Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

"ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ" ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ



Συνεδριάζει την προσεχή Δευτέρα ή την Τρίτη, υπό τον Αντώνη Σαμαρά, το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης το οποίο θα εξετάσει τα τελευταία πέντε νέα οργανογράμματα που αφορούν στα υπουργεία Οικονομικών, Άμυνας, Ανάπτυξης, Παιδείας και Δημόσιας Τάξης. Την ίδια ώρα, παραμένουν οι απειλές της τρόικας (που θα φύγει στο τέλος της επόμενης εβδομάδας) για μη εκταμίευση της δόσης εάν δεν υπάρξει περιοριορισμός στο δημόσιο τομέα και απομάκρυνση των επίορκων
Με τα νέα οργανογράμματα, αναμένεται να μπουν σε διαθεσιμότητα από 600 έως 950 υπάλληλοι, που μαζί με τους 291 έως 542 των πρώτων έξι από τους οποίους ξεκίνησε η β΄φάση και τους 761 έως 846υπαλλήλους της δεύτερης «παρτίδας» των οργανογραμμάτων υπουργείων αναμένεται να συμπληρώσουν στο «μαγικό αριθμό» 25.000 (τόσους θέλει η τρόικα να είναι εκτός Δημοσίου μέχρι το τέλος του έτους).
Στο στόχαστρο επίορκοι και… Ρουπακιώτης
Την ώρα που «σφάζονται» κυριολεκτικά Αντώνης Μανιτάκης και Γιάννης Στουρνάρας για το ποιος έχει την ευθύνη για την καθυστέρηση στο πρόγραμμα της διαθεσιμότητας, με τον πρώτο να βγάζει ανακοίνωση και να λέει πως υπάρχει αγαστή συνεργασία με τον υπ. Οικονομικών, και το δεύτερο να δείχνει με το δάχτυλο προς Βασιλίσσης Σοφίας, η τρόικα φαίνεται πως βάζει στο στόχαστρο άλλον έναν υπουργό της ΔΗΜΑΡ: τον υπουργό Δικαιοσύνης Αντώνης Ρουπακιώτη, για τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στη ολοκλήρωση των υποθέσεων με τους επίορκους δημοσίους υπαλλήλους.
Χθες, πηγές του υπουργείου χαρακτήριζαν αστήρικτο τον αριθμό «7.000 επίορκοι» και σημειώναν πως -επιτέλους- συγκροτήθηκαν τα νέα Πειθαρχικά με τη συμμετοχή των δικαστικών, πράγμα που σημαίνει πως θα αρχίσουν άμεσα να «ξεσκονίζονται» και να «ξεκαθαρίζονται» οι υποθέσεις των επίορκων.
Καμίνης: Δεν εφαρμόζω την εγκύκλιο για επίορκους
Το «ανάχωμα», σε αυτήν την περίπτωση, και αφορά σε έτερος μέλος της ΔΗΜΑΡ, λέγεται δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, ο οποίος από το δημοτικό συμβούλιο διαμήνυσε πως δεν πρόκειται να εφαρμόσει την εγκύκλιο για τους επίορκους, καθώς θεωρεί πως στρέφεται «επί δικαίων και αδίκων», είναι εκτός νομιμότητας, και πολύ περισσότερο θα δημιουργήσει πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία του δήμου.
aftodioikisi.gr

ΕΝΠΕ : ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ "fast truck" ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ



Τη θεσμοθέτηση 13 κέντρων υποδοχής και έγκρισης των επενδύσεων, με ένα κέντρο ανά περιφέρεια και τη διαχείριση όλων των πόρων της νέας προγραμματικής περιόδου 2014–2020 από την Αιρετή Δευτεροβάθμια Αυτοδιοίκηση ζήτησε η ΕΝΠΕ, μέσω του προέδρου της Γιάννη Σγουρού, που μίλησε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με αφορμή το κατατεθέν νομοσχέδιο «Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις» του υπουργείου Ανάπτυξης.
Αναλυτικότερα, όπως είπε ο Γ. Σγουρός, οι περιφέρειες διεκδικούν:
Πρώτον, τη θεσμοθέτηση 13 κέντρων υποδοχής και έγκρισης των επενδύσεων, με ένα κέντρο ανά Περιφέρεια και την άμεση στελέχωσή τους με ικανό αριθμό προσωπικού υψηλής ειδίκευσης.
Δεύτερον, τη θεσμοθέτηση της διαδικασίας άμεσης και δεσμευτικής προέγκρισης των επενδύσεων, που θα απελευθερώσει τη διαδικασία συμμετοχής της επένδυσης στα χρηματοδοτικά εργαλεία και την επεξεργασία ενός ενιαίου πλαισίου υποχρεώσεων που θα υπογράφεται και θα τηρείται απαρέγκλιτα από κάθε επενδυτή.
Τρίτον, τη δημιουργία δομών υποδοχής και υποστήριξης της νεανικής και της γυναικείας επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, με παράλληλη προώθηση της συνεργασίας των Περιφερειών με τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, τους Ερευνητικούς φορείς, τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια και τους Τραπεζικούς οργανισμούς.
Τέταρτον, τη διαχείριση όλων των πόρων της νέας προγραμματικής περιόδου 2014–2020, από τις Περιφέρειες, δηλαδή, με 13 Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα, μέσω της εκπόνησης ενός πολυταμειακού Προγράμματος από κάθε Περιφέρεια, το οποίο θα χρηματοδοτείται από όλα τα Διαρθρωτικά Ταμεία (Περιφερειακής Ανάπτυξης, Γεωργικής Ανάπτυξης, Αλιείας, Κοινωνικό Ταμείο), έτσι ώστε να εξυπηρετείται συνεκτικά, μια ολοκληρωμένη αναπτυξιακή στρατηγική για την Περιφέρεια.
Η στάση των 13 περιφερειών της χώρας απέναντι στο νομοσχέδιο είναι καταρχήν θετική, ωστόσο, ωστόσο, όπως τόνισε ο Γιάννης Σγουρός, «παρά τις σημαντικές βελτιώσεις που επιχειρούνται δεν οδηγεί σε μία καθολική ανατροπή του αρνητικού επενδυτικού κλίματος που υπάρχει στη χώρα μας. Βασική θέση της ΕΝΠΕ είναι ότι η ενίσχυση των επενδύσεων προϋποθέτει την αναβάθμιση του ρόλου των περιφερειών με τη θέσπιση ειδικών περιφερειακών σχεδίων προσέλκυσης επενδύσεων και την απλούστευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών».
Όπως σημείωσε, αφού τόνισε ότι «ένας νόμος που θα συμβάλλει στην διαμόρφωση ενός φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος, είναι όρος εκ των ων ουκ άνευ»:
1. Δεν αναδεικνύεται η περιφερειακή διάσταση της ανάπτυξης & η ενεργή συμμετοχή των περιφερειών στην προσπάθεια προσέλκυσης επενδύσεων.
2. Το σχέδιο νόμου δεν εστιάζει καθόλου στις εγχώριες επενδύσεις & ιδιαίτερα στις μικρές & μεσαίες επιχειρήσεις καθώς δεν αντιμετωπίζει αποτελεσματικά την έλλειψη ρευστότητας που υπάρχει σήμερα στην ελληνική αγορά αποκλείοντας έτσι επιχειρήσεις που δεν μπορούν να καλύψουν την ίδια τους συμμετοχή.
Οι περιφέρειες πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη
Οι περιφέρειες πρέπει να αναλάβουν τον αναπτυξιακό ρόλο τους, πραγματοποιώντας τις Δημόσιες Επενδύσεις Τεχνικής Υποδομής και προσελκύοντας τις Παραγωγικές Ιδιωτικές Επενδύσεις, είπε ο Γ. Σγουρός και ανέλυσε τους βασικούς στόχους:
- η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε Περιφέρειας με ταυτόχρονη διατήρηση από την Κεντρική Κυβέρνηση του επιτελικού, εποπτικού και ελεγκτικού της ρόλου.
-η δημιουργία των κατάλληλων δομών που θα διασφαλίζουν αποτελεσματικότητα και πλήρη διαφάνεια.
-η διασφάλιση της βιωσιμότητας των παραγωγικών επενδύσεων.
Καταγραφή επενδυτικού ενδιαφέροντας ανά περιφέρεια
Η πρόταση της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος για την απεμπλοκή των επενδυτικών πρωτοβουλιών συνοψίζεται σε 6 βήματα και τα παραθέτω ευθύς αμέσως:
Πρώτο βήμα είναι, η καταγραφή του επενδυτικού ενδιαφέροντος. Πρέπει πρώτα να καταγράψουμε, ανά Περιφέρεια, τις επενδυτικές πρωτοβουλίες, μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους, ιδιωτικές ή δημόσιες, που σκάλωσαν στα γρανάζια γραφειοκρατικών ή άλλων εμποδίων.
Δεύτερο βήμα είναι ηομαδοποίηση και η πρόκριση των επενδύσεων, στις οποίες πρέπει να δοθεί προτεραιότητα.
Τρίτο βήμα είναι η κατάρτιση Περιφερειακών Αναπτυξιακών Σχεδίων.
Τέταρτο βήμα αφορά στη Διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πέμπτο βήμα: Δομή στήριξης επενδυτών.
Έκτο βήμα είναι η Έγκριση του Περιφερειακού Αναπτυξιακού Σχεδίου.
Η θέση της Περιφέρειας Πελοποννήσου
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου θεωρεί αφενός πως με το σχέδιο νόμου γενικά διαμορφώνεται ένα κλίμα ευνοϊκό για τις επενδύσεις, αφετέρου όμως, δεν επιχειρείται μία καθολική ανατροπή του αρνητικού επενδυτικού κλίματος που υπάρχει στην Ελλάδα. Θεωρεί πως δεν αναδεικνύεται η περιφερειακή διάσταση της ανάπτυξης και η ενεργή συμμετοχή των περιφερειών στην προσπάθεια προσέλκυσης επενδύσεων. Σημειώνει πως ο ρόλος των εκλεγμένων διοικήσεων των Περιφερειών δε μπορεί να περιορίζεται σε απλή υποβολή σχολίων και παρατηρήσεων επί των νομοσχεδίων αλλά σε ουσιαστική συμμετοχή τόσο στο σχεδιασμό, όσο κυρίως στην εφαρμογή του επενδυτικού νόμου. Μεταξύ άλλων, αναφέρει, πως το σχέδιο νόμου δεν εστιάζει στις εγχώριες επενδύσεις και ιδιαίτερα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, και δεν αντιμετωπίζει την έλλειψη ρευστότητας που υπάρχει στην ελληνική αγορά, αποκλείοντας έτσι επιχειρήσεις που δεν μπορούν να καλύψουν την ίδια τη συμμετοχή τους.
Η θέση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας χαιρετίζει την προσπάθεια βελτίωσης του επενδυτικού περιβάλλοντος και στήριξης της ρευστότητας των επιχειρήσεων με το προτεινόμενο νομοσχέδιο. Η δυνατότητα επιλογής μίγματος ενίσχυσης, υποστηρίζει πως θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις της Περιφέρειας Δυτικής να λάβουν ευκολότερα και ταχύτερα τις ενισχύσεις. Τέλος, προτείνει συγκεκριμένες διορθώσεις και παρατηρήσεις επί των άρθρων 19, 21, 22, 24, καθώς και προτάσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος δίνοντας βαρύτητα στη διευκόλυνση και εξυπηρέτηση του επενδυτή.
Σύνοψη προτάσεων – θέσεων
Συνοψίζοντας, ο πρόεδρος της ΕΝΠΕ είπε:
Συμφωνούμε επί της αρχής του νομοσχεδίου για την ανάγκη διαμόρφωσης φιλικού επενδυτικού κλίματος.
Πιστεύουμε ότι οι Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις πρέπει να έχουν καθοριστικό ρόλο και αρμοδιότητες στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας.
Προτείνουμε να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που είναι η ραχοκοκαλιά της Εθνικής Οικονομίας.
Πρέπει να αποσυρθεί η διάταξη που μειώνει τους συντελεστές στα νησιά της Αττικής.
Πρέπει να συμπεριληφθούν στις ρυθμίσεις οι προτάσεις μας για το Παραλιακό Μέτωπο της Αττικής.
aftodioikisi.gr

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΟΙ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ :ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ





Η ΑΝΑΚΟΊΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ 


O  εκλεκτός συμπατριώτης μας, μέλος του ΣΦΟ και Εμπορικός Διευθυντής του ομίλου της ΕΥΡΩΚΛΙΝΙΚΗΣ κ. Β. Παππάς ενημέρωσε τον Σύλλογο "Φίλοι Οινουσσών" αλλά και όλες ανεξαιρέτως τις κυρίες, μέλη και φίλες του ΣΦΟ, ότι σήμερα Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013 η ΕΥΡΩΚΛΙΝΙΚΗ πραγματοποιεί μια σημαντική προσφορά προληπτικής ιατρικής για τις γυναίκες με την ευκαιρία της παγκόσμιας ημέρα της γυναίκας. Η προσφορά περιλαμβάνει:
Γυναικολογική εξέταση και Τέστ Παπανικολάου: 30 ευρώ.
Υπερηχογράφημα μαστών και Τέστ Παπανικολάου: 65 ευρώ
Μαστογραφία και Τέστ Παπανικολάου: 65 ευρώ.
Οι ενδιαφερόμενες πρέπει να επικοινωνήσουν σήμερα 8/3/2013 (ώρες 9.00-15.00) στο τηλέφωνο 2106416051 & 52 για να προγραμματίσουν τις ανωτέρω εξετάσεις με τις ανακοινωθείσες τιμές.
Καλούμε όλες τις φίλες και συμπατριώτισσες να επωφεληθούν της σχετικής προσφοράς και να πραγματοποιήσουν τις σημαντικές αυτές για την υγεία τους εξετάσεις, διότι είναι πολύ αγαπητές και ανεκτίμητες για τη ζωή όλων μας.

ANAKOINΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΥΑΧ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΛΑΣ ΣΤΗ ΛΑΓΚΑΔΑ ΣΤΙΣ 13/3/2013


Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ με αφορμή  τις τελευταίες αυθαίρετες, παραπλανητικές και εκβιαστικές ενέργειες της διοίκησης της ΔΕΥΑΧ για τις πηγές στην περιοχή Γιβάρι της Λαγκάδας έχει να παρατηρήσει τα παρακάτω:
1.      Χαιρετίζει την αποφασιστικότητα των κατοίκων, οι οποίοι ξεπερνώντας το φόβο και τις πλάνες που καλλιεργούσαν διάφοροι παρατρεχάμενοι, έπραξαν το καθήκον τους, υλοποιώντας συλλογικές αποφάσεις λαϊκής συνέλευσης και αποκατέστησαν μερικώς τα αυθαίρετα έργα της ΔΕΥΑΧ στην περιοχή Γιβαριού.
2.      Παρ’ όλα αυτά οι κίνδυνοι παραμένουν, αφού η απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου και της ΔΕΥΑΧ, βρίσκονται σε αντίθεση με την εκφρασμένη θέληση των κατοίκων της Λαγκάδας-Συκιάδας, που επιθυμούν την προστασία των πηγών τους , του υδροβιότοπου και σε τελική ανάλυση την ύπαρξη και επιβίωση των δύο χωριών. Από τα παραπάνω βγαίνει το συμπέρασμα ότι ΑΜΕΣΑ απαιτείται η άρση των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και της ΔΕΥΑΧ για έργα στην πηγή Γιβαριού , που βάλλουν ευθέως στο οικοσύστημα της περιοχής.
3.      Ο μύθος του περισσεύματος νερού που ρέει άφθονο από τη συγκεκριμένη πηγή , δεν καταρρίπτεται μόνο διά γυμνού οφθαλμού ακόμα και σήμερα που είναι Χειμώνας, αλλά και από τα δεδομένα της μελέτης «Πολυμενάκου» , που διαπιστώνουν την εύθραυστη ισορροπία του όλου οικοσυστήματος , που πρέπει να διαφυλαχτεί.
4.      Η ΔΕΥΑΧ, είναι εταιρεία που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, εμπορευόμενη σε πανάκριβες τιμές ένα φυσικό αγαθό , όπως το νερό και δε διστάζει μπροστά στην κερδοφορία της , που τη βαφτίζει «υδροδότηση σε μια πόλη που διψάει» να καταστρέψει οικισμούς, οικοσυστήματα, υγροτόπους, να εμπαίξει κατοίκους  και να καταπατήσει ακόμα και τους  νόμους της δικής τους πολιτείας.
5.      Επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά η Λαϊκή Συσπείρωση, που με συνέπεια λόγων και πράξεων καταψήφισε τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και ζήτησε για πολλοστή φορά τη διάλυση της ΔΕΥΑΧ και τη μετατροπή της σε υπηρεσία ύδρευσης με την πλήρη  εξασφάλιση των ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων της. Αυτή η πρόταση βάζει τέρμα στην τιμολογιακή πολιτική των χαρατσιών στο ειδικό τέλος και  στο διπλό ΦΠΑ, μειώνοντας έτσι τους λογαριασμούς του νερού πάνω από το μισό.
6.      Οι προοπτικές διαχείρισης της ΔΕΥΑΧ και των ΔΕΥΑ των νησιών  του Αιγαίου από τη νέα ιδιωτικοποιημένη ΕΥΔΑΠ γαλλικών ή άλλων συμφερόντων του κεφαλαίου, η προοπτική ξεπουλήματος των πάντων από τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ- ΔΗΜΑΡ, απαιτούν τη δημιουργία ενός κινήματος που θα αποτρέψει τα χειρότερα και που θα είναι σε θέση να ανοίξει το δρόμο για ένα λαό νοικοκύρη στον τόπο του, χωρίς ξένη ακρίδα και αφεντικά στο σβέρκο του.
7.      Κλείνοντας θεωρούμε ότι η λογική της ΔΕΥΑΧ να αγοράσει τα ρολόγια είναι ενταγμένη στις παραπάνω λογικές και πολιτικές, κρύβει  την αναλγησία αλά ΔΕΗ με τα δικά της ρολόγια γι αυτό και καλούμε το λαό μας να μην της παραχωρήσει το ρολόι της ύδρευσης , αφού δεν υποχρεώνεται και τα περί του αντιθέτου είναι παράνομα.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΛΑΣ ΣΤΗ ΛΑΓΚΑΔΑ 13/3/13 ΣΤΙΣ 6ΜΜ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΚΟΙ/ΤΑΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚ. ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ :ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΟΡΙΣΘΗΚΑΝ, ΤΩΡΑ "ΤΡΕΧΟΥΜΕ"



Με ανακοίνωσή του, ο Αντώνης Μανιτάκης σημείωσε πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στη συνεργασία του με το Γιάννη Στουρνάρα και ότι μαζί σχεδιάζουν «την επιτάχυνση και διεύρυνση των διαρθρωτικών αλλαγών στη δημόσια διοίκηση, που έχουν ήδη δρομολογηθεί», ήτοι για τη διαθεσιμότητα των 25.000 δημόσιων υπαλλήλων, ανάμεσα στους οποίους και οι επίορκοι.
Και εδώ είναι το «νέο»: πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αφού χαρακτηρίζουν χωρίς βάση τον αριθμό 7.000 επίορκοι που θα πρέπει να απολυθούν άμεσα, υποστηρίζουν πως τα νέα Πειθαρχικά Συμβούλια είναι γεγονός, και μάλιστα με τη συμμετοχή δικαστών.
Έτσι, όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, άμεσα θα επισπευσθούν οι διαδικασίες για τους πειθαρχικούς ελέγχους και σύντομα θα υπάρξουν αποτελέσματα. Όπως υπογραμμίζουν, δε, για την απόλυση επίορκων υπαλλήλων θα τηρηθούν οι νόμιμες διαδικασίες, κάτι που εξάλλου έχει ζητήσει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά και ο δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης σε «γραμμή» ΣΥΡΙΖΑ.
Από την πλευρά της, επανερχόμενη η ΔΗΜΑΡ, με δήλωση του εκπροσώπου της, ζήτησε την απομάκρυνση των επίορκων, και μάλιστα τόνισε ότι έπρεπε να είχε γίνει… χθες. Σημειώνεται πως στη λεγόμενη λίστα με τους 12.700 υποψήφιους «διαθέσιμους» μέχρι τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, υπάρχουν και… επίορκοι.
Είναι, δε, χαρακτηριστικό πως ολόκληρο το 2012 μπήκαν στη διαθεσιμότητα μόνον 884 επίορκοι από τα Πειθαρχικά, τα οποία αποτελούνταν από τρεις εργαζομένους και δύο αιρετούς.
 aftodioikisi.gr

ΑΝ ΟΧΙ ΤΩΡΑ, ΠΟΤΕ ; ΑΝ ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ, ΠΟΙΟΙ ; ΜΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΝΙΚΗΣ




 του ΒΑΣΙΛΗ ΜΑΥΡΕΛΟΥ
    Τουλάχιστον τα τρία τελευταία χρόνια,που άρχισαν να ξηλώνονται προμελετημένα, μεθοδικά και στοχευμένα, ένα- ένα  όλα τα δικαιώματα, καθώς και το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, από το 2010 λοιπόν μέχρι σήμερα, κανένας κατεστημένος κομματικός χώρος, είτε στο πολιτικό, είτε στο κινηματικό πεδίο δεν τόλμησε, παρ’όλη τη διακηρυκτική φρασεολογία, να αρθρώσει και να προτείνει μια ουσιαστική και αποτελεσματική πρόταση ρήξης και ανατροπής  με την πολιτική και το πολιτικό προσωπικό, που υλοποιούσε τη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα. Σε κάθε εργασιακό χώρο θα έπρεπε ήδη να έχει τεθεί και να ζυμωθεί η ανάγκη για ανατροπή της νεοφιλελεύθερης λαίλαπας, που ήταν και είναι ηλίου φαεινότερο ότι σαρώνει τα πάντα στο διάβα της.
Να τεθεί και να ζυμωθεί ξεκάθαρα στον κόσμο της εργασίας, της ανεργίας, της νεολαίας, προτείνοντας και καταδεικνύοντας αυτήν την ανάγκη με δυναμικό, ουσιαστικό και αποτελεσματικό τρόπο, στοχεύοντας στη στιγμή εκείνη που εργαζόμενοι κλάδοι θα έδειχναν τη διάθεσή τους να έρθουν σε κόντρα και να αντισταθούν στη λυσσαλέα επίθεση των μνημονιακών δυνάμεων, του μαύρου μετώπου συγκυβέρνησης-τρόικας-κεφαλαίου.
Τέτοιες στιγμές υπήρξαν αρκετές : Όταν απεργούσαν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες , στους δήμους, οι ναυτεργάτες, οι  χαλυβουργοί, οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία, οι αγρότες κ.ά. Σε καμιά τέτοια κινητοποίηση, παρ’ όλη τη ρητορεία, σε κανέναν εργασιακό χώρο δεν κατέθεσε ο παραδοσιακός και κομματικός συνδικαλισμός πρόταση για γενίκευση του αγώνα με προοπτική νίκης, που θα εξασφαλιζόταν με ένα μόνο τρόπο: την κήρυξη ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ! Σε κανένα σωματείο ή ομοσπονδία δεν κατέβασε τέτοια πρόταση. Προτίμησε να χαϊδεύει αυτιά, να υπεκφεύγει με κάθε τρόπο, μιλώντας  γενικώς και αορίστως για αγώνες διάρκειας.
Ήταν και παραμένει σαφές ότι η Απεργία Διαρκείας δεν είναι ένα φετίχ, που πολλοί προσπαθούν να το αντιπαρέλθουν ως τέτοιο και να τη δαιμονοποιήσουν, αλλά η πιο αποτελεσματική και επικίνδυνη για την κυβέρνηση μορφή πάλης με προοπτική την ανατροπή της. Δεν θέλει και πολύ να καταλάβει κανείς γιατί σήμερα η  τρικομματική συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ υπό το Σαμαρά προχωρά σε χουντικού τύπου επιλογές και πρακτικές ευελπιστώντας να θέσει εκτός νόμου  κάθε  αντίσταση και σοβαρό  αγώνα, κάθε μη ελεγχόμενη και  επιθετική ΑΠΕΡΓΙΑ, τον συνδικαλισμό που ορθώνει ανάστημα.
          Παρ’ όλα αυτά δεν κουνιέται σχεδόν τίποτα (για την ώρα…)
    
Τα «επιχειρήματα» πολλά και διάφορα: ο κόσμος δεν αντέχει, ο κόσμος δεν έχει διάθεση, κανένας κλάδος δεν κέρδισε κάτι, η συγκυβέρνηση έχει γερά στηρίγματα, οι εργαζόμενοι συκοφαντούνται κλπ κλπ. Το μόνο  που κάνουν τέτοιου είδους επιχειρήματα είναι να ενισχύουν τον φόβο, να υποδαυλίζουν την απογοήτευση και να ενισχύουν την τρομοκρατία που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση Σαμαρά. Απ’ την άλλη, την πιο κρίσιμη στιγμή ο κυβερνητικός και κομματικός-παραταξιακός συνδικαλισμός μάς οδηγεί σε μια άνευ προηγουμένου και ιστορική ήττα διαχειριζόμενος τους αγώνες και προτείνοντας συλλαλητήρια λιτανείες και από καιρό σε καιρό 24ωρες-άντε και μια 48ωρη απεργία!
Ο κόσμος της εργασίας, σχεδόν όλη η κοινωνία, βρίσκονται στην πιο κρίσιμη καμπή της σύγχρονης ιστορίας, αλλά και αντιμέτωποι με μια πρόκληση: ή θα γονατίσουν-με άγνωστο το πότε θα μπορέσουν να σταθούν ξανά στα πόδια τους- ή θα σταθούν τώρα όρθιοι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν ό,τι τους πήραν οι σύγχρονοι δυνάστες τους, παίρνοντας τις τύχες τους στα ίδια τους τα χέρια με όραμα και στόχο να επανακτήσουν μια κοινωνία μέσα στην οποία θα μπορούν να καλύψουν τις δικές τους και μόνον ανάγκες και να ζήσουν ανθρώπινα. Πιστεύαμε και πιστεύουμε ότι ο δρόμος σ’ αυτή την προοπτική ήταν,αλλά και έγινε ακόμα πιο δύσκολος. Παρ’ όλα αυτά, το σήμερα και το αύριο που μας ετοιμάζουν είναι πιο δυσβάσταχτο! Γι αυτό ο κόσμος της εργασίας,  κάθε εργαζόμενος και άνεργος, οφείλει, πρέπει και μπορεί να αντιδράσει, αν αποφασίσει να περάσει στην επίθεση.
                 “…Όποιος στη μάχη πάει για να πεθάνει,
                   στρατιώτη μου, για πόλεμο δεν κάνει...”
      Μέχρι τώρα δοκιμάσαμε και γνωρίσαμε διαφορετικούς τρόπους αντίδρασης και αντίθεσης στην επίθεση που δεχτήκαμε. Φωνάξαμε και γιουχάραμε στη Βουλή, καθίσαμε στις πλατείες, κατεβήκαμε κατ’ επανάληψη στους δρόμους, κάναμε πάμπολλες 24ωρες - 48ωρες απεργίες(πάνω από 30 στην τριετία).Τίποτε απ’ αυτά τα λιανοτούφεκα δεν μπόρεσαν να ανακόψουν την επίθεση η οποία συνεχίζεται όλο και πιο λυσσαλέα! Καμιά μορφή αγώνα από αυτές που δοκιμάστηκαν ως τώρα δεν αναδείχτηκε ικανή να απαντήσει στην πρόκληση. Ο μηχανισμός τους δεν μπλόκαρε! Και πώς θα ήταν δυνατόν όταν όλα συνεχίζουν να δουλεύουν κατά τη βούλησή τους. Είναι πλέον σαφές ότι για να μπλοκάρουν οι μηχανές πρέπει αυτοί που τις κινούν να τις ακινητοποιήσουν, σταματώντας να δουλεύουν. Κι αυτό το λένε ΑΠΕΡΓΙΑ. Νέτα σκέτα. Απεργία μέχρι να τους διώξουμε. Απεργία Διαρκείας. Κι εδώ οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι μπροστά σε μια τέτοια προοπτική τίθενται οι εξής προϋποθέσεις :
Δεν απεργούμε για να διεκδικήσουμε 50-100-200 ευρώ αύξηση, αν δεν είναι από αφέλεια να το πει κάποιος, θα ήταν λαοπλάνος. Απεργούμε για να κερδίσουμε την ίδια μας τη ζωή σε όλα τα επίπεδα: αξιοπρεπή διαβίωση, υγεία, παιδεία, να επανακτήσουμε τον κοινωνικό πλούτο της χώρας και της κοινωνίας! 
Δεν απεργούμε για να γυρίσουμε μετά την απεργία αντιμετωπίζοντας μια ζωή ακόμα περισσότερο χρεωμένη. Λίγοι πια θα πειστούν να βάλουν πλάτη σ’ έναν τέτοιον αγώνα, αν ξέρουν ότι μαζί με τα υπάρχοντα χρέη προς την εφορία, το ενοίκιο, τη ΔΕΗ, τα φροντιστήρια των παιδιών, τα χρέη των δανείων στην τράπεζα, θα έχουν επιβαρύνει το βιοπορισμό τους με μια ακόμα απεργία που αποδεδειγμένα ‘’δεν τραβούσε’’. Ο δρόμος για την νίκη δεν θα έχει επιστροφή! Η μόνη φυγή θα είναι προς τα μπρος!  Βάζουμε λουκέτο για να αποτινάξουμε από το αύριο το χρέος σε όλα τα επίπεδα : Ένα αύριο χωρίς χαράτσια, χωρίς τη φτώχεια του μήνα, το άγχος της απόλυσης, το φόβο. Ένα αύριο χωρίς εφιάλτες!
                Τώρα παίρνουμε όλοι το 100% της ευθύνης μας!
    Όσο  σαφές είναι ότι η επίθεση πρέπει να είναι ΓΕΝΙΚΗ, άλλο τόσο σαφές και αποδείξιμο είναι ότι κάποιος πρέπει να ηχήσει τη σάλπιγγα! Κάποιος πρέπει να κάνει σινιάλο,να δώσει το σύνθημα. Σε έναν τέτοιο αγώνα δεν υφίσταται δίλημμα ποιος θα βάλει το κεφάλι του στο ντορβά. Όλους μας προστάζει η ανάγκη και η Ιστορία να κάνουμε την αρχή, το πρώτο βήμα! Αλλά εδώ δεν χωράνε υπεκφυγές και στρεψοδικίες! Ο καθένας ας μιλήσει για τον και στον εαυτό του! Ο κάθε κλάδος, αν έχει και θέλει να υπερασπιστεί τα δίκαιά του ας πρωτοστατήσει! Τούτη την ώρα η εκπαίδευση μετά από καίριες επιθέσεις που έχει δεχτεί – νέο μισθολόγιο-βαθμολόγιο-μισθολογική εξαθλίωση, υποτυπώδης χρηματοδότηση των σχολείων, αύξηση ωραρίου - μηδενικοί διορισμοί, πειθαρχικός χουντικός κώδικας, κατάργηση του αμετάθετου, δέχεται και τη χαριστική βολή με την οποία  προχωρούν στις διακηρυγμένες απολύσεις, την μισθολογική καθήλωση αλλά και στη μείωση, στην κατάργηση της μονιμότητας για να εγκαθιδρύσουν καθεστώς δουλικότητας και πλήρους υποταγής με την επιβολή της αξιολόγησης αστυνόμευσης-συμμόρφωσης. Ο ‘’νέο –επιθεωρητισμός’’ επιστρέφει σαν ζόμπι από το  χουντικό χρονονοντούλαπο και ανατρέπει εκ βάθρων ό,τι έχει σχέση με το οικονομικό-εργασιακό παρόν και μέλλον των εκπαιδευτικών, της εκπαίδευσης και των σχολείων  γενικότερα. Είναι φανερό ότι το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει από τους πρώτους να προτάξει δυναμικές-αποτελεσματικές μορφές κινητοποιήσεων. Έχει  ως παρακαταθήκη την αγωνιστική στάση και δράση  από το πρόσφατο παρελθόν. Πολύ περισσότερο τώρα αντί να αρνείται, οφείλει να παίξει πρωταγωνιστικό και καθοριστικό ρόλο σε μια κατεύθυνση γενικευμένης σύγκρουσης για την ανατροπή ενός παρόντος δίχως αύριο.
 Η μαχόμενη εκπαίδευση και εκπαιδευτικοί να μπουν στην πρώτη γραμμή!
  Η σύγκρουση θα είναι ιστορική  και όχι εικονική! Βρισκόμαστε μπροστά στη διάλυση του σχολείου και στον εργασιακό μας αφανισμό.Ας μην αρέσκεται και ας μη βολεύεται ο κατεστημένος κομματικός συνδικαλισμός ακόμη και σήμερα με υπεκφυγές  και τρίπλες του τύπου «αν όλοι, κάπου, κάποτε ξεκινήσουν τον μεγάλο   αγώνα θα είμαστε και μεις μαζί», ή «όταν ο λαός αποφασίσει να φέρει το σοσιαλισμό, εμείς θα αναλάβουμε να τον καθοδηγήσουμε και θα μπούμε πρώτοι », ή ακόμα, «κρατάτε μέχρι τις επόμενες εκλογές για να μας ψηφίσετε » και να δείτε άσπρη μέρα!
Οι εκπαιδευτικοί και η εργαζόμενη πλειοψηφία έχουν θυμό κι ανάγκες! Μπορούν να ξεπεράσουν το συνδικαλισμό της ήττας και να πράξουν αυτό που και η ανάγκη η δική τους και η καθολική επιβάλλει: να στείλουν το μόνο νικηφόρο μήνυμα: ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΤΩΡΑ για να δώσουμε επιτέλους ελπίδα στο αύριο!              
                                
                                Baσίλης Μαυρέλος
   Αντιπρόεδρος Συλλόγου Δασκάλων/Νηπιαγωγών Χίου
    για τη NΕΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΥΠΕΣ : ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΤΟ 2013



Εγκύκλιο προς τους δήμους και τις περιφέρειες της χώρας απέστειλε ο υπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης, ζητώντας τους τόσο αυτοί όσο και τα νομικά τους πρόσωπα τα αιτήματά τους για τις προσλήψεις και την απασχόληση αναδόχων το τρέχος έτος (ΑΔΑ: ΒΕΔΦΝ-Ο1Ζ).  Όπως τους υπογραμμίζει, «λόγω της δυσμενούς δημοσιονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται η χώρα, και στο πλαίσιο της περιστολής των κρατικών δαπανών, έχει περιοριστεί δραστικά η δυνατότητα των φορέων του δημοσίου, ΟΤΑ και λοιπών ΝΠ∆∆ ως προς την πραγματοποίηση πάσης φύσεως προσλήψεων».
Επίσης, όπως τους ενημερώνει ο υπουργός, οι ΟΤΑ α ́ και β ́ βαθμού μπορούν να προσλαμβάνουν επίσης δικηγόρους με σχέση έμμισθης εντολής, για την πρόσληψη των οποίων δεν απαιτείται απόφαση κατανομής, απαιτείται όμως έγκριση της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, και ως εκ τούτου θα πρέπει να υποβάλλεται σχετικό αίτημα του φορέα.
Οι φορείς μπορούν επίσης να προβαίνουν στην πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου για την κάλυψη εποχικών, παροδικών ή πρόσκαιρων αναγκών, για την πραγματοποίηση συγκεκριμένων έργων, καθώς και στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων.
Κατηγορίες υπαλλήλων για τους οποίους
χρειάζεται έγκριση της 
Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006
α) Προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με συμβάσεις μέγιστης διάρκειας οκτώ ή, προκειμένου για παιδικούς σταθμούς, έντεκα μηνών για την κάλυψη παροδικών αναγκών, ή έως ένα έτος με δυνατότητα ανανέωσης, εφόσον πρόκειται για συμβάσεις στο πλαίσιο της υλοποίησης κοινοτικών ή λοιπών συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων.
β) Συμβάσεις μίσθωσης έργου, μέγιστης διάρκειας ενός έτους.
γ) Προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου μέγιστης διάρκειας σύμβασης οκτώ μηνών, για την κάλυψη αναγκών ανταποδοτικού χαρακτήρα (καθαριότητα, φωτισμός, ύδρευση κ.λπ.).
δ) Προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και συμβασιούχοι μίσθωσης έργου αμειβόμενοι αποκλειστικά από έσοδα προερχόμενα από αντίτιμο που εισπράττει ο φορέας για την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας στους ωφελούμενους (π.χ. δημοτικά ωδεία).
Όσον αφορά τους φορείς που υπάγονται στην ανωτέρω διαδικασία έγκρισης, αυτοί είναι:
- Οι ΟΤΑ α ́ βαθμού (δήμοι, ΝΠ∆∆ αυτών, δημοτικά ιδρύματα, Σύνδεσμοι ΟΤΑ).
- Οι ΟΤΑ β ́ βαθμού (Περιφέρειες, ΝΠ∆∆ αυτών).
- Τα Περιφερειακά Ταμεία Ανάπτυξης, τα οποία αποτελούν ΝΠΙ∆ του β ́ βαθμού αυτοδιοίκησης, έπειτα από την ισχύ των άρθρων 190 και επόμενα του Προγράμματος «Καλλικράτης» (ν.3852/2010 όπως ισχύει).
- Η ΚΕ∆Ε και οι ΠΕ∆.
- Η ΕΝΠΕ.
- Οι πάσης φύσεως επιχειρήσεις, εταιρείες κ.λπ. των ΟΤΑ α ́ και β ́ βαθμού, των οποίων οι συμβάσεις εγκρίνονται πλέον από την Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει (άρθρο ένατο παρ.20α του ν.4057/2012).
Τα αιτήματα των φορέων για προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου πρέπει να περιέλθουν στο ΥΠΕΣ το αργότερο έως 29-3-2013, με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Συμβάσεις μίσθωσης έργου
Κατά το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των παρ.4 και 5 του άρθρου 40 του ν.4024/2011, δεν επιτρεπόταν η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου εφόσον από τις διατάξεις του οικείου οργανισμού ή κανονισμού ή οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας των φορέων προβλέπονταν οργανικές θέσεις (κενές ή καλυμμένες) ειδικότητας αντίστοιχης με αυτές για τις οποίες προτεινόταν η κατάρτιση σύμβασης έργου με φυσικά πρόσωπα.
Ωστόσο, επειδή όπως κατέστη ήδη σαφές δεν είναι, τουλάχιστον για το προσεχές διάστημα, πρόσφορη η κάλυψη των θέσεων αυτών με τακτικό προσωπικό, και προκειμένου οι ΟΤΑ και τα ΝΠΙ∆ αυτών να είναι σε θέση να καλύψουν άμεσα τις ανάγκες τους, με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 2 της από 31-12-2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις κατεπειγόντων θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών…..και του Υπουργού Επικρατείας» (256/Α ́) παρέχεται στους φορείς η δυνατότητα να συνάπτουν συμβάσεις μίσθωσης έργου ακόμα και ειδικοτήτων αντίστοιχων με εκείνες που προβλέπονται στους Οργανισμούς ή στους Κανονισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας τους, για όσο χρόνο ισχύει ο περιορισμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών τακτικού προσωπικού, δηλαδή μέχρι τις 31-12-2016.
Τα αιτήματα των φορέων για τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου πρέπει να αποσταλούν έως τις 29-3-2013 στο ΥΠΕΣ, επίσης, συνοδευόμενα με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
aftodioikisi.gr

ΝΑΤ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ "ΤΡΥΠΑ" 100 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΥΡΩ




Της
Αγγελικής Καλλή

«Συναγερμό» στις υπηρεσίες του ΝΑΤ έχουν προκαλέσει οι διατάξεις στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας για τις αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς των ναυτικών που απασχολούνται στα πλοία της ακτοπλοΐας καθώς και ορισμένες ρυθμίσεις σχετικά με τον υπολογισμό των εισφορών στα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι αλλαγές αυτές υπολογίζεται ότι θα κοστίσουν στο ταμείο περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ και θα επιβαρύνουν σημαντικά το προϋπολογισμό του ο οποίος με βάση τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το Μνημόνιο δεν μπορεί να επιδοτείται από το κράτος με ποσό μεγαλύτερο του 1 δισ. ευρώ. 

Η νέα «μαύρη τρύπα» στο ΝΑΤ συζητήθηκε έντονα κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του διοικητικού του συμβουλίου χωρίς ωστόσο να ληφθούν κάποιες οριστικές αποφάσεις, ενώ η πλειονότητα των μελών του ζήτησε με έγγραφό της προς τα υπουργεία Ναυτιλίας και Εργασίας την απόσυρση των διατάξεων που προκαλούν αυτές τις απώλειες. 

Επισημάνθηκε επίσης από μέλη του ότι οι απώλειες που προκαλεί το νομοσχέδιο είναι τέτοιας έκτασης ώστε δεν είναι δυνατό να αναπληρωθούν επομένως το Ταμείο μπορεί να βρεθεί σε αδυναμία τους τελευταίους δύο μήνες του τρέχοντος έτους να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του.


Γενικό Λογιστήριο
Να σημειωθεί ότι το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους προκειμένου να υπολογιστεί η επίπτωση του στα δημοσιονομικά, ενώ σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας η σχετική διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί τις επόμενες μέρες προκειμένου να οδεύσει στη Βουλή. 

Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας παρουσιάστηκε προ δύο μηνών και μέχρι τώρα έχει προκαλέσει τόσο θετικές αντιδράσεις όσο και αρνητικές με αποκορύφωμα την απεργία της ΠΝΟ που κατέληξε στην επιστράτευση των ναυτικών, ενώ σε απεργία είχαν απειλήσει να κατέλθουν και οι πλοηγοί τις μέρες που ήταν έτοιμη να αρχίσουν να καταφθάνουν στον Πειραιά τα πρώτα φορτία της συμφωνίας HP - Cosco.

H ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας έχει αποκλείσει κάθε πιθανότητα αλλαγής στις διατάξεις που αφορούν τόσο την ακτοπλοΐα όσο και την ποντοπόρο ναυτιλία. Ειδικά όσο αφορά την ακτοπλοΐα ο κ. Μουσουρούλης φέρεται να έχει αναφέρει σε συνδικαλιστές της ΠΝΟ ότι οι σχετικές ρυθμίσεις αποτελούν μνημονιακές υποχρεώσεις, ενώ σχετικά με την ποντοπόρο ναυτιλία εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν βάση για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα.


Ακτοπλοΐα
Οι ναυτικοί της ακτοπλοΐας αποτελούν σήμερα την ισχυρότερη μερίδα στο ΝΑΤ. Το Ταμείο εκτιμά ότι θα προκληθεί οικονομική αιμορραγία από τις απώλειες των θέσεων εργασίας και κατά 50% στις εσωτερικές γραμμές για περίοδο τεσσάρων μηνών. Επίσης μειώνεται η χρονική περίοδος κατά την οποία οι εταιρείες θα είναι υποχρεωμένες να απασχολούν τους ναυτικούς.




imerisia.gr

ΝΑ ΦΕΡΟΥΜΕ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ



του ΠΑΥΛΟΥ ΒΟΓΙΑΤΖΗ 
βουλευτή Λέσβου της Ν.Δ. 


 Η αποτίμηση της 2ης Συνόδου του Ανώτατου Συμβουλίου Ελλάδας – Τουρκίας της 4ης Μαρτίου δεν μπορεί παρά να είναι άκρως θετική. Πρωτοβουλίες, όπως αυτή, ενισχύουν τις διμερείς σχέσεις και δημιουργούν ένα ευνοϊκό κλίμα υπέρβασης των διαφορών και διασφάλισης γόνιμων συνεργασιών σε όλους τους τομείς της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής ζωής και των δύο χωρών. Οι 25 συμφωνίες που υπογράφηκαν δεν μπορούν παρά να συνιστούν επίσης ένα πλαίσιο συνεργασίας που λειτουργεί θετικά και για τις δύο χώρες. Τόσο η Ελλάδα, άλλωστε, όσο και η Τουρκία, σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε, έχουν ανάγκη λόγω της παγκόσμιας οικονομικής συγκυρίας, να ενισχύσουν τις σχέσεις καλής γειτονίας τους, να προωθήσουν τις οικονομικές και εμπορικές τους συνεργασίες, να ενισχύσουν τις επενδυτικές πρωτοβουλίες τους, να οικοδομήσουν δίκτυα συνεργασίας για την υγεία, την έρευνα, την τεχνολογία, την ίδια στιγμή που, τόσο για τις δύο αυτές χώρες, όσο και για ολόκληρο τον υπόλοιπο κόσμο, είναι αναγκαίο να μπορούν να εγγυηθούν από κοινού την πάταξη της τρομοκρατίας και την καταπολέμηση της παράνομης μετανάστευσης, αλλά και τη διασφάλιση της πολιτιστικής τους κληρονομιάς ως οικουμενική παρακαταθήκη για το μέλλον. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, οι συμφωνίες που υπογράφηκαν, οι δεσμεύσεις που δόθηκαν συγχρόνως και από τις δύο πλευρές, αλλά και η παράλληλη διεξαγωγή του επιχειρηματικού forum, συμβάλλουν σταθερά στην οικοδόμηση της εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο χωρών, επιτυγχάνοντας το σημαντικότερο ίσως στόχο, όπως πολύ σωστά άλλωστε τον έθεσε και ο Πρωθυπουργός, κ. Σαμαράς, υποστηρίζοντας πως φέρνοντας τους πολιτικούς και τους επιχειρηματίες κοντά, φέρνουμε τους λαούς πιο κοντά. Από την άλλη πλευρά, με αφορμή τις γόνιμες και εποικοδομητικές αυτές ενέργειες με τη γείτονα χώρα, επανέρχονται και κάποια ζητήματα, για τα οποία η Ελλάδα θα πρέπει να φροντίσει περαιτέρω, ώστε να μπορέσουμε να επωφεληθούμε στο έπακρο από τις δυνατότητες συνεργασίας, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στον τομέα του τουρισμού. Αναφέρομαι κυρίως στα ζητήματα που αφορούν στα νησιά μας και έχουν να κάνουν τόσο με έργα υποδομής και ανάπτυξης, όσο και με χωροταξικά θέματα, όπως ο Ανατολικός Αναπτυξιακός Άξονας Αλεξανδρούπολης-Ρόδου. Οι ιδιαιτερότητες των νησιωτικών περιοχών της χώρας, οι οποίες σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να οδηγούν σε περιθωριοποίηση και περιφερειακές πολιτικές, αλλά αντίθετα, θα πρέπει να γίνονται αντιληπτές μέσα από τις διαφορετικές ανάγκες διαβίωσης που καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά οι κάτοικοί τους, θα πρέπει πλέον να ενσωματώνονται σε κάθε σχεδιασμό, δράση και νομοθετική πράξη της Πολιτείας. Προς αυτή την κατεύθυνση, πιστεύω πως θα συμβάλει καταλυτικά και το γεγονός ότι στο υπό κατάθεση Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας, έχει συμπεριληφθεί ειδική ρήτρα για τη νησιωτικότητα, η οποία ευελπιστώ πως θα υποβοηθήσει και όλα τα μέτρα που πρέπει να λάβουμε για τα έργα υποδομής και ανάπτυξης στα νησιά μας, προκειμένου αυτά να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικά για την προσέλκυση τουρισμού και αξιόλογων επενδύσεων. Αντίστοιχα, προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να προσδιοριστεί και να ενσωματωθεί στον εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό ο Ανατολικός Αναπτυξιακός Άξονας Αλεξανδρούπολης – Ρόδου, ένας άξονας εξαιρετικής σημασίας για τα ανατολικά σύνορα και τις αντίστοιχες διεθνείς πύλες της χώρας, ο οποίος θα πρέπει επίσης να διασυνδεθεί με το Βόρειο και την απόληξη του Δυτικού, προκειμένου να μπορεί να εξασφαλίσει ουσιαστική ανάπτυξη στα σύνορα της χώρας μας με την Ανατολή. Με αφορμή λοιπόν, τις πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης και τις συμφωνίες που υπογράψαμε με τη γείτονα χώρα, δίνεται η ευκαιρία να ενδυναμώσουμε περαιτέρω την ανάπτυξη στα νησιά μας και να τα καταστήσουμε ακόμη πιο ανταγωνιστικά, εξασφαλίζοντας τη διασύνδεσή τους με τις διεθνείς πύλες εισόδου της χώρας προς την Ανατολή.

Πηγή: www.paraskhnio.gr