Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

ΠΡΩΤΟΣ Ο ΜΕΡΟΥΣΗΣ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ




Ο Χριστόφορος Μερούσης ήταν ο πρώτος Έλληνας δρομέας που έφτασε στον τερματισμό, με τον Δημήτρη Θεοδωρακάκο να τερματίζει δεύτερος με την κόρη του αγκαλιά! Τρίτος ο 42χρονος, Γιώργος Καραβίδας και τέταρτος ο Πούλιος.

ΒΟΜΒΑ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΥ : ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Ν.Δ. - ΣΥΡΙΖΑ

Δεν αποκλείει κυβέρνηση συνεργασίας μεταξύ Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή της Κυριακής» ο Έλληνας Επίτροπος κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος.
«Σε μια δημοκρατία εφικτό είναι ό,τι αποφασίζει ο κυρίαρχος λαός. Αυτός αποφασίζει», δηλώνει ο κ. Αβραμόπουλος σε ερώτηση αν θα ήταν εφικτή μια κυβέρνηση εθνικής συνεργασίας μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.
«Οι πολιτικοί και τα κόμματα οφείλουν να βρουν το πιο πρόσφορο και δημοκρατικό δρόμο να εφαρμόσουν την εντολή αυτή», συμπλήρωσε ο κ. Αβραμόπουλος.
Ο Έλληνας επίτροπος σημειώνει πως ενόψει της προεδρικής εκλογής, "ο τόπος πρέπει επιτέλους να κυβερνηθεί" και πως "χρειάζεται πάνω απ΄όλα σταθερότητα και ενότητα".
Αναφορικά με το χαρτοφυλάκιο του στην Επιτροπή υπογραμμίζει πως η Ευρώπη οφείλει να προφυλάξει τα κοινά της σύνορα, με κύριο εργαλείο "να αδρανοποιήσουμε όσους επενδύουν στην παράνομη μετανάστευση". Προσθέτει πως "την ανεξέλεγκτη μετανάστευση δεν πρόκειται να τη σταματήσουμε υψώνοντας φρούρια και τείχη. Η λεγόμενη "Ευρώπη Φρούριο" , δεν είναι επιλογή. Είναι κίνδυνος και για τα δικαιώματα των Ευρωπαίων πολιτών".
Μιλώντας για τις τουρκικές κινήσεις στην Κύπρο σημειώνει πως "η Τουρκία χάνει την ψυχραιμία της" και διαμηνύει ότι "η επένδυση στην ένταση δεν ωφελεί την ευρωπαϊκή της προοπτική, ούτε τα συμφέροντα της Ατλαντικής Συμμαχίας".

newsit.gr

Με σενάριο «Αιγαίου» προσπαθεί η Τουρκία να μπλοκάρει την Λευκωσία στην ΑΟΖ - Το Μπαρμπαρός φεύγει αν σταματήσετε τις έρευνες...




Μέγεθος κειμένου



 

- Η Τουρκία ζητά ολικό πάγωμα των προσπαθειών εξεύρεσης υδρογονανθράκων στην ΑΟΖ
- Έθεσε επί τάπητος σενάριο τύπου "Αιγαίο" με το μορατόριουμ Τουρκίας-Ελλάδας μετά την κρίση του 1987
- Το Μπαρμπαρός φεύγει μόνο αν φύγει η ENI/KOGAS και σταματήσουν οι δραστηριότητες
- Η Διακήρυξη του Καΐρου καθιστά τις ενέργειες της Άγκυρας ετεροχρονισμένες εκτός από ανεδαφικές

Μια τέτοια πρόταση στο τραπέζι εκ μέρους της Άγκυρας, ειδικά μετά και από την χθεσινή θετική αποτίμηση της Τριμερούς του Καΐρου μεταξύ Κύπρου, Ελλάδας και Αιγύπτου, δείχνει ενδεχομένως τα πρώτα σημάδια υπαναχώρησης εκ μέρους της Άγκυρας. Ωστόσο, καθίσταται φανερό ότι οι κινήσεις γίνονται υπό το πρίσμα ενός συμψηφισμού, δηλαδή σταματήστε την διαδικασία εξόρυξης και εμείς αποσύρουμε από την πλευρά μας το Barbaros.

Όμως αυτή την φορά το δόλωμα είναι μάλλον μικρό...

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται ο "ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ" η Τουρκία διαμέσω των Ηνωμένων Εθνών έχει θέσει πρόταση ενώπιον της Λευκωσίας, με την οποία προκειμένου να αποκλιμακωθεί η ένταση ζητά να ανασταλούν όλες οι δραστηριότητες ανεύρεσης και εξόρυξης υδρογονανθράκων εκ μέρους της Κυπριακής Δημοκρατίας, σε αντάλλαγμα της αποχώρησης του "Μπαρμπαρός" από την ΑΟΖ.

Μάλιστα, η Τουρκία φέρεται να αποδέχεται την ολοκλήρωση των τωρινών εργασιών της ENI/KOGAS, αλλά μετά το πέρας τους η Κύπρος να μην προχωρήσει σε νέο κύκλο αδειοδότησης. Το αντάλλαγμα ουσιαστικά είναι η παγοποίηση των ερευνητικών δραστηριοτήτων του "Barbaros" στα νότια παράλια της Κύπρου, έρευνες τις οποίες υποτίθεται πως διεξάγει για λογαριασμό των Τουρκοκυπρίων. 

Ωστόσο, καθίσταται πασιφανές ότι η Τουρκία έχει προκρίνει την δοκιμασμένη συνταγή τύπου "Αιγαίου", όπου έχει υπάρξει ένα μορατόριουμ από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 και συγκεκριμένα μετά από την ελληνοτουρκική κρίση του 1987 οι δύο πλευρές να μην προχωρήσουν σε ερευνητικές προσπάθειες και εργασίες εξόρυξης. Η όλη αυτή διαδικασία τότε είχε οδηγήσει εν μέρει και τον τότε Έλληνα Πρωθυπουργό, Ανδρέα Παπανδρέου στο ιστορικό "Mea Culpa".

Η τουρκική πρόταση η οποία στοχεύει στην ανατροπή των σχεδιασμών της Κυπριακής Δημοκρατίας για εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων στην ΑΟΖ της έχει ήδη ξεπεραστεί από τα ίδια τα γεγονότα με την ιστορική Τριμερή Διακήρυξη του Καΐρου να καθιστούν τις ενέργειες της Άγκυρας ετεροχρονισμένες εκτός από ανεδαφικές. 

Προφανώς, αυτή η πρόταση η οποία αποσκοπεί στην μελλοντική συνδιαχείριση του φυσικού πλούτου και μάλιστα απευθείας με την ίδια την Τουρκία, δεν υπήρχε πιθανότητα να γίνει αποδεκτή, με την Λευκωσία να την έχει ήδη απορρίψει.

Παράλληλα, οι προτάσεις που κόμισε ο Ειδικός Σύμβουλος του Γ.Γ. για το Κυπριακό Έσπεν Μπάρθ Άιντα δεν έτυχαν ευνοϊκής υποδοχής ούτε από την ε/κ πλευρά ούτε και από πλευράς Τ/κ. Η ε/κ πλευρά απέρριπτε κατηγορηματικά την πρόταση που αφορούσε στην εκ του πλαγίου ενσωμάτωση του ζητήματος των υδρογονανθράκων στην διαπραγματευτική διαδικασία μέσω της συγκρότησης κοινής επιτροπής Ε/κ και Τ/κ για τους υδρογονάνθρακες.

Σε κάθε περίπτωση, όπως ελέχθη και παραπάνω, αυτή η τουρκική πρόταση στερείτο βάσης καθώς η Τουρκία αυτή την στιγμή τουλάχιστον βρίσκεται διπλωματικά απομονωμένη στην περιοχή, καθώς Ελλάδα, Κύπρος, Αίγυπτος, Ισραήλ και Συρία διάκεινται έως και εχθρικά προς τους ευρύτερους σχεδιασμούς της Άγκυρας στην περιοχή.

Μάλιστα, κατόπιν της χθεσινής Τριμερούς μεταξύ Κύπρου, Ελλάδος και Αιγύπτου συναποφασίστηκε η επιτάχυνση των διαδικασιών για οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών, ενώ έντονη κινητικότητα υφίσταται και προς καθορισμό ΑΟΖ μεταξύ των τριών χωρών.



news.com.cy

Νέο όνομα για το Μνημόνιο: Θα λέγεται… Memorandum!


Την υπαγωγή της χώρας για άλλα δύο χρόνια σε καθεστώς αυστηρής διεθνούς εποπτείας ζητάει το Eurogroup, προκειμένου η Ελλάδα να τύχει της “προστασίας” των δανειστών έναντι των αγορών. Η ενισχυμένη πιστωτική γραμμή (ECCL) που προτείνεται περιλαμβάνει την υπογραφή Memorandum (Μνημονίου) για έναν χρόνο συν δύο εξάμηνα με νέα επαχθή μέτρα, η εφαρμογή των οποίων θα ελέγχεται ανά τρίμηνο από τους δανειστές, όπως συμβαίνει μέχρι τώρα με την τρόικα. Σύμφωνα με την Αυγή, στους ελέγχους θα συμμετέχει και το ΔΝΤ, από το οποίο πιθανότατα θα εκταμιευθούν και τα 12,8 δισ. του δανείου που προβλέπονταν μέχρι το 2016. Και αυτό διότι το “μαξιλάρι”, το οποίο πλέον συζητείται, θα είναι αρκετά “φουσκωμένο” ώστε να καλύπτει (και με τα 11,5 δισ. του ΤΧΣ) το χρηματοδοτικό κενό για δύο χρόνια. Επιπλέον, ωσότου η κυβέρνηση πάρει το νέο Μνημόνιο, θα πρέπει να ανταποκριθεί στο τελεσίγραφο για πλήρη εφαρμογή του προηγούμενου μέχρι τις 8 Δεκεμβρίου.


aftodioikisi.gr

Υπουργείο Παιδείας: Με αλλαγή σχολείου «απειλούνται» μαθητές που καπνίζουν


Κανόνες στους σχολικούς χώρους για να εφαρμοστεί το αυτονόητο, ότι δηλαδή δεν επιτρέπεται το κάπνισμα καθηγητών και μαθητών στους σχολικούς χώρους, επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του που προβλέπει την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.
Ειδικότερα σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργού Παιδείας που εστάλη σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις σχολικές μονάδες υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την αριθ. 88202 / 25-06-2009 (Β1286) υπουργική Απόφαση, απαγορεύεται πλήρως το κάπνισμα σε όλους τους χώρους των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, κάθε βαθμίδας, τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα.
Για τους μαθητές που θα επιβάλλονται στους μαθητές η εγκύκλιος παραπέμπει στο άρθρο Π.Δ. 27 του104/1979 (Α23), στο οποίο σημειώνεται ότι ανάλογα με το βαθμό παρέκκλισης του μαθητή του επιβάλλονται «ποινές» από:
α. παρατήρηση,
β. επίπληξη,
γ. ωριαία απομάκρυνση εκ του διδασκομένου μαθήματος,
δ. αποβολή εκ των μαθημάτων μέχρι 3 ημερών,
ε. αποβολή εκ των μαθημάτων μέχρι 5 ημερών έως και
στ. αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

aftodioikisi.gr

Αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση: Ποιες είναι οι διεθνείς τάσεις


Τις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες, όσο και τις θεωρητικές συζητήσεις που επικεντρώνονται στην αναζήτηση νέων μεθόδων και πρακτικών οργάνωσης και λειτουργίας του κράτους, με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας, αποδοτικότητας και δημοκρατικής νομιμοποίησης των δημόσιων πολιτικών, καταγράφει η πρόσφατη οριστική μελέτη του Κοινωνικού Πολυκέντρου της ΑΔΕΔΥ.
Σύμφωνα με την μελέτη, διαπιστώνονται τάσεις για ουσιαστικές ιδιωτικοποιήσεις, εν όλο ή εν μέρει, ορισμένων δημοτικών υπηρεσιών, με τη μετάθεσή τους στο χώρο της αγοράς με το επιχείρημα ότι μέσω του ιδιωτικού ανταγωνισμού οι σχετικές υπηρεσίες θα γίνονταν φθηνότερες και ποιοτικότερες, έτσι ώστε κερδισμένος τελικά να είναι ο πολίτης - καταναλωτής, θέση που τελικά διαψεύσθηκε σε αρκετές περιπτώσεις (λ.χ. στις περιπτώσεις ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών ύδρευσης).
«Η οικονομική κρίση και το περιοριστικό πλαίσιο δημόσιων δαπανών, οι διαρκώς διευρυνόμενες απαιτήσεις αντιμετώπισης νέων κοινωνικών προκλήσεων όπως η φτώχεια, ο κοινωνικός αποκλεισμός και η μακροχρόνια ανεργία, η ανάγκη παροχής ποιοτικών υπηρεσιών σε τομείς όπως ο τουρισμός, οι μεταφορές, το περιβάλλον.η ποιότητα ζωής, η υγεία, η εκπαίδευση και η κοινωνική πρόνοια, διαμόρφωσαν ένα νέο πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας της Τ.Α », σημειώνεται.
Σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη του Κοινωνικού Πολυκέντρου της ΑΔΕΔΥ, παρά τις έντονες διαφοροποιήσεις των Ο.Τ.Α. ως προς τη νομικοπολιτική τους θέση και τις λειτουργίες που επιτελούν, οι μεταρρυθμιστικές τάσεις διεθνώς κινήθηκαν σε τρεις βασικές κατευθύνσεις.
1.Η εδαφική αναδιάρθρωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης προχώρησαν στην αντιμετώπιση προβλημάτων που οφείλονταν στον κατακερματισμό της Τ.Α. σε πολλές μικρές μονάδες, με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των δομών, των διαδικασιών και των πολιτικών χωρικού και αναπτυξιακού σχεδιασμού. Χώρες όπως η Ελλάδα, η Δανία, η Σουηδία, η Ολλανδία, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το η Ιταλία ΚΑΙ το η Ισπανία προχώρησαν ΣΕ αναγκαστικές το η εθελούσιες συνενώσεις όμορων δήμων ΚΑΙ κοινοτήτων, καθώς και (ή εναλλακτικά) στην εμβάθυνση Των θεσμών διαδημοτικής συνεργασίας μέσω της σύστασης συνδέσμων και της σύναψης διαδημοτικών συμβάσεων με στόχο την παροχή υπηρεσιών και την κατασκευή έργων. Οι μορφές διαδημοτικής συνεργασίας διαφέρουν μεταξύ χωρών και αρμοδιοτήτων των Ο.Τ.Α. Εκτός από τις αναγκαστικές η εθελούσιες συνενώσεις, ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ αστικά κέντρα οι μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες αφορούν στην θεσμοθέτηση Νέων μορφών Μητροπολιτικής Διοίκησης το η Αυτοδιοίκησης , μέσω της δημιουργίας μικτών σχημάτων μητροπολιτικής διακυβέρνησης με τη συμμετοχή των Ο.Τ.Α., κοινωνικών και οικονομικών φορέων.
Παράλληλα, το η ΕΜΠΕΙΡΙΑ αναδεικνύει πλήθος οργανωτικών ΚΑΙ λειτουργικών μορφών διαδημοτικής συνεργασίας μέσω συνδέσμων ΓΙΑ την παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών, π.χ. ύδρευση, Συγκοινωνία ΚΑΙδιαδημοτικών Επιχειρήσεων ΜΕ σκοπό την επιδίωξη ευρύτερων στόχων όπως το η Αναπτυξιακή ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, η διαχείριση κοινών φυσικών πόρων, η εκπόνηση προγραμμάτων για εξειδικευμένα προβλήματα που υπερβαίνουν τις υπάρχουσες διοικητικές διαιρέσεις. Κοινός παρανομαστής των πρωτοβουλιών αυτών είναι η επίτευξη οικονομιών κλίμακας, η συνέργια-συμπληρωματικότητα οικονομικών πόρων, υλικοτεχνικής υποδομής και ανθρώπινου δυναμικού.
Την ίδια λογική εξυπηρετούν ΚΑΙ οι Μορφές δικτύωσης Των Ο.Τ.Α. με άλλους φορείς της κεντρικής και αποκεντρωμένης διοίκησης, όπως υπουργεία, δημόσιες υπηρεσίες, συνδικάτα, αντιπροσωπευτικές οργανώσεις, επιχειρήσεις, κοινωνικοί φορείς, με σκοπό την επίλυση των τοπικών προβλημάτων. Η διαμόρφωση τοπικών συμφώνων ή άλλων μορφών πολυετούς συνεργασίας αποτελούν τις πιο συνήθεις μορφές δικτύωσης. Και οι μεταρρυθμίσεις αυτές επιδιώκουν την επίτευξη οικονομιών κλίμακας μέσω της αντιστοίχησης των διοικητικών ορίων των Ο.Τ.Α. με τα αντίστοιχα όρια των οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών λειτουργιών των τοπικών κοινωνιών.
Η εδαφική αναδιάταξη των Δήμων και κοινοτήτων οδήγησε σε σημαντικές αλλαγές στο εσωτερικό τους με στόχο τον εξορθολογισμό των δομών τους μέσω της μεταφοράς αρμοδιοτήτων και λειτουργιών στους νέους Ο.Τ.Α. από την κεντρική διοίκηση και τις αποκεντρωμένες μονάδες της, αλλά και την ενίσχυση της δημοκρατικής λειτουργίας μέσω της δημιουργίας νέων θεσμών δημοτικής αποκέντρωσης όπως τα δημοτικά διαμερίσματα, τα τοπικά και συνοικιακά συμβούλια τα οποία εκπροσωπούνται στα νέα Δημοτικά Συμβούλια.
2.Η λειτουργική αναδιοργάνωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το νέο Δημόσιο μάνατζμεντ.
Χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Η.Π.Α. υιοθέτησαν ριζικές τομές στην κατεύθυνση της μείωσης των δαπανών, μέσω της εισαγωγής μεθόδων και πρακτικών διοίκησης του ιδιωτικού τομέα. Οι μεταρρυθμίσεις αυτές συνοψίζονται με τον όρο Νέο Δημόσιο Μάνατζμεντ (Ν.Δ.Μ.). Κοινός παρανομαστής των μεταβολών είναι η εισαγωγή μιας επιχειρηματικής κουλτούρας στην παροχή δημόσιων υπηρεσιών προς τους δημότες και τις επιχειρήσεις και η ριζική μεταβολή παραδοσιακών αξιών και αντιλήψεων ως προς το ρόλο των ΟΤΑ στην τοπική κοινωνία και οικονομία. Άλλες χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία και Γερμανία, για διαφορετικούς λόγους, εμφανίστηκαν πιο επιφυλακτικές και ακολούθησαν μια επιλεκτική προσαρμογή των αρχών του Ν.Δ.Μ. στις εθνικές και τοπικές τους ιδιαιτερότητες. Οι βασικότερες θεσμικές καινοτομίες που σχετίζονται με την εισαγωγή του Ν.Δ.Μ. στην τοπική αυτοδιοίκηση εντοπίζονται στους εξής τομείς:
α. Ο διαχωρισμός Των δομών ΚΑΙ λειτουργιών Της Τ.Α. σε δύο βασικές ενότητες. Ο κεντρικός πυρήνας των Δημοτικών δομών που επιφορτίζονται με τη διαμόρφωση των τοπικών πολιτικών παραμένουν υπό τον έλεγχο των εκλεγμένων οργάνων, όπως το Δημοτικό Συμβούλιο και ο Δήμαρχος. Παράλληλα, υπηρεσίες που έχουν σχέση με την παροχή υπηρεσιών αυτονομούνται από τον άμεσο πολιτικό έλεγχο μέσω ιδιωτικοποιήσεων ή μετοχοποιήσεων και της υπαγωγής τους σε ειδικό καθεστώς λειτουργίας βάσει ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων. Βασική επιδίωξη του διαχωρισμού αυτού είναι η ισχυροποίηση των επιτελικών λειτουργιών των ΟΤΑ, δηλαδή της δυνατότητας στρατηγικού σχεδιασμού και εξειδίκευσης των όρων και των προϋποθέσεων είτε της άμεσης παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες είτε της ανάληψης δραστηριοτήτων από επιχειρήσεις και ιδιώτες.
β. Το η έμφαση ΣΤΗ μείωση Των δαπανών Παροχής υπηρεσιών μέσω Της εισαγωγής συνθηκών ανταγωνισμού μεταξύ Των δημοτικών υπηρεσιών ΜΕ άλλους εναλλακτικούς πάροχους ΣΕ τομείς, όπως συλλογή και διαχείριση απορριμμάτων, συγκοινωνίες, εκπαίδευση, υγεία, κοινωνική πρόνοια. Η παροχή των δημόσιων αυτών υπηρεσιών γίνεται συνήθως μέσω διαγωνισμών στους οποίους ανταγωνίζονται με τους ίδιους όρους ιδιωτικές επιχειρήσεις με τις δημοτικές υπηρεσίες. Βασική επιδίωξη είναι η μείωση του κόστους, η βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών και η παροχή περισσότερων επιλογών στους πολίτες. Σε αρκετές περιπτώσεις βέβαια πρόκειται για την μετάθεση ορισμένων παραδοσιακών τομέων δημοτικής δραστηριότητας όπως τα απορρίμματα, η ύδρευση, η δημοτική συγκοινωνία στον χώρο της αγοράς και στην προσφορά επιχειρηματικών ευκαιριών σε χώρους δεν ήταν προσβάσιμοι στον ιδιωτικό τομέα και στον ανταγωνισμό κατά το παρελθόν. Στις περισσότερες περιπτώσεις τελικά, οι προσδοκίες για φτηνότερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες μέσω των μηχανισμών της αγοράς και του ανταγωνισμού ιδιωτών δεν επιβεβαιώθηκαν, ιδίως σε τομείς που προϋπέθεταν σημαντικές μακροχρόνιες επενδύσεις σε υποδομές, πάγια κλπ. Έτσι, παρατηρείται πλέον μια εμφανής τάση «επιστροφής» ορισμένων υπηρεσιών στους δήμους, μετά την αποτυχία των μηχανισμών της αγοράς, όπως λ.χ. υπηρεσίες ύδρευσης, συγκοινωνίες κ.ά.
γ. Το η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ Των μέσων συντονισμού, παρακολούθησης ΚΑΙ ελέγχου Των τοπικών υπηρεσιών. Έμφαση δίνεται σε συγκεκριμένους ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους και προτεραιότητες και όχι μόνο στην τυπική νομιμότητα της δράσης.
Στις χώρες της ηπειρωτικής Ευρώπης και της Σκανδιναβίας οι τοπικές αρχές επιχείρησαν, με ιδιαίτερη επιτυχία, την εκτεταμένη χρήση του θεσμού Των προγραμματικών συμβάσεων ΜΕ άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα, ιδιωτικούς και κοινωνικούς φορείς με σκοπό την παροχή υπηρεσιών. Οι συγκεκριμένες συμβάσεις δεν συνδέονται άμεσα με το Νέο Δημόσιο Μάνατζμεντ, άλλωστε εμφανίστηκαν στη Γαλλία την δεκαετία του 1960 και στην Ελλάδα το 1984, αλλά αποτελούν θεσμικό εργαλείο πολυεπίπεδης και πολύμορφης συνεργασίας.
Οι προγραμματικές συμβάσεις θεωρείται ότι διευκολύνουν την παρακολούθηση και τον έλεγχο της πορείας υλοποίησης πολιτικών από τους ΟΤΑ, σε σχέση με τον κλασσικό ιεραρχικό συντονισμό μέσω αναθέσεων έργων. Επίσης ενθαρρύνουν τον πειραματισμό με νέες μορφές υλοποίησης πολιτικών μέσω της μεταβίβασης αρμοδιοτήτων παροχής υπηρεσιών σε οργανώσεις του ιδιωτικού και κοινωνικού τομέα. Οι πιο συνηθισμένες μορφές περιλαμβάνουν τη διάθεση ενός ετήσιου προϋπολογισμού σε επιλεγμένους πάροχους και έλεγχο της δράσης τους στη βάση προκαθορισμένων ποιοτικών και ποσοτικών δεικτών αξιολόγησης. Η πρακτική αυτή έχει χρησιμοποιηθεί κυρίως στον τομέα της παιδείας, όπου οι ΟΤΑ διατηρούν το στρατηγικό σχεδιασμό και μεταβιβάζουν αρμοδιότητες υλοποίησης σε τομείς, όπως η σχολική συγκοινωνία και οι προμήθειες των σχολείων. Ανάλογες πρακτικές έχουν υιοθετηθεί στον τομέα της κοινωνικής πρόνοιας, ιδίως για την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών όπως το Βοήθεια στο Σπίτι, η λειτουργία των γηροκομείων και η παροχή πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Η συνεργασία με τον κοινωνικό τομέα έχει να επιδείξει πολλές καλές πρακτικές, όπως λ.χ. για την φροντίδα παιδιών, ηλικιωμένων, εξαρτημένων ατόμων κ.ά. Οι προγραμματικές συμβάσεις παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία προσαρμογής στους Ο.Τ.Α. και στους φορείς υλοποίησης, σε νέα δεδομένα που επιβάλλουν ταχεία και αποτελεσματική κρατική παρέμβαση σε σχέση με άλλες μορφές που απαιτούν την έκδοση χρονοβόρων νομοθετικών ή κανονιστικών πράξεων.
Ιδιαίτερη ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ αποτελούν οι Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα ΚΑΙ (Σ.Δ.Ι.Τ.), με τις οποίες επιδιώκεται ο επιμερισμός του επιχειρηματικού ρίσκου μεταξύ Ο.Τ.Α. και ιδιωτών και η άντληση χρηματοδοτικών πόρων για την κατασκευή έργων. Οι εταιρικές αυτές σχέσεις τείνουν να αποτελούν το βασικό θεσμικό μέσο υλοποίησης δημοσίων επενδύσεων σε πολλές χώρες π.χ. Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία, Ισπανία και Πορτογαλία. Αποτελούν μορφές συνεργασίας για τη χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία των υποδομών ή την παροχή υπηρεσιών και διαφέρουν τόσο ως προς το θεσμικό πλαίσιο που τις διέπει όσο και ως προς το σκοπό για τον οποίο έχουν συναφθεί. Η βασική διάκριση είναι μεταξύ συμπράξεων συμβατικού ή θεσμοθετημένου τύπου. Οι συμβατικού Τύπου παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία ως προς τις υποχρεώσεις Των συμβαλλομένων ΚΑΙ εμπίπτουν ΣΤΟ Θεσμικό Πλαίσιο ΓΙΑ τις Δημόσιες συμβάσεις. Οιθεσμοθετημένες αποτελούν παγιωμένες Μορφές συνεργασίας μεταξύ Ο.Τ.Α. και ιδιωτικών φορέων, που εκφράζονται μέσω της σύστασης διαχειριστικών φορέων ή εταιρειών κοινού σκοπού για την υλοποίηση και διαχείριση ενός έργου, ανταποδοτικού ή όχι και την παροχή υπηρεσιών.
3. Η δημοκρατική αναβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Μια τρίτη κατηγορία μεταρρυθμίσεων σχετίζεται με την αναβάθμιση των δημοκρατικών λειτουργιών και του πολιτικού ρόλου της Τ.Α. μέσω της ενδυνάμωσης των δομών, διαδικασιών και πρακτικών συμμετοχής των πολιτικών με στόχο την ενίσχυση της ανταπόκρισης του θεσμού στις δημοκρατικές προτιμήσεις των πολιτών.Το η Συστηματική συμμετοχή Των πολιτών / χρηστών Των Δημοτικών υπηρεσιών στις διαδικασίες διαμόρφωσης ΚΑΙ υλοποίησης Των Πολιτικών, μέσω θεσμών διαβούλευσης και ουσιαστικής συμμετοχής στις διαδικασίες λήψης των αποφάσεων.
Οι συμμετοχικές μεταρρυθμίσεις αποτυπώνονται στην εισαγωγή τοπικών δημοψηφισμάτων για τη λήψη αποφάσεων μέσω λαϊκών πρωτοβουλιών, την άμεση συμμετοχή των χρηστών μιας υπηρεσίας στα αντίστοιχα δημοτικά όργανα και τη λειτουργία συμμετοχικών θεσμών σε τοπικό επίπεδο, όπως τα συμβούλια νέων, μεταναστών, οι επιτροπές γειτονιάς κ.ά. Με τον τρόπο αυτόν οι πολίτες προσεγγίζονται ως συμμέτοχοι στη διαμόρφωση νέων, δικαιότερων και αρτιότερων πολιτικών.
Η διεύρυνση των διαύλων επικοινωνίας ανάμεσα στη διοίκηση και τους πολίτες, με την παράλληλη εκπροσώπησή τους από συλλογικούς φορείς, δεν ενισχύει μόνο τη δημοκρατική συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων αλλά βελτιώνει και την ποιότητα των πολιτικών, στο μέτρο που εξασφαλίζεται η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των πολιτών και ο βαθμός αποδοχής τους.
Ο παρακάτω πίνακας συνοψίζει την εμπειρία από αντίστοιχες μεταρρυθμίσεις στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, τα τελευταία είκοσι χρόνια.
Μεταρρυθμίσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Ευρώπη
ΧώρεςΕδαφική 
αναδιάρθρωση
Λειτουργική 
αναδιοργάνωση
Δημοκρατική 
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ
Ηνωμένο ΒασίλειοΣκανδιναβικές Χώρες
Ολλανδία
Αα
α
ΑΑ
Α
Αα
Α
ΓερμανίαΕλβετία
Αυστρία
Α (α)
Α
ΑΑ
Α
Α (-)
Α
ΙταλίαΓαλλία
Ισπανία
Ελλάδα
Αα
Α
Α
Αα
α
α
Α (α)
(Α)
(Α)
ΠολωνίαΤσεχία
Ουγγαρία
ΑΑ
Α
ΑΑ
Α
ΑΑ
Α

Επεξήγηση: Α = έγινε, α = έγινε εν μέρει, (α) = έγινε πολύ περιορισμένα, (-) = δεν έγινε
Όπως φαίνεται από τη συνοπτική παρουσίαση των μεταρρυθμιστικών τάσεων, οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν προχωρήσει σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις με σκοπό την εδαφική αναδιάρθρωση της Τ.Α. Κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών, εδαφικές αναδιαρθρώσεις έγιναν στην Ελλάδα, στη Δανία, στην τέως Ανατολική Γερμανία και στην Πολωνία, ενώ η διαδημοτική συνεργασία ενισχύθηκε σχεδόν παντού, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Γαλλία.
Αισθητές υπήρξαν επίσης, σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι τάσεις για μεταφορά αρμοδιοτήτων (λειτουργική μεταρρύθμιση) προς τους Δήμους, καθώς και οι προσπάθειες για εξορθολογισμό των εσωτερικών οργανωτικών δομών.
Ως προς την εισαγωγή πρακτικών του νέου δημόσιου μάνατζμεντ, το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η πρώτη χώρα όπου εφαρμόσθηκαν ευρύτατα, ενώ ακολούθησαν οι βορειοευρωπαϊκές και οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.Η επιρροή αυτής της «μεταρρυθμιστικής σχολής» είναι αισθητά μικρότερη στη Νότια Ευρώπη και εξαιρετικά αδύναμη στη χώρα μας, όπου οι Δήμοι εμφανίζουν πολύ μικρά ποσοστά δαπανών επί του Α.Ε.Π. και περιορισμένο ρόλο στις υπηρεσίες κοινωνικού χαρακτήρα.


aftodioikisi.gr

Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα: Πώς μπορείτε να πάρετε επίδομα έως 500 ευρώ το μήνα – Ποιοι δικαιούνται να κάνουν αίτηση


Από τις 15 Νοεμβρίου έως τις 15 Μαρτίου θα μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αιτήσεις (ειδικό έντυπο ΑΦ1 που θα συνιστά υπεύθυνη δήλωση για την οικογενειακή, οικονομική και περιουσιακή κατάσταση του τελευταίου 12μήνου) όσοι δικαιούνται να ενταχθούν στην πιλοτική εφαρμογή σε 13 δήμους της χώρας του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
Η απόφαση του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Γιάννη Βρούτση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως προβλέπει σειρά ελέγχων – ακόμη και στις κατοικίες των επιδοματούχων – για την εξακρίβωση των συνθηκών διαβίωσης όσων θα λαμβάνουν τη σχετική ενίσχυση η οποία θα συμψηφίζεται με άλλα επιδόματα και καθορίζεται σε 200 ευρώ για μεμονωμένους δικαιούχους και 300 ευρώ για ζευγάρι. Σύμφωνα με το imerisia.gr, το ποσό προσαυξάνεται για κάθε ενήλικο μέλος με 100 ευρώ και για κάθε ανήλικο μέλος με 50 ευρώ. Για μονογονεϊκές οικογένειες το πρώτο ανήλικο μέλος θεωρείται ενήλικο.

ΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
Τα ποσά του μηνιαίου εγγυημένου εισοδήματος αποτελούν και το “κατώφλι” του εισοδήματος που πρέπει να έχουν οι ενδιαφερόμενοι και είναι:
-Άγαμος χωρίς παιδιά 200€ μηνιαίο, 2.400€ ετήσιο.
-Ζευγάρι χωρίς παιδιά 300€ μηνιαίο 3.600€ ετήσιο.

-Ζευγάρι με 1 ανήλικο παιδί 350€ μηνιαίο 4.200€ ετήσιο.
-Ζευγάρι με 2 ανήλικα παιδιά 400€ μηνιαίο 4.800€ ετήσιο.
-Ζευγάρι με 3 ανήλικα παιδιά 450€ μηνιαίο 5.400€ ετήσιο.
-Ζευγάρι με 4 ανήλικα παιδιά 500€ μηνιαίο 6.000€ ετήσιο.
-Ζευγάρι με 1 ενήλικο παιδί 400€ μηνιαίο 4.800€ ετήσιο

-Ζευγάρι με 1 ανήλικο και 1 ενήλικο παιδί 450€ μηνιαίο 5.400€ ετήσιο
-Ζευγάρι με 2 ενήλικα παιδιά 500€ μηνιαίο 6.000€ ετήσιο
-Ζευγάρι με 2 ανήλικα και 1 ενήλικο παιδί 500€ μηνιαίο 6.000€ ετήσιο

-Μονογονεϊκή οικογένεια με 1 ανήλ ή ενήλ 300€ μηνιαίο 3.600€ ετήσιο
-Μονογονεϊκή οικογένεια με 2 ανήλικα παιδιά 350€ μηνιαίο 4.200€ ετήσιο
-Μονογονεϊκή οικογένεια με 1 ενήλικο παιδί 300€ μηνιαίο 3.600€ ετήσιο
-Μονογονεϊκή οικογένεια με 2 ενήλικα παιδιά 400€ μηνιαίο 4.800€ ετήσιο.

ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ
Σύμφωνα με την απόφαση, θα ικανοποιηθούν αιτήσεις μέχρι την εξάντληση των διαθεσίμων πόρων του προγράμματος (20εκατ ευρώ) ενώ η ενίσχυση θα δοθεί αναδρομικά από την 1η Νοεμβρίου για όσους υποβάλουν αιτήσεις το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο.

aftodioikisi.gr