Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2013

ΣΤΙΣ 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΚΡΙΝΕΤΑΙ Η ΤΥΧΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ


Δεκτό έγινε το αίτημα των Δημοτικών Αστυνομικών από το Συμβούλιο της Επικρατείας, στο οποίο προσέφυγαν, προκειμένου να εισαχθεί στη διαδικασία της πρότυπης δίκης η υπόθεση της διαθεσιμότητάς τους.
Όπως γνωστοποίησε με επιστολή του ο δικηγόρος Απόστολος Παπακωνσταντίνου στο Παγκρήτιο Σωματείο Δημοτικών Αστυνομικών,το ζήτημα της συνταγματικότητας των διατάξεων με τις οποίες καταργήθηκαν οι θέσεις της Δημοτικής Αστυνομίας και οι Δημοτικοί Αστυνομικοί τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, θα κριθεί οριστικά από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη ομαδική αίτηση ακυρώσεως που κατατίθεται για το ζήτημα της διαθεσιμότητας των Δημοτικών Αστυνομικών.
Ως πιθανή δικάσιμος θεωρείται η  7η Φεβρουαρίου του 2014, οπότε έχει προσδιορισθεί να συζητηθεί και η αντίστοιχη πρότυπη δίκη των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα.
Αναλυτικά, ο κ. Παπακωνσταντίνου αναφέρει τα εξής:
«Αξιότιμε κ. Πρόεδρε, 
Σας ενημερώνουμε ότι με Απόφαση της προβλεπόμενης στο άρθρο 1 παρ. 1 του ν. 3900/2010 Επιτροπής του Συμβουλίου της Επικρατείας
(Πρόεδρος Δικαστηρίου και αρχαιότεροι Αντιπρόεδροι αυτού), η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα (20.12.2013)έγινε δεκτό το αίτημα που
υποβάλαμε εκ μέρους των μελών σας του Ηρακλείου Κρήτης και διατάσσεται η εισαγωγή της αιτήσεως ακυρώσεως που ασκήσαμε εκ
μέρους τους κατά της κατάργησης των θέσεών τους και της θέσεως αυτών σε διαθεσιμότητα, απευθείας στο ανώτατο διοικητικό
δικαστήριο της χώρας, προκειμένου, όπως αναφέρεται στην Απόφαση, να επιλυθεί το «γενικότερου ενδιαφέροντος ζήτημα της
συνταγματικότητας των διατάξεων του άρθρου 81 του ν. 4172/2013 και της υποπαραγράφου Ζ.2 της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου
του ν. 4172/2012». Κατόπιν τούτου, όπως σημειώνεται στην υπόψη Δικηγορική Εταιρεία Απόφαση που σας επισυνάπτουμε «αναστέλλεται η εκδίκαση όλων των εκκρεμών υποθέσεων, στις οποίες τίθεται το ίδιο ζήτημα».
Κατόπιν τούτου, το ζήτημα της συνταγματικότητας των διατάξεων με τις οποίες καταργήθηκαν οι θέσεις της Δημοτικής
Αστυνομίας και οι Δημοτικοί Αστυνομικοί τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, θα κριθεί οριστικά από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Αναμένεται ο ορισμός δικασίμου της υποθέσεως. Όπως σας έχουμε ενημερώσει προ εβδομάδων, η εν λόγω πρότυπη δίκη αναμένεται, πιθανότατα, να συζητηθεί ενώπιον της Ολομελείας του Δικαστηρίου κατά τη δικάσιμο της 7ης Φεβρουαρίου 2014, οπότε έχει προσδιορισθεί να συζητηθεί η αντίστοιχη πρότυπη δίκη των Εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα, την οποία επίσης διεξάγουμε.
Εξάλλου, με χθεσινή απόφαση του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας, παραπέμφθηκε προς συζήτηση ενώπιον της Ολομελείας
του, κατά την ίδια δικάσιμο (07.02.2014), «λόγω σπουδαιότητας των ζητημάτων που τίθενται», η αίτηση ακυρώσεως που ασκήσαμε εκ
μέρους εκατοντάδων συναδέλφων σας κατά των Υπουργικών Αποφάσεων που προβλέπουν πρόσθετη μοριοδότηση συγκεκριμένης
σειράς εισαγωγής.»


aftodioikisi.gr

ΠΛΗΡΗΣ ΟΠΙΣΘΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΕΣ : Η ΜΕΛΕΤΗ ΔΕΝ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ


Στροφή 180 μοιρών κάνει το υπουργείο Εσωτερικών στο θέμα του πλεονάζοντος προσωπικού στους δήμους μέσω του αναπληρωτή υπουργού Λεωνίδα Γρηγοράκου, ο οποίος δημιούργησε και το πρόβλημα με τη γνωστή επιστολή του.
Όπως δήλωσε ο κ. Γρηγοράκος, μετά τη σημερινή διάρκειας μίας και πλέον ώρας με τους εκπροσώπους της ΚΕΔΕ, κάνοντας στην ουσία και το πέμπτο βήμα της αναδίπλωσής του,  η μελέτη του υπουργείου Εσωτερικών για το πλεονάζον προσωπικό στους δήμους  σε καμία περίπτωση  «δεν συνδέεται με την εθελοντική κινητικότητα», αποδίδοντας την στην προσπάθεια του υπουργείου να έχει μία καλύτερη εικόνα για τους εργαζόμενους στους ΟΤΑ.
Επιπλέον, ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι η συγκεκριμένη μελέτη αποτελεί «εργαλείο που θα βελτιώσει τις υπηρεσίες των οργανισμών της τοπικής αυτοδιοίκησης», ενώ τόνισε ότι η συζήτηση ήταν «ουσιαστική και εποικοδομητική» και αποφασίστηκε από κοινού «η επικαιροποίηση της μελέτης» η οποία θα έχει μόνιμο και συστηματικό χαρακτήρα, μάλλον ανά εξάμηνο.
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι με τον πρόεδρο Κ. Ασκούνη να δηλώνει ότι θα συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας με της συμμετοχή εκπροσώπων από το υπουργείο Εσωτερικών καλεί την ΚΕΔΕ  και τους εργαζόμενους ώστε να προχωρήσει η διαδικασία της εθελοντικής κινητικότητας. Ο κ. Ασκούνης επιβεβαίωσε τα λόγια του Λ. Γρηγοράκου ότι η μελέτη «δεν έχει καμία σχέση με απολύσεις και διαθεσιμότητα».
Επιπλέον, ο κ. Γρηγοράκος τόνισε ότι θα υπάρξει εναρμόνιση των μισθών των υπαλλήλων των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) με τους υπόλοιπους υπαλλήλους των δήμων.
Σε ό,τι αφορά τις 748 δημοτικές επιχειρήσεις που υπάρχουν σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Εσωτερικών, έχουν ήδη καταθέσει πλήρη οικονομικά στοιχεία έως τώρα 521 επιχειρήσεις και υπάρχει περιθώριο έως το τέλος του χρόνου να το πράξουν και οι υπόλοιπες. Όσες δεν προσκομίσουν τα στοιχεία θα κλείσουν.
Το ίδιο θα ισχύσει και για όσες εμφανίζουν επί τρία συνεχή έτη παθητικό, σύμφωνα με την πρόβλεψη του Καλλικράτη. Εξαιρούνται οι επιχειρήσεις που αφορούν κοινωνικές δομές, ενώ για την τύχη των δημοτικών ραδιοφώνων οι ίδιες πηγές επικαλούνται παλαιότερη δήλωση του υπουργού Εσωτερικών, ότι πρόκειται για επιχειρήσεις ειδικού σταθμού και για την τύχη τους θα αποφασίσουν οι δήμαρχοι.


aftodioikisi.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΟΙΖΩ ΚΑΙ Π.ΟΜ.Ε.Κ. "Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ" ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ


Εισαγωγή
Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την «προστασία» από τους πλειστηριασμούς προκαλεί απογοήτευση και προβληματισμό. Άλλωστε, αποτελεί προϊόν μιας διαπραγμάτευσης από την οποία έλειπαν οι ενώσεις καταναλωτών και ενώ το σύνολο σχεδόν των κοινωνικών, επαγγελματικών και επιστημονικών φορέων είχε διατυπώσει το αίτημα για τριετή αναστολή πλειστηριασμών με το ισχύον καθεστώς.
Πρόκειται στην ουσία για μια γενική απελευθέρωση των πλειστηριασμών, με περιορισμένη μόνο προστασία της κύριας κατοικίας, καθώς η ευεργετική για την πλειοψηφία των δανειοληπτών απαγόρευση πλειστηριασμών όλων των ακινήτων για οφειλές κάτω από 200.000 ευρώ σε τράπεζες καταργείται. Αποτέλεσμα αυτής της κατάργησης είναι η έκθεση στον κίνδυνο πλειστηριασμού έναντι εξευτελιστικών τιμημάτων ακίνητα όπως εξοχικές κατοικίες, οικόπεδα, καταστήματα που αποφέρουν ενδεχομένως κάποιο εισόδημα, και ενώ δεν έχουν εκλείψει, αντίθετα έχουν επιδεινωθεί, οι συνθήκες υπό τις οποίες αρχικά νομοθετήθηκε η προστασία αυτή το 2008.
Όμως και η ανακοινωθείσα προστασία της κύριας κατοικίας διαφαίνεται ότι θα είναι πολύ περιορισμένη. Συμπεραίνει κανείς ότι οι εμπνευστές ενός τέτοιου σχεδίου είναι αποκομμένοι από την πραγματική κατάσταση που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία, καθώς δε λαμβάνονται υπόψη αφενός το κόστος αξιοπρεπούς διαβίωσης του νοικοκυριού και αφετέρου οι εξωπραγματικές, για τα δεδομένα της αγοράς, αντικειμενικές αξίες των κατοικιών. Ως εκ τούτου, τα κριτήρια που ανακοινώθηκαν δεν είναι αντικειμενικά και δίκαια, αλλά βασίζονται σε απρόσωπους αριθμούς και μέσους όρους. Δεν εφαρμόστηκε καμία επιστημονική μέθοδος για την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τον αριθμό των δανειοληπτών που θα ευεργετηθούν από την προστασία. Η αναφορά της κυβέρνησης στο 90% των οφειλετών θυμίζει τις πανηγυρικές διατυπώσεις το καλοκαίρι του 2013, ότι ο νόμος για τη ρύθμιση των ενήμερων ενυπόθηκων δανείων θα αφορούσε πάνω από 100.000 δανειολήπτες∙ τελικά αφορούσε λιγότερους από χίλιους.
Ως εκ τούτου, η διαφαινόμενη προστασία της κύριας κατοικίας δεν αποτελεί παρά προετοιμασία για την πλήρη κατάργησή της:
1)     Δεν προστατεύεται καμία κατοικία με αντικειμενική αξία άνω των 200.000 ευρώ, ακόμη δηλαδή κι αν ο δανειολήπτης δεν διαθέτει στοιχειώδες εισόδημα για την κάλυψη των βιοτικών αναγκών, ακόμη κι αν η συγκεκριμένη κατοικία του είναι  το μοναδικό περιουσιακό στοιχείο.
2)     Δεν προστατεύεται περαιτέρω καμία  κατοικία όταν ο δανειολήπτης  έχει συνολική  κινητή ή ακίνητη περιουσία αξίας άνω των 270.000 ευρώ, ανεξαρτήτως των βαρών που φέρει η άλλη ακίνητη περιουσία. Εύλογα όμως αναρωτιέται κανείς αν ο οφειλέτης έχει κι άλλη περιουσία, στην οποία πλέον η τράπεζα αποκτά ανεμπόδιστη πρόσβαση για πλειστηριασμό, ποιος ο λόγος να υποστεί, στην παρούσα μάλιστα συγκυρία, και την απώλεια της κατοικίας του. Προφανώς, η υποτίμηση της αξίας της κατοικίας του δανειολήπτη θα αντισταθμιστεί για την τράπεζα  που συνέπραξε σε αυτή  από την ολοσχερή  οικονομική  καταστροφή του. 
3)     Δεν προστατεύεται η κατοικία κάτω των 200.000 ευρώ, ακόμη κι αν είναι το μοναδικό περιουσιακό στοιχείο, όταν δεν συνοδεύεται και από αξιόλογες κατά περίπτωση δόσεις καταβολών. Τούτο δε ανεξαρτήτως του αν η κάλυψη των οικογενειακών δαπανών διαβίωσης επιτρέπει αντίστοιχο περίσσευμα εισοδήματος για τους πιστωτές.  
4)     Και για όσους όμως η κατοικία τους προστατεύεται, το νομοσχέδιο προβλέπει σύντομες αποσβεστικές προθεσμίες που η μη τήρησή τους οδηγεί στην απώλεια του δικαιώματος. Ο δανειολήπτης υποβάλλεται σε μία γραφειοκρατική και πληροφοριακή καταδυνάστευση απέναντι στο σύνολο των πιστωτών που τον απειλούν. Το κακό προηγούμενο της εφαρμογής του Ν.4161/2013 οδηγεί στη σκέψη ότι οι τράπεζες, κρατώντας πλέον το όπλο του πλειστηριασμού στα χέρια τους, θα προκαλούν συνεχώς προσκόμματα στους δανειολήπτες, επιβάλλοντας κατασχέσεις και ωθώντας τους να προσφεύγουν σε δαπανηρές δικαστικές διαδικασίες για να αποδείξουν τα αυτονόητα.
Εξάλλου, πρέπει να σημειωθεί ότι οι οφειλές θα συνεχίσουν να εκτοκίζονται κατά τη διάρκεια της «προστασίας», φορτώνοντας με υπέρογκους τόκους ιδίως τα προϊόντα καταναλωτικής πίστης, ενώ για άλλη μία φορά οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι έμποροι θεωρούνται ως συλλήβδην κλέφτες και φοροφυγάδες.

Κατ’ άρθρο σχολιασμός
Η ΕΚΠΟΙΖΩ και η ΠΟΜΕΚ διαφωνούν επί της αρχής με το σύνολο των διατάξεων του νομοσχεδίου. Σε κάθε περίπτωση, προτείνονται οι παρακάτω τροποποιήσεις με σκοπό την έστω και τελευταία στιγμή βελτίωση των ρυθμίσεων.
Άρθρο 1
1)         Το εδάφιο 1 της υποπαρ. δ της παρ. 1 προστίθεται στο τέλος η φράση: «και από δύο εκπροσώπους ενώσεων καταναλωτών».
2)         Προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής: «Οι δανειστές υποχρεούνται να υποβάλλουν στο τέλος κάθε τριμήνου αναλυτικά στοιχεία σχετικά με την εφαρμογή του παρόντος νόμου».
Άρθρο 2
1)         Στην παρ. 1 υποπαρ. α εδ. 1 μετά τη λέξη «κύριας» προστίθεται η φράση «ή μοναδικής».
2)         Το εδάφιο 1 της υποπαρ. Α της παρ. 1 τροποποιείται ως εξής: «…, εφόσον η αντικειμενική αξία του ακινήτου δεν υπερβαίνει το αφορολόγητο όριο απόκτησης πρώτης κατοικίας προσαυξημένο κατά 50 τοις εκατό, σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 2 εδ. Α Ν.3869/2010».
3)             Στην παρ. 1 υποπαρ. β εδ. 1 περ. ββ) διαγράφονται τα εξής: «η συνολική αξία ……. και εξ αυτής».
4)             Στην παρ. 2 υποπαρ. α εδ. 1 διαγράφεται η φράση «και λεπτομερής αναγραφή …….. την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης».
5)             Στην παρ. 2 υποπαρ. α το εδ. 2 τροποποιείται ως εξής: «Σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης της παρούσας υποπαραγράφου μέχρι 28/2/2014 ή εντός δύο μηνών από την επίδοση κάθε πράξης εκτέλεσης πριν την τελευταία, αίρεται για το συγκεκριμένο οφειλέτη και τη συγκεκριμένη οφειλή η απαγόρευση του πλειστηριασμού.»
6)             Στην παρ. 2 υποπαρ. β εδ. 3 διαγράφεται η περίπτωση ββ).
7)             Στην παρ. 3 το εδ. 1 τροποποιείται ως εξής: «Κατά τη διάρκεια απαγόρευσης πλειστηριασμού, οι οφειλέτες υποχρεούνται να καταβάλλουν προς τους δανειστές ελάχιστη μηνιαία δόση ως εξής:
Μέλη οικογένειας
Εισόδημα
Καταβολή
Εισόδημα
Καταβολή
1 άτομο
< 10.000 ευρώ ετησίως
μηδενική
>10.000 ευρώ
100% υπερβάλλοντος εισοδήματος
2 άτομα
< 12.000
μηδενική
> 12.000 ευρώ
80% υπερβάλλοντος εισοδήματος
Κάθε προστατευόμενο μέλος
Προσαύξηση 3.000 ευρώ για κάθε μέλος
μηδενική
Πάνω από τα όρια μηδενικής καταβολής
Σύμφωνα με τα παραπάνω μείον 20% για κάθε μέλος

8)         Στην παρ. 3 εδ. 2 τροποποιείται η φράση «το κατά τα ανωτέρω ……… ενήμερης δόσης» ως εξής: «ισχύει ότι και στο εδ. 1».
9)         Στην παρ. 3 εδ. 4 προστίθεται στο τέλος του εδαφίου η φράση «και πάγωμα εκτοκισμού».

10)     Στο τέλος της παρ. 4 προστίθεται εδ. 2 ως εξής: «Σε περίπτωση άρσης της απαγόρευσης για τον πρωτοφειλέτη, η τράπεζα υποχρεούται να κοινοποιήσει με δικαστικό επιμελητή την άρση στον εγγυητή».

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΑΣΕΩΝ 1ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΑΣΤΙΧΑΣ




Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 19/12/2013 η Παρουσίαση Δράσεων του 1ου Φεστιβάλ Μαστίχας που οργανώνεται από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε συνεργασία με την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς με χρηματοδότηση από το Ε.Σ.Π.Α. 2007-2013.
Το Φεστιβάλ Μαστίχας εντάσσεται σε ένα πολύμορφο κύκλο πολιτιστικών δράσεων με τίτλο «Πέλαγος Πολιτισμού» της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, ο οποίος θα αναπτυχθεί το επόμενο χρονικό διάστημα στο σύνολο των νησιών της Περιφέρειας.
Στην εκδήλωση υπήρξαν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις με θέματα όπως: Χίος και μαστίχα. Σύντομη ιστορική διαδρομή  (Αθηνά Κ. Ζαχαρού – Λουτράρη, Διδάκτωρ Ιστορίας και Αρχαιολογίας ΑΠΘ),             Υποστήριξη και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της μαστίχας. Η προσέγγιση του  ΠΙΟΠ (Άννα Καλλινικίδου, Υπηρεσία Μουσείων ΠΙΟΠ), Το Φεστιβάλ Μαστίχας στο Πέλαγος Πολιτισμού (Μαρία Κόβα, Προϊσταμένη Τμήματος Τουρισμού Π.Ε. Χίου, Ντορίνα Μοσχονά, Υπηρεσία Συντονισμού και Επικοινωνίας ΠΙΟΠ) και Αναμνήσεις από Μαστίχα (Πηνελόπη Τσουτσουβά, Ελληνική Τράπεζα Αναμνήσεων).
Ο Αντιπεριφερειάρχης Χίου κ. Κ. Γανιάρης στο σύντομο χαιρετισμό του, μεταξύ των άλλων επισήμανε: «Οι δράσεις του Φεστιβάλ, πολιτιστικές, εκπαιδευτικές και καλλιτεχνικές, επενδύουν στον τομέα του πολιτισμού, που αποτελεί ένα από τα δυνατά σημεία της Χίου, το οποίο οφείλουμε να αξιοποιήσουμε, σε μια εποχή μάλιστα που ο πολιτισμός αποκτά αναβαθμισμένο ρόλο ως βιώσιμος οικονομικός πόρος.

Πρόκειται για μια σημαντική προσπάθεια, που εργαζόμαστε ώστε να καταστεί διαχρονικός θεσμός, προβάλλοντας τη Χίο ως νησί της μαστίχας. Στην ίδια άλλωστε κατεύθυνση βρίσκεται και η ίδρυση του Μουσείου Μαστίχας, έργο που προχωράει με γοργό ρυθμό και όταν ολοκληρωθεί θα δημιουργήσει μια άλλης τάξεως  και επιπέδου δυναμική για το νησί.»

ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΑΔΕΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΧΩΡΟΥ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ - ΑΔΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ"

Σημεία από τη σημερινή τοποθέτηση του Κώστα Τριαντάφυλλου,
Βουλευτή Χίου και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΠΑ.ΣΟ.Κ.,
κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του Σ/Ν του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας χώρου παραστάσεων – Άδεια παράστασης», 19.12.2013.



Σχετικά με το νομοσχέδιο:

«Εάν επιτυγχάνουμε κάτι με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αυτό δεν είναι τίποτε άλλο παρά να προσπαθήσουμε να απλοποιήσουμε ή να επικαιροποιήσουμε τις αδειοδοτήσεις των χώρων παραστάσεων, αλλά και των ίδιων των παραστάσεων, να δώσουμε τη δυνατότητα να υπάρξει ένα νέο πλαίσιο μετά από πολλά χρόνια, πολλές δεκαετίες, σε ένα αντικείμενο το οποίο είναι πραγματικά κομβικό, όπως είναι ο πολιτισμός και το θέατρο.
Θεωρώ ότι πραγματικά πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση και να επιδείξουμε ιδιαίτερη ευαισθησία, αλλά ταυτόχρονα να κατοχυρώσουμε και ιδιαίτερη ευελιξία, στους μικρούς χώρους του θεάτρου, στους μικρούς ή εναλλακτικούς χώρους των παραστάσεων, εκεί που πραγματικά χτυπάει σήμερα η καρδιά, όχι μόνο των νέων καλλιτεχνών, αλλά και του ίδιου του πολιτισμού μας, ενός πολιτισμού που βαδίζει μέσα από την περίοδο της κρίσης σε εναλλακτικές μορφές θεάτρου, σε εναλλακτικές μορφές πολιτισμού. Και θα πρέπει, κυρίως, να αγκαλιάσουμε εμείς, ως ελληνική πολιτεία, τις μη κερδοσκοπικές μορφές θεάτρου και παραστάσεων, ένα θέαμα, δηλαδή, το οποίο συνδυάζει τον πολιτισμό με την κοινωνική προσφορά.
Εξίσου πολύ σημαντική είναι η περιγραφόμενη ρύθμιση στο άρθρο 7. Πρόκειται για την ανάγκη να κάνουμε σήμερα μία συστηματική δουλειά στην κατεύθυνση της κατοχύρωσης ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου για τον πολιτισμό μας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επικαιροποιήσουμε διατάξεις, οι οποίες είναι αναχρονιστικές, να απλοποιήσουμε διατάξεις, οι οποίες είναι πολύπλοκες και να κωδικοποιήσουμε, να μαζέψουμε δηλαδή τις διατάξεις από όπου είναι «ριγμένες», ώστε να μπορέσουμε να φτιάξουμε ένα ενιαίο κωδικοποιημένο κείμενο. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, ειδικά για έναν χώρο όπως είναι ο πολιτισμός, καθώς, στην ιστορική διαδρομή, η χώρα μπορεί να νομοθέτησε διατάξεις που, πολλές φορές, έρχονται σε σύγκρουση μεταξύ τους.
Το κεκτημένο της σημερινής συζήτησης είναι ότι υπάρχει μία καθολική αποδοχή, μία καθολική συναίνεση πως αυτές οι διατάξεις, αυτές οι πολιτικές, πρέπει να περάσουν. Και πρέπει να περάσουν μέσα από μία εποχή που είναι δύσκολη για τον καθέναν, και είναι ακόμα πιο δύσκολη για τους ανθρώπους του πολιτισμού».

Σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα:

«Το θεσμικό πλαίσιο της πνευματικής ιδιοκτησίας στην Ελλάδα διέπεται από έναν νόμο του 1993, δηλαδή έναν νόμο που έχει κλείσει είκοσι χρόνια. Υπάρχει ήδη υπογεγραμμένη μία ερώτηση από είκοσι επτά Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ. Υπάρχει σε εξέλιξη πρωτοβουλία από την Κεντρική Ένωση Δήμων της Ελλάδος. Υπάρχει σε εξέλιξη πρωτοβουλία από τα επιμελητήρια της Ελλάδος, από τη ΓΣΕΒΕΕ, από τους πνευματικούς δημιουργούς. Υπάρχουν, δηλαδή, διάφορες πρωτοβουλίες, οι οποίες στοχεύουν σε αυτό που περιγράψατε προηγουμένως, δηλαδή να εκσυγχρονίσουμε, επιτέλους, ένα θεσμικό, ένα νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο όχι μόνο δημιουργεί στρεβλώσεις, αλλά δημιουργεί, πλέον, και σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις είτε αυτές είναι καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος είτε μικρά καφενεία σε μικρά απομακρυσμένα χωριά της χώρας, που καλούνται να πληρώσουν 400 και 500 ευρώ το μήνα.  Προφανώς αυτοί οι άνθρωποι είναι υποχρεωμένοι να κλείσουν το μαγαζί τους.
Υπάρχουν δύο στοιχεία που τα έχουμε αναδείξει και με την ερώτησή μας.
Το πρώτο είναι ο εξορθολογισμός της ποινικής προστασίας. Δηλαδή, σύμφωνα με το σημερινό νομικό μας σύστημα, εάν κανείς δεν πληρώσει ΑΕΠΙ τιμωρείται με τουλάχιστον ένα χρόνο φυλάκιση και περνάει από αυτόφωρο, ενώ εάν στο ίδιο μαγαζί δεν έχει άδεια λειτουργίας μπορεί να τιμωρηθεί με δέκα ημέρες κράτησης. Είναι προφανής η αντιφατικότητα του νομικού οπλοστασίου και είναι επίσης προφανές ότι αυτό πρέπει να αλλάξει. Επομένως, εδώ πρέπει να υπάρξει εξορθολογισμός και εκσυγχρονισμός του δικαίου μας, ούτως ώστε να ανταποκρίνεται στις συγκεκριμένες ανάγκες. Επίσης, πρέπει να υπάρχει και διαβάθμιση. Δεν είναι δυνατόν ο ιδιοκτήτης του καφενείου να τιμωρείται με το ίδιο πλαίσιο ποινής, όπως και κάποιος που αντιγράφει DVD ή οτιδήποτε άλλο και παραβιάζει συστηματικά και κατά τρόπο βάναυσο τα πνευματικά δικαιώματα.
Δεύτερο σημείο είναι η διαμόρφωση των αμοιβολογίων. Τα αμοιβολόγια που ισχύουν σήμερα είναι τα αμοιβολόγια του 2007. Το 2007 η χώρα όχι μόνο δεν ήταν στην κρίση, αλλά ήταν στην κορύφωση της «ευημερίας» της –μέσα σε πολλά εισαγωγικά. Ωστόσο, η συγκεκριμένη εταιρεία που διαχειρίζεται τα πνευματικά δικαιώματα, σε απάντησή της στον προηγούμενο Υπουργό Πολιτισμού, λέει ότι «δεν μπορώ να μειώσω τα αμοιβολόγια και να τα προσαρμόσω στις συνθήκες κρίσης, διότι η πελατεία έχει μειωθεί και επομένως πρέπει να κρατήσω τις τιμές ψηλά σε λιγότερους ανθρώπους που πληρώνουν, σε λιγότερες επιχειρήσεις». Αυτό είναι καταφανώς καταχρηστικό, αν μη τι άλλο. Προφανώς εδώ πρέπει να υπάρξει ένα νέο πλαίσιο και διαπραγμάτευσης και διαμόρφωσης των αμοιβολογίων.  Επίσης, προφανώς, πρέπει να υπάρξει στο τέλος παρέμβαση και από το ίδιο το κράτος και από τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας.
Υπάρχει, λοιπόν, μία συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Εγώ θεωρώ, ότι πρέπει να γίνει συζήτηση και στη Βουλή, ταυτόχρονα με την Επιτροπή που συστήνεται αύριο, και να μπορέσουμε να διατυπώσουμε τις προτάσεις μας και εμείς, οι Βουλευτές που έχουμε ασχοληθεί με το θέμα, ούτως ώστε να συμβάλλουμε στο έργο της  Επιτροπής, η οποία τεχνοκρατικά θα αναλάβει το ζήτημα να διατυπώσει για πρώτη φορά ένα σοβαρό και σύγχρονο πλαίσιο προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας».


ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΣΤΟΝ "ΑΕΡΑ" Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ 4.413 ΘΕΣΕΙΣ (ΠΩΣ ΘΑ ΥΠΟΒΑΛΕΤΕ ΑΙΤΗΣΗ)


Την τελευταία Δημόσια Πρόσκληση που αφορά στη διαδικασία προσλήψεων προσωπικού για την προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα, σε δημόσιους φορείς (Επιβλέποντες Φορείς) δημοσιοποίησε την Πέμπτη ο ΟΑΕΔ.
Η Δημόσια Πρόσκληση αφορά στην δημιουργία 4.413 θέσεων πλήρους απασχόλησης, μέσω της πρόσληψης προσωπικού για χρονικό διάστημα πέντε (5) μηνών σε δημόσιους φορείς της χώρας.
Η υποβολή των αιτήσεων των ενδιαφερομένων εγγεγραμμένων ανέργων στα μητρώα ανέργων του Οργανισμού ηλικίας 18 ετών και άνω, που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία προσλήψεων προσωπικού για την προώθηση της απασχόλησης ξεκινά στις 19/12/2013 και λήγει στις 27/12/2013 και ώρα 12η μεσημβρινή και γίνεται μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο στον διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ www.oaed.gr, χρησιμοποιώντας το σχετικό πεδίο καταχώρισης ηλεκτρονικών αιτήσεων στην ενότητα e-Υπηρεσίες / Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα.
Δικαίωμα υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής στη διαδικασία κατάρτισης του Πίνακα Κατάταξης Ανέργων για την προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα έχουν μόνο οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ., οι οποίοι ανήκουν σε μία τουλάχιστον από τις παρακάτω κατηγορίες:
1.            εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς και οι σύζυγοι αυτών είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.
2.            εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη μονογονεϊκών οικογενειών, στις οποίες δεν εργάζεται κανείς
3.            εγγεγραμμένοι νέοι άνεργοι (18 έως 29 ετών) στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ
4.            εγγεγραμμένοι μακροχρόνια άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ
5.            άνεργοι πτυχιούχοι ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ.
Υποχρέωση προσκόμισης των σχετικών δικαιολογητικών στα ΚΠΑ2 μέχρι την λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, έχουν: α) οι άνεργοι αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών, β) οι άνεργοι πτυχιούχοι ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα που επιλέγουν ειδικότητα για την οποία απαιτείται τίτλος σπουδών χαμηλότερης εκπαιδευτικής βαθμίδας γ) οι άνεργοι όλων των ανωτέρω κατηγοριών οι οποίοι έχουν εξαρτώμενα ανήλικα τέκνα.
Δεν υποχρεούνται να επανυποβάλουν δικαιολογητικά όσοι συμμετείχαν στις προηγούμενες Δημόσιες  Προσκλήσεις, εφόσον δεν έχει υπάρξει μεταβολή.
Επισημαίνεται ότι η εκπρόθεσμη υποβολή των δικαιολογητικών συνεπάγεται τον αποκλεισμό από την διαδικασία επιλογής και την διαδικασία μοριοδότησης.
Οι ωφελούμενοι  επιλέγονται και κατατάσσονται στον Πίνακα Κατάταξης Ανέργων με βάση τα πέντε αντικειμενικά κριτήρια κατάταξης, τα οποία είναι τα εξής: 1) Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας ωφελουμένου με ανώτατο όριο τους 36 μήνες, 2) Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας του/της συζύγου των ανέργων της πρώτης κατηγορίας, με ανώτατο όριο τους 36 μήνες, 3) Ετήσιο δηλωθέν ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα οικονομικού έτους 2013, 4) Ηλικία και 5) Αριθμός ανήλικων τέκνων.
Το σύστημα επιλογής βασίζεται στη μοριοδότηση των παραπάνω κριτηρίων με αντικειμενικό και διαφανή τρόπο με τη χρήση μηχανογραφικού λογισμικού του ΟΑΕΔ.
Οι δημόσιοι φορείς υποχρεούνται να προβούν στην πρόσληψη των υποδειχθέντων από τα ΚΠΑ2 επιτυχόντων ωφελουμένων, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία ενημέρωσής τους.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία προσλήψεων σε αυτό, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, www.oaed.gr, όπου εκδόθηκε η με αριθμ. Δημόσια Πρόσκληση Νο 7/2013.


aftodioikisi.gr

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟ "ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥ"


ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ

ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥ
Προς info@kpechios.gr
 Σήμερα στις 8:41 π.μ.



Κέντρο Παιδιού και Εφήβου
Εγκρεμού 30
Χίος, 82100
Τηλ: 2271020000

ΤΟ Ν/Σ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ Α΄ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ


Το ν/σ για την προστασία της α κατοικίας από τους πλειστηριασμούς
Στο Σχέδιο Νόμου «Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο, Αξιοποίηση Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και Άλλες Κατεπείγουσες Διατάξεις», που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή, με την διαδικασία του κατεπείγοντος, αναγράφονται αναλυτικά οι ρυθμίσεις του ν/σ, για την προστασία της α' κατοικίας από πλειστηριασμούς.
Συγκεκριμένα:
Άρθρο 2
Αναστολή πλειστηριασμών
1. α. Από 01.01.2014 και μέχρι 31.12.2014 απαγορεύονται οι πλειστηριασμοί ακινήτων οφειλετών, που χρησιμεύουν ως κύρια κατοικία τους δηλωθείσα ως τέτοια στην τελευταία δήλωση φόρου εισοδήματός του, εφόσον η αντικειμενική αξία του ακινήτου δεν υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις της υποπαραγράφου 1β.
Το παρόν άρθρο δεν καταλαμβάνει τις οφειλές που α) προέκυψαν από αδικοπραξία που διαπράχθηκε με δόλο, από διοικητικά πρόστιμα, χρηματικές ποινές, φόρους και τέλη προς το Δημόσιο και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού, τέλη προς νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και εισφορές προς οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης είτε β) προέκυψαν από χορήγηση δανείων από Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15 και 16 του ν. 3586/2007, όπως ισχύουν (Α` 151).
β. Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας εμπίπτουν οι οφειλέτες που πληρούν τις ακόλουθες σωρευτικές προϋποθέσεις: βα) το ετήσιο οικογενειακό τους εισόδημα, όπως αυτό διαμορφώνεται κατόπιν της αφαίρεσης των κρατήσεων υπέρ των ασφαλιστικών ταμείων, του φόρου εισοδήματος και της εισφοράς αλληλεγγύης, είναι μικρότερο ή ίσο των τριάντα πέντε χιλιάδων ευρώ (€35.000) ββ) η συνολική αξία της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους είναι μικρότερη ή ίση των διακοσίων εβδομήντα χιλιάδων ευρώ (€270.000) και εξ αυτής το σύνολο των καταθέσεων και κινητών αξιών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, δεν υπερβαίνει τις δέκα πέντε χιλιάδες ευρώ (€15.000), ρητώς εξαιρουμένων καταθέσεων και κινητών αξιών από συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά προγράμματα.
Ειδικά για i) οικογένειες που βαρύνονται φορολογικά με τρία και περισσότερα τέκνα κατά τις διατάξεις του άρθρου 7 ν. 2238/1994, ii) άτομα με αναπηρία 67% και άνω, και iii) όσους βαρύνονται φορολογικά με άτομα με αναπηρία 67% και άνω, όπως αυτά ανωτέρω προσδιορίζονται, κατά τις διατάξεις του άρθρου 7 ν. 2238/1994, τα παραπάνω όρια των σωρευτικών προϋποθέσεων προσαυξάνονται έκαστο κατά ποσοστό 10%.
2. α. Κατά τη διάρκεια απαγόρευσης του πλειστηριασμού οι οφειλέτες έχουν υποχρέωση υποβολής στο δανειστή με κάθε πρόσφορο μέσο υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/86 (Α΄ 75), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 13 του ν. 2479/1997 (Α΄ 67), στην οποία αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία του οφειλέτη, λεπτομερή και επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας, περιγραφή της πλήρωσης των παραπάνω προϋποθέσεων και λεπτομερής αναγραφή των  κινήσεων λογαριασμού που ξεπερνούν το ποσό των χιλίων ευρώ (€1.000) τους τελευταίους είκοσι τέσσερις (24) μήνες πριν την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης.
Σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης της παρούσας υποπαραγράφου μέχρι 31.01.2014, ή εντός δύο μηνών από την επίδοση επιταγής προς εκτέλεση αίρεται για τον συγκεκριμένο οφειλέτη και τη συγκεκριμένη οφειλή η απαγόρευση πλειστηριασμού.
β. Ο δανειστής κατά τη διάρκεια απαγόρευσης του πλειστηριασμού μπορεί να καλεί τον οφειλέτη να προσκομίσει βα) αντίγραφα τίτλων ιδιοκτησίας για ακίνητα που έχουν αποκτηθεί μετά την 01.01.2007 και φύλλο υπολογισμού αξίας ακινήτου για ακίνητα που έχουν αποκτηθεί πριν την 01.01.2007 ββ) βεβαίωση συγκριτικών στοιχείων της αρμόδιας φορολογικής αρχής με αναφορά επί του ποσού του ακινήτου για ακίνητα εκτός του αντικειμενικού προσδιορισμού, βγ) αντίγραφο τελευταίων δηλώσεων Ε1 και Ε9 και βδ) αποδεικτικό έγγραφο βεβαίας χρονολογίας με νωρίτερη ημερομηνία την 20η  Νοεμβρίου 2013 σχετικά με το ύψος των καταθέσεων και των κινητών αξιών και, όπου απαιτούνται, βε) βεβαίωση ανεργίας από τον ΟΑΕΔ είτε αντίγραφο της επικαιροποιημένης κάρτας ανεργίας από τον ΟΑΕΔ, βστ)  πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, βζ) πιστοποιητικό Α΄/βάθμιας ή Β΄/βάθμιας Επιτροπής για την πιστοποίηση της αναπηρίας και του ποσοστού της (Νομαρχιακές Υγειονομικές Επιτροπές, Υγειονομικές Επιτροπές Ασφαλιστικών Ταμείων, Υγειονομικές Επιτροπές Ενόπλων Δυνάμεων, Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας).
Σε περίπτωση μη προσκόμισης από τον οφειλέτη των ανωτέρω εντός ενός (1) μηνός από την κοινοποίηση του αιτήματος με απόδειξη, αίρεται για τον συγκεκριμένο οφειλέτη και τη συγκεκριμένη οφειλή η απαγόρευση πλειστηριασμού.
3. Κατά τη διάρκεια απαγόρευσης πλειστηριασμού, οι οφειλέτες υποχρεούνται να καταβάλλουν προς τους δανειστές μηνιαίως ποσοστό 10% επί του καθαρού μηνιαίου εισοδήματός τους, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα δεν ξεπερνά τις δεκαπέντε χιλιάδες ευρώ (€15.000). Εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα ξεπερνά τις δεκαπέντε χιλιάδες ευρώ (€15.000), οι οφειλέτες υποχρεούνται να καταβάλλουν προς τους δανειστές μηνιαίως ποσοστό 10% στο ποσό μέχρι τις δεκαπέντε χιλιάδες (€15.000) και ποσοστό 20% στο υπερβάλλον εισόδημα.  
Για τους οφειλέτες που δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. Β 1 του ν.4161/2013 (Α΄143) το κατά τα ανωτέρω υπολογιζόμενο ποσό δεν μπορεί να είναι μικρότερο του τριάντα τοις εκατό (30%) της τελευταίας ενήμερης δόσης. Οι καταβολές κατά την περίοδο απαγόρευσης πλειστηριασμού αφαιρούνται από το ανεξόφλητο υπόλοιπο και καταλογίζονται σύμφωνα με το άρθρο 423 του Αστικού Κώδικα. Ειδικά για ανέργους με μηδενικό εισόδημα ή μοναδικό εισόδημα το επίδομα ανεργίας παρέχεται η δυνατότητα μηδενικών καταβολών.
Σε περίπτωση ύπαρξης περισσοτέρων του ενός δανειστών, η ανωτέρω οριζόμενη μηνιαία καταβολή κατανέμεται συμμέτρως.
Σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης της παρούσας παραγράφου για τρείς (3) μήνες συνολικά, αίρεται για τον συγκεκριμένο οφειλέτη και τη συγκεκριμένη οφειλή η απαγόρευση πλειστηριασμού.
4. Κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης πλειστηριασμού της παρ. 1 και εφόσον η απαγόρευση δεν έχει αρθεί για τον πρωτοφειλέτη ως προς τη συγκεκριμένη οφειλή, απαγορεύεται ο πλειστηριασμός ακινήτων των εγγυητών για τις συγκεκριμένες οφειλές. 


epoli.gr