Για μια ακόμα χρονιά, ο γραφικός σπηλαιοναός των Αγίων Ισιδώρων στον
Λυκαβηττό , αποτέλεσε τόπος συγκεντρώσεως , αρκετών μελών της μεγάλης Χιώτικης
παροικίας . Από πολύ νωρίς, από κάθε γωνιά της Αττικής, οι ευσεβείς
συμπατριώτες μας, υπακούοντας στο κάλεσμα της καρδιάς τους, άρχισαν να
ανηφορίζουν προς τον μαγευτικό τόπο . Ήθελαν να τιμήσουν τη μνήμη του προστάτη
και Πολιούχου του Μυροβόλου νησιού μας. Δεν ήταν δυνατόν να περάσει
απαρατήρητη η απουσία του αείμνηστου Δημήτρη Λαϊνά . Ο αξέχαστος φίλος
δημοσιογράφος, η κ. Μ. Παπακωνσταντίνου τα ζεύγη Σταμ. Κριμιζή – Χρ.
Στεφάνου και Ισιδ. Πρώϊου, καθώς και οι κκ Στ. Μαννές –
Παν. Βαρλάς – Αν. Τριπολίτης - Στ. Μιχαλάκης - Γιαν. Βορριάς
- Μαρ. Μπρή Παπαμακάριου – Χρ. Φωτεινού . Στ.
Χονδρογιωργάκη - Δημ. Αποστολή άτομα / πρόεδροι συλλόγων με
συνεχή παρουσία στην ετήσια πανήγυρη την οποία επιμελείται εδώ και αρκετά
χρόνια η «ΟΧΣΑ» .
Φέτος η σεμνή και εκλεκτή κυρία των γραμμάτων Πόπη Χαλκιά
Στεφάνου, με τον πάντα όμορφο και τεκμηριωμένο λόγο της χάρισε αξέχαστες
στιγμές και γνώση στο ευλαβικό εκκλησίασμα. Έγινε αρτοκλασία. Όπως κάθε
χρόνο, έτσι και φέτος ο θαυμάσιος ιερέας του ιερού ναού, πατέρας Δημήτριος, δεν
έχασε την ευκαιρία να μπλέξει με θερμά λόγια αγάπης τα εγκώμια γενικά όλων των
Χίων . Για μια ακόμα φορά δεν ξέχασε να αναφέρει την ιστορία της ύπαρξης ενός
«Μαστιχόδεντρου» το οποίο κοσμεί τον παραδείσιο αυλόγυρο αυτής της μικρής όασης
στην πλευρά του άγονου και απρόσφορου βραχόλοφου του Λυκαβηττού. Προσφορά
του τότε προέδρου Πυργούσων ιατρού Μιχάλη Κούτελου . Μετά το πέρας της
πανήγυρης η οποία κράτησε έως το μεσημέρι, προσφέρθηκε το πατροπαράδοτο,
καθιερωμένο κέρασμα από την Ομοσπονδία Χιακών Σωματείων Αττικής.
Ο Ετήσιος εορτασμός της μνήμης του αγίου, πέρα από την θρησκευτική
αξία. Τη διατήρηση ηθών και εθίμων του τόπου μας, λειτουργεί και
σαν συνδετήριος κρίκος της Χιακής παροικίας . Μια καλή ευκαιρία
ανταμώματος φίλων .Αναζωπύρωση κοινωνικών σχέσεων και δημιουργία
νέων .
Σύμφωνα με την παράδοση, ο λαός του Μυροβόλου νησιού μας πιστεύει ότι ο
μαστιχοφόρος σκίνος, χαρίζει το Θείο Άγιο Δάκρυ του, μόνο στα χώματα που
μούσκεψαν από το αίμα και τον πόνο του αθλοφόρου νέου. Μια όμως και αρχαίοι
συγγραφείς , αναφέρουν την Μαστίχα, ο λαός μας θέλει αυτήν προ του μαρτυρίου
του Αγίου Ισιδώρου να είναι σε ρευστή και μη στερεή μορφή και κατάσταση. Μια
και μιλάμε για παραδόσεις , ό Άγιος , ήταν νεαρός
Αλεξανδρινός Έλληνας. Υπηρετούσε ως σιτιστής στο
Ρωμαϊκό στόλο , μοίρα του οποίου ναυλοχούσε στη Χίο.
Λένε πως είχε βρει υπήνεμο λιμάνι στο Παντουκειός ή στον προς
βορρά, όμορο κολπίσκο του «Σκλάβου», κάτω από το σημερινό χωριό της Συκιάδας.
Σύμφωνα με την στοματική παράδοση, εκεί που πάτησε για πρώτη φορά την άγια γη
του νησιού μας, βρίσκετε ο παμπάλαιος ναός, του Άγιου Σίδερου στο Παράγκλι. Έως
και τα χρόνια του Β' Παγκόσμιου πόλεμου, στην περιοχή του ναΐσκου,
την μέρα της γιορτής του, γινόντουσαν μουλαροδρομίες.
το Αιγαίο Πέλαγος. Η Θαυμαστή παρουσία του νεαρού χριστιανού σε
οικία της περιοχής του Κάμπου, προκάλεσε σχόλια και θαυμασμό στους περίοικους,
με αποτέλεσμα να κλιθεί από τον Ναύαρχο Νουμεριανό να δώσει εξηγήσεις .
Ο Φωτισμένος και θαρραλέος νεαρός, με παρρησία και σθένος,
ομολόγησε την πίστη του. Μίλησε προσβλητικά και με απαξίωση για τα
είδωλα, με αποτέλεσμα να υποστεί μαρτυρικό θάνατο το 250 μ. Χ επί αυτοκράτορα
Δεκίου.
Στο επίκεντρο της
συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών βρέθηκαν οι άγονες γραμμές
του Βορείου Αιγαίου. Αφορμή ήταν το αίτημα της ΝΕΛ να παραταθεί κατά τρία
χρόνια η περίοδος που το «Θεόφιλος» θα εξυπηρετεί την άγονη γραμμή που συνδέει
τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας.
Δηλαδή ζητήθηκε παράταση της δρομολόγησής του έως τον Οκτώβριο του 2016.
Την ακριβώς αντίθετη θέση υποστήριξε ο
δήμαρχος Λήμνου, Αντώνης Χατζηδιαμαντής, ζητώντας να εφαρμοστούν τα όσα
προβλέπει η σύμβαση, δηλαδή να αντικατασταθεί το «Θεόφιλος» με νεότευκτο πλοίο.
Αναφερόμενος στα προβλήματα που δημιουργούνται στη Λήμνο και τον Άι-Στράτη από
τις βλάβες που παρουσιάζει το πλοίο, είπε πως «καταστρέφει την οικονομία των
νησιών και υπάρχει αντικειμενική αδυναμία να αξιοποιηθεί η τουριστική δυναμική
της βόρειας Ελλάδας».
Ο εκπρόσωπος της ΝΕΛ ανέφερε ότι στις παρούσες οικονομικές
συνθήκες είναι πρακτικά αδύνατο να γίνει αντικατάσταση του πλοίου κι
υπογράμμισε τα γνωστά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες,
το υψηλό κόστος των καυσίμων, τη μείωση της επιβατικής κίνησης και τη μη
χρηματοδότησή τους από τις τράπεζες που οδήγησαν το 2012 σε ζημίες ύψους 900
εκατ. ευρώ.
Επίσης
η εταιρεία τόνισε πως το Υπουργείο έχει ικανοποιήσει όλα τα ομοειδή αιτήματα
που έχουν κατατεθεί από άλλες εταιρείες (π.χ. ΛΑΝΕ).
Απαντώντας σε όσα ακούστηκαν σε βάρος τού «Θεόφιλος», η ΝΕΛ θεωρεί ότι δεν
μπορεί να χαρακτηριστεί αναξιόπιστο το πλοίο επειδή παρουσίασε μια - δυο
βλάβες.
Η ΝΕΛ υποστήριξε πως είναι αδύνατο καλύψει τα
κόστη ενός νεότευκτου πλοίου που θα δρομολογηθεί στη συγκεκριμένη γραμμή. Για
να πείσει τα μέλη και τους παρατηρητές του Συμβουλίου, δήλωσε πως είναι
διατεθειμένη να δώσει τις μετοχές της εταιρείας στους δήμους του Βορείου
Αιγαίου μόλις ολοκληρωθεί η εξυγίανσή της. Αυτό εκλήφθηκε από τις παράγοντες
της αυτοδιοίκησης ως απειλή.
Στη συνεδρίαση συμμετείχε ο αντιπεριφερειάρχης
Σάμου, Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους, η βουλευτής Σάμου Αγνή Καλογερή και ο
περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιάννης Μαχαιρίδης.
Ο κ. Μαχαιρίδης υποστήριξε τα αιτήματα της
Λήμνου και των άλλων νησιών του Βορείου Αιγαίου. Ο δήμαρχος Λήμνου κατήγγειλε
την απουσία τής ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας) και των θεσμικών
αυτοδιοικητικών εκπροσώπων, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε σχετική δέσμευση
της ΚΕΔΕ για δυναμική εκπροσώπηση.
Σε παρέμβασή του, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου
και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Σπιλάνης, τόνισε πως το Υπουργείο δεν
αντιδικεί με καμμία εταιρεία και μέλημά του είναι η τήρηση του νόμου κι η
εξυπηρέτηση των αναγκών των νησιωτών.
Έως την ώρα που έκλεισε η ύλη της εφημερίδας,
δεν είχε εκδοθεί η απόφαση του ΣΑΣ.
Για Λήμνο και Άι-Στράτη
Σ’ ό,τι αφορά στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, ο
δήμαρχος ενημέρωσε τα μέλη τού ΣΑΣ για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπισαν
οι εκδρομείς που ταξίδεψαν από και προς τα δύο νησιά την περίοδο των εορτών τού
Πάσχα, ζητώντας παράλληλα να υπάρξει άμεσος προγραμματισμός των δρομολογίων,
καθώς όπως τόνισε «αποτελεί τροχοπέδη στην τουριστική ανάπτυξη το γεγονός ότι
δεν έχει ανοίξει το πλάνο των δρομολογίων και κανένας δεν μπορεί να
προγραμματίσει τις μετακινήσεις του στα νησιά».
H Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΜΕΝ στη σημερινή συνεδρίαση του ανέδειξε την διαρκή όξυνση των προβλημάτων σε βάρος των Μηχανικών, των ναυτεργατών, των εργαζομένων, αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής του κεφαλαίου, της κυβέρνησης, της Ε.Ε.
Αντιλαϊκοί νόμοι και ψευτοπρογράμματα για ανέργους προωθούνται για την πολιτική της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου, στην κατεύθυνση του «εργάτης χωρίς δικαιώματα – δουλειά να είναι και όπως να’ναι».
Με την βία και την καταστολή θέλουν να τσακίσουν την ανάπτυξη των αγώνων, στους ήδη επιστρατευμένους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους στο Μετρό, στους ΟΤΑ, πρόσθεσαν τους καθηγητές του Δημοσίου.
Καταδικάζουμε την απόφαση της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ που αποδέχτηκε και νομιμοποίησε την μείωση των κατώτερων μισθών, την κατάργηση της ΕΓΣΣΕ, την εφαρμογή των αντεργατικών μνημονιακών νόμων που επιβλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα από την κυβέρνηση στους μισθούς και στις Συλλογικές Συμβάσεις.
Συμπαραστεκόμαστε στον απεργιακό αγώνα των εργατών της ΜΕΒΓΑΛ που εδώ και 22 μέρες απαιτούν την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων 4 μηνών που τους οφείλει η εργοδοσία, τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας του ομίλου, δίχως καμιά μείωση μισθών.
Καμία συμμετοχή της χώρας μας και καταδίκη των ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών για μεγαλύτερη αιματοχυσία στη Συρία, στο Ιράν, εξελίξεις που διαμορφώνονται με το βάθεμα και την ένταση της καπιταλιστικής κρίσης, την όξυνση των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών που εξελίσσονται στην περιοχή για τον έλεγχο ενεργειακών πηγών και δρόμων.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΜΕΝ καταδικάζει τις ποινικές διώξεις σε βάρος του Προέδρου της ΠΕΜΕΝ Τσιμπόγλου Σάββα και του πρώην προέδρου του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» Μανουσογιαννάκη Γιάννη, που δικάζονται στις 22 Μάη 2013, κατηγορούμενοι από τον εφοπλιστή Σπανό Γ. ο οποίος ζητάει αποζημίωση 1.000.000 ΕΥΡΩ από τον κάθε έναν, επειδή στις 28/09/2009 σε συνέντευξη τύπου της Κομματικής Οργάνωσης Ναυτεργατών του ΚΚΕ ανέφεραν ενδεικτικά οφειλές ναυτιλιακών εταιρειών για ασφαλιστικές εισφορές προς το ΝΑΤ και στην αναφορά τους συμπεριέλαβαν και την εταιρεία του «KALLISTI FERRIES».
Καλούμε τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, με καλύτερη οργάνωση και συσπείρωση δυνάμεων σε κάθε χώρο δουλειάς να συνεχίσουμε τον αγώνα για να μην εφαρμοστούν στην πράξη τα αντεργατικά μέτρα που θέλουν να καταργήσουν τις ΣΣΕ, την κοινωνικοασφαλιστική προστασία.
Συμμετέχουμε στη σύσκεψη για την κοινωνική ασφάλιση, την Δευτέρα 20 Μάη 2013 και ώρα 7:00μ.μ. στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, που διοργανώνουν οι δυνάμεις της κοινωνικής συμμαχίας Π.Α.ΜΕ – ΠΑΣΕΒΕ – ΜΑΣ – ΟΓΕ – ΠΑΣΥ.
Συμμετέχουμε στο Συλλαλητήριο των δυνάμεων του ΠΑΜΕ για τις ΣΣΕ την Πέμπτη 23 Μάη στις 7μμ στην Ομόνοια».
Την τελευταία διετία, οι σχολές πλοιάρχων και μηχανικών του Εμπορικού Ναυτικού παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση από τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων. Η υπόσχεση για υψηλούς μισθούς και μηδενική σχεδόν ανεργία στρέφουν τους υποψηφίους στις ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού. Στις πανελλήνιες εξετάσεις του προηγούμενου έτους, 4.392 υποψήφιοι όλων των κατηγοριών δήλωσαν στο μηχανογραφικό τους δελτίο τη συγκεκριμένη σχολή, ενώ 3.992 επέλεξαν τη σχολή των μηχανικών. Πολλοί από τους υποψηφίους είχαν δηλώσει τις εν λόγω σχολές και ως πρώτη επιλογή τους. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική.
Μιλώντας με νέους πλοιάρχους αντιληφθήκαμε ότι τελικά η ανεργία έχει χτυπήσει τον κλάδο τους. Πολλοί αναζητούν πλοίο για να εργαστούν περισσότερο από ένα χρόνο. Προκειμένου να διαπιστώσουμε το μέγεθος του προβλήματος, αναζητήσαμε στοιχεία από το γραφείο ευρέσεως ναυτικής εργασίας. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι.
Το τελευταίο εξάμηνο η ανεργία των πλοιάρχων και μηχανικών αυξήθηκε δραματικά. Με βάση τα στοιχεία που διατηρεί το ΓΕΝΕ για το μήνα Οκτώβριο του 2012 υπήρχαν 763 πλοίαρχοι που ήταν άνεργοι. Η κατάσταση ήταν λίγο καλύτερη στους μηχανικούς που αριθμούσαν 305 ανέργους. Μέσα σε μόλις 6 μήνες η ανεργία αυξήθηκε.
Με βάση τα τελευταία στοιχεία του Μαρτίου του 2013 οι άνεργοι πλοίαρχοι έφθασαν τους 970, δηλαδή αύξηση της ανεργίας στο 27,1% μέσα σε διάστημα λίγων μηνών. Στους μηχανικούς οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 21,31% φθάνοντας από τους 305 στους 370. Η ανεργία μπορεί να πλήττει το σύνολο των πλοιάρχων είναι όμως πιο αυξημένη στους πλοιάρχους γ βαθμού, τους νέους δηλαδή αποφοίτους, και στους μηχανικούς γ βαθμού.
Οι σχολές Εμπορικού Ναυτικού δεν αποτελούν αντίδοτο στην ανεργία, όπως παρουσιάζονται από πολλούς. Οι λόγοι της ολοένα και αυξανόμενης ανεργίας αποτυπώνονται στην έρευνα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
Τα πλοία υπό ελληνική σημαία που υποχρεούνται να απασχολούν Έλληνα Α΄ πλοίαρχο και Α΄ μηχανικό μειώνονται: Το 2009 είχαμε 1.121 πλοία, το 2010 969 και το 2011 917. Είχαμε λοιπόν μια μείωση της τάξης του 18,2%. Παράλληλα το 76% των ελληνόκτητων πλοίων είναι υπό άλλη σημαία (2010 Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος).
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έρευνα που εκπόνησε για λογαριασμό του Ναυτικού Επιμελητηρίου ο καθηγητής Άλκης Κορρές, «το σπουδαιότερο πρόβλημα που ανακύπτει από τη συρρίκνωση της ελληνικής σημαίας είναι ότι η επάνδρωση με ξένους αξιωματικούς ενδιάμεσων βαθμών στα πλοία αποστερεί τους Έλληνες αξιωματικούς από ευκαιρίες για τη συμπλήρωση της απαιτούμενης θαλάσσιας υπηρεσίας για τον επόμενο βαθμό».
Σε πρόσφατη μάλιστα έρευνα του Ιδρύματος Βιομηχανικών και Οικονομικών Ερευνών αποτυπώνεται ότι οι Έλληνες ναυτικοί αποτελούν το 61% των εργαζομένων στα πλοία υπό ελληνική σημαία και το 36% στα πλοία που είναι ελληνικών συμφερόντων άλλα υπό άλλη σημαία. Επίσης το 55% των Ελλήνων ναυτικών ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 40-60 ετών.
Αντιθέτως το 68% των ξένων ναυτικών κατανέμεται στην ηλικιακή ομάδα 20-39 ετών. Ενώ λοιπόν η ανεργία πλήττει τους αξιωματικούς και γενικότερα τα ελληνικά πληρώματα των πλοίων, έχουμε την ανακοίνωση του συμβουλίου Ναυτικής Εκπαίδευσης για την αύξηση των εισακτέων στις ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού κατά 25,65%, δηλαδή στους 1.200 από 955 που εισήχθησαν το 2012 άλλα και την ανακοίνωση των αρμοδίων για τη βελτίωση των παρεχόμενων σπουδών και την ανάγκη προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Σίγουρα είναι αναγκαία η αναβάθμιση της παρεχόμενης ποιότητας των σπουδών άλλα αναγκαία είναι και η λήψη μέτρων για την ενίσχυση της απασχολησιμότητας των Ελλήνων ναυτικών, διαφορετική η αύξηση των εισακτέων χωρίς αύξηση της απασχόλησης ίσως να μην έχει αντίκρισμα.
Η ανεργία αποτελεί δυστυχώς μια μάστιγα για την Ελλάδα που πλήττει σχεδόν κάθε Ελληνικό σπίτι. Το επάγγελμα του ναυτικού δείχνει να κατακλύζεται από αλλοδαπούς, εν καιρώ φρικτής οικονομικής κρίσης για τη χώρα. Αποτέλεσμα της ανόδου των εισακτέων είναι ο αριθμός των ανέργων να μεγαλώνει, καθώς δεν θα απορροφούνται σε θέσεις εργασίας οι νέοι ναυτικοί. Αναγκαία είναι η καταγγελία του μνημονίου, καθώς το μόνο που κάνει είναι να βυθίζει τον Έλληνα στη χειρότερη φτώχεια.
ΠρωταθλητήςΧίου Α΄ Ανδρών 2012-2013, είναι πλέον ο ΒΑΟΛ μετά την επικράτησή του με 82-65 επί των ΙΩΝΩΝ στο κατάμεστο Βούρειο. Με τη σημερινή ιστορική κατάκτηση του τίτλου, η ομάδα του Παντελή Βούλικαφτάνει τις 6 κατακτήσεις τοπικών τίτλων (όλες με τον ίδιο κόουτς) και γίνεται πλέον η 1η εν ενεργεία ομάδα της Χίου, αφήνοντας τον ΟΜΗΡΟ στη 2η θέση (5 τίτλοι) ενώ «κυνηγάει» τον ΝΟΧ (9 τίτλοι). Στον σημερινό αγώνα ο Βούρειος μπήκε από την αρχή πολύ δυνατά και με ένα επιθετικό κρεσέντο (32-16) πήρε καθαρή διαφορά από το 1ο δεκάλεπτο. Μέχρι το ημίχρονο (50-33) η διαφορά είχε συντηρηθεί στα ίδια διψήφια επίπεδα και, καθώς οι 2 μονομάχοι είχαν αφήσει την όρεξη για μεγάλες ανατροπές στον προηγούμενο αγώνα, η κόρνα της λήξης έφερε φυσιολογικά το τελικό 82-65, μέσα σε ενθουσιώδη ατμόσφαιρα. Ώριμες επιθετικές επιλογές, καλή αμυντική λειτουργία και καθαρό μυαλόκάθε φορά που η ψαλίδα έκλεινε κοντά στο +10 ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά του αγώνα. Ο Στέργιος Μυτιληνού, με μία ακόμηκαταλυτική εμφάνιση σε άμυνα κι επίθεση, σταμάτησε στους 24(2), με τον Μανώλη Χατζηλάμπρου (13(3)) να ακολουθεί αλλά να διακρίνεταικαι στον αμυντικό τομέα. Από κοντά ο… γερο-Αντώνης Καλιμανάς (11(3)), που συνέχισε το απίστευτο σερί του (έχει κατακτήσει όλα τα πρωταθλήματα Χίου στα οποία έχει λάβει μέρος), ενώ ο ΤάσοςΤροβάς (10(1)) πρόσφερε τα μέγιστα και έκλεισε το καρέ των διψήφιων σκόρερ της ομάδας μας. Από κει και πέρα, ο Γιώργος Κατσούρης (8π.)και ο Γιώργος Πατελίδας (6π.) γέμισαν τις ρακέτες την ώρα που ο Σπύρος Θεοδώρου (2π.) αντικαθιστούσε επάξια και τον τραυματία Μιχάλη Σουλίκα (6(1)).Μερίδιο στη νίκη και στον τίτλο βέβαια αξίζει σε όλους τους αθλητές του ΒΑΟΛ, όχι μόνο σε εκείνους που έπαιξανσήμερα, αλλά και σε εκείνους που βοήθησαν την ομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Από τους ΙΩΝΕΣ, που πάλεψαν παλικαρίσια,ξεχώρισε ο Π. Μενδώνης (13π.) και ακολούθησαν με 10π. ο καθένας οιΒ. Σταμέλος, Κ. Μουζακίτης και Γ. Κώσταλος. Συγχαρητήρια σε όλους τους αθλητές, τους προπονητές και τους παράγοντες της Ανδρικής ομάδας του ΒΑΟΛ για την κατάκτηση του τίτλου, και βέβαια, μέχρι την έναρξη της προετοιμασίας για τα μπαράζ ανόδου και μιας και σήμερα είναι βραδιά eurovision… alcoholisfree !!!Μπράβο σε όλους σας.
Η κεφαλαιοποίηση της εταιρίας ξεπέρασε την Dryships και «κερδίζει» τους αναλυτές - Στην πρώτη θέση της αγοράς Bulker η Φράγκου Το «ασανσέρ» της ανάκαμψης έχει πάρει η Diana Shipping του Συμεών Παληού, η οποία βρίσκεται σε πρώτο πλάνο μεταξύ των αναλυτών. Μάλιστα, τις προηγούμενες βδομάδες η κεφαλαιοποίησή της ξεπέρασε ακόμη και εκείνη της Dryships του Γιώργου Οικονόμου, κερδίζοντας τον τίτλο της δεύτερης πιο σημαντικής εισηγμένης ναυτιλιακής στο αμερικανικό ταμπλό με δραστηριότητα στα bulkers, μετά την Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου.
Η τιμή της μετοχής της Diana Shipping στις αρχές της εβδομάδας ήταν στα 9,84 δολ. έχοντας σημειώσει υψηλό 52 εβδομάδων και στα 11,09 δολ., ενώ η κεφαλαιοποίησή της ανερχόταν στα 830,9 εκατ. δολ. Συγκριτικά, η τιμή μετοχής της Dryships κυμαινόταν στα 1,83 δολ. και η κεφαλαιοποίησή της μπορεί να έφτασε στα 848 εκ., όμως, τις προηγούμενες μέρες είχε διαμορφωθεί και στα 738,88 εκ. δολ. Παρά το γεγονός ότι η Diana Shipping προβλέπεται πως θα καταγράψει απώλειες της τάξεως των 0,03 δολ. ανά μετοχή και έσοδα μειωμένα στα 41,6 εκατ. δολ. (από 57,6 εκατ.) για το πρώτο τρίμηνο του 2013, πολλοί εκ των κορυφαίων αναλυτών της Wall Street την κατατάσσουν μεταξύ των πιο ελκυστικών μετοχών του κλάδου του ξηρού φορτίου.
Ψήφος εμπιστοσύνης
Ο αναλυτής της Jefferies, Douglas Mavrinac, που έχει αξιολογήσει με «buy» τις μετοχές της ελληνικής ναυτιλιακής, υποστηρίζει πως η ανάκαμψη της αγοράς ξηρού φορτίου θα έρθει νωρίτερα από ότι οι περισσότερες «αυθεντίες» περιμένουν, τοποθετώντας την ο ίδιος χρονικά ακόμη και στο δεύτερο μισό του έτους.
«Με δεδομένο αυτό, μας αρέσει η θέση της Diana. Μας αρέσει το γεγονός ότι έχει πολύ χαμηλό καθαρό χρέος και πολύ χαμηλές υποχρεώσεις κάθε είδους. Η οικονομική της κατάσταση της επιτρέπει όχι μόνο να επιβιώνει μέσα στις αδύναμες συνθήκες της αγοράς όσο και αν αυτές διαρκέσουν, αλλά και να «αναδυθεί» ακόμη περισσότερο στη συνέχεια, καθώς θα διαθέτει τα απαιτούμενα πυρομαχικά για να πετύχει αξιόλογα πράγματα» τονίζει χαρακτηριστικά.
Ακόμη όμως, και αναλυτές που δίνουν σύσταση «hold» στην Diana, την συγκαταλέγουν ανάμεσα στις κορυφαίες του ξηρού φορτίου. Ο Kevin Sterling της BB&T Capital Markets θεωρεί ότι η εταιρία του Συμεών Παληού κέρδισε τον σεβασμό της χρηματαγοράς λόγω της στρατηγικής της για επιλεκτικές επενδύσεις.
Οι αμφισβητήσεις
Δεν είχε, όμως, ανέκαθεν η Diana Shipping την στήριξη των αναλυτών. Η ναυτιλιακή, η οποία ιδρύθηκε το 1972 και το 2005 εισήχθη στον αμερικανικό δείκτη NYSE, βρέθηκε το 2008, λίγο πριν το ξέσπασμα της «καταιγίδας» της οικονομικής κρίσης, στη... μέση έντονης κριτικής για την πολιτική της να επεκτείνει τον στόλο της με πολύ αργούς ρυθμούς.
Ήταν η περίοδος που οι εφοπλιστές είχαν επιδοθεί σε μια «φρενίτιδα» εξαγορών νέων πλοίων. Ωστόσο, ο Συμεών Παληός έλεγε ότι «η ιστορία έχει αποδείξει πως η ναυτιλία είναι κυκλική με συνεχή σκαμπανεβάσματα, άρα και ρίσκο. Γι' αυτό θα επιμείνουμε σε επιλεκτικές και σταδιακές επενδύσεις». Και επιβεβαιώθηκε, αφού, ακολουθώντας αυτή την συγκρατημένη πολιτική, έχει κερδίσει την φήμη μιας από τις λίγες εισηγμένες στη Νέα Υόρκη που όχι μόνο θα επιβιώσει, αλλά και στην επόμενη μέρα (εκείνη της ανάκαμψης) θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς θα μπορέσει να αξιοποιήσει τυχόν ευκαιρίες που θα προκύψουν με προοπτικές επέκτασης.
«Ισχυρά όπλα» της εταιρίας, η οποία ελέγχει έναν στόλο 33 bulkers και έχει και δύο υπό ναυπήγηση, είναι η αξιοσημείωτη κεφαλαιοποίησή της, η τιμή της μετοχής της σε σχέση με την συνολική καθαρή αξία του ομίλου και ο υγιής ισολογισμός της, σύμφωνα με τους χρηματοοικονομικούς και ναυτιλιακούς αναλυτές. Η εταιρία άντλησε σημαντικά κεφάλαια και έπειτα τα χρησιμοποίησε σοφά ως ένα «μαξιλάρι» μετρητών που ξοδεύονταν με σύνεση για νέες επενδύσεις.
Αν και έκλεισε τον περασμένο χρόνο με 447 εκατ. δολ. τραπεζικές υποχρεώσεις σε σύνολο παγίων 1,74 δισ. δολ., οι αναλυτές θεωρούν πως το «φορτίο» χρέους των 414 εκατ. δολ. κυμαίνεται σε υγιή επίπεδα σε σχέση με την συνολική εικόνα της ναυτιλιακής.
Από τον Ιανουάριο του 2012, η σταδιακή ανάπτυξη της Diana Shipping επιτεύχθηκε με την προσθήκη 11 πλοίων στο χαρτοφυλάκιό της, ενώ στο τέλος του 2011 είχε έναν στόλο μόλις 24 πλοίων. Ο οίκος Jefferies υποστηρίζει ότι είναι δύσκολο να μαντέψει κάποιος πόσες νέες εξαγορές θα κάνει ο Συμεών Παληός. Η εταιρία αναμένεται πως θα συνεχίσει να επενδύει σε πλοία των οποίων οι τιμές έχουν υποχωρήσει σε χαμηλά επίπεδα- σε τιμές ευκαιρίας- και πως θα πατήσει «φρένο» όταν η αξία των bulkers αυξηθεί και πάλι.
Η αξία των εταιριών ξηρού φορτίου ως προς τις πωλήσεις
Στο διπλανό διάγραμμα διακρίνεται γιατί, σύμφωνα με τους αναλυτές, η Diana είναι πιο ελκυστική σε σχέση με άλλες ναυτιλιακές εταιρίες. Όπως γράφει το marketrealist.com, η Diana φαίνεται φθηνότερη συγκριτικά με τις Safe Bulkers, Navios Maritime και Dryships. Η αξία της πρώτης υποχώρησε από το 2011 ως τα μέσα του 2012, καθώς ωρίμασε μεγάλο μέρος των συμβολαίων της, υποχρεώνοντάς την να ναυλώνει πλοία της με τιμές που ήταν χαμηλότερες.
Η αξία της ως προς τις πωλήσεις επίσης πιέστηκε, καθώς η αγορά δεν αντανακλά το ότι η εταιρία δεν έχει σχεδόν καθόλου καθαρό χρέος, ούτε και τα συνολικά κεφάλαια που χρησιμοποιεί για να παράγει έσοδα.
Στη διευκρίνιση ότι η διαδικασία της αποχώρησης 2000 υπαλλήλων από ΝΠΙΔ του δημοσίου προχωρά κανονικά προχωρούν πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης με αφορμή το έγγραφο του Eurogroup αλλά και την έκθεση της τρόικας για την ελληνική οικονομία που δίνουν παράταση στη χώρα μας για τις απολύσεις στο δημόσιο.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το έγγραφο του Eurogroup η τρόικα δίνει περιθώριο μέχρι το Σεπτέμβριο για τις πρώτες 2000 απολύσεις, ενώ σύμφωνα με την έκθεση της τρόικας οι (4000) απολύσεις πρέπει να γίνουν μέχρι τα τέλη του χρόνου.
«Τρικ» για να μην κατατεθεί η λίστα;
Όπως διευκρινίζουν οι ίδιες πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, «το υπουργείο προχωρά κανονικά στο προγραμματισμό», γεγονός το οποίο σημαίνει ότι καταρτίζεται σε συνεργασία με το Μέγαρο Μαξίμου η λίστα με τους οργανισμούς οι οποίοι θα καταργηθούν.
Άλλωστε, ήδη ολοκληρώθηκε η διαδικασία διαβούλευσης του νομοσχεδίου Μανιτάκη ολοκληρώθηκε (χθες) και τις επόμενες ημέρες το νομοσχέδιο μαζί με το παράρτημά του στο οποίο (υποτίθεται ότι) θα περιλαμβάνεται και λίστα με τους υπό κατάργηση και συγχώνευση οργανισμού θα πρέπει να κατατεθούν στη Βουλή. Εκτός κι αν η κυβέρνηση βρει κάποιο νέο «τρικ» ώστε να αποφευχθεί αυτή τη στιγμή η κατάθεση της λίστας.
Τη θέσπιση ετήσιου ανώτερου ορίου απασχολούμενων στο Δημόσιο περιλαμβάνει το επικαιροποιημένο Μνημόνιο που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Σύμφωνα με το Μνημόνιο, οι αποχωρήσεις από το Δημόσιο στο διάστημα 2011-2016 θα φθάσουν στους 183.381 υπαλλήλους.
Από αυτούς, οι 79.923 εργαζόμενοι είχαν ήδη αποχωρήσει έως το τέλος του 2012 και οι υπόλοιποι 103.458 θα πρέπει να αποχωρήσουν στο διάστημα 2013-2016.
Πάντως, η έκθεση της Κομισιόν που συνοδεύει το επικαιροποιημένο Μνημόνιο είναι ίσως η πιο «καλή» έκθεση από την αρχή του Μνημονίου. Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η τρόικα θεωρεί πως η Ελλάδα βρίσκεται εντός στόχων. Ωστόσο, η Ελλάδα αναλαμβάνει για ακόμα μία φορά δέσμευση ότι εάν κατά τη διάρκεια του επόμενου ελέγχου διαπιστωθεί ότι υπάρχει δημοσιονομικό κενό για το 2014, τότε θα λάβει νέα μέτρα για να το καλύψει.
Επίσης, στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο αναφέρεται ότι μέχρι το Νοέμβριο του 2013 η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει έτοιμο ένα σχέδιο που θα περιλαμβάνει ακίνητα του Δημοσίου – τα οποία δεν εντάσσονται στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων – που θα πωληθούν απευθείας ή θα τιτλοποιηθεί η αξία τους και θα χρησιμοποιηθούν για την μείωση του χρέους. Πρόκειται για το σχέδιο του υπουργού Οικονομικών, κ. Γ. Στουρνάρα, για την μείωση του ελληνικού χρέους, αξιοποιώντας την ακίνητη περιουσία του κράτους.