Τρίτη, 21 Οκτωβρίου 2014

Επίδομα θέρμανσης: Και στα ΚΕΠ η υποβολή των αιτήσεων- Αναλυτικά η διαδικασία


Στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) θα μπορούν από σήμερα Τρίτη, 21 Οκτωβρίου οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν τις αιτήσεις τους για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης. Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων θα ολοκληρωθεί στις 30 Μαΐου 2015.
Η δυνατότητα αυτή για τον «καθορισμό της διοικητικής διαδικασίας υποβολής αίτησης για καταβολή επιδόματος θέρμανσης», η οποία διεκπεραιώνεται και μέσω των ΚΕΠ, έχει καθοριστεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών.
Σύμφωνα με την απόφαση αυτή:
  • Η αίτηση στα ΚΕΠ υποβάλλεται μόνο αυτοπροσώπως και δεν προβλέπεται υποβολή αίτησης σε αυτά από εξουσιοδοτημένο πρόσωπο.
  • Η αρμοδιότητα των ΚΕΠ εξαντλείται στην υποβολή της αίτησης και της παράδοσης στον ενδιαφερόμενο της βεβαίωσης που εκδίδεται μέσω του πληροφοριακού συστήματος της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και δεν περιλαμβάνει την παρακολούθηση της πορείας των σχετικών αιτήσεων.
  • Μετά από την επιτυχή υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης η ηλεκτρονική εφαρμογή ελέγχει σε πραγματικό χρόνο τη συνδρομή ή μη των προϋποθέσεων που έχουν τεθεί για καταβολή του επιδόματος στο φορολογούμενο και επιστρέφει βεβαίωση με τα στοιχεία του φορολογουμένου καθώς και το αποτέλεσμα της αίτησης.
  • Η ανωτέρω βεβαίωση υπογράφεται και σφραγίζεται από τα ΚΕΠ και παραδίδεται στο φορολογούμενο.
  • Σε περίπτωση επισήμανσης περί μη συνδρομής των προϋποθέσεων για την καταβολή του επιδόματος θέρμανσης στο φορολογούμενο, τα ΚΕΠ δεν προβαίνουν σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια για τη θεραπεία του ανωτέρω αποτελέσματος.
  • Ακύρωση υποβληθείσας αίτησης μέσω των ΚΕΠ είναι δυνατή μόνο σε περίπτωση λανθασμένης υποβολής των στοιχείων της αίτησης που έχει υποβληθεί σε ΚΕΠ.
Υπενθυμίζουμε ότι το επίδομα διαμορφώνεται ανάλογα και με γεωγραφική περιφέρεια όπου ανήκει ο πολίτης. Η επιδότηση ανέρχεται στα 0,35 ευρώ ανά λίτρο, για τα πρώτα 120 τ.μ. της κατοικίας και με πλαφόν κατανάλωσης τα 3.000 λίτρα, τα 1.800 λίτρα, τα 960 λίτρα και τα 600 λίτρα για κάθε μία από τις τέσσερις ζώνες, το επίδομα διαμορφώνεται ως εξής:
για την Α΄ Ζώνη: 1.050 ευρώ
για τη Β΄ Ζώνη: 630 ευρώ
για τη Γ΄ Ζώνη: 336 ευρώ
για τη Δ΄ Ζώνη: 210 ευρώ
Υπενθυμίζεται ότι με την υποβολή της αίτησης στο TAXIS, οι φορολογούμενοι μπορούν να ζητούν προκαταβολή του 25% του επιδόματος.
Τα κριτήρια που ορίζει η απόφαση είναι:
Εισοδηματικά: Έως 30.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο, 40.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο. Ομοίως, για τη μονογονεϊκή οικογένεια το ως άνω εισόδημα ανέρχεται σε 43.000 ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ ανά τέκνο.
Ακίνητης Περιουσίας: Έως 200.000 ευρώ για τους άγαμους και 300.000 ευρώ για τους έγγαμους και τις μονογονεϊκές οικογένειες.
Οι Ζώνες
Α΄: Γρεβενών, Κοζάνης, Καστοριάς, Φλώρινας, Δράμας, Ευρυτανίας
Β΄: Ιωαννίνων, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Αρκαδίας, Πιερίας, Ημαθίας, Πέλλης, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Χαλκιδικής, Σερρών, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου
Γ΄: Αττικής (εκτός Κυθήρων και νησιών Σαρωνικού), Κορινθίας, Ηλείας, Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας, Φθιώτιδας, Φωκίδας, Βοιωτίας, Ευβοίας, Μαγνησίας, Λέσβου, Χίου, Κέρκυρας, Λευκάδας, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Άρτας
Δ΄: Ηρακλείου, Χανίων, Ρεθύμνου, Λασιθίου, Κυκλάδων, Δωδεκανήσου, Σάμου, Μεσσηνίας, Λακωνίας, Αργολίδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας και Ιθάκης, Κύθηρα και νησιά Σαρωνικού
Χρήσιμες οδηγίες
Χρήσιμες οδηγίες προς τους καταναλωτές για το πετρέλαιο θέρμανσης δίνει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
  • Να κάνουν έρευνα αγοράς προτού προβούν σε παραγγελία πετρελαίου ώστε να επιλέξουν την οικονομικότερη τιμή. Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τις τιμές των καυσίμων από το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή www.fuelprices.gr.
  • Πριν την παραλαβή πετρελαίου καλό είναι να έχει πραγματοποιηθεί συντήρηση-ρύθμιση του συστήματος κεντρικής θέρμανσης. Με τον τρόπο αυτό καταναλώνεται λιγότερο πετρέλαιο, επιτυγχάνεται εξοικονόμηση χρημάτων και υπάρχει αποφασιστική συμβολή στη δημιουργία καθαρότερου περιβάλλοντος. Ο καταλληλότερος χρόνος για τη συντήρηση της εγκατάστασης είναι αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης (δηλ. Απρίλιο-Μάιο) ώστε να μη μείνουν τα κατάλοιπα της καύσης κατά την περίοδο του καλοκαιριού και γίνεται πιο δύσκολος ο καθαρισμός της.
  • Κατά την παραλαβή του πετρελαίου πρέπει να τηρούνται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας προς αποφυγή ατυχημάτων.
  • Η παραλαβή του πετρελαίου να γίνεται κατά προτίμηση από δύο άτομα, ώστε ο έλεγχος των προμηθευτών να είναι μεγαλύτερος.
  • Το χρώμα του πετρελαίου, το οποίο και αποτελεί ένδειξη της ποιότητάς του, πρέπει να είναι κόκκινο και διαυγές και όχι θολό.
  • Αυτός που παραλαμβάνει το πετρέλαιο πρέπει να καταγράφει πάντοτε την ποσότητα του πετρελαίου που υπάρχει στη δεξαμενή τόσο πριν όσο και μετά την παραλαβή, παρουσία του βυτιοφορέα.
  • Κατά την παραλαβή του πετρελαίου καλό είναι να μην εμπιστεύονται μόνο το μετρητή του βυτιοφόρου αλλά να χρησιμοποιούν και δικό τους διαγραμμισμένο μέτρο.
  • Αυτός που παραλαμβάνει το πετρέλαιο καλό είναι να γνωρίζει ακριβώς τις διαστάσεις της δεξαμενής για να μπορεί να υπολογίσει πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής. π.χ. αν μια δεξαμενή έχει μήκος 2,0 μέτρα, πλάτος 1,25 μέτρα και ύψος 1 μέτρο, τότε η συνολική χωρητικότητά της είναι 2.5 κυβικά μέτρα (2×1,25×1=2.5 m3) ή 2500 λίτρα. Επομένως, σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής αντιστοιχούν 25 λίτρα (2500:100=25).
  • Να μετρούν την ανύψωση της στάθμης του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή, αφού κατασταλάξει ο αφρός και έχουν παρέλθει 5-6 λεπτά.
  • Η πληρωμή του πετρελαίου πρέπει να γίνεται εφόσον λάβουν το απαραίτητο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη) στο οποίο πρέπει να αναγράφεται το ύψος της στάθμης του πετρελαίου στη δεξαμενή πριν και μετά την παραλαβή και όχι μόνο τα λίτρα, καθώς και να υπάρχουν συμπληρωμένα όλα τα απαιτούμενα από το νόμο στοιχεία (όπως ονοματεπώνυμο και διεύθυνση του πελάτη, ΑΦΜ, η ποσότητα του πετρελαίου, το ποσό πληρωμής, η ώρα παράδοσης κ.λ.π.).
  • Επισημαίνεται ότι όλοι οι καταναλωτές πρέπει να ελέγξουν εάν πληρούν τα κριτήρια που θέτει ο νόμος για την παροχή του επιδόματος θέρμανσης.
  • Οι καταναλωτές που δικαιούνται επίδομα θέρμανσης βάσει των κριτηρίων του νόμου, πρέπει να υποβάλουν τη σχετική αίτηση σε ηλεκτρονική φόρμα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr) όπου μπορούν να μπουν με τους κωδικούς του taxisnet και να καταχωρίσουν τα στοιχεία της απόδειξης που θα εκδώσει ο πρατηριούχος και τον αριθμό ενός τραπεζικού λογαριασμού τους, προκειμένου να πιστωθεί το ποσό του επιδόματος βάσει των προβλεπόμενων διαδικασιών.
Οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλλουν ερωτήματα και καταγγελίες στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, μέσω της ιστοσελίδας www.1520.gov.gr και μέσω της Γραμμής Καταναλωτή 1520.

aftodioikisi.gr

Οι αναθεωρημένες απόψεις της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου για τη Διαχείριση των Αποβλήτων


Τις απόψεις των νέων Δημοτικών Αρχών για τον επικαιροποιημένο Περιφερειακό Σχεδιασμό για τη Διαχείριση των Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ), ζήτησε η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με σχετικό έγγραφο που απέστειλε προς όλους τους Δήμους της Περιφέρειας ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Θεόδωρος Βαλσαμίδης.
Η αναθεώρηση του ΠΕΣΔΑ της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου εγκρίθηκε με την αριθμ. 161/09.09.2013 Απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Μετά από σχετικές παρατηρήσεις της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ/ΕΥΠΕ) προέκυψε η ανάγκη για επικαιροποίηση του συνοπτικού τεύχους του ΠΕΣΔΑ.
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερη σημασία που έχει για το νησιωτικό χώρο η πορεία προς την αειφορική διαχείριση των αποβλήτων και προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα να συνδιαμορφωθεί με τις νέες Δημοτικές Αρχές ένα κοινό πλαίσιο με στόχο την αναβάθμιση του περιβάλλοντος των νησιών του Βορείου Αιγαίου, ζήτησε να κατατεθούν οι απόψεις – προτάσεις των νέων Δημοτικών Αρχών έως και τις 6 Νοεμβρίου 2014.
Τόσο οι δράσεις όσο και τα έργα για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων που θα χρηματοδοτηθούν από τα τομεακά και περιφερειακά προγράμματα της νέας Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020, θα πρέπει να περιλαμβάνονται στον επικαιροποιημένο ΠΕΣΔΑ της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.


aftodioikisi.gr

XOΡΗΓΙΑ ΥΛΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΗΣ ΕΠΣ ΧΙΟΥ


  Μέλος του Δ.Σ της Ε.Π.Σ Χίου είναι σε προχωρημένη επαφή με χορηγό για τη χορηγία υλικού στις ομάδες της δύναμης της Ε.Π.Σ Χίου

169 μετεγγραφές σπουδαστών στις ΑΕΝ


spoudastes_aen_
Tην υλοποίηση του συνόλου των αιτημάτων μετεγγραφών των σπουδαστών Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού αποφάσισε χθες ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δίνοντάς τους έτσι τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να διεκδικήσουν την επαγγελματική τους αποκατάσταση ως Αξιωματικοί Ε.Ν.
Η πλειοψηφία των συγκεκριμένων αιτημάτων αφορούσε οικονομικούς ή οικογενειακούς λόγους, ενώ στο σκεπτικό της απόφασης λαμβάνεται υπόψη η δύσκολη οικονομική συγκυρία που διέρχεται η χώρα, καθώς και η οικονομία πόρων του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης, λόγω μεταφοράς σπουδαστών στην εξωτερική φοίτηση.
Με την εν λόγω απόφαση, ειδικότερα, εγκρίνονται και τα εκατόν εξήντα εννέα (169) αιτήματα μετεγγραφής που υποβλήθηκαν εμπρόθεσμα και αφορούν σπουδαστές Α΄ , Β΄, & Ε΄ εξαμήνου των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) για το εκπαιδευτικό έτος 2014-15. Επισημαίνεται ότι το αμέσως προσεχές διάστημα θα ολοκληρωθούν και οι μετεγγραφές για τους νεοεισαχθέντες σπουδαστές.

e-nautilia.gr

Αναίρεσε το αίτημα της η ΝΕL στο ΣΑΣ


mutilini_nel_
Σήμερα συζητήθηκε στο πολυαναμενόμενο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών το αίτημα της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου για «Ετήσια εκπρόθεσμη δήλωση δρομολόγησης Ε/Γ‐Ο/Γ “ΜΥΤΙΛΗΝΗ” Ν. Χίου 362 στη γραμμή ΚΑΒΑΛΑ – ΛΗΜΝΟΣ – ΛΕΣΒΟΣ – ΧΙΟΣ – ΣΑΜΟΣ – ΙΚΑΡΙΑ».
Στο Συμβούλιο το παρόν έδωσαν, εκπροσωπώντας το νησί μας, ο Δήμαρχος Λήμνου κ. Δημήτρης Μαρινάκης, ο Πρόεδρος της «ΑΜΚΕ Τουριστική» και των Ενοικιαζομένων Δωματίων κ. Δημήτρης Σφενδύλης και ο πρώην Αντιδήμαρχος κ. Παναγιώτης Τσανταρλιώτης. Στη συνεδρίαση τοποθετήθηκε και η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κα. Χριστιάνα Καλογήρου.
Εκεί φυσικά ήταν και ο κ. Αβραντίνης, Διευθύνων Σύμβουλος της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι της, οι οποίοι με πάθος και αρκετή ένταση επιτέθηκαν στα μέλη του ΣΑΣ, αλλά και στον Γενικό Γραμματέα κ. Μπούσιο, που προεδρεύει του Συμβουλίου. Ο κ. Αβραντίνης μίλησε για προειλημμένες αποφάσεις και κατηγόρησε το ΣΑΣ, λέγοντας ότι έχει διακοσμητικό ρόλο, αναφερόμενος στην δήλωση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας ολοκλήρωσαν την τοποθέτηση τους, αναφέροντας ότι θα αναιρέσουν το αίτημα τους. Ο κ. Μπούσιος τους πληροφόρησε ότι για να ληφθεί υπόψη κάτι τέτοιο θα πρέπει το έγγραφο να φτάσει στα χέρια του Συμβουλίου, πριν ληφθεί η απόφαση το απόγευμα.
Ο Δήμαρχος Λήμνου και ο κ. Τσανταρλιώτης κατά την διάρκεια του Συμβουλίου τοποθετήθηκαν επί του θέματος, τονίζοντας ότι η επιστροφή της ΝΕΛ στο Βόρειο Αιγαίο, δεν μπορεί να γίνει δεκτή. Έχουν κάνει τόσα «εγκλήματα», που κανείς Λημνιός δεν επιθυμεί την επιστροφή της. Ειδικότερα ο κ. Τσανταρλιώτης «απαντώντας» στα όσα ακούστηκαν στην αίθουσα, τόνισε ότι ο κ. Αβραντίνης και η ΝΕΛ, για μία ακόμη φορά καθυστέρησαν. Δεν μπορεί σήμερα να μιλούν για τον διακοσμητικό ρόλο του ΣΑΣ, ενώ τα προηγούμενα χρόνια που οι αποφάσεις παρατάσεων τους συνέφεραν, όλα λειτουργούσαν ρολόι.
Η απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, θα ληφθεί το απόγευμα. Ακόμη και αν η ΝΕΛ δεν δώσει το έγγραφο αναίρεσης του αιτήματος, η απόφαση θεωρείται βέβαιο ότι θα είναι αρνητική.
e-nautilia.gr

Ξεσκονίζουν τους φακέλους απολύσεων στο δημόσιο – Σε τελική ευθεία το σχέδιο


Σε κατάσταση συναγερμού βρίσκονται πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι καθώς το θέμα των απολύσεων βρίσκεται στην τελική ευθεία, αφού τους επόμενους δύο μήνες και μέχρι το τέλος του χρόνου σταδιακά θα έχουν δει την έξοδο από το Δημόσιο 4.000 άτομα.
Εκτός από όσους έχουν υποπέσει σε ποινικά ή πειθαρχικά παραπτώματα, στο στόχαστρο βρίσκονται οι 25.000 που μονιμοποιήθηκαν με τον νόμο Παυλόπουλου, ενώ την ίδια ώρα λήγει το 18μηνο για εκατοντάδες άτομα που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα και δεν έχουν απορροφηθεί σε άλλη θέση του Δημοσίου.
Η λίστα των απολύσεων πέραν των διαθέσιμων περιλαμβάνει:
1.800 συμβασιούχους που συνεχίζουν να υπηρετούν παρά τη λήξη των συμβάσεων τους με δικαστικές αποφάσεις.
850 υπαλλήλους ΝΠΙΔ του υπουργείου Μεταφορών
150 υπαλλήλους ΝΠΙΔ του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης
90 υπαλλήλους ΝΠΙΔ του υπουργείου Πολιτισμού
2.610 υπάλληλοι θα απομακρυνθούν από τη θέση τους όπως υπολογίζει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης μετά από τους ελέγχους νομιμότητας των δικαιολογητικών τους, από την εκδίκαση πειθαρχικών υποθέσεων, αλλά και από τη λήξη του χρόνου της διαθεσιμότητας.

aftodioikisi.gr

Επίδομα θέρμανσης: Άνοιξε η ηλεκτρονική εφαρμογή για τις αιτήσεις- Αναλυτικές οδηγίες


Τις αιτήσεις για να τους επιστραφεί ο ειδικός φόρος καυσίμων για το πετρέλαιο θέρμανσης που αγοράζουν από τις 15 Οκτωβρίου και μετά, μπορούν πλέον να προετοιμάζουν οι δικαιούχοι. Ήδη στην ιστοσελίδα του Taxisnet (www.gsis.gr) άνοιξε και λειτουργεί η ηλεκτρονική εφαρμογή για την Υπηρεσία Χορήγησης Επιδόματος Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης, για την περίοδο 2014-2015.
Η υπουργική απόφαση που ξεκαθαρίζει τι θα ισχύσει φέτος υπεγράφη και με βάση αυτήν, παραμένουν αμετάβλητα σε σχέση με πέρυσι τα εισοδηματικά και περιουσιακά όρια. Κριτήριο θα αποτελέσει το εισόδημα του 2013 και άρα, επειδή μειώθηκε λόγω της ύφεσης όμως, της ανεργίας και των περικοπών των μισθών σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, θα αυξηθούν οι δικαιούχοι που θα μπορούν να ζητήσουν την επιστροφή του.
Το επίδομα διαμορφώνεται ανάλογα και με γεωγραφική περιφέρεια όπου ανήκει ο πολίτης. Η επιδότηση ανέρχεται στα 0,35 ευρώ ανά λίτρο, για τα πρώτα 120 τ.μ. της κατοικίας και με πλαφόν κατανάλωσης τα 3.000 λίτρα, τα 1.800 λίτρα, τα 960 λίτρα και τα 600 λίτρα για κάθε μία από τις τέσσερις ζώνες, το επίδομα διαμορφώνεται ως εξής:
για την Α΄ Ζώνη: 1.050 ευρώ
για τη Β΄ Ζώνη: 630 ευρώ
για τη Γ΄ Ζώνη: 336 ευρώ
για τη Δ΄ Ζώνη: 210 ευρώ
Υπενθυμίζεται ότι με την υποβολή της αίτησης στο TAXIS, οι φορολογούμενοι μπορούν να ζητούν προκαταβολή του 25% του επιδόματος.
Τα κριτήρια που ορίζει η απόφαση είναι:
Εισοδηματικά: Έως 30.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο, 40.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο. Ομοίως, για τη μονογονεϊκή οικογένεια το ως άνω εισόδημα ανέρχεται σε 43.000 ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ ανά τέκνο.
Ακίνητης Περιουσίας: Έως 200.000 ευρώ για τους άγαμους και 300.000 ευρώ για τους έγγαμους και τις μονογονεϊκές οικογένειες.
Οι Ζώνες
Α΄: Γρεβενών, Κοζάνης, Καστοριάς, Φλώρινας, Δράμας, Ευρυτανίας
Β΄: Ιωαννίνων, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Αρκαδίας, Πιερίας, Ημαθίας, Πέλλης, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Χαλκιδικής, Σερρών, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου
Γ΄: Αττικής (εκτός Κυθήρων και νησιών Σαρωνικού), Κορινθίας, Ηλείας, Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας, Φθιώτιδας, Φωκίδας, Βοιωτίας, Ευβοίας, Μαγνησίας, Λέσβου, Χίου, Κέρκυρας, Λευκάδας, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Άρτας
Δ΄: Ηρακλείου, Χανίων, Ρεθύμνου, Λασιθίου, Κυκλάδων, Δωδεκανήσου, Σάμου, Μεσσηνίας, Λακωνίας, Αργολίδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας και Ιθάκης, Κύθηρα και νησιά Σαρωνικού
Χρήσιμες οδηγίες
Χρήσιμες οδηγίες προς τους καταναλωτές για το πετρέλαιο θέρμανσης δίνει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
  • Να κάνουν έρευνα αγοράς προτού προβούν σε παραγγελία πετρελαίου ώστε να επιλέξουν την οικονομικότερη τιμή. Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τις τιμές των καυσίμων από το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή www.fuelprices.gr.
  • Πριν την παραλαβή πετρελαίου καλό είναι να έχει πραγματοποιηθεί συντήρηση-ρύθμιση του συστήματος κεντρικής θέρμανσης. Με τον τρόπο αυτό καταναλώνεται λιγότερο πετρέλαιο, επιτυγχάνεται εξοικονόμηση χρημάτων και υπάρχει αποφασιστική συμβολή στη δημιουργία καθαρότερου περιβάλλοντος. Ο καταλληλότερος χρόνος για τη συντήρηση της εγκατάστασης είναι αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης (δηλ. Απρίλιο-Μάιο) ώστε να μη μείνουν τα κατάλοιπα της καύσης κατά την περίοδο του καλοκαιριού και γίνεται πιο δύσκολος ο καθαρισμός της.
  • Κατά την παραλαβή του πετρελαίου πρέπει να τηρούνται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας προς αποφυγή ατυχημάτων.
  • Η παραλαβή του πετρελαίου να γίνεται κατά προτίμηση από δύο άτομα, ώστε ο έλεγχος των προμηθευτών να είναι μεγαλύτερος.
  • Το χρώμα του πετρελαίου, το οποίο και αποτελεί ένδειξη της ποιότητάς του, πρέπει να είναι κόκκινο και διαυγές και όχι θολό.
  • Αυτός που παραλαμβάνει το πετρέλαιο πρέπει να καταγράφει πάντοτε την ποσότητα του πετρελαίου που υπάρχει στη δεξαμενή τόσο πριν όσο και μετά την παραλαβή, παρουσία του βυτιοφορέα.
  • Κατά την παραλαβή του πετρελαίου καλό είναι να μην εμπιστεύονται μόνο το μετρητή του βυτιοφόρου αλλά να χρησιμοποιούν και δικό τους διαγραμμισμένο μέτρο.
  • Αυτός που παραλαμβάνει το πετρέλαιο καλό είναι να γνωρίζει ακριβώς τις διαστάσεις της δεξαμενής για να μπορεί να υπολογίσει πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής. π.χ. αν μια δεξαμενή έχει μήκος 2,0 μέτρα, πλάτος 1,25 μέτρα και ύψος 1 μέτρο, τότε η συνολική χωρητικότητά της είναι 2.5 κυβικά μέτρα (2×1,25×1=2.5 m3) ή 2500 λίτρα. Επομένως, σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής αντιστοιχούν 25 λίτρα (2500:100=25).
  • Να μετρούν την ανύψωση της στάθμης του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή, αφού κατασταλάξει ο αφρός και έχουν παρέλθει 5-6 λεπτά.
  • Η πληρωμή του πετρελαίου πρέπει να γίνεται εφόσον λάβουν το απαραίτητο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη) στο οποίο πρέπει να αναγράφεται το ύψος της στάθμης του πετρελαίου στη δεξαμενή πριν και μετά την παραλαβή και όχι μόνο τα λίτρα, καθώς και να υπάρχουν συμπληρωμένα όλα τα απαιτούμενα από το νόμο στοιχεία (όπως ονοματεπώνυμο και διεύθυνση του πελάτη, ΑΦΜ, η ποσότητα του πετρελαίου, το ποσό πληρωμής, η ώρα παράδοσης κ.λ.π.).
  • Επισημαίνεται ότι όλοι οι καταναλωτές πρέπει να ελέγξουν εάν πληρούν τα κριτήρια που θέτει ο νόμος για την παροχή του επιδόματος θέρμανσης.
  • Οι καταναλωτές που δικαιούνται επίδομα θέρμανσης βάσει των κριτηρίων του νόμου, πρέπει να υποβάλουν τη σχετική αίτηση σε ηλεκτρονική φόρμα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr) όπου μπορούν να μπουν με τους κωδικούς του taxisnet και να καταχωρίσουν τα στοιχεία της απόδειξης που θα εκδώσει ο πρατηριούχος και τον αριθμό ενός τραπεζικού λογαριασμού τους, προκειμένου να πιστωθεί το ποσό του επιδόματος βάσει των προβλεπόμενων διαδικασιών.
Οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλλουν ερωτήματα και καταγγελίες στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, μέσω της ιστοσελίδας www.1520.gov.gr και μέσω της Γραμμής Καταναλωτή 1520.

aftodioikisi.gr

Σύγκληση ΙΕ΄ Γενικής Συνέλευσης ΚΕΔΕ – Συνεδρίαση Δ.Σ. ΚΕΔΕ




Την Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου, συνέρχεται η ΙΕ΄ Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας με μοναδικό θέμα την εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου και του Εποπτικού Συμβουλίου της Ένωσης για τη νέα δημοτική περίοδο 2014 - 2019.
Η Γενική Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα (ξενοδοχείο Novotel Athens, Μιχαήλ Βόδα 4, αίθουσα «Νύμφες») από τις 9 το πρωί.

Στο μεταξύ, αύριο Τετάρτη, συνεδριάζει το απερχόμενο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ, στις 12 το μεσημέρι, στη διάρκεια του οποίου θα γίνει ο απολογισμός για την θητεία του.


Το Πρόγραμμα των εργασιών της ΙΕ΄ Γενικής Συνέλευσης έχει ως εξής:

 09.00           Έναρξη εργασιών ΙΕ΄ Γενικής Συνέλευσης ΚΕΔΕ 
10.30              Διαπίστωση απαρτίας - Εκλογή Εφορευτικής Επιτροπής -
Έγκριση Κανονισμού Εργασιών Γενικής Συνέλευσης 

11.00             Καλωσόρισμα από τον δήμαρχο Αθηναίων Γ. Καμίνη 
11.15             Χαιρετισμός προέδρου ΚΕΔΕ Κ. Ασκούνη  
11.30             Τοποθετήσεις αυτοδιοικητικών παρατάξεων  
12.30             Διάλειμμα
13.00            Έναρξη διαδικασιών εκλογής μελών Διοικητικού και Εποπτικού
                        Συμβουλίου ΚΕΔΕ, δημοτικής περιόδου 2014-2019 
17.00           Τέλος ψηφοφορίας
Καταμέτρηση ψήφων- Ανακοίνωση αποτελεσμάτων



Να σημειωθεί ότι τη Γενική Συνέλευση της ΚΕΔΕ απαρτίζουν 500 σύνεδροι, εκ των οποίων οι 325 είναι οι δήμαρχοι της χώρας και οι 175 δημοτικοί σύμβουλοι, οι οποίοι έχουν εκλεγεί και εκπροσωπούν τις 13 Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων.
Τα μέλη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΕ, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα εκλέγονται είτε κατά συνδυασμούς είτε κατά μεμονωμένες υποψηφιότητες. Κάθε συνδυασμός θα πρέπει να περιλαμβάνει
υποψηφίους δημάρχους και δημοτικούς συμβούλους, κατ΄ αναλογία, έως 30 δημάρχους και έως 15 δημοτικούς συμβούλους .

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ, που εκλέγεται από τη Γενική Συνέλευση, αποτελείται από 31 μέλη. Στο σύνολο των μελών, τα 20 είναι δήμαρχοι και 11 δημοτικοί σύμβουλοι. Στους 20 δημάρχους συμπεριλαμβάνεται και ο δήμαρχος Αθηναίων, ο οποίος δεν εκλέγεται καθώς μετέχει αυτοδικαίως.  

Το Εποπτικό Συμβούλιο, το οποίο εκλέγεται από τη Γενική Συνέλευση με ενιαίο ψηφοδέλτιο, αποτελείται από επτά μέλη.

Στη συνέχεια και εντός δέκα ημερών από τη σύγκληση της Γενικής Συνέλευσης θα γίνει η εκλογή Προεδρείου του Διοικητικού Συμβουλίου και μελών Εκτελεστικής Επιτροπής Κ.Ε.Δ.Ε.
Το Διοικητικό Συμβούλιο εκλέγει ανάμεσα στα μέλη του, με μυστική ψηφοφορία τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ, Α΄ και Β΄ αντιπροέδρους και τον γενικό γραμματέα.

Στην ίδια συνεδρίαση και μετά την εκλογή του Προεδρείου, το Διοικητικό Συμβούλιο εκλέγει με μυστική ψηφοφορία, ανάμεσα στα μέλη του, τα υπόλοιπα 7 μέλη της ενδεκαμελούς Εκτελεστικής Επιτροπής, δεδομένου ότι τα υπόλοιπα τέσσερα, είναι τα μέλη του προεδρείου. 

10 ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΕΠΙΟΡΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

9 + 1 περιπτώσεις απολύσεων επίορκων δημοσίων υπαλλήλων
Εννιά συν μια περιπτώσεις επίορκων δημοσίων υπαλλήλων, που έχουν απολυθεί από τις αρχές του 2014, φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα το epoli.gr. 
Ειδικότερα, το οκτάμηνο (Ιανουάριος - Αύγουστος) του τρέχοντος έτους, μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες, έχουν απομακρυνθεί για ποινικούς ή πειθαρχικούς λόγους 562 υπάλληλοι, ενώ κατά τα έτη 2012 και 2013 είχαν απολυθεί συνολικά για τους ίδιους λόγους 351 υπάλληλοι (133 το 2012 και 218 το 2013). 
Στις ανωτέρω απομακρύνσεις περιλαμβάνονται περιπτώσεις υπαλλήλων, που υπέπεσαν σε πολύ σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα ή διέπραξαν σοβαρά ποινικά αδικήματα και καταδικάστηκαν τελεσίδικα και αμετάκλητα, καθώς επίσης και περιπτώσεις υπαλλήλων που συστηματικά και αδικαιολόγητα απουσίαζαν επί μακρόν από τις υπηρεσίες τους ή εξαπάτησαν το Δημόσιο, καθώς κατά την πρόσληψη ή την υπηρεσιακή τους εξέλιξη "κατασκεύασαν" πλαστούς τίτλους ή παραποίησαν τους αληθινούς τους τίτλους σπουδών ή άλλα απαραίτητα για το διορισμό τους πιστοποιητικά. 
Οι 9 + 1 περιπτώσεις 
Ενδεικτικές περιπτώσεις υπαλλήλων, που έχουν απολυθεί από το Δημόσιο από τις αρχές του έτους,αποκαλύπτει, σήμερα, αποκλειστικά το epoli.gr: 
1. Υπάλληλος εφοριακός, που κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών του καθηκόντων εξαπάτησε την Υπηρεσία με το τέχνασμα της έκδοσης χρηματικών ενταλμάτων για δήθεν πληρωμή Δήμων και ιδιοποιήθηκε σε βάρος του Δημοσίου παράνομο περιουσιακό όφελος ύψους άνω των 150.000 ευρώ, δημιουργώντας αντίστοιχο ισόποσο έλλειμμα στη διαχείριση του ταμείου. 
2. Υπάλληλος εκπαιδευτικός, που προήδρευε σε πειθαρχικό συμβούλιο, διότι αλλοίωσε πειθαρχική απόφαση, προκειμένου να ευνοήσει πειθαρχικώς διωκόμενη υπάλληλο και δεν την κοινοποίησε στα αρμόδια όργανα της Διοίκησης (Υπουργό, Γ.Ε.Δ.Δ.), προκειμένου να ασκήσουν ένσταση υπέρ της Διοίκησης. 
3. Υπάλληλος εφοριακός, διότι προέβη σε αλλοίωση στοιχείων φορολογουμένου.
4. Υπάλληλος εκπαιδευτικός, διότι εντός του χώρου του σχολείου παρενόχλησε σεξουαλικά μαθήτρια με απρεπείς χειρονομίες στα γεννητικά της όργανα. 
5. Υπάλληλος εκπαιδευτικός, διότι προέβη σε πλαστογραφία μετά χρήσεως ξενόγλωσσου πτυχίου και σε υποβολή ψευδούς υπευθύνου δηλώσεως. 
6. Υπάλληλος εφοριακός, διότι χρηματίστηκε κατά την άσκηση των καθηκόντων του. 
7. Υπάλληλος τελωνειακός, διότι παρέβη το καθήκον του κατά την εισαγωγή πετρελαιοειδών. 
8. Υπάλληλος Δήμου, που πέραν των δύο ετών υπεξαίρεσε το συνολικό ποσό των 126.608,27 ευρώ και πλαστογράφησε το ίδιο χρονικό διάστημα διπλότυπα είσπραξης που αφορούν πολιτογραφήσεις αλλοδαπών. 
9. Υπάλληλος Δήμου, που δημιούργησε ταμειακό έλλειμμα ύψους 374.671,94 ευρώ και επιχείρησε να αλλοιώσει και να αποκρύψει τα σχετικά χρηματικά εντάλματα πληρωμών.
10. Υπάλληλος Δήμου, που κατήρτισε πλαστά έγγραφα, πλαστογράφησε υπογραφές επ’ αυτών ώστε να υπάρχει νομιμοφάνεια, και υπεξαίρεσε χρήματα συνολικού ύψους 327.000 ευρώ.


epoli.gr

Γ. Μανιάτης: Έτσι θα δημιουργηθούν 15.000 «πράσινες» θέσεις εργασίας στην οικοδομή


Τη δημιουργία 15.000 θέσεων εργασίας στην οικοδομή μέσω της ενεργειακής αναβάθμισης δημοσίων κτιρίων  προανήγγειλε μετά το τέλος σύσκεψης με τους τον γραμματέα Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Κώστα Μαθιουδάκη, τον ειδικό γραμματέας ΣΔΙΤ, Νίκο Μαντζούφας και εκπροσώπους της Εθνικής Τράπεζας, της Τράπεζας Πειραιώς, της Alpha Bank, της Eurobank, της Τράπεζας Αττικής και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης. Κατά τη σύσκεψη αποφασίστηκε η συγκρότηση Ομάδας Εργασίας, η οποία μέσα σε ένα μήνα θα φέρει προτάσεις για το πλέγμα των εναλλακτικών λύσεων που θα εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για την υλοποίηση έργων που παράγουν μακροχρόνιο αποτέλεσμα εξοικονόμησης ενέργειας στα κτίρια και τις υποδομές του δημοσίου τομέα, αξιοποιώντας το θεσμικό πλαίσιο των ΣΔΙΤ και των Επιχειρήσεων Ενεργειακών Υπηρεσιών (ΕΕΥ). Ταυτόχρονα, θα διερευνηθούν και θα εντοπιστούν οι τρόποι για μια μακροχρόνια διασφάλιση ικανής χρηματοδότησης από τρίτους.
«Η εξοικονόμηση ενέργειας αποτελεί μια πρόκληση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, για την οποία δεν έχουν ακόμα βρεθεί οι απαντήσεις που αποτελεσματικά θα κάνουν εξοικονόμηση ενέργειας, είτε στα κτίρια, είτε σε άλλες δράσεις.  Εμείς, σήμερα, εδώ, δηλώσαμε την πρόθεσή μας ως ελληνική Πολιτεία να επενδύσουμε ένα κονδύλι της τάξης των 220 εκ. ευρώ στα δημόσια κτίρια από την επόμενη Προγραμματική Περίοδο. Εκτιμούμε ότι η συνολική μόχλευση χρημάτων που μπορεί να γίνει, μπορεί να είναι τετραπλάσια, δηλαδή να πλησιάσει το 1 δισ. ευρώ», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μανιάτης. Και πρόσθεσε:
«Οι εφαρμογές ενδεικτικά αφορούν στα νοσοκομεία της χώρας, στα σχολεία, στα αντλιοστάσια, στα κολυμβητήρια και ασφαλώς στον ηλεκτροφωτισμό των οδών μέσα σε πόλεις, αλλά και στο εθνικό οδικό δίκτυο. Ταυτόχρονα, θέλουμε να δημιουργήσουμε μια νέα αγορά, μια νέα ενεργειακή αγορά, μια αγορά ενεργειακών υπηρεσιών, όπου στην πραγματικότητα η επένδυση θα αποπληρώνεται από την εξοικονόμηση ενέργειας. Σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχουμε και θα παρουσιαστεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, μπορούμε να δημιουργήσουμε στο χώρο της οικοδομής περίπου 15.000 νέες θέσεις εργασίας και η εξοικονόμηση ενέργειας στα δημόσια κτίρια, στα οποία θα γίνουν επεμβάσεις, θα πλησιάσει το 35%-40%. Πολύ σημαντικό ζήτημα είναι ότι οι πρώτες ύλες για να γίνουν αυτές οι δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας, σε ένα ποσοστό 70 με 75%, παράγονται σε ελληνικές βιομηχανίες. Κατά συνέπεια, στηρίζουμε τον ελληνικό κατασκευαστικό τομέα που παράγει πρώτη ύλη για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων», κατέληξε ο υπουργός ΠΕΚΑ.

aftodioikisi.gr

ΥΠΕΣ: Ευνοϊκές ρυθμίσεις για χρέη προς δήμους και Δ.Ε.Υ.Α.- Οι δόσεις & οι προθεσμίες


Τη δυνατότητα να ρυθμίσουν σε δόσεις τις οφειλές τους προς τους δήμους και τα Νομικά τους Πρόσωπα θα έχουν οι πολίτες με αίτηση που θα καταθέσουν έως τις 30 Νοεμβρίου. Την τροπολογία αυτή κατέθεσε ο υπουργός Εσωτερικών, Αργύρης Ντινόπουλος και ψηφίστηκε από τη Βουλή.
Ο αριθμός των δόσεων κυμαίνεται από είκοσι τέσσερις  έως εκατό ανάλογα με το ύψος του οφειλόμενου ποσού, το οποίο θα απαλλάσσεται πλήρως από πρόστιμα και προσαυξήσεις αν εξοφληθεί εφάπαξ.
Στην ευνοϊκή αυτή ρύθμιση εντάσσονται και όσες οφειλές βεβαιώθηκαν και θα βεβαιωθούν έως και τις 30 Οκτωβρίου 2014. Παράλληλα δίδεται η δυνατότητα να ενταχθούν σε αυτό το πλαίσιο και οι παλαιότερες οφειλές (πριν την 01-01-2010).
Ανάλογη ρύθμιση θα ισχύσει και για τις οφειλές των πολιτών προς τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α), με αίτησή τους έως τις 14-11-2014.

aftodioikisi.gr

ΑΣΕΠ: Προσωρινοί πίνακες κατάταξης υπαλλήλων που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα – Η προθεσμία υποβολής ενστάσεων


Τους προσωρινούς πίνακες κατάταξης κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας και τους προσωρινούς πίνακες διάθεσης υπαλλήλων κατήρτισε το ΑΣΕΠ, στο πλαίσιο της διαδικασίας κινητικότητας (υπ” αριθμ. 14/Ανακοίνωση) του προσωπικού που τέθηκε σε διαθεσιμότητα.
Όπως τονίζεται από την Αρχή, η μοριοδότηση των προσόντων των υπαλλήλων και η κατάρτιση των σχετικών πινάκων βασίζονται αποκλειστικά στους πίνακες συνδρομής κριτηρίων που απεστάλησαν από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού και τις προτιμήσεις των ενδιαφερομένων.
Σημειώνεται ότι, η προθεσμία υποβολής των ενστάσεων ορίζεται από 21 Οκτωβρίου έως και την πάροδο της 27ης Οκτωβρίου 2014, ημέρας Δευτέρας.


aftodioikisi.gr

Πρόταση ΛΑ.Σ Β. Αιγαίου προς το Περιφερειακό Συμβούλιο για το Κέντρο Πρόληψης Χίου


Κύριε Πρόεδρε,
Το Κέντρο Πρόληψης Χίου, εκπέμπει, με την συνημμένη επιστολή του, αγωνία επιβίωσης, δεδομένου ότι αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του προς τους υπαλλήλους του, το ΙΚΑ  κ.λπ. με αποτέλεσμα να απειλούνται με κατασχέσεις των περιουσιών τους οι υπεύθυνοι του Κ.Π., και τούτο διότι οι αρμόδιοι -και μεταξύ αυτών και η Περιφέρεια- δεν εκπληρούν την υποχρέωση  χρηματοδότησης του Κέντρου που έχουν ως μέτοχοί του. Να σημειωθεί ότι παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν και τα άλλα Κέντρα πρόληψης της Περιφέρειάς μας.
Η πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης Β. Αιγαίου, συμμεριζόμενη την αγωνία του Δ.Σ. του Κέντρου Πρόληψης Χίου, είναι, λόγω του επείγοντος του θέματος, να συζητηθεί  στην προσεχή συνεδρίαση του Π.Σ. και της Οικ. Επιτροπής και να καταβάλλει άμεσα η Περιφέρεια την οφειλή της, τουλάχιστον για το 2014 (διότι οφείλει την συμμετοχή της πολλών ετών). Περιττό να τονίσουμε την τεράστια προσφορά των Κέντρων Πρόληψης, ειδικά στις συνθήκες βαθειάς κρίσης που βιώνουμε, παίρνοντας υπόψη ότι το έργο τους δεν περιορίζεται μόνο στις εξαρτησιογόνες ουσίες αλλά και σε όλα τα ψυχικά προβλήματα που δημιουργεί η ολομέτωπη οικονομική και ψυχολογική επίθεση που δέχονται τα λαϊκά στρώματα.
                                                               
     Με  τιμή
                                                          Στρατής Κόρακας

                                      Επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Β. Αιγαίου

ΟΙ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ , ΤΟ 2015

Οι αποδοχές Βουλευτών και υπαλλήλων της Βουλής για το 2015
Ελαφρά μειωμένος, κατά 1,976 εκ. ευρώ, εμφανίζεται ο προϋπολογισμός της Βουλής, για το έτος 2015, σε σχέση με τον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με το σχέδιο, που υπερψηφίστηκε, σήμερα, από την Επιτροπή Οικονομικών. 
Το σχέδιο προϋπολογισμού του 2015, με δαπάνες ύψους 139,922 εκατ. ευρώ, υπερψηφίστηκε στην Επιτροπή από τα Κόμματα της συγκυβέρνησης και καταψηφίστηκε από το ΚΚΕ. Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και η Χρυσή Αυγή επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν κατά τη συζήτηση του σχεδίου στην Ολομέλεια, η ΔΗΜ.ΑΡ. δήλωσε «παρών», ενώ οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και οι Ανεξάρτητοι Βουλευτές έδωσαν λευκή ψήφο. 
Η διαφορά των 1,976 εκατ. ευρώ στους προϋπολογισμούς του 2014 και του 2015, οφείλεται σε σειρά περικοπών που αποφάσισε η ίδια η Βουλή, καθώς και σε αντικειμενικούς παράγοντες, όπως η εναρμόνιση των μισθολογίων των υπαλλήλων της Βουλής με τα ειδικά μισθολόγια του Δημοσίου (κάτι που δεν είχε αποτυπωθεί έγκαιρα στον προϋπολογισμό του 2014), η ανάληψη της μισθοδοσίας όλων των Ευρωβουλευτών από την Ευρωβουλή και η επιβάρυνση του προϋπολογισμού του 2014 από την ανάληψη της Ευρωπαϊκής Προεδρίας εκ μέρους της Ελλάδας. 
Ειδική αναφορά αξίζει στην αφιέρωση ενός επιπλέον εκατομμυρίου ευρώ, στον κωδικό του «Εκτάκτου Αποθεματικού Βουλής», ανεβάζοντας το συνολικό ποσόν του αποθεματικού για το έτος 2015, στο 1,5 εκ. ευρώ. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο σχέδιο, «η αύξηση του αποθεματικού κρίνεται αναγκαία για την αντιμετώπιση απρόβλεπτων δαπανών, που μπορούν σε διαρκώς μειούμενους προϋπολογισμούς, να προκαλέσουν σημαντικές επισφάλειες». 
Οι Βουλευτικές αποζημιώσεις και οι μισθοί των υπαλλήλων της Βουλής
Οι πιστώσεις της Βουλής για τις Βουλευτικές αποζημιώσεις το έτος 2014, ανήλθαν σε 20.952.000 ευρώ και αναμένεται να μειωθούν το 2015 κατά 411.000 ευρώ, εξ' αιτίας της ανάληψης εκ μέρους του Ευρωκοινοβουλίου, της μισθοδοσίας όλων των Ελλήνων Ευρωβουλευτών (και των έξι που διατηρούσαν τα μισθοδοτικά τους δικαιώματα στην Ελλάδα). 
Με βάση τα στοιχεία του προϋπολογισμού του 2015, οι μέσες μισθοδοτικές αποδοχές ενός Βουλευτή(αποζημίωση και συμμετοχή σε Επιτροπές και Θερινά Τμήματα) θα ανέλθουν το έτος 2015 σε 6.100 ευρώ, ενώ μαζί με τα επιδόματα γραφείου, οικογενειακής παροχής και εξόδων κίνησης, ανέρχονται σε8.310 ευρώ. 
Το τακτικό προσωπικό της Βουλής, αποτελείται από 588 μόνιμους υπαλλήλους, 605 υπαλλήλους αορίστου χρόνου και 130 μετακλητούς υπαλλήλους. 
Η βασική τους μισθοδοσία εμφανίζεται αυξημένη κατά 221.000 ευρώ λόγω ωρίμανσης και συνυπολογιζόμενων των επιδομάτων χρόνου υπηρεσίας, οικογενειακής παροχής και θέσης ευθύνης, (που παραμένουν περίπου στα ίδια επίπεδα), συνιστά έναν μέσο βασικό μισθό ύψους 1.368 ευρώ. 
Στο ποσόν αυτό, προστίθεται το αναλογούν ποσό από κονδύλια ύψους 14.547.000 ευρώ, που αφορούν την υπαγωγή των περισσοτέρων υπαλλήλων της Βουλής και των ειδικών της φρουρών, στο άρθρο 29 του ν. 4024/11 για την «υπερβάλλουσα μείωση» των αποδοχών τους από την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου στο Δημόσιο. 
Επίσης, προστίθεται το αναλογούν ποσό από το κονδύλιο των 6.876.000 ευρώ, που αφορά τις όποιες υπερωρίες των υπαλλήλων της Βουλής, των μελών των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων που φρουρούν το Κοινοβούλιο. 
Το ίδιο προσωπικό, μαζί και με τους επιστημονικούς συνεργάτες των Βουλευτών, δικαιούται και αποζημίωσης για τα έξοδα κίνησής του, σε περίπτωση που απασχοληθεί τόσο τις πρωινές, όσο και τις απογευματινές-βραδινές ώρες (μετά τις 5 το απόγευμα) την ίδια ημέρα και το σχετικό ποσόν, προστιθέμενο και σε άλλες αποζημιώσεις συλλογικών οργάνων, υπολογίζεται σε ενιαίο κωδικό με κονδύλι ύψους 3,6 εκ. ευρώ. 
Με βάση τα παραπάνω, οι μέσες αποδοχές ενός υπαλλήλου της Βουλής, ανέρχονται το 2015 σε 2.238 ευρώ το μήνα, εκτός των ενδεχόμενων υπερωριών και των εξόδων κινήσεως. Περισσότερες διευκρινίσεις, είναι πιθανόν να δοθούν αύριο, Τρίτη, από τον γενικό της γραμματέα. 
Αξίζει πάντως να σημειωθεί, πως ο συνολικός αριθμός των ατόμων που ανήκουν στο προσωπικό της Βουλής (μόνιμοι υπάλληλοι, υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου και μετακλητοί, καθώς και ειδικοί φρουροί με σχέση δημοσίου δικαίου), ανέρχεται σε 1.395 άτομα, έναντι 1.852 προβλεπόμενων θέσεων. 
Τα κονδύλια για ίντερνετ, κινητά, leasing κ.λπ.
Από τα ενδιαφέρονται στοιχεία, που περιλαμβάνει ο νέος προϋπολογισμός της Βουλής είναι ότι προβλέπεται κονδύλι αυξημένο κατά 365.000 ευρώ για τις αμοιβές για εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και επιμόρφωση, που αφορά στην διεξαγωγή προγράμματος εσωτερικής επιμόρφωσης υπαλλήλων σε θέματα τεχνολογιών πληροφορικής, δηλαδή εκμάθησης κομπιούτερ, προκειμένου να ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική λειτουργία των Υπηρεσιών της Βουλής (το συνολικό ποσό για το 2015 ανέρχεται σε 590.000 ευρώ). 
Αξίζει να αναφερθεί, ακόμα, ότι το κόστος του αναδρομικού ελέγχου από ορκωτούς λογιστές του«πόθεν έσχες» όσων διετέλεσαν σε κυβερνητικές θέσεις από το 1974 έως το 2012, ανέρχεται σε 800.000 ευρώ, εκ των οποίων έχουν πληρωθεί οι 600.000 ευρώ και υπολείπονται άλλες 200.000 ευρώ. 
Κατά τα λοιπά, μεγάλα συνεχίζουν να είναι τα ποσά που δαπανά η Βουλή για τα μισθώματα των κτιρίωνπου χρησιμοποιεί (3.800.000 ευρώ), όπως και οι δαπάνες χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) που φτάνουν τα 3.270.000 ευρώ, όπως και οι δαπάνες για «λοιπές μισθώσεις» ύψους 2.362.000 ευρώ. 
Αξίζει να αναφερθεί ότι για αμοιβές συντήρησης και επισκευής κτιρίων και μόνιμων εγκαταστάσεων το κονδύλι για το 2015 είναι 1.730.000 ευρώ (αν και μειωμένο κατά 280.000 ευρώ σε σχέση με το 2014). 
Όσον αφορά το κονδύλι για σταθερή τηλεφωνία, ίντερνετ κ.λπ. ανέρχεται σε 3.500.000 ευρώ(μειωμένο κατά 448.000 ευρώ σε σχέση με πέρυσι λόγω μείωσης του κόστους της σταθερής υπηρεσιακής τηλεφωνίας), ενώ για τα κινητά η Βουλή καταβάλλει 620.000 ευρώ.


epoli.gr