Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2015

Οι 4.500 αδιόριστοι ΑΣΕΠ ζητούν δικαίωση - Τι λένε στην, σε δραματικούς τόνους, επιστολή τους προς τον Κατρούγκαλο


Δικαίωση ζητούν οι 4.500 αδιόριστοι επιτυχόντες ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΜΕ Επιστολή προς τους ΤΟΝ αναπληρωτή υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Γιώργο Κατρούγκαλο, με τον οποίο συναντώνται σήμερα στις 11 το πρωί. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αδιόριστων ΑΣΕΠ κατηγορεί τις προηγούμενες κυβερνήσεις για τις τακτικές που ακολούθησαν, ενώ τονίζει πως παρόλο που έγιναν απολύσεις στο Δημόσιο, ουδέποτε εφαρμόστηκε η«μνημονιακή αναλογία: μια πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις - συνταξιοδοτήσεις».
"Άνθρωποι αξιόλογοι με πλήθος προσόντων και διάθεση προσφοράς, αλλά και μέλη ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, όπως τριτέκνων, πολυτέκνων, μέλη μονογονεϊκών οικογενειών κ.α., περιμένουν για χρόνια την δικαίωση τους από μια Πολιτεία, που ευαγγελίζεται την αξιοκρατία και την ανασυγκρότηση της δημόσιας διοίκησης έχοντας εντούτοις παραγκωνίσει τους ανθρώπους αυτούς και τις οικογένειες τους στο περιθώριο. »,αναφέρεται στην επιστολή.
Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή προς τον κ. Κατρούγκαλο:
"ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΑΣΕΠ 
Αθήνα, 3 Φεβρουαρίου 2015
Προς: κ. Γεώργιο Κατρούγκαλο, Αναπληρωτή Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Κύριε Υπουργέ, ο Σύλλογος μας με την παρούσα επιστολή θα ήθελε να σας γνωστοποιήσει το πολύπαθο ζήτημα της κατάφορης αδικίας που υφιστάμεθα εδώ και αρκετά πλέον χρόνια ως Αδιόριστοι Επιτυχόντες του ΑΣΕΠ.
Αναλυτικότερα, έχουν περάσει δυστυχώς πέντε και πλέον χρόνια και αρκετές κυβερνήσεις, που είτε το δημιούργησαν και το άφησαν στην τύχη του, είτε αδιαφόρησαν παντελώς για το ζήτημα, είτε ακόμη επιχείρησαν να το επιλύσουν με λανθασμένο τρόπο και ρυθμούς χελώνας παρατείνοντας αναίτια την παράλογη αυτή αδικία που κρατεί σε μια ιδιότυπη ομηρία ανθρώπους, που πίστευαν στην αξιοκρατία και στην αξιοπιστία της Πολιτείας μας και συμμετείχαν σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι τον Μάρτιο του 2010, με τον Ν. 3833/10, γνωστό και ως νόμο «Ραγκούση», να παγώσει κάθε διαδικασία πρόσληψης, υποτίθεται προσωρινά και μετέπειτα να αρχίσει η σταδιακή απορρόφηση όλων των συναδέλφων με ορίζοντα το τέλος του 2013. Όμως η Oδύσσεια δεν τελειώνει εδώ και μετά την πλήρη απραξία που χαρακτήρισε την ανάληψη της Υπουργίας από τον κ. Μανιτάκη, ήρθε η μνημονιακή λαίλαπα που εκφράζεται αυθεντικά μέσα από τον Ν.4093 / 12, ο οποίος συνεχίζει ακόμη και σήμερα την παράνομη και αντισυνταγματική άρνηση από την διοίκηση της έκδοσης των πράξεων διορισμού των συναδέλφων μας συνολικά.
Δημιουργείται έτσι, τεχνηέντως, διαχωρισμός των επιτυχόντων αρχικά σε ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ εκτός ΟΤΑ και σε ΔΕ και ΥΕ εντός ΟΤΑ, οι τελευταίοι των οποίων πετιούνται ως αναλώσιμοι στον Καιάδα, μεταθέτοντας την πρόσληψη τους για το 2017, δηλαδή 7 και πλέον χρόνια μετά την έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων αυτής της κατηγορίας επιτυχόντων.
Όμως και για την πρώτη κατηγορία επιτυχόντων, τα πράγματα δεν οδηγούνται άμεσα σε συνολική λύση, αλλά και πάλι με πρόσχημα πολιτικούς σχεδιασμούς γίνεται διάκριση μεταξύ των ΠΕ και ΤΕ από την μία και των ΔΕ και ΥΕ από την άλλη, όπου οι μεν πρώτοι προτάσσονται υποτίθεται έναντι των υπολοίπων για το 2014, θεωρητικά, χωρίς όμως και πάλι να έχει επιτευχθεί ακόμη και αυτός ο στόχος. 
Το δόγμα, συνεπώς, του διαίρει και βασίλευε σε όλο του το μεγαλείο σε βάρος πάντα των Επιτυχόντων του ΑΣΕΠ, που στην ουσία εμπαίζονται τόσα χρόνια.
Όμως, κύριε Υπουργέ, με όση σπουδή εφαρμόστηκε η εύρεση των 15.000 απολύσεων αλλά και η όδευση προς συνταξιοδότηση των δημοσίων υπαλλήλων, με άλλη τόση αδιαφορία αντιμετωπίστηκε η διαδικασία πρόσληψης των συναδέλφων μας κατ 'εφαρμογή της μνημονικής αναλογίας μια πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις - συνταξιοδοτήσεις.
Ενώ, λοιπόν, είναι ευρέως γνωστό και εσείς ο ίδιος το πιστοποιείτε, ότι την τελευταία πενταετία αποχώρησαν συνολικά τριακόσιες χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι από τον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα και θα μπορούσαν να είχαν γίνει συνολικά εξήντα χιλιάδες προσλήψεις, εντούτοις οι μισοί και παραπάνω αδιόριστοι επιτυχόντες παραμένουν άνεργοι και απαξιωμένοι.
Σημειωτέων, δε, πως στην έναρξη της οικονομικής κρίσης, βρίσκονταν σε εκκρεμότητα περί τις εννέα χιλιάδες συναδέλφων, οι οποίοι τώρα ανέρχονται σε τεσσεράμισι περίπου χιλιάδες ψυχές που περιμένουν την πολυπόθητη δικαίωση.
Άνθρωποι αξιόλογοι με πλήθος προσόντων και διάθεση προσφοράς, αλλά και μέλη ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, όπως τριτέκνων, πολυτέκνων, μέλη μονογονεϊκών οικογενειών κ.α., περιμένουν για χρόνια την δικαίωση τους από μια Πολιτεία, που ευαγγελίζεται την αξιοκρατία και την ανασυγκρότηση της δημόσιας διοίκησης έχοντας εντούτοις παραγκωνίσει τους ανθρώπους αυτούς και τις οικογένειες τους στο περιθώριο.
Άραγε έχει εκλείψει το φιλότιμο από το πολιτικό προσωπικό της πατρίδας μας? Θέλουμε να πιστεύουμε πως όχι και θεωρούμε ότι το ενδιαφέρον σας για το ζήτημα μας είναι ειλικρινές και προσβλέπουμε στο ότι θα αναλάβετε τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για την επίλυση του ζητήματος μας, με τρόπο άμεσο, συνολικό και πάνω από όλα δίκαιο και δημοκρατικό.
Με την λύση αυτή θα έχει αποκατασταθεί όχι μόνο η δίκαιη εμπιστοσύνη του πολίτη και δη του επιτυχόντος του ΑΣΕΠ προς την διοίκηση, αλλά και δικαίωση των πλέον αδικημένων πολιτών που πρόσφεραν και εξακολουθούν ακόμη και τώρα να προσφέρουν το 100% του μισθού τους για την σωτηρία της πατρίδας μας αλλά και για έναν επιπλέον λόγο που πηγάζει από το πάνδημο αίτημα για μια δίκαιη, αξιοκρατική, δημοκρατική και πάνω από όλα ανθρώπινη δημόσια διοίκηση.
Κύριε Υπουργέ, ο σύλλογος μας έχοντας τόσο καιρό αγωνιστεί με σοβαρότητα και ήθος για την ηθική πρωτίστως δικαίωση των μελών του έχει μια πλήρη και νομικά τεκμηριωμένη πρόταση μαζί με την απαραίτητη αιτιολογική αυτής έκθεση και πιστεύουμε ότι μέσα από έναν γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο μαζί σας, μπορούμε να οδηγηθούμε στην πολυπόθητη λύση.
Σας παρακαλούμε συνεπώς, να μας δώσετε την ευκαιρία να σας αναλύσουμε σε μια κατ ιδίαν συνάντηση μαζί σας, διεξοδικά, το ζήτημα μας και να σας παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας που στηρίζουν με αποφάσεις τους θεσμικοί φορείς της χώρας μας όπως είναι η ΚΕΔΕ και η ΕΝΠΕ.
Είμαστε σε αναμονή της συνάντησης μαζί σας, θεωρώντας δεδομένη την δημοκρατική σας ευαισθησία σε θέματα αξιοκρατίας και αξιοπιστίας της δημόσιας διοίκησης και ευρύτερα της Πολιτείας μας. "


aftodioikisi.gr

Πώς θα προσληφθείτε σε Δημόσιο, ΟΤΑ ως «προστατευόμενος» – Όλη η διαδικασία και οι προθεσμίες μέσω ΟΑΕΔ (ΦΕΚ)


Ξεκίνησε τη Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015,  η νέα προθεσμία για τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων στις 14 αρμόδιες Επιτροπές του ΟΑΕΔ Πανελλαδικά, η οποία λήγει την Τρίτη 3 Μαρτίου 2015.
Οι ενδιαφερόμενοι που υπάγονται στις προστατευτικές διατάξεις του νόμου (ΑΜΕΑ, ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ, ΤΕΚΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ, ΕΜΜΕΣΗ ΑΜΕΑ, ΤΕΚΝΑ ΑΝΑΠΗΡΩΝ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ) και διαθέτουν τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται για τις θέσεις αυτές, σύμφωνα με τις αντίστοιχες προκηρύξεις του ΑΣΕΠ μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους.
Τα έντυπα των αιτήσεων–υπεύθυνων δηλώσεων, αλλά και τα απαραίτητα δικαιολογητικά τα οποία οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν εκδώσει έως και 3/03/2015, αναφέρονται στο Β΄ τεύχος ΦΕΚ με αρ. 3408/18-12-2014.
Για την εξυπηρέτηση των προστατευομένων, στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ βρίσκονται αναρτημένα το έντυπο της αίτησης, το παραπάνω αναφερόμενο ΦΕΚ, οι προκηρύξεις των 14 αρμόδιων Επιτροπών όπως και οι διευθύνσεις τους καθώς και έγγραφο του Υπουργείου Εργασίας, με το οποίο δίνονται επιπλέον διευκρινίσεις σχετικά με τις θέσεις που προκηρύσσονται.

aftodioikisi.gr

ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ ΕΠΤΑ ΗΜΕΡΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΤ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Επιμέλεια: Παναγιώτης Βελισσάρης- Λυμπερίδης
Τελεσίγραφο επτά ημερών στέλνει στην ελληνική κυβέρνηση η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα για να συμφωνήσει με τους εταίρους της.
Με μια αιφνιδιαστική απόφαση αργά χθες το βράδυ, το διοικητικό συμβούλιο της ΕΚΤ προχώρησε σε αρση των ειδικών όρων για αποδοχή εγγυήσεων τίτλων του ελληνικού δημοσίου, αρχής γενομένης από τις 11 Φεβρουαρίου. Ψύχραιμη η αντίδραση της Αθήνας, ενώ ο Μάριο Ντράγκι επικοινώνησε με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα για να τον διαβεβαιώσει πως το τραπεζικό σύστημα δεν διατρέχει κίνδυνο. 
Με την απόφασή της πρακτικά η ΕΚΤ διέκοψε τη χρηματοδότηση προς τις ελληνικές τράπεζες, με αποτέλεσμα η ρευστότητα προς αυτές να διοχετεύεται αποκλειστικά μέσω του Μηχανισμού Έκτακτης Ανάγκης (ELA) της Τραπέζης της Ελλάδος. 
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΚΤ είχε αποφασίσει να δέχεται κατ΄ εξαίρεση τα ελληνικά ομόλογα ως εγγύηση στις πράξεις αναχρηματοδότησης παρόλο που αυτά δεν πληρούσαν τα κριτήρια επιλεξιμότητας μετά την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας. 
Όπως ανέφερε η Κεντρική Τράπεζα στη ανακοίνωση που εξέδωσε, η απόφαση της ευθυγραμμίζεται με τους υφιστάμενους κανόνες του ευρωσυστήματος, καθώς «στην παρούσα φάση δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί μια επιτυχής ολοκλήρωση της τελευταίας αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο του Προγράμματος προσαρμογής». 
Διευκρινίζεται στην ανακοίνωση επίσης, ότι η απόφαση αυτή δεν έχει επίπτωση στην κατάσταση των ελληνικών τραπεζών. Οι ανάγκες ρευστότητας των ελληνικών τραπεζών, επισημαίνει η ΕΚΤ, θα καλύπτονται από την Τράπεζα της Ελλάδος στο πλαίσιο των κανόνων του ευρωσυστήματος. 
Η απόφαση θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 11 Φεβρουαρίου καθώς από την ημέρα αυτή και μετά τα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου δεν γίνονται αποδεκτά από την ΕΚΤ στις πράξεις αναχρηματοδότησης. 

Η αντίδραση της Αθήνας και η επικοινωνία Ντράγκι - Τσίπρα 

Αντιδρώντας αργά το βράδυ, ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης, τόνισε πως η ΕΚΤ «ασκεί πίεση στο Eurogroup να προχωρήσει γοργά στην σύναψη νέας αμοιβαίως επωφελούς συμφωνίας μεταξύ της Ελλάδας και των εταίρων της». 
«Η απόφαση αυτή δεν αντανακλά σε καμία περίπτωση αρνητικές εξελίξεις στον χρηματοπιστωτικό τομέα της χώρας και έρχεται μετά από δύο ημέρες ουσιαστικής σταθεροποίησης του. Σύμφωνα με την ίδια την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), το ελληνικό τραπεζικό σύστημα παραμένει επαρκώς κεφαλαιοποιημένο και πλήρως προστατευμένο μέσω της πρόβασής του στον ELA» είπε ακόμα. 
Σε μία παράλληλη εξέλιξη, ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι επικοινώνησε αργά το βράδυ με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα μόλις αυτός επέστρεψε στην Αθήνα από το ταξίδι του στις Βρυξέλλες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Ντράγκι δήλωσε στον κ. Τσίπρα ότι αυτή η απόφαση δεν επηρεάζει το χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας, καθώς ανανεώνει τη ρευστότητα των τραπεζών μέσω του ELA. 
Ο πρωθυπουργός τον άκουσε με προσοχή, επισημαίνοντας του ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ότι τον δεσμεύει απόλυτα η πρόσφατη λαϊκή εντολή και στη βάση αυτή θα συνεχίσει να αναζητεί κοινή συμφωνία με τους Ευρωπαίους εταίρους. 

Πως υποδέχθηκαν τα ξένα ΜΜΕ την απόφαση 

Σχολιάζοντας την αιφνιδιαστική απόφαση, το Bloomberg έκανε λόγο για κίνηση με ελάχιστες παρενέργειες για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα – στο βαθμό που δεν θα κλονιστεί η εμπιστοσύνη το τραπεζικό σύστημα τις ερχόμενες ημέρες- η οποία θα πρέπει να διαβαστεί ως εξής: Η ΕΚΤ πιέζει την ελληνική κυβέρνηση. 
Από την πλευρά του, το Reuters εκτιμά πως αντανακλάται έτσι η δυσαρέσκεια μεταξύ των κρατών – μελών της ευρωζώνης αναφορικά με τα σχέδια της νέας ελληνικής κυβέρνησης. 
Η απροσδόκητη κίνηση έρχεται έπειτα από την έκκληση της νέας κυβέρνησης να συνεχίσει απρόσκοπτα η χρηματοδότηση καθώς διαπραγματεύεται το σχέδιο για την ελάφρυνση του χρέους με τους Ευρωπαίους εταίρους της

newpost.gr

Παρακολούθηση παράστασης του Μπ. Μπρεχτ: «Η Όπερα της πεντάρας».

.
Συνάδελφοι. Συναδέλφισσες,
Το Σάββατο στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Χίου θα ανέβει το έργο των Μπ. Μπρεχτ – Κουρτ Βάιλ: «Η Όπερα της πεντάρας» (βλέπε πρόσκληση στο συννημένο). Στα πλαίσια της πολιτιστικής δραστηριότητάς μας, προσκαλούμε να την παρακολουθήσετε. Στους καιρούς που ζούμε «ακόμα και η Τέχνη πρέπει να αποφασίσει» όπως έλεγε και ο Μπ. Μπρεχτ. Θεωρούμε ότι η πολιτιστική δημιουργία μπορεί και πρέπει να έχει θέση στον ταξικό αγώνα. Είναι ικανή να εμπνεύσει, να αποκαλύψει, να εμψυχώσει, να παρακινήσει, να εκφράσει πόθους, αγωνίες και όνειρα. Με αυτές τις σκέψεις, σας στέλνουμε άρθρο σχετικό με το έργο και σας προσκαλούμε στην παράσταση με τις ευχές για καλή διασκέδαση.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                                                             ΑΜΠΑΖΗΣ ΓΙΩΡΓΗΣ                       ΤΣΙΓΚΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Δήλωση του δημάρχου Ηρακλείου, κ. Βασίλη Λαμπρινού, για τη σημερινή διάρρηξη στο γραφείο του



«Εύλογο προβληματισμό και ερωτηματικά δημιουργεί η σημερινή διάρρηξη στο δημαρχείο Ηρακλείου, στη Λότζια, που είχε ουσιαστικά στόχο το γραφείο του Δημάρχου. Αφαιρέθηκαν οι προσωπικοί υπολογιστές (λάπτοπ) του Δημάρχου και της γραμματέως του.

Αναμένουμε την τάχιστη εξιχνίαση της υπόθεσης από την Αστυνομία. Συνεχίζουμε κανονικά τη δουλειά μας, και δεν πτοούμαστε από τέτοιες ενέργειες».

Κι όμως, απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου ζητούσε υπέρβαση της τρόικα κι αλλαγή πολιτικής Ποιοι ΔΕΝ τη ψήφισαν τότε….



Του Νίκου Χρυσόγελου


Το Ευρωκοινοβούλιο ξεκίνησε το φθινόπωρο 2013, μετά από πρωτοβουλίες και πίεση της ομάδας μας, της Ομάδας των Πράσινων, την διαδικασία αξιολόγησης της τρόικας και της πολιτικής της,  [1] . Η διαδικασία ολοκληρώθηκε στις 13/3/2014 με την ψήφιση από την πλειοψηφία των ευρωβουλευτών δυο σημαντικών εκθέσεων που προέβλεπαν– μεταξύ άλλων - την σταδιακή κατάργηση της τρόικας. Κι όμως αυτές οι δυο εκθέσεις δεν ψηφίστηκαν από τους ευρωβουλευτές της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ.

Η έκθεση, που ψηφίστηκε αρχικά, τον Φεβρουάριο 2014,  από την Επιτροπή Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων, και στη συνέχεια από την Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, στις 13/3/2014, ζητούσε μεταξύ άλλων: Δημιουργία Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου, αντικατάσταση της τρόικας από ευρωπαϊκό θεσμό ελεγχόμενο δημοκρατικά από το ευρωκοινοβούλιο και τα εθνικά κοινοβούλια, αναπροσαρμογή της δημοσιονομικής πολιτικής ώστε να μην πλήττει υγεία, παιδεία, κοινωνικό διάλογο, αποκατάσταση των δικαιωμάτων που προβλέπονται στον Ευρωπαϊκό Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων, μέτρα για την αναδιάρθρωση και την βιωσιμότητα του χρέους και πολλά άλλα.

Η Έκθεση ζητούσε, επίσης, «να ενταχθούν τα μνημόνια στο πλαίσιο της ενωσιακής  (ΣΣ ευρωπαϊκής) νομοθεσίας με σκοπό να προωθηθεί μια αξιόπιστη και βιώσιμη στρατηγική εξυγίανσης, η οποία θα υπηρετεί επίσης τους στόχους της αναπτυξιακής στρατηγικής της Ένωσης και τους δεδηλωμένους στόχους για την κοινωνική συνοχή και την απασχόληση· Συνιστά, επίσης, «να υποβάλλονται σε ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο οι διαπραγματευτικές εντολές και να ζητείται η γνώμη του Κοινοβουλίου για τα προκύπτοντα μνημόνια συνεννόησης, προκειμένου τα προγράμματα παροχής συνδρομής να διαθέτουν επαρκή δημοκρατική νομιμοποίηση»…

H πλειοψηφία που είχε υποστηρίξει τις δυο εκθέσεις για την αξιολόγηση της τρόικα και της πολιτικής λιτότητας βασίστηκε σε 4 πολιτικές ομάδες: ΠΡΑΣΙΝΟΙ, Φιλελεύθεροι, Λαϊκό Κόμμα και Σοσιαλδημοκράτες. Συντάκτες ήταν δυο ευρωβουλευτές που επισκέφθηκαν τις 4 χώρες της κρίσης - και τη χώρα μας - και συνάντησαν πολλούς φορείς σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στα Κράτη Μέλη. Παράλληλα όμως οργανώθηκαν πολλές δημόσιες ακροάσεις στις Βρυξέλλες αλλά και κοινή συνεδρίαση του Ευρωκοινοβουλίου κι εκπροσώπων των εθνικών κοινοβουλίων, με ομιλητές και έλληνες ευρωβουλευτές (ήμουν ένας από τους ομιλητές) αλλά και από άλλα Κράτη Μέλη.

Την έκθεση υπερψήφισαν τελικώς 448 ευρωβουλευτές (73%), καταψήφισαν 140 (23%) και απείχαν 27 (4%). Δεν ψήφισαν 22.  Μεταξύ αυτών που καταψήφισαν την έκθεση ήταν οι ευρωβουλευτές της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, για διαφορετικούς λόγους. Επειδή κάποιοι τώρα θυμήθηκαν την απόφαση ευρωκοινοβουλίου για κατάργηση τρόικας δείτε τι είχαν ψηφίσει τότε http://term7.votewatch.eu/en/role-and-operations-of-the-troika-with-regard-to-the-euro-area-programme-countries-motion-for-resolu-40.html 

Τον Φεβρουάριο 2014 είχα τονίσει: «Το ελληνικό πολιτικό σύστημα χρειάζεται να αφομοιώσει τον τρόπο που γίνεται πολιτική σε ευρωπαϊκό επίπεδο, παίρνοντας μαθήματα από την διαδικασία αξιολόγησης των πολιτικών της τρόικα από το Ευρωκοινοβούλιο, μια διαδικασία που ξεκίνησε από την Ομάδα των Πράσινων αλλά πήρε θεσμική μορφή. Έφτασε, επίσης, η ώρα για την αναθεώρηση της πολιτικής αντιμετώπισης της κρίσης μέσα από ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία των πολιτών και τους επαγγελματικούς και κοινωνικούς φορείς, όπως έχει ζητήσει και το Ευρωκοινοβούλιο. Η έκθεση τονίζει, εξάλλου, ότι οι εντολές της τρόικα θεωρούνται αδιαφανείς, ασαφείς και στερούμενες δημοκρατικού ελέγχου. Η ΕΕ πρέπει να κατανοήσει ότι η διαδικασία είναι αδιέξοδη, η ελληνική κοινωνία ότι απαιτείται ένα εναλλακτικό δημιουργικό σχέδιο διεξόδου από την κρίση με δίκαιο και ορθολογικό τρόπο" (δήλωση Νίκου Χρυσόγελου, ευρωβουλευτή των Πράσινων, με αφορμή την ψήφιση, από την Επιτροπή Οικονομικής  και Νομισματικής Πολιτικής του Ευρωκοινοβουλίου, στις 24 Φεβρουαρίου 2014,  της έκθεσης - έρευνας του Ευρωκοινοβουλίου σχετικά με το ρόλο της τρόικα (Κομισιόν-ΕΚΤ-ΔΝΤ).

Στην Ευρωπαϊκή Κοινοβουλευτική Συνέλευση εκπροσώπων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και εθνικών κοινοβουλίων, που συνεδρίασε στις 21 Ιανουαρίου 2014 στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Εξαμήνου, είχα τονίσει: «Το στοίχημα είναι να αντικαταστήσουμε την Τρόικα, που λειτουργεί εκτός κοινοτικής μεθόδου, με νομιμοποιημένους αποτελεσματικούς μηχανισμούς πρόληψης των κρίσεων και αντιμετώπισης αυτών με ισορροπημένο τρόπο. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξει επαναξιολόγηση των εφαρμοζόμενων πολιτικών, ώστε οι τελευταίες να είναι συμβατές με το ευρωπαϊκό κεκτημένο και τις άλλες ευρωπαϊκές πολιτικές, όπως η στρατηγική “Ευρώπη 2020” και η οικολογική καινοτομία, αλλά και να διαμορφώνονται ως αποτέλεσμα διαλόγου με την κοινωνία των πολιτών που υφίσταται άμεσα τις συνέπειες των επιβαλλόμενων μέτρων» είχα τονίσει στην διακοινοβουλευτική συνέλευση

Οι σημαντικές αποφάσεις του Ευρωκοινοβουλίου είχαν τότε αγνοηθεί από τα κυρίαρχα  ελληνικά ΜΜΕ, αν και μερικές εβδομάδες πιο πριν είχαν κάνει κεντρικό θέμα το αν η έκθεση θα υποστήριζε τη ΝΔ ή τον ΣΥΡΙΖΑ. Όταν αποδείχθηκε ότι η έκθεση απέδιδε ευθύνες για την αποτυχία των πολιτικών αλλά πρότεινε και μια εναλλακτική στρατηγική, τότε και η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ (και ορισμένοι που στράφηκαν προς αυτόν) καταψήφισαν την έκθεση, ενώ τα ΜΜΕ σιώπησαν!

Αν είχε γίνει σημαία μας η απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου και είχε διαμορφωθεί από τότε ένα εναλλακτικό σχέδιο, σήμερα είναι πιθανόν να είχε ξεπεραστεί το αποτυχημένο σχέδιο δημοσιονομικής προσαρμογής και η τρόικα να είχε αντικατασταθεί από έναν δημοκρατικά ελεγχόμενο ευρωπαϊκό θεσμό. Ακόμα και σήμερα όμως απουσιάζει ένας ουσιαστικός πολιτικός και κοινωνικός διάλογος για το τι θέλουμε να αλλάξουμε και πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τα δημοσιονομικά μας μέσα όμως από ένα πιο ισορροπημένο και κοινωνικά δίκαιο σχέδιο που θα αναζωογονήσει την οικονομία και θα αποκαταστήσει την κοινωνική συνοχή. Η νέα κυβέρνηση κρατάει για έκπληξη – αν έχει αυτό το σχέδιο – αντί να έχει προκαλέσει έναν ουσιαστικό διάλογο με τους κοινωνικούς και επαγγελματικούς φορείς και με τα κόμματα ώστε η όποια διαβούλευση με τους ευρωπαίους εταίρους να γίνει στη βάση ενός συμφωνημένου πλαισίου.

Να σημειωθεί ότι τόσο οι εκπρόσωποι της Κομισιόν (πχ προσφάτως ο εκπρόσωπος της Μαργαρίτης Σχοινάς) όσο και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας έχουν αποδεχθεί δημοσίως την ανάγκη να αντικατασταθεί η τρόικα από έναν δημοκρατικά ελεγχόμενο ευρωπαϊκό θεσμό, στη βάση ακριβώς των αποφάσεων του ευρωκοινοβουλίου.

Δεν έχουν ευθύνες τα δυο αντίπαλα σταρτόπεδα (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ από τη μία, ΣΥΡΙΖΑ από την άλλη) που ΔΕΝ έχει καταργηθεί η τρόικα και ΔΕΝ έχει ακόμα συμφωνηθεί ένα εναλλακτικό, κοινωνικά δίκαιο και ισορροπημένο σχέδιο εξόδου από την κρίση;

Βασικά σημεία της έκθεσης για την τρόικα και τις πολιτικές της

Η έκθεση  που ψηφίστηκε καλεί την Κομισιόν να αναλάβει δράση εντός τριών μηνών για να εξασφαλίσει πως τα υφιστάμενα προγράμματα θα έχουν προσαρμοστεί ώστε να περιλαμβάνονται ρήτρες προστασίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων και διασφάλισης της τήρησης των συλλογικών συμβάσεων. Καταγγέλλει την έλλειψη διαφάνειας στις διαπραγματεύσεις για τα Μνημόνια. Επισημαίνει την ανάγκη να αξιολογηθεί κατά πόσον τα επίσημα έγγραφα είχαν επικοινωνηθεί με σαφήνεια καιεξεταστεί σε εύλογο χρονικό διάστημα στα εθνικά κοινοβούλια και το Ευρωκοινοβούλιο και επαρκώς συζητηθεί με τους κοινωνικούς εταίρους. Για το άμεσο μέλλον, η έκθεση καλεί το Γιουρο-Γκρουπ να γνωστοποιεί στο Ευρωκοινοβούλιο για να συζητηθεί κάθε μελλοντικό ή επικαιροποιημένο πρόγραμμα. Ζητάει από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να μην έχει πλέον  άμεσο ρόλο στον καθορισμό της πολιτικής, αλλά να ενεργεί απλώς ως παρατηρητής, προσφέροντας οικονομική εμπειρογνωμοσύνη στην Κομισιόν και το μελλοντικό Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο. Η έκθεση εντοπίζει σημαντικές αδυναμίες στο χειρισμό της οικονομικής κρίσης στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διατυπώνει μια σαφή και αναλυτική μομφή προς την τρόικα. Η έρευνα έχει αποκαλύψει απαράδεκτο εφησυχασμό απέναντι στην κρίση, με προγράμματα βοήθειας που βασίζονται σε υπερβολικά αισιόδοξες προβλέψεις. Επίσης, επισημαίνονται οι καταστροφικές κοινωνικές συνέπειες των προγραμμάτων προσαρμογής, που κυρίως βαρύνουν τα πιο ευάλωτα μέλη της κοινωνίας και η ανάγκη για άμεση λήψη διορθωτικών μέτρων. Στην έκθεση προτείνεται  να αντικατασταθεί η τρόικα από έναν υπεύθυνο μηχανισμό εντός της ΕΕ , καθώς και –μακροπρόθεσμα- από ένα Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο και τα προγράμματα βοήθειας να υπόκεινται σε δημοκρατικό έλεγχο και όλες οι εντολές να εγκρίνονται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο".
"Η Ομάδα των Πράσινων συμμετείχε ενεργά στην οριστικοποίηση του τελικού κειμένου της έκθεσης. Χαιρετίζουμε τα πορίσματα της σημαντικής για το ρόλο της τρόικας έρευνας, ενώ ιδιαίτερα σημαντική είναι η δέσμευση να διερευνηθεί περαιτέρω κατά τη διάρκεια της επόμενης περιόδου», δήλωσε ο Νίκος Χρυσόγελος.
Στην έκθεση περιγράφονται διάφορες δυνητικές συγκρούσεις συμφερόντων που συνδέονται με τη συμμετοχή των θεσμικών οργάνων της ΕΕ στην Τρόικα και τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας. Αυτό υπονόμευσε τη δημοκρατική λογοδοσία των πολιτικών και των υπευθύνων, ενώ αποδυναμώνει την ισορροπία των εξουσιών μεταξύ των θεσμικών οργάνων της ΕΕ και των Κρατών Μελών, αλλά και σε εθνικό επίπεδο.
Η έκθεση καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παράσχει μια συνολική εκ-των-υστέρων αξιολόγηση της συμμετοχής της στα προγράμματα της τρόικα, με ιδιαίτερη μνεία σε ότι αφορά στην προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων. Ζητάει να γνωστοποιηθούν τα μοντέλα που διέπουν τα προγράμματα. 
Τα πορίσματα και οι συστάσεις της Επιτροπή Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής του Ευρωκοινοβουλίου θα τεθούν σε ψηφοφορία κατά τη διάρκεια της επόμενης συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ευρωκοινοβουλίου, μαζί με τα πορίσματα παράλληλης έκθεσης που συνέταξε και ενέκρινε ήδη η επιτροπή Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Περισσότερες πληροφορίες για την διαδικασία αξιολόγησης -λογοδοσίας
Ο γενικός στόχος της έκθεσης είναι να αξιολογήσει τη λειτουργία της Τρόικα στα τρέχοντα προγράμματα στις τέσσερις χώρες: Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία και Κύπρο. Στον έλεγχο υπόκεινται τα ακόλουθα στοιχεία:
-Νομική βάση, εντολή και δομή της Τρόικας
-Διαδικασία λήψης αποφάσεων εντός των θεσμικών οργάνων και σε σχέση με άλλα θεσμικά όργανα ( π.χ. του Eurogroup κ.λπ. )
- Δημοκρατική νομιμοποίηση
-"Θεωρητική" βάση για τη λήψη αποφάσεων (στατιστικά, προβλέψεις, οικονομικές προσδοκίες κλπ)
-Συνέπειες των εργασιών της τρόικας (συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης πιθανών παραβάσεων ή κακοδιοίκησης )
Αυτή η έκθεση αποτελεί ουσιαστικά τη βάση για μετέπειτα πολιτικές συζητήσεις. Πρόκειται για μία πρώτη καταγραφή της ιστορίας και της όλης κατάστασης όπως εξελίχθηκε τα τελευταία χρόνια.
Ενδεικτικά στην Έκθεση της Επιτροπής Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής περιλαμβάνονται τα εξής:
Α. Οικονομική κατάσταση στην αρχή της κρίσης στις υπό εξέταση χώρες
- περίπου 40% του ΑΕΠ είχε χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση του τραπεζικού τομέα όταν ακόμη το bail-in δεν υπήρχε ως επιλογή καθώς ήταν αντικείμενο έντονης διαβούλευσης εντός της τρόικα (σημείο 13)
- οι επιπτώσεις του ελληνικού PSI στο κυπριακό τραπεζικό σύστημα δεν είχαν ληφθεί επαρκώς υπόψη, αντίθετα μπορεί να υποστηριχθεί πως προστατεύτηκαν περιουσιακά στοιχεία κάποιων μεγαλύτερων Κ-Μ (σημείο 15)
-σημειώνεται πως το ΔΝΤ δεν είχε λάβει επαρκώς υπόψη τις ενστάσεις του ενός τρίτου των μελών του Δ.Σ. του σχετικά με την κατανομή των επιβαρύνσεων και των ωφελειών από το πρώτο πρόγραμμα (σημείο 16)
-σημειώνεται πως η πρώτη συμφωνία του Μαΐου του 2010 δεν θα μπορούσε να περιέχει διατάξεις για την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους, παρά το γεγονός ότι προτάθηκε για πρώτη φορά από το ΔΝΤ, καθώς όπως αποτελεί συνήθη πρακτική του, θα προτιμούσε μια πρόωρη αναδιάρθρωση του χρέους (σημείο 17)
- σημειώνεται ότι υπήρχε δέσμευση των κρατών μελών ότι οι τράπεζες τους θα διατηρήσουν την έκθεσή τους στις ελληνικές αγορές ομολόγων, την οποία δέσμευση δεν ήταν σε θέση να τηρήσουν (σημείο 17)
- επισημαίνει ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αποφάσισε στις 29 Ιουνίου 2012 ότι το ESM θα μπορούσε να έχει τη δυνατότητα για την απευθείας ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Το λειτουργικό πλαίσιο για την μέσο απευθείας ανακεφαλαιοποίησης, υπό προϋποθέσεις, καθορίστηκε από το Eurogroup στις 20 Ιουνίου 2013 (σημείο 20)
Β. Οικονομική βοήθεια από ΕΕ και ΔΝΤ, περιεχόμενο των Μνημονίων και πολιτικές
-Το ΔΝΤ είχε καθαρά τονίσει τους κινδύνους του ελληνικού προγράμματος ιδιαίτερα αναφορικά με την βιωσιμότητα του χρέους (σημείο 25)
- επισημαίνεται η έλλειψη προετοιμασίας της ΕΕ και των διεθνών οργανισμών για την αντιμετώπιση μίας κρίσης χρέους τέτοιου μεγέθους (σημείο 27)
- καταγγέλλει την έλλειψη διαφάνειας στις διαπραγματεύσεις για τα μνημόνια. Επισημαίνει την ανάγκη να αξιολογηθεί κατά πόσον τα επίσημα έγγραφα είχαν επικοινωνηθεί με σαφήνεια και εξεταστεί σε εύλογο χρονικό διάστημα στα εθνικά κοινοβούλια και το Ευρωκοινοβούλιο και επαρκώς συζητηθεί με τους κοινωνικούς εταίρους. (σημείο 30)
- υπενθυμίζει πως τα Μνημόνια θα πρέπει να προσαρμοστούν ώστε να είναι εντός πλαισίου Κανονισμών για την Στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη και την απασχόληση (σημείο 31)
- εκφράζει τη λύπη του για το ότι τα Μνημόνια για την Ελλάδα περιλαμβάνουν αναλυτικές «συνταγές» για το σύστημα υγείας και τη μείωση δαπανών και για τη μη συμβατότητα με τη Χάρτα Θεμελιωδών Δικαιωμάτων (σημείο 32)
Γ. Τρέχουσα οικονομική και κοινωνική κατάσταση
- τα υλοποιηθέντα μέτρα έχουν οδηγήσει βραχυπρόθεσμα σε αύξηση της άνισης κατανομής εισοδημάτων
Δ. Θεωρητική βάση
- υπογραμμίζεται πως επαρκή οικονομικά μοντέλα , βασιζόμενα σε συνετές υποθέσεις, ειδικά για κάθε χώρα αλλά και για την ευρωζώνη, ανεξάρτητα δεδομένα, συμμετοχή των εμπλεκομένων, και διαφάνεια είναι απαραίτητα στοιχεία για το σχεδιασμό αξιόπιστων και αποτελεσματικών προγραμμάτων προσαρμογής
-μερικές φορές έγιναν υπερβολικά αισιόδοξες παραδοχές από την Τρόικα, ιδίως όσον αφορά την ανάπτυξη και την ανεργία,
- η μείωση των διαρθρωτικών ελλειμμάτων δεν έχει οδηγήσει και σε μείωση της σχέσης του χρέους προς το ΑΕΠ, αντίθετα έχει αυξηθεί,
- σημειώνεται  πως η ακριβής εκτίμηση των δημοσιονομικών πολλαπλασιαστών είναι μεγάλης σημασίας για να πετύχει η δημοσιονομική προσαρμογή να μειώσει το χρέος

Δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη στη χώρα , χωρίς την Αυτοδιοίκηση Α΄ Βαθμού




Αποτελεί πάγια θέση μας ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη στη χώρα, χωρίς τη συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού.
Τη θέση μας αυτήν την επαναλάβαμε κατά την πρόσφατη συνάντησή μας, με τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών.

Για τους Ο.Τ.Α. η  διαχείριση των πόρων του νέου Ε.Σ.Π.Α. αποτελεί πρώτης προτεραιότητας ζήτημα. Στη διαχείριση αυτή απαιτούμε να έχουμε ρόλο ουσιαστικό, κι όχι διακοσμητικό, όπως κάποιοι επιθυμούν. Δεν θα αποδεχθούμε ρόλο κομπάρσου σε ένα θέμα που αφορά το μέλλον των τοπικών μας κοινωνιών.

Η θέση μας είναι ξεκάθαρη:

Είναι αναγκαία η άμεση εκκίνηση του νέου Ε.Σ.Π.Α., χωρίς όμως να  επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος .

Απαιτούμε η Κ.Ε.Δ.Ε και οι Ο.Τ.Α. να είναι αυτοί που θα διαχειρισθούν με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα τους πόρους του ΕΣΠΑ που θα χρηματοδοτήσουν έργα και παρεμβάσεις που αφορούν τους Δήμους.

Επίσης, ζητάμε να δοθεί παράταση στο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και αποπληρωμής των έργων που χρηματοδοτούνται από το τρέχον Ε.Σ.Π.Α., ώστε αφενός να μην χαθούν πόροι και θέσεις εργασίας. Αφετέρου να μην υπάρξει κίνδυνος να αναγκαστούν Δήμοι να επιστρέψουν χρήματα που εισέπραξαν για την εκτέλεση των έργων αυτών.


Η Αυτοδιοίκηση Α΄ Βαθμού, από το ένα άκρο της χώρας ως το άλλο, ενωμένη στο σύνολό της, επιθυμεί κι απαιτεί αυτό που ισχύει σε όλη την Ευρώπη: την ισότιμη συνεργασία με την Κεντρική Εξουσία και τις Περιφέρειες της χώρας, με στόχο την όσο το δυνατόν καλύτερη αξιοποίηση του Ε.Σ.Π.Α., προς όφελος της εθνικής οικονομίας και της ενίσχυσης της απασχόλησης. 

Η Αυτοδιοίκηση πρωταγωνίστρια για την αντιμετώπιση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού



Η Επιτροπή Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας οριοθετεί τις προτεραιότητες ενόψει των προσυνεδρίων και του ετήσιου συνεδρίου της ΚΕΔΕ


Η ουσιαστική συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της χώρας τόσο για την επίτευξη του εθνικού στόχου για την αντιμετώπιση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, όσο και στη διαμόρφωση των τοπικών Κοινωνικών Πολιτικών, στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2010, είναι ένα από τα κύρια θέματα που θα αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης κατά τη διάρκεια των επτά περιφερειακών προσυνεδρίων  αλλά και του ετήσιου τακτικού συνεδρίου της ΚΕΔΕ που θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Μαΐου.

Οι βασικές θέσεις της Αυτοδιοίκησης υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων, των επιπτώσεων δηλαδή της οικονομικής κρίσης, που έχουν αποκτήσει ένταση και κοινωνικό βάθος, συζητήθηκαν κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας της ΚΕΔΕ.

Ως πρώτη προτεραιότητα η ΚΕΔΕ οριοθετεί την ενίσχυση των υφιστάμενων δομών και προγραμμάτων των δήμων, όπως τα κοινωνικά παντοπωλεία, τα δημοτικά-κοινωνικά ιατρεία, τα κοινωνικά φαρμακεία, τα κοινωνικά συσσίτια, τα ΚΔΑΠ ,τα προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» και «Κοινωνική Μέριμνα», το πρόγραμμα «Τράπεζα Χρόνου», των προγραμμάτων προληπτικής ιατρικής, την Τράπεζα Τροφίμων, τους  Συμβουλευτικούς Σταθμούς για την προαγωγή της ψυχικής υγείας, τα ΚΕΠ υγείας κ.α.
Δεύτερον, η ΚΕΔΕ υπογραμμίζει ότι η υλοποίηση δράσεων, όπως οι παραπάνω, προϋποθέτει την ύπαρξη οργανωμένων Κοινωνικών Δομών, ικανοποιητική στελέχωση με έμπειρο και εξειδικευμένο δυναμικό και ύπαρξη και χρησιμοποίηση σχετικών συστημάτων και εργαλείων.

Τρίτον, προκειμένου οι Δήμοι να μπορέσουν να εφαρμόσουν τα ανωτέρω Προγράμματα η ΚΕΔΕ προτείνει τη θεσμοθέτηση συγκεκριμένων δομών μέσα στους Οργανισμούς τους, όπως:
Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας και Αλληλεγγύης, Τμήμα Άσκησης Κοινωνικής Πολιτικής με ενδεικτικά γραφεία, Ισότητας των Δύο Φύλων, Υποστήριξης ΑμΕΑ, Εποπτείας και Ελέγχου Κοινωνικο-Προνοιακών Δομών,Πρόληψης και Κοινωνικής Φροντίδας, Πρόληψης και  Αγωγής Υγείας   κ.λπ.
Τέλος η ΚΕΔΕ προτείνει:
Την ολοκληρωμένη αξιοποίηση των δράσεων των Ευρωπαϊκών Επενδυτικών και Διαρθρωτικών Ταμείων από τους δήμους.
Την προετοιμασία, οργάνωση και θέσπιση Ολοκληρωμένων Τοπικών Κοινωνικών Πολιτικών για την αντιμετώπιση της Φτώχειας και του Κοινωνικού Αποκλεισμού και την προώθηση της Κοινωνικής Ενσωμάτωσης στο πλαίσιο της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020.
Την θέσπιση κοινωνικών συμμαχιών με εγνωσμένου κύρους εταίρους, οι οποίοι διαθέτουν εμπειρία και επάρκεια στην υλοποίηση ανάλογων προγραμμάτων.

Τέλος η Επιτροπή Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας επεσήμανε ότι για το Ε.Π. « Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής συνδρομής για τους Απόρους» 2014-2020 οι δήμοι πρέπει να το πρώτο ρόλο  ως «ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΕΤΑΙΡΟΙ»  στο σχεδιασμό και τη διαχείριση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων καταπολέμησης της φτώχειας, διότι πληρούν το κριτήριο της «εγγύτητας», της συμπληρωματικότητας, της ιδιαιτερότητας και της αποκέντρωσης  των παρεχόμενων κοινωνικών υπηρεσιών καλύπτοντας με το Δίκτυο των Κοινωνικών δομών που διαθέτουν το σύνολο του πληθυσμού της χώρας. 

Πρώτο ενδοκυβερνητικό ... δοκιμή πρόσκρουσης η χορήγηση ιθαγένειας στα παιδιά μεταναστών


Ως το πρώτο μεγάλο τεστ πρόσκρουσης στη Βουλή αναμένεται να εξελιχθεί το θέμα που άνοιξαν με δηλώσεις τους κυβερνητικά στελέχη και αφορά την χορήγηση ιθαγένειας στα παιδιά μεταναστών δεύτερης γενιάς που έχουν γεννηθεί ή μεγαλώσει από την πρώιμη ηλικία τους στην Ελλάδα.
Οι .... ζουρνάδες στο εσωτερικό της κυβέρνησης «χτύπησαν» μετά τις εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις της αναπληρώτριας υπουργού Τασίας Χριστοδουλοπούλου και του υπουργού Άμυνας Πάνου Καμένου.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δεσμευτεί να αποδώσει την ελληνική ιθαγένεια σε όλα τα παιδιά που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στην Ελλάδα, τη λεγόμενη δεύτερη γενιά μεταναστών» ήταν η φράση της αναπληρώτριας υπουργού μεταναστευτικής πολιτικής που προκάλεσε την άμεση αντίδραση του κυβερνητικού εταίρου Πάνου Καμένου: «Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες είμαστε μία κοινοβουλευτική ομάδα 13 βουλευτών, η οποία αυτή τη στιγμή ψηφίζει ανάλογα με τις αρχές με τις οποίες εξελέγη μέσα στη Βουλή. Εάν λοιπόν ένα νομοσχέδιο είναι αντίθετο προς τις αρχές μας και, ιδίως, τις κόκκινες γραμμές δεν θα το ψηφίσουμε »υπογράμμισε σημειώνοντας ότι σε μία κυβέρνηση η οποία έχει έντιμα δύο εταίρους, αυτοί θα πρέπει δημόσια να συμφωνούν ή να διαφωνούν και αν διαφωνούν θα καταψηφίζουν.
Πρόσθεσε επίσης ότι δεν δέχεται «τα παιδιά των μεταναστών, δηλαδή της δεύτερης γενιάς μεταναστών, που γεννήθηκαν στην Ελλάδα να πάρουν την ελληνική ιθαγένεια. Αντιθέτως για αυτά της 3ης γενιάς που μεγαλώνουν εδώ, πηγαίνουν στο στρατό, έχουν ενταχθεί στην πατρίδα και σέβονται τους νόμους και το Σύνταγμα, δεν νομίζω πως υπάρχει κανείς που θα έχει πρόβλημα », είπε.
Στον ΣΥΡΙΖΑ είναι αποφασισμένοι να καταθέσουν το νομοσχέδιο, καθώς αποτελεί σαφή προεκλογική δέσμευση του κόμματος, ακόμη και αν χρειαστεί να βρουν υποστηρικτές εκτός κυβερνητικής πλειοψηφίας.
Μπορούν να υπολογίζουν άλλωστε στο ΠΑΣΟΚ, το οποίο έχει ξεκαθαρίσει ότι θα στηρίξει σχετική νομοθετική πρωτοβουλία για το θέμα.
Οι δηλώσεις του Πάνου Καμένου ήταν αυτές που προκάλεσαν άλλωστε την έντονη αντίδραση του ΠΑΣΟΚ.
Η Χ. Τρικούπη επισημαίνει ότι οι απόψεις του προέδρου των ΑΝΕΛ και υπουργού Άμυνας περί «κόκκινων γραμμών» στο ζήτημα, «δημιουργούν σοβαρό κοινωνικό και πολιτικό θέμα».
Υπενθυμίζει τις πρόσφατες δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και της αρμόδιας αναπληρώτριας υπουργού Τασίας Χριστοδουλοπούλου, που στηρίζουν το «δίκαιο αίτημα» των παιδιών μεταναστών και δηλώνει ότι αναμένει με ενδιαφέρον τις προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης.
Θυμίζει ακόμη ότι «μετά από επιμονή του ΠΑΣΟΚ, στο Υπουργείο Εσωτερικών είναι ήδη έτοιμο σχέδιο νόμου της προηγούμενης κυβέρνησης, που ρυθμίζει, μεταξύ άλλων, και θέματα ιθαγένειας δεύτερης γενιάς μεταναστών» όπως αναφέρει.
«Ελπίζουμε οι« κόκκινες γραμμές »του κ. Καμένου να μην μπλεχτούν με τους «συμβιβασμούς» του κ. Τσίπρα και να μην αφαιρέσουν από τη Βουλή το δικαίωμα να νομοθετήσει αυτό που η συντριπτική της πλειοψηφία επιθυμεί »καταλήγει η ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ.


aftodioikisi.gr