μήνα στο σχέδιο «κινητικότητας», οι εκπρόσωποι των πιστωτών δεν πρόκειται να ικανοποιηθούν αλλά θα επιμείνουν σε μεγάλο αριθμό απολύσεων (μεταξύ των «διαθέσιμων»).
Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν φτάσει ήδη στην Αθήνα, δεν έχουν την πρόθεση να αποδεχθούν το αίτημα που θα θέσει ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης για παράταση σε σχέση με την διαθεσιμότητα άλλων 12.500 υπαλλήλων μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου. Αντίθετα, υπάρχει το ενδεχόμενο να ζητήσουν συνέχιση της εφαρμογής του ίδιου μέτρου το πρώτο εξάμηνο του 2014.
Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση έχει θέσει ως καταληκτική ημερομηνία για την παράδοση του καταλόγου με τα ονόματα των πρώτων 12.500 την 16η Σεπτεμβρίου.
aftodioikisi.gr

ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΠΟΕ - ΟΤΑ



Την συμπαράστασή του στο Γενικό Συμβούλιο της ΠΟΕ – ΟΤΑ εκφράζει με απόφασή του το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ.

Η ΚΕΔΕ, όπως τονίζεται στην σχετική απόφαση «καταδικάζει την παραπομπή του σε δίκη για τις απεργιακές κινητοποιήσεις που πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση τον Οκτώβρη του 2011, ενάντια στις περικοπές των αποδοχών των εργαζομένων στους δήμους και των μέτρων διαθεσιμότητας και απολύσεων. Πρόκειται για πρωτοφανές για συνδικαλιστικά και δικαστικά χρονικά γεγονός που εισάγει την ποινικοποίηση του συνδικαλιστικού κινήματος».

ΠΝΟ : ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΓΙΑ ΑΠΛΗΡΩΤΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ


Ελέγχους σε πλοία ξεκινάει η ΠΝΟ σε όλα τα πλοία για να διαπιστωθεί αν και κατά πόσο εξοφλήθηκαν οι καθυστερούμενες δεδουλευμένες αποδοχές των πληρωμάτων και εάν τηρούνται οι διατάξεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για την κανονική και εμπρόθεσμη καταβολή της μισθοδοσίας.

Για τις παραβάσεις, που θα διαπιστώνεται η Ομοσπονδία θα προχωράει σε συνδικαλιστικές παρεμβάσεις και στην υποβολή μηνυτήριας αναφοράς στον κατά τόπο αρμόδιο εισαγγελέα.

Τα παραπάνω αποφασίστηκαν σε συνεδρίαση της Διοίκησης της ΠΝΟ, η οποία έγινε, την Πέμπτη 29/8 με θέμα, μεταξύ άλλων την επανεξέταση των γνωστών με ημερομηνία 5-7-2013 Υπουργικών Αποφάσεων του ΥΝΑ , περί καθορισμού σύνθεσης πληρώματος σε έξι συνολικά Ε/Γ – Ο/Γ πλοία, που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, και με τις οποίες ανατράπηκε πλήρως το μέχρι της εκδόσεως αυτών, ισχύον καθεστώς στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, και εν μια νυκτί οδηγούνται στην απόλυση και στην ανεργία πολλές δεκάδες συναδέλφων μας με άμεσες επιπτώσεις και στα επίπεδα ασφαλείας των εν λόγω πλοίων.

Μεταξύ άλλων αποφασίστηκαν τα παρακάτω:

1. Επιβεβαίωσε την προηγούμενη απόφαση της που λήφθηκε στις 5-7-13 σχετικά με το παραπάνω θέμα και διαπιστώνοντας ότι ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας & Αιγαίου όχι μόνον δεν προέβη σε καμία απολύτως ενέργεια επανεξέτασης του όλου θέματος αλλά και το γεγονός ότι οι αρμόδιες Υπηρεσίες του δεν προβαίνουν σε ουσιαστικούς ελέγχους για την τήρηση των διατάξεων της νομοθεσίας και για την διαπίστωση του επιπέδου ασφαλείας των πλοίων, των δρομολογίων , των επιβατών και του πληρώματος , όπως όλα αυτά ζητήθηκαν από την Ομοσπονδία μας, συγκρότησε ειδικά κλιμάκια από μέλη τη διοικήσεως προκειμένου να προβεί η ιδία, όπως έχει προς τούτο έννομο συμφέρον, για τον επιτόπιο και εξειδικευμένο έλεγχο της τήρησης του νόμου και της παρατηρούμενης παραβίασης και καταστρατήγησης των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας.

Οι ώρες εργασίας και οι ώρες ανάπαυσης των ναυτεργατών καθορίζονται ρητά και περιοριστικά από τις μέχρι σήμερα επικυρωθείσες από την Χώρα μας Διεθνείς Συμβάσεις (180/1996 η οποία κυρώθηκε με τον νόμο 2974/2001, τις Οδηγίες 1999/63 ΕΚ και 1999/65 ΕΚ που ενσωματώθηκαν στο εσωτερικό δίκαιο με το ΠΔ 152/2003 και την Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, που κυρώθηκε με τον Ν. 4078/2012) και σε καμία περίπτωση δεν είναι επιτρεπτό να παραβιάζονται τα καθοριζόμενα με τις διατάξεις αυτές μέγιστα όρια εργασίας και μάλιστα χωρίς να καταβάλλονται οι κατά νόμο δεδουλευμένες αποδοχές.

Με τις νέες όμως συνθέσεις που καθορίζονται με τις ως άνω αποφάσεις είναι πλέον ή βέβαιο ότι παραβιάζονται κατάφωρα τα άνω όρια αφού τέτοιες υπερβάσεις παρατηρούνταν και με τις προηγούμενες συνθέσεις με τον μεγαλύτερο αριθμό πληρώματος.

Η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος είναι και πρέπει να είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρηματικής κερδοσκοπίας και δεν πρέπει για κανένα λόγο να θυσιάζεται στο βωμό της οποιασδήποτε σκοπιμότητας και του οποιονδήποτε μνημονίου.

Η ΠΝΟ υπογραμμίζει με ιδιαίτερη έμφαση ότι αν η ισχύουσα νομοθεσία, που αφορά τον χώρο της ναυτικής εργασίας, με τις όποιες έστω ατέλειες και αδυναμίες που παρουσιάζει, εφαρμοζόταν αυστηρά από τις εντεταλμένες ελεγκτικές Αρχές της Χώρας και του αρμόδιου Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, είναι πλέον ή βεβαιον ότι θα υπήρχε ουσιαστική ανακούφιση για το μείζον και κορυφαίο θέμα της ανεργίας που μαστίζει τον κλάδο των ναυτεργατών.

2. Ειδικά προς τούτο κλιμάκια της να προβούν και σε άμεσους ελέγχους σε όλα τα πλοία για να διαπιστωθεί και να καταγραφεί αν και κατά πόσο εξοφλήθηκαν οι καθυστερούμενες δεδουλευμένες αποδοχές των πληρωμάτων και εάν τηρούνται οι διατάξεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για την κανονική και εμπρόθεσμη καταβολή της μισθοδοσίας, προκειμένου να προβεί σε νέες συνδικαλιστικές παρεμβάσεις και πολύμορφες κινητοποιήσεις καθώς και υποβολή νέας μηνυτήριας αναφοράς στον αρμόδιο Εισαγγελέα ζητώντας την αυτονόητη εφαρμογή των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας.

3. Πριν προβεί σε οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια αποφάσισε να ζητήσει άμεση συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου και τον Υπουργό Εργασίας προκειμένου να τους εκθέσει τα καυτά και οξυμένα προβλήματα του κλάδου τα οποία και χρήζουν άμεσης επίλυσης.




pireas2day.gr

ΥΠΟΒΟΛΕΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΠΑΙΔΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΙΔΩΝ ΤΗΣ ΕΠΣ ΧΙΟΥ

 Σας ενημερώνουμε οτι οι υποβολές των δηλώσεων συμμετοχής των πρωταθλημάτων Παίδων και Προπαίδων είναι μέχρι την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013 και ώρα 12:30 μμ. καθώς επίσης και οι κληρώσεις των αγώνων θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013 και ώρα 19:00 μμ. στα γραφεία της Ε.Π.Σ Χίου. 

eps-xiou.gr

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ "DRAGON" ΣΤΗΝ AEGEAN REGATTA


Σπουδαία επιτυχία για το ΝΟ Χίου αποτελεί η διάκριση του σκάφους ανοικτής θάλασσας "Dragon" στην Aegean Regatta 2013. Το σκάφος του ΝΟ Χίου με κυβερνήτη τον Ι. Μυτακίδη και πλήρωμα τους Μ. Στεφανίδη, Μ. Παγούδη, Γ. Καρούσο, Μ. Μαθιούδη και Ι. Ψώρα τερμάτισε στην 1η θέση στην κατηγορία του ανάμεσα σε 22 συμμετοχές ενώ στο overall τερμάτισε στην 6η θέση ανάμεσα σε 43 συμμετοχές. Το άλλο σκάφος του ΝΟ Χίου "Ωρίων" με κυβερνήτη το Γ. Μπελέγρη και πλήρωμα τους Λ. Μπελέγρη, Ν. Αγιασμάτη και Δ. Μαυρίδη τερμάτισε στην 5η θέση στην ίδια κατηγορία ενώ στο overall τερμάτισε στην 16η θέση.
Πλήρωμα σκάφους "Dragon"
Dragon Sailing Team


noxiou.gr

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΔΗΜΟΤΩΝ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ Ε.Ε.Τ.Α.


Σε συνέχεια του με αρ.πρωτ: 39738/24-7-2013 εγγράφου, του Τμήματος Εσόδων του Δήμου μας, που αφορά την επιβολή του Ε.Ε.Τ.Α. (Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ακινήτων) στους λογαριασμούς της Δ.Ε.Η. και συγκεκριμένα την χρέωση με συντελεστή 5 αντί του σύνηθες 3, σε όσους δεν χρεωνόταν με ΤΑΠ( Τέλος Ακίνητης Περιουσίας), ενημερώνουμε και διευκρινίζουμε οτι συνεχίζονται οι διαδικασίες για την αποκατάσταση του συντελεστή που θα ισχύει σε κάθε Δημοτική Ενότητα.
Για όσο διάστημα χρειαστεί μέχρι να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, οι δημότες μας θα εξοφλούν τους λογαριασμούς, στη Δ.Ε.Η., χωρίς να πληρώνουν το Ε.Ε.Τ.Α., μέχρις ότου αποκατασταθούν οι ακριβείς συντελεστές ανά Δημοτική Ενότητα.
Ο Δήμαρχος Χίου
Λαμπρινούδης Πολύδωρος

ΝΗΣΙΑ : ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΤΟ "ΛΟΥΚΕΤΟ" ΣΤΙΣ ΔΟΥ


Σε δύσκολη θέση θα βρεθούν πολλοί κάτοικοι νησιών μετά την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών να κλείσει τις ΔΟΥ που τους εξυπηρετούσαν στον τόπο κατοικία τους.
Αν και οι αντιδράσεις των κατοίκων των νησιών ήταν έντονες, η Γενική Γραμματεία Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών όρισε τη Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου, ως την τελευταία μέρα για την διεκπεραίωση υποθέσεων των φορολογουμένων στις ΔΟΥ Λήμνου, Αγ. Κήρυκου, Σαλαμίνας, Πόρου, Ύδρας, Αίγινας, Σπετσών, Άνδρου, Τήνου, Μήλου, Κέας, Λέρου, Καρπάθου, Καλύμνου, Θάσου, Παξών, Ιθάκης, Κυθήρων, Σκοπέλου και Σκιάθου.
Λόγω της ιδιαίτερης σημασίας του θέματος ο δήμαρχος Τήνου Παναγιώτης Κροντηράς μαζί με τους δημάρχους Λήμνου, Ανδρου, Σκοπέλου, Σκιάθου, Κέας, Μήλου, Καλύμνου, Καρπάθου, Ικαρίας, Αίγινας, Πόρου, Υδρας, Σπετσών, Κυθήρων, Σαλαμίναςπροσυπέγραψαν και απέστειλαν έγγραφο διαμαρτυρίας στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις καταργείται η μοναδική εφορία του  νησιού, με αποτέλεσμα οι πολίτες να αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να μετακινούνται εν πλω στην κοντινότερη ΔΟΥ, επιβαρυνόμενοι με τα έξοδα μετακίνησης, την ταλαιπωρία του ταξιδιού και πολλάκις την απουσία πλοίου της γραμμής.
Τις ΔΟΥ αναμένεται να αντικαταστήσουν τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, τα οποία όμως αν και έχουν ηλεκτρονική διασύνδεση με το TAXIS , ελλείψει αρμοδιοτήτων και προϊσταμένου, πραγματοποιούν κάποιες περιορισμένες μόνο εργασίες (όπως αλλαγή στοιχείων ταυτότητας).
Έτσι για την πλειονότητα των συναλλαγών του κοινού με το Υπουργείο Οικονομικών, όπως η κατάθεση τροποποιητικών και συμπληρωματικών δηλώσεων φόρου εισοδήματος, η παραλαβή και επεξεργασία τροποποιητικών δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) για διόρθωση εκκαθαριστικών Ε.Τ.Α.Κ. – Φ.Α.Π. Φυσικών προσώπων, οι κάτοικοι -για παράδειγμα- της Θάσου, της Λέρου, της Πάτμου, των Λειψών, του Αγαθονησίου είναι υποχρεωμένοι να επικοινωνήσουν με τις Δ.Ο.Υ. Καβάλας, Κω και Ρόδου είτε με αλληλογραφία μέσω των Γ.Ε.Φ., είτε μεταβαίνοντας υποχρεωτικά οι ίδιοι ή οι νόμιμοι εκπρόσωποί τους.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ
«ΘΕΜΑ: Διαμαρτυρία για το κλείσιμο των νησιωτικών Δ.Ο.Υ..
Σύμφωνα έγγραφο του Γ.Γ.Δ.Ε. κ. Χάρη Θεοχάρη, καθορίζεται το πρόγραμμα με βάση το οποίο οι νησιωτικές Δ.Ο.Υ. κλείνουν οριστικά:
•         οι Δ.Ο.Υ. Σκοπέλου και Σκιάθου στις 28/08/2013
•         οι Δ.Ο.Υ. Κέας, Μήλου, Λήμνου και τέως Δ.Ο.Υ. Σαλαμίνας στις 02/09/2013.
•         οι Δ.Ο.Υ. Καλύμνου, Καρπάθου και Αγ. Κηρύκου Ικαρίας στις 04/09/2013.
•         οι Δ.Ο.Υ. Άνδρου, Αίγινας, Πόρου, Ύδρας, Σπετσών, Τήνου και η τέως Δ.Ο.Υ. Κυθήρων στις 09/09/2013
Είμαστε πεπεισμένοι ότι τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, δεν θα επιλύσουν τα προβλήματα, που θα προκληθούν με την απουσία στελεχωμένων φορολογικών υπηρεσιών από τα νησιά μας.
Εξάλλου, τα πρώτα νησιωτικά Γ.Ε.Φ., που λειτουργούν σε Θάσο και Λέρο, αν και έχουν ηλεκτρονική διασύνδεση με TAXIS 2, ελλείψει αρμοδιοτήτων και προϊσταμένου, πραγματοποιούν κάποιες περιορισμένες μόνο εργασίες (όπως αλλαγή στοιχείων ταυτότητας). Για την πλειονότητα των συναλλαγών του κοινού με το Υπουργείο Οικονομικών, όπως η κατάθεση τροποποιητικών και συμπληρωματικών δηλώσεων φόρου εισοδήματος, η παραλαβή και επεξεργασία τροποποιητικών δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) για διόρθωση εκκαθαριστικών Ε.Τ.Α.Κ. – Φ.Α.Π. Φυσικών προσώπων, η παραλαβή και εκκαθάριση δηλώσεων Φ.Α.Π. Νομικών Προσώπων, η διεκπεραίωση υποθέσεων είσπραξης, βεβαίωσης, απαλλαγής και διαγραφής του Ειδικού Ενιαίου Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.), η κατάθεση δηλώσεων φόρου μεταβίβασης, γονικής παροχής και δωρεών, η κατάθεση δηλώσεων φόρου κληρονομιάς, η παραλαβή και διεκπεραίωση αιτήσεων επιστροφής Φ.Π.Α. (αγροτών, επιχειρήσεων, κλπ), η παραλαβή και διεκπεραίωση αιτήσεων απαλλαγής Φ.Π.Α., η παραλαβή δηλώσεων Φ.Π.Α. αλιέων, η παραλαβή αιτήσεων και διεκπεραίωση αυτών για τη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών, η υποβολή Προσφυγών κατά Φύλλων Ελέγχων και Αποφάσεων Επιβολής Προστίμων του Ν.2523/1997, η πληρωμή διαφόρων φόρων, τελών ή κρατήσεων καθώς και παραβόλων υπέρ τρίτων, η προσκόμιση φακέλου για τον έλεγχο των δηλώσεων φόρου εισοδήματος φυσικών και μη φυσικών προσώπων, οι κάτοικοι της Θάσου, της Λέρου, της Πάτμου, των Λειψών, του Αγαθονησίου είναι υποχρεωμένοι να επικοινωνήσουν με τις Δ.Ο.Υ. Καβάλας, Κω και Ρόδου είτε με αλληλογραφία μέσω των Γ.Ε.Φ., είτε μεταβαίνοντας υποχρεωτικά οι ίδιοι ή οι νόμιμοι εκπρόσωποί τους.
 Την μοίρα που μας επιφυλάσσετε, δεν είμαστε διατεθειμένοι να την αποδεχτούμε αμαχητί! Οι δηλώσεις του Υπουργείου Οικονομικών περί σεβασμού της συνταγματικής έννοιας της νησιωτικότητας ηχούν στα αυτιά μας, μόνο ως αστείο!
Αν πιστεύετε, ότι οι τρέχουσες οικονομικές συνθήκες, αλλά και οι υπάρχουσες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, μας επιτρέπουν να διανύουμε αποστάσεις πολλών ναυτικών μιλίων αυθημερόν, μόνο και μόνο για να προσέλθουμε στην εγγύτερη Δ.Ο.Υ., είστε εκτός νησιωτικής πραγματικότητας.
Πολύ γρήγορα το Υπουργείο Οικονομικών θα βρεθεί μπροστά σε λειτουργικά αδιέξοδα, τα οποία θα έχει προκαλέσει το ίδιο με την επιλογή του να αποσύρει τις υπηρεσίες του από τα νησιά μας, σαν να  επιθυμεί να ωθήσει τους νησιώτες σε μη φορολογική συμμόρφωση.
Είμαστε υποχρεωμένοι και να ενημερώσουμε τους κατοίκους των νησιωτικών κοινωνιών μας για τα προβλήματα που θα προκύψουν, αλλά και να αποδώσουμε ευθύνες προς όσους σχεδίασαν, υλοποιούν και στηρίζουν με τη στάση τους αυτή την καταστροφική πολιτική. Οι νησιώτες δεν είμαστε πολίτες τρίτης κατηγορίας!
Πιστεύουμε ότι την ύστατη στιγμή θα γίνει αντιληπτό το μεγάλο ατόπημα, στο οποίο προβαίνει το Υπουργείο Οικονομικών και θα μπορέσουμε να συνεργαστούμε, ώστε να βρούμε μια βιώσιμη λύση για την παρουσία στελεχωμένων και λειτουργικών φορολογικών υπηρεσιών στα νησιά μας».

aftodioikisi.gr

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΣΤΗΝ "ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" , ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΙΔΡΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ

Άρθρο του βουλευτή Χίου Κώστα Τριαντάφυλλου, για την επέτειο της ιδρυτικής διακήρυξης του ΠΑ.ΣΟ.Κ., το οποίο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, στις 01 Σεπτεμβρίου 2013.
«Η τραγωδία της Κύπρου, καθώς και οι κίνδυνοι που έχουν προκύψει για το Έθνος…». Με αυτές τις λέξεις ξεκινά το ιστορικό, πλέον, κείμενο της ιδρυτικής διακήρυξης του ΠΑ.ΣΟ.Κ., την 3η Σεπτεμβρίου 1974, με τον Ανδρέα Παπανδρέου, δυναμικά παρών, σε μια κρίσιμη και πάλι, καμπή της σύγχρονης ιστορίας μας.
Στη φράση αυτή συμπυκνώνεται η ιστορική συγκυρία της ίδρυσης και, κυρίως, η αγωνία μιας ολόκληρης γενιάς, μιας ολόκληρης χώρας, που αναζητούσε την περπατησιά της στη Δημοκρατία, την Ευρώπη, την Μεσόγειο, τα Βαλκάνια. Και, ίσως, δεν υπάρχει πιο συνοπτικό κείμενο, πιο απλά γραμμένο, πιο ουσιαστικό στο περιεχόμενό του, στην πολιτική ιστορία αυτού του τόπου. Ένα κείμενο-σταθμός για τον Ελληνικό Λαό, που λαχταρούσε να  περάσει «από την παθητική αναμονή, στην ενεργό λαϊκή παρουσία για τη διαμόρφωση του μέλλοντος της χώρας μας».
Σήμερα, τριάντα εννέα χρόνια μετά, η Δημοκρατική Παράταξη, οφείλει να διδαχθεί από την ιστορία, να μάθει από τα λάθη της και να θέσει τους νέους στόχους για τη χώρα και την ελληνική κοινωνία, η οποία και πάλι βρίσκεται σε μια κρίσιμη ιστορική συγκυρία.
Έχουμε χρέος, μαζί με την ελληνική κοινωνία να αναζητήσουμε νέες, αναδιανεμητικές,  λειτουργικές, σύγχρονες πολιτικές, με γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη και την αξιοπρέπεια. Πρέπει να δώσουμε νόημα και αξία στις έννοιες της κοινωνικής αλληλεγγύης και της μέριμνας. Να κατοχυρώσουμε τους θεσμούς που προάγουν την πολιτική σταθερότητα και συνέχεια. Να καλύψουμε το χαμένο ιδεολογικό έδαφος της παράταξης.
Σε μια πολιτική πραγματικότητα που εκτείνεται μεταξύ της πολιτικής του φόβου και της πολιτικής της αγανάκτησης, εμείς πρέπει να εκφράσουμε ξεκάθαρα την πολιτική της ελπίδας και της προοπτικής.
Στην κατεύθυνση αυτή, οι δημιουργικές, μεταρρυθμιστικές και προοδευτικές δυνάμεις, μαζί με τα μη προνομιούχα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας, μπορούν και πρέπει να συναποτελέσουν την κινητήρια κεντροαριστερή συμμαχία της μετα-μνημονιακής εποχής.

Το όραμα για μια δίκαιη κοινωνία, για μια υπερήφανη και ευρωπαϊκή Ελλάδα, για έναν αξιοπρεπή έλληνα ευρωπαίο πολίτη αποτελεί τη διαχρονική σταθερά μας.

ΜΑΝΙΤΑΚΗΣ : Η ΤΡΟΪΚΑ ΣΜΠΑΡΑΛΙΑΣΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑΤΙ ΗΘΕΛΕ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ


Στην τρόικα ρίχνει την «απόλυτη ευθύνη» για την αποτυχία της κινητικότητας, και μάλιστα με ιδιοτελείς σκοπούς,  ο πρώην υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνης Μανιτάκης.  «Ρίχνω την απόλυτη ευθύνη σε αυτό το πεδίο στην Τρόικα. Έκανε συνειδητή επιλογή. Σμπαράλιασε με πολιτικούς σκοπούς την κινητικότητα. Παρέβη το μνημόνιο και τις μνημονιακές υποχρεώσεις η ίδια», είπε χαρακτηριστικά μιλώντας στον «Αθήνα 9.84» ο κ. Μανιτάκης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι, ο στόχος των δανειστών μας ήταν οι απολύσεις. Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση για τις 15.000 απολύσεις μέχρι το τέλος του 2014 ελήφθη από τους τρεις πολιτικούς αρχηγούς της τότε συγκυβέρνησης (Σαμαρά, Βενιζέλο και Κουβέλη) τον περασμένο Απρίλιο, καθώς, εκτός των άλλων, δεν είχε προχωρήσει η κινητικότητα.
Κατά τον κ. Μανιτάκη αυτό που ζητούσαν τότε (και τώρα) οι επικεφαλείς της τρόικας «δεν έχει σχέση με αυτό που ετοιμάζαμε όλο αυτό το διάστημα σε συνεννόηση με το τεχνικό κλιμάκιο της Τρόικα. Αν διαβάσουμε το μνημόνιο κατά λέξη, θα δείτε ότι η κινητικότητα -δηλαδή η μετακίνηση ενός δημοσίου υπαλλήλου-, προϋπέθετε ότι έχει γίνει προηγουμένως έκθεση αξιολόγησης της υπηρεσίας αυτής, για να δουν πόσο προσωπικό πλεονάζει, ποια ειδικότητα, ποια κατηγορία. Ό,τι έχει γίνει -και ήταν όρος προαπαιτούμενο για τη δόση τον Απρίλιο-, με τα σχέδια στελέχωσης ήταν απαραίτητο εργαλείο, που δεν είχαμε στην Ελλάδα. Μέχρι τον Ιούνιο τα είχαμε ολοκληρώσει για 450 χιλιάδες θέσεις δημοσίων υπαλλήλων. Από τα αποτελέσματα βλέπαμε, πού είχαμε πλεόνασμα και πού κενό. Μετά από αυτό, αφού εντοπίζονταν οι θέσεις με τα περιγράμματα θέσεων, θα κάναμε την αποτίμηση των προσόντων των υπαλλήλων που υπάγονταν στην ίδια κατηγορία και οι λιγότερο προσοντούχοι θα κάλυπταν τα κενά στο σύνολο του δημόσιου τομέα…», προσθέτει ο κ. Μανιτάκης.
Παράλληλα ο πρώην υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης επιρρίπτει ευθύνες, κυρίως, στον πρώην υπουργόΕυριπίδη Στυλιανίδη αλλά και στους δήμους γιατί, όπως λέει, «δεν ήταν πρόθυμοι να δώσουν στοιχεία» για την κινητικότητα.
Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης Μανιτάκη στον «Αθήνα 9.84» και το δημοσιογράφο Βασίλη Πάικο είναι το εξής:

*Για τα όσα έχουν ακουστεί περί ευθύνης του στην μη υλοποίηση του κυβερνητικού έργου:
«Δεν εξεπλάγην γι” αυτό. Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα τα υπουργικά καθήκοντα, είχαν στοχοποιήσει εμένα και τη Δημοκρατική Αριστερά. Πρόβλεπαν, μάλιστα, ότι θα αποχωρήσω από τον περασμένο Νοέμβριο, γιατί δεν θα κάνω διαπραγματεύσεις. Όταν διαπίστωσαν ότι έγιναν οι διαπραγματεύσεις και παραδέχτηκαν ότι είχαμε πολύ θετικά αποτελέσματα, άλλαξε λίγο η ρότα και άρχισαν να λένε ότι δεν προχωράει όπως έπρεπε… Είχα την συνείδησή μου αναπαυμένη 100%, ήξερα τι έκανα. Δεύτερον, ήμουν σίγουρος ότι θα με δικαιώσει η ιστορία και ήδη τα πράγματα άρχισαν να φαίνονται».

*Για εξορθολογισμό και εξυγίανση του δημοσίου τομέα:
«Δεν βάδισα μόνος μου. Ήρθα να εκτελέσω μια διεθνή συμφωνία που υπέγραψε η Ελλάδα το 2011, -επί εποχής Ρέππα-, με την task force, όπου είχε ένα συστηματικό, ολοκληρωμένο σχέδιο αναδιάρθρωσης της Δημόσιας Διοίκησης. Έγινε έργο… Το πιο σημαντικό για μένα και αυτό που χρειάζεται η ελληνική διοίκηση είναι τα περιγράμματα θέσεων και απόστολων. Απ” ότι ξέρω, όλο αυτό το διάστημα, άρχισαν να εφαρμόζονται. Ετοιμάζονται τα περιγράμματα των θέσεων… Καθιερώσαμε -και έγιναν, αλλά δεν βγήκαν στην δημοσιότητα-, τα υπουργεία των συντάσεων. Όλο αυτό το διάστημα κάθε γενική διεύθυνση βάζει τους στρατηγικούς της στόχους και κάθε διεύθυνση τους επιχειρησιακούς της στόχους. Αυτό που έπρεπε να σκεφτεί η ελληνική διοίκηση -που δεν το είχε γνωρίσει ποτέ-, είναι να γίνει μια επιχειρησιακή διοίκηση. Πρέπει να κάνει δημόσιες πολιτικές. Δεν έκαναν δημόσιες πολιτικές, περνούσαν τους νόμους. Χωρίς δημόσια πολιτική δεν είναι δυνατόν να κάνουμε τίποτα».

*Για κινητικότητα:
«Η κινητικότητα ήταν ένα γιγάντιο έργο. Δεν είναι απλό να μετακινήσεις 25 χιλιάδες υπαλλήλους από μια υπηρεσία στην οποία περισσεύουν, σε μια άλλη που υπάρχει ανάγκη. Επί 6 μήνες, κυρίως ασχοληθήκαμε με αυτό και είχαμε συνεργασία με τους υπουργούς. Δεν ήταν πρόθυμοι όλοι να δώσουν στοιχεία. Να μιλήσω πιο συγκεκριμένα και επώνυμα επιτέλους. Το υπουργείο Εσωτερικών δεν είχε συνεργαστεί σχεδόν καθόλου, αλλά δεν ευθύνεται μόνο το υπουργείο. Ευθύνονται οι Δήμοι και οι Κοινότητες. Ούτε αυτοί έδειχναν προθυμία, παρόλο που είχαν υπογράψει μια διεθνή συμφωνία με τη Γερμανία, για την αξιολόγηση των δομών των Δήμων και των Περιφερειών, η οποία δεν είχε προχωρήσει καθόλου. Έδειξαν μια σχετική αδιαφορία. Στο επίπεδο της Παιδείας, είχαμε συνεργαστεί πολύ με τον υπουργό Παιδείας. Ήξερα από τους ελέγχους που έκανε η task force ότι είχαμε ένα πλεόνασμα ειδικοτήτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, γύρω στις 12.500. Η διαχείριση όμως αυτού του προσωπικού ήταν υπόθεση των υπουργών. Δεν ήταν δική μου… Δεν ξέρω ποιος φταίει, πάντως σας βεβαιώνω ότι είναι ανακριβές το ότι δεν κάναμε προεργασία για την κινητικότητα. Έχω και επιστολές, με ημερομηνίες και αριθμούς έχω και συσκέψεις στο Μαξίμου έγιναν. Αυτά είναι ανακριβέστατα, αλλά είναι και ανάξια για συζήτηση».
Δημοσιογράφος: Ο τρόπος που γίνεται σήμερα αυτή η μεγάλη επιχείρηση, η κινητικότητα, οι συγχωνεύσεις, οι απολύσεις, είναι σωστός;
Α. Μανιτάκης: «Όχι. Δεν έχει σχέση με αυτό που ετοιμάζαμε όλο αυτό το διάστημα σε συνεννόηση με το τεχνικό κλιμάκιο της Τρόικα. Αν διαβάσουμε το μνημόνιο κατά λέξη, θα δείτε ότι η κινητικότητα -δηλαδή η μετακίνηση ενός δημοσίου υπαλλήλου-, προϋπέθετε ότι έχει γίνει προηγουμένως έκθεση αξιολόγησης της υπηρεσίας αυτής, για να δουν πόσο προσωπικό πλεονάζει, ποια ειδικότητα, ποια κατηγορία. Ό,τι έχει γίνει -και ήταν όρος προαπαιτούμενο για τη δόση τον Απρίλιο-, με τα σχέδια στελέχωσης ήταν απαραίτητο εργαλείο, που δεν είχαμε στην Ελλάδα. Μέχρι τον Ιούνιο τα είχαμε ολοκληρώσει για 450 χιλιάδες θέσεις δημοσίων υπαλλήλων. Από τα αποτελέσματα βλέπαμε, πού είχαμε πλεόνασμα και πού κενό. Μετά από αυτό, αφού εντοπίζονταν οι θέσεις με τα περιγράμματα θέσεων, θα κάναμε την αποτίμηση των προσόντων των υπαλλήλων που υπάγονταν στην ίδια κατηγορία και οι λιγότερο προσοντούχοι θα κάλυπταν τα κενά στο σύνολο του δημόσιου τομέα… Ρίχνω την απόλυτη ευθύνη σε αυτό το πεδίο στην Τρόικα. Έκανε συνειδητή επιλογή. Σμπαράλιασε με πολιτικούς σκοπούς την κινητικότητα. Παρέβη το μνημόνιο και τις μνημονιακές υποχρεώσεις η ίδια».
Σε άλλο σημείο είπε: «Δεν έχουμε εθνική στρατηγική διαπραγμάτευσης. Δεν είχαν εθνική επιτροπή διαπραγμάτευσης…. Η χώρα έπρεπε να έχει εθνική πολιτική διαπραγμάτευσης, με εμπειρογνώμονες, σε μόνιμη βάση. Δεν είναι δυνατόν να μας παίζουν αυτοί, που έχουν εκπαιδευτεί, με τα τεχνικά τους κλιμάκια, είτε με διαπραγματευτές που αυτή είναι η δουλειά τους και εμείς να μην έχουμε κάτι μόνιμο. Κάθε φορά να πηγαίνει διαφορετικός υπουργός, είτε λέγεται Μανιτάκης, είτε λέγεται Μητσοτάκης, να μην ξέρει τι έχει γίνει στην προηγούμενη διαπραγμάτευση, να μην έχει τους φακέλους, αλλά κυρίως να μην έχουμε μόνιμο τεχνικό κλιμάκιο…
Είναι δυνατόν η χώρα να περνάει τις τραγικότερες στιγμές της ιστορίας της, χωρίς διέξοδο ύστερα από τέσσερα χρόνια και να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε, να ζούμε έναν εμφύλιο σπαραγμό και να αρκούμαστε συνέχεια να λέμε ποιος φταίει και ποιος είναι ο κλέφτης; Προφανώς φταίει η ελληνική πολιτική τάξη, προφανώς φταίει η φαυλότητα, η πελατειοκρατεία. Αλλά εκεί είμαστε ακόμα; Δεν πρέπει επιτέλους να πούμε πώς θα τα αντιμετωπίσουμε συγκεκριμένα κι ενωμένοι; Δεν έχουμε άλλη λύση».
Δημοσιογράφος: Πιστεύετε ότι ο τρόπος με τον οποίο υλοποιείται η κινητικότητα δεν οδηγεί σε ένα είδος εκσυγχρονισμού ή εξυγίανσης της Δημόσιας Διοίκησης;
Α. Μανιτάκης: «Αυτό εδώ; Μπάχαλο είναι. Τι εξορθολογισμό εξυπηρετεί, για παράδειγμα, η μεταφορά των δημοτικών αστυνομικών στην κεντρική διοίκηση; Καταρχήν, δεν ήταν στο πρόγραμμά μας. Δεν ξέρω πώς το ανακάλυψαν. Δεύτερον, δεν είναι κινητικότητα αυτό. Δεν λέει παίρνω κάποιους υπαλλήλους -όπως το είχαμε σχεδιάσει- και τους πάω όπου υπάρχει ανάγκη. Ποια είναι η μελέτη που έγινε γι” αυτό; Λέει ότι στερούνται άμεσα αστυνόμευσης οι Δήμοι. Δεν δημιουργεί κάποιο πρόβλημα, κάποιο κενό αυτό; Στο νόμο που ψηφίστηκε, έχει προβλεφθεί ότι η πίστωση που προβλεπόταν για την κάλυψη των αναγκών της μισθοδοσίας των αστυνομικών παραμένει στους Δήμους. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει το υπουργείο Δημοσίας Τάξης να βρει νέους πόρους. Και να τους κάνει τι; Δημοσίους υπαλλήλους από δημοτικούς; Θα εισπράττει τα τέλη που βάζει υπέρ των Δήμων ή υπέρ της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης; Και πώς θα εκπληρώνει τις αστυνομικές λειτουργίες ο Δήμος;».
Και κατέληξε, λέγοντας: «Θέλω να αναπτύξουμε ένα θεσμικό λόγο και γύρω από αυτόν να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε, για να έχουμε κοινή πολιτική και για τα προβλήματα, αλλά τουλάχιστον να έχουμε μια πολιτική, ώστε να πείθουμε την Τρόικα. Να αξιοποιούμε όλη αυτή την τεχνογνωσία που δωρεάν και αφειδώς μας έδωσε η task force και η Γαλλία, η Γερμανία και οι Βρυξέλλες. Είκοσι εμπειρογνώμονες δούλευαν και δεν αξιοποιήθηκε αυτό και σας πληροφορώ ότι είναι και οι ίδιοι απογοητευμένοι και αποχωρούν, γιατί συνολικά χρεωνόμαστε την απροθυμία και την ανυπαρξία προγραμμάτων μεταρρύθμισης. Απάντησή τους είναι ότι δεν θέλετε την μεταρρύθμιση, δεν ενδιαφέρεστε για τις αλλαγές στην Ελλάδα».

aftodioikisi.gr