Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

Αλληλεγγύη στους πρόσφυγες της Συρίας



Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,
Το Σωματείο ανταποκρινόμενο στα μηνύματα των συναδέλφων καλεί τους δασκάλους και νηπιαγωγούς των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων του νησιού μας να επισκεφθούν τους τόπους που βρίσκονται οι πρόσφυγες στο νησί μας:
Α. Στο χώρο απέναντι από το λιμεναρχείο Χίου
Β. Στα κτίρια της οδού Δημοκρατίας.
Γ. Στον καταυλισμό στο Μερσινίδι.
Οι πρόσφυγες, προέρχονται από τις χώρες της μέσης Ανατολής και της Αφρικής, είναι θύματα των ιμπεριαλιστικών πολέμων, θύματα της βαρβαρότητας, που γεννάει ο πόλεμος. Έχουν ανάγκη της αλληλεγγύης και ανθρωπιάς μας. Μπορούμε να τους επισκεφθούμε προσφέροντας από είδη υγιεινής, καθαριότητας, τρόφιμα, παιχνίδια.
Στα πλαίσια αυτά έχουμε πραγματοποιήσει αλλεπάλληλες επισκέψεις, μεταφέροντας τη συμβολή των παιδιών των σχολείων και των Νηπιαγωγείων.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                               Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΑΜΠΑΖΗΣ ΓΙΩΡΓΗΣ                                              ΤΣΙΓΚΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Τα 10 επαγγέλματα με υψηλές απολαβές χωρίς πανεπιστημιακό πτυχίο


Τα 10 επαγγέλματα τα οποία -διεθνώς- αποφέρουν υψηλές απολαβές χωρίς να απαιτούν πανεπιστημιακό πτυχίο ξεχώρισε έρευνα του site συμβουλευτικής καριέρας Careercast. Χρειάζονται, ωστόσο, κάποιας μορφής εκπαίδευση και εξειδίκευση.
Το Careercast ανέλυσε στοιχεία από 200 επαγγέλματα και τα συνδύασε με δεδομένα από κρατικές αρχές, επαγγελματικές ενώσεις και άλλες πηγές. Κάποια από τα επαγγέλματα της δεκάδας δεν αντανακλούν την πραγματικότητα στην Ελλάδα της κρίσης, αλλά δίνουν μια πολύ καλή εικόνα του τι έχει ζήτηση στο εξωτερικό ώστε να αναζητήσετε τις αντίστοιχες ευκαιρίες.
1. Τεχνικός τηλεπικοινωνιών
Τα πάντα στις μέρες μας περνούν από τηλεπικοινωνιακά καλώδια, κεραίες και εγκαταστάσεις που χρειάζονται συνεχή και προσεκτική συντήρηση προκειμένου να λειτουργούν απρόσκοπτα 24 ώρες το 24ωρο. Η εκπαίδευση γίνεται σε τεχνικές σχολές, ΙΕΚ και ΕΠΑΛ.
2. Μηχανικός αεροσκαφών
Οι αεροπορικοί στόλοι μεγαλώνουν συνεχώς και η κίνηση των επιβατών αναμένεται να αυξηθεί κατά 35% τα επόμενα χρόνια. Αυτό σημαίνει περισσότερα αεροσκάφη που έχουν ανάγκη συντήρησης και περισσότερες και πιο καλοπληρωμένες δουλειές για τους μηχανικούς τους. Η εκπαίδευση γίνεται σε ΙΕΚ (αλλά και σε ΤΕΙ) ή αντίστοιχες σχολές του εξωτερικού.
3. Αναπνευστικός θεραπευτής
Ειδικότητα σχεδόν άγνωστη στην Ελλάδα, είναι το αντίστοιχο του φυσικοθεραπευτή για αναπνευστικές παθήσεις. Διδάσκει ασκήσεις αναπνοής και βήχα ώστε να ενδυναμωθούν οι αναπνευστικοί μύες και να κινητοποιηθούν οι εκκρίσεις. Η ζήτησή του είναι μεγάλη στις ΗΠΑ.
4. Εξειδικευμένος τεχνίτης
Υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, μηχανικός αυτοκινήτων/μοτοσικλετών/σκαφών, ψυκτικός, τεχνίτης θέρμανσης κ.λπ. είναι δουλειές που πάντα θα είναι απαραίτητες καθώς τα σπίτια μας και τα οχήματά μας θα χρειάζονται συντήρηση και επισκευές. Η εκπαίδευση γίνεται σε τεχνικές σχολές, ΙΕΚ και ΕΠΑΛ.
5. Αστυνομικός
Αδικημένο επάγγελμα στην Ελλάδα της κρίσης, αλλά η κρίση δεν θα διαρκέσει για πάντα- η βελτίωση θα έρθει. Προσφέρει σταθερότητα και καλή ασφάλιση εφόσον αποφοιτήσει κανείς με επιτυχία από τη σχετική σχολή.
6. Fashion Buyer
Στο εξωτερικό είναι γνωστό και ως retail buyer. Είναι το άτομο που αποφασίζει τι είδους ρούχα και αξεσουάρ θα προμηθευτεί ένα κατάστημα, ουσιαστικά προβλέποντας τι θα είναι στη μόδα τους επόμενους μήνες ή, ακόμα καλύτερα, ορίζοντας τη μόδα. Δεν χρειάζεται καμία εκπαίδευση, μόνο εμπειρία και καλά αποτελέσματα στη δουλειά.
7. Web Designer/Προγραμματιστής/Developer/Coder
Άπειρες ευκαιρίες, από τη δημιουργία websites μέχρι εφαρμογές για κινητά και από δημιουργία βάσεων δεδομένων μέχρι εξειδικευμένου software για επιχειρήσεις, είναι τομέας με πολλές υποειδικότητες στον οποίο ο καθένας μπορεί να βρει τη δική του.
8. Νοσηλευτής
Από τις ειδικότητες με τη μεγαλύτερη έλλειψη σε όλη την Ευρώπη και, με δεδομένη τη δημογραφική αύξηση της ηλικίας του πληθυσμού, η ζήτησή του δεν αναμένεται να μειωθεί. Προσφέρει θαυμάσιες ευκαιρίες εξέλιξης και μετακίνησης – σε συνδυασμό με τη γνώση ξένων γλωσσών.
9. Αγρότης
Η σύγχρονη τεχνολογία που κάνει πια δυνατή την παραγωγή εξειδικευμένων προϊόντων (π.χ. χωρίς γλουτένη), η μεγάλη ζήτηση για βιολογικά προϊόντα και η παράδοση της Ελλάδας στις καλλιέργειες προσφέρει ευκαιρίες για απασχόληση και επιτυχία δουλεύοντας τη γη, και μάλιστα στο σημερινό πλαίσιο της επιχειρηματικότητας• γιατί και ο αγρότης επιχειρηματίας είναι.
10. Πιλότος αεροσκαφών
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Boeing, έως το 2032 θα χρειαστούν 500.000 νέοι χειριστές, οι 200.000 μόνο στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, περίπου οι 80.000 από αυτούς στην Κίνα.
Πηγή: imerisia.gr

aftodioikisi.gr

Πώς αναπληρώνονται οι Γενικοί Διευθυντές στους δήμους (εγκύκλιος)


Τη διαδικασία αναπλήρωσης των Γενικών Διευθυντών στους δήμους, καθώς και των Διευθυντών και των Τμηματαρχών, γνωστοποιεί με έγγραφό του το υπουργείο Εσωτερικών μετά από σχετική ερώτηση τηςΠΟΕ- ΟΤΑ.
Αναλυτικά, το υπουργείο Εσωτερικών αναφέρει τα εξής:
«Με αφορμή το ανωτέρω σχετικό έγγραφο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης αναφορικά με το αντικείμενο του θέματος,  θέτουμε υπόψη σας τα ακόλουθα :
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 100  του ν. 3584/2007 «1. Toν προϊστάμενο Διεύθυνσης που απουσιάζει ή κωλύεται αναπληρώνει στα καθήκοντά του  ο ανώτερος κατά βαθμό προϊστάμενος των υποκείμενων οργανικών μονάδων και, επί ομοιοβάθμων, ο προϊστάμενος που έχει ασκήσει περισσότερο χρόνο καθήκοντα προϊσταμένου. …2. Τον Προϊστάμενο Τμήματος ή αυτοτελούς γραφείου που απουσιάζει ή κωλύεται αναπληρώνει στα καθήκοντά του ο ανώτερος κατά βαθμό υπάλληλος που υπηρετεί στην ίδια οργανική μονάδα….»
Στις ως άνω διατάξεις δεν προβλέπεται αναπλήρωση προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης, παρά μόνο Διευθυντή και Τμηματάρχη.
Κατόπιν τούτου, οι εν λόγω θέσεις ευθύνης, στους πρωτοβάθμιους ΟΤΑ, δύναται να πληρωθούν μόνο με προϊσταμένους που επιλέγονται από το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του αρ. 4 του ΚΚΔΚΥ και σε καμία περίπτωση με ορισμό, από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο, αναπληρωτών Γενικών Διευθυντών.
Παρακαλούμε να ενημερώσετε άμεσα τους ΟΤΑ α΄ βαθμού της χωρικής σας αρμοδιότητας.»


aftodioisi.gr

Με νέο πρόγραμμα 12.000 θέσεις εργασίας και 2.000 κοινωνικές επιχειρήσεις-Οσα πρέπει να γνωρίζετε-Οι δικαιούχοι


Τη λειτουργία Περιφερειακών Μηχανισμών Υποστήριξης της κοινωνικής επιχειρηματικότητας, με στόχο τη δημιουργία 2.000 κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων και πάνω από 12.000 νέων θέσεων απασχόλησης, ανακοίνωσε ο υπουργός Εργασίας κ.Βρούτσης,
Ειδικότερα σύμφωνα με την ανακοίνωση το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας προχωρά στη δημόσια πρόσκληση με τίτλο «Λειτουργία Περιφερειακών Μηχανισμών Υποστήριξης της ανάπτυξης και προώθησης των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων (Κοιν.Σ.Επ.) και ευρύτερα των πρωτοβουλιών της Κοινωνικής Οικονομίας», καλώντας Αναπτυξιακές Συμπράξεις του άρθρου 18 του Ν. 4019/11 προκειμένου να αναλάβουν τη δημιουργία δομών στήριξης λειτουργίας και ανάπτυξης Κοινωνικών Επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο, τη διάχυση της ιδέας της Κοινωνικής Οικονομίας και την εδραίωσή της μέσω μόνιμων δικτύων συνεργασίας και τοπικών συμφωνιών.
Ο προϋπολογισμός της εν λόγω δράσης ανέρχεται σε 19.466.000.00? και χρηματοδοτείται από το ΕΠ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ 2014-2020.
Συνολικά αναμένεται να ωφεληθούν 12.000 ωφελούμενοι/ες που ανήκουν στις «Ευάλωτες» και «Ειδικές» ομάδες του πληθυσμού, όπως αυτές προσδιορίζονται στο Νόμο 4019/2011 «Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα και λοιπές διατάξεις», εκ των οποίων
* 6.489 θα είναι υποψήφιοι/δυνητικοί κοινωνικοί επιχειρηματίες
* 6.000 θα είναι υφιστάμενοι κοινωνικοί επιχειρηματίες
Προκειμένου να υποστηριχθεί η ανάπτυξη του οικοσυστήματος της Κοινωνικής Οικονομίας το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας έχει καταρτίσει Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης το οποίο περιλαμβάνει πρωτοβουλίες για την:
• Ενθάρρυνση, ενεργοποίηση και ενίσχυση των πολιτών και προώθηση της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
• Προσφορά υπηρεσιών επιχειρηματικής ανάπτυξης και δομών υποστήριξης.
• Παροχή βιώσιμης χρηματοδότησης για τη στήριξη κοινωνικών επιχειρήσεων από την εκκίνηση μέχρι την ανάπτυξη τους.
• Συγκρότηση ενός σταθερού πλαισίου λειτουργίας κοινωνικής οικονομίας (νομικό, ρυθμιστικό φορολογικό).
• Υποστήριξη της πρόσβασης σε δημόσιες αγορές, μέσα από την αποσαφήνιση του θεσμικού πλαισίου συνεργασίας των κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων με φορείς του κεντρικού κράτους ή της αυτοδιοίκησης.
Μια κεντρική πρωτοβουλία του Στρατηγικού Σχεδίου είναι η δημιουργία Περιφερειακών Μηχανισμών Υποστήριξης των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων σε όλες τις περιφέρειες της χώρας.
Οι Περιφερειακοί Μηχανισμοί θα δημιουργηθούν από τοπικούς και περιφερειακούς παράγοντες και εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών, οι οποίοι θα συνενώσουν τις δυνάμεις τους για να υλοποιήσουν δράσεις ανάπτυξης της Κοινωνικής Οικονομίας.
Στόχος είναι η παροχή υπηρεσιών μιας στάσης (one stop shop) για τους κοινωνικούς επιχειρηματίες και τις κοινωνικές επιχειρήσεις και η λειτουργία κόμβου πληροφόρησης για την κοινωνική οικονομία και την κοινωνική επιχειρηματικότητα. Επίσης θα παρέχονται υπηρεσίες όπως:
• Πληροφόρηση, κινητοποίηση, υποστήριξη, coaching και mentoring για δημιουργία και ανάπτυξη τοπικών κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων, επιμόρφωση των μελών των Κοιν.Σ.Eπ.,
• Υπηρεσίες θερμοκοιτίδας που θα προσφέρουν κοινή επιχειρηματική έδρα, ή / και Συμβουλευτική στην Κοινωνική Επιχειρηματικότητα, κοινή διοικητική και λογιστική υποστήριξη, εξειδικευμένες υπηρεσίες επιχειρηματικής συμβουλευτικής ή μέρος αυτών κλπ.
• Υποστήριξη νέων κοινωνικών επιχειρηματιών αναφορικά με τη συμμετοχή τους σε προγράμματα τύπου ERASMUS νέων κοινωνικών επιχειρηματιών
• Οργάνωση και λειτουργία fora διαλόγου και τοπικών συμφώνων (pacts).
• Δικτύωση των Κοιν.Σ.Eπ. σε τοπικό επίπεδο, καθώς και δημιουργία clusters.
• Οργάνωση διακρατικής συνεργασίας
Οι ωφελούμενοι/ες της κατηγορίας παρέμβασης είναι οι αναφερόμενοι ως ανήκοντες στις «Ευάλωτες» και «Ειδικές» ομάδες του πληθυσμού, όπως αυτές προσδιορίζονται στο Νόμο 4019/2011 «Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα και λοιπές διατάξεις».
Η πρόσκληση θα παραμείνει ενεργή έως την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014 προκειμένου να υποβληθούν οι προτάσεις από τα υποψήφια σχήματα Αναπτυξιακών Συμπράξεων.
Το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας θα οργανώσει κεντρικές εκδηλώσεις ενημέρωσης και δημοσιότητας της εν λόγω πρόσκλησης, οι οποίες θα ανακοινωθούν άμεσα.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Γιάννης Βρούτσης:
«Μεταφέροντας τις καλύτερες ευρωπαϊκές εμπειρίες στο πεδίο της κοινωνικής οικονομίας, ενεργοποιούμε για πρώτη φορά στη χώρα μας το θεσμό των Περιφερειακών Μηχανισμών Υποστήριξης των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων.
Ενισχύουμε την κοινωνική οικονομία και την κοινωνική επιχειρηματικότητα, αξιοποιούμε νέα και δυναμικά κοιτάσματα απασχόλησης, αναβαθμίζουμε την παροχή υπηρεσιών προς τους ευάλωτους συμπολίτες μας και ενισχύουμε την τοπική ανάπτυξη.
Η δημιουργία μικρών και ευέλικτων επιχειρηματικών σχημάτων, όπως είναι οι κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, ταιριάζουν με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της χώρας μας. Και με την απαραίτητη και κατάλληλη βοήθεια τόσο από πρωτοβουλίες του Υπουργείου μας όσο και με την συνδρομή των τοπικών φορέων και κοινωνιών, οι κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν έναν ελπιδοφόρο δρόμο για επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που θα αξιοποιούν τις ιδιαιτερότητες και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής, θα απαντούν στις τοπικές ανάγκες και θα επενδύουν στην κοινωνική αλληλεγγύη, συνεισφέροντας αποφασιστικά στην ανάπτυξη τοπικών οικονομιών κλίμακας.
Οι 678 ήδη εγγεγραμμένες Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, μαζί με τις δεκάδες νέες που δημιουργούνται από τα προγράμματα ΤΟΠΣΑ και ΤΟΠΕΚΟ, επιβεβαιώνουν τη δυναμική που αναπτύσσεται γύρω από αυτόν τον νέο πυλώνα επιχειρηματικότητας.
Αξίζει να τονίσω ότι στην Ευρώπη η κοινωνική οικονομία απασχολεί 11 εκατομμύρια άτομα και εκπροσωπείται από 2 εκατομμύρια επιχειρήσεις. Στη Γαλλία, μάλιστα, η κοινωνική οικονομία καλύπτει το 10% της απασχόλησης, όταν στη χώρα μας το αντίστοιχο ποσοστό υπολογίζεται σε μόλις 1,2%. Συνεπώς, η προσέγγιση στο μέσο όρο της απασχόλησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δείχνει τα πολύ μεγάλα περιθώρια που υπάρχουν για τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης. Η κοινωνική οικονομία, την επόμενη περίοδο, μπορεί να δημιουργήσει πάνω από 2.000 κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις και 12.000 νέες θέσεις αξιοπρεπούς και μόνιμης απασχόλησης στη χώρα μας».
Επίσης ο υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Γιάννης Πλακιωτάκης δήλωσε τα εξής:
«Ως χώρα στρέφουμε την προσοχή μας στην κοινωνική οικονομία, προκειμένου να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητές της που θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε τους στόχους για το 2020 όσον αφορά την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, καθώς και την επίτευξη «έξυπνης» και βιώσιμης ανάπτυξης.
Η κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι για εμάς ένα επιπλέον μέσο για την αντιμετώπιση της ανεργίας των ευάλωτων ομάδων, την κάλυψη νέων κοινωνικών αναγκών σε τοπικό επίπεδο, την απασχόληση των νέων μέσω της ενδυνάμωσης τους, τη δικτύωση φορέων της κοινωνίας των πολιτών.
Έτσι, διαμορφώνεται πλέον και στην Ελλάδα μια νέα και πιο ζωντανή πραγματικότητα, κάτι που υποδηλώνετε και απο την συνεχή εισροή αιτήσεων εγγραφής και το ενδιαφέρον των πολιτών σε όλη τη χώρα.
Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την:
- Ενθάρρυνση, ενεργοποίηση και ενίσχυση των πολιτών και προώθηση της κοινωνικής επιχειρηματικότητας μεταξύ των νέων.
- Προσφορά υπηρεσιών επιχειρηματικής ανάπτυξης και δο?ών υποστήριξης
- Παροχή βιώσιμης χρηματοδότησης για τη στήριξη κοινωνικών επιχειρήσεων από την εκκίνηση μέχρι την ανάπτυξη τους.
- Συγκρότηση ενός σταθερού πλαισίου λειτουργίας κοινωνικής οικονομίας (νομικό, ρυθμιστικό, φορολογικό).
- Υποστήριξη της πρόσβασης σε δημόσιες αγορές, μέσα από την αποσαφήνιση του θεσμικού πλαισίου συνεργασίας των κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων με φορείς του κεντρικού κράτους ή της αυτοδιοίκησης».

aftodioikisi.gr

ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ ΜΕ 4,9 % ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ Ν.Δ. ΣΕ ΝΕΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ -ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ , Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΤΗΣ Ν.Δ.

Προβάδισμα 4,9% για τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. σε νέα δημοσκόπηση
Σημαντικές πολιτικές ανατροπές, νέα δεδομένα, αλλά και πολιτική ρευστότητα, που αναμένεται να επηρεάσει καταλυτικά την πολιτική αντιπαράθεση και την Προεδρική εκλογή, καταγράφει το δεύτερο μέρος της μεγάλης δημοσκόπησης της Metron Analysis, για την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ και τα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1, με τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. να προηγείται της Ν.Δ. με 4,9 ποσοστιαίες μονάδες, "ανοίγοντας την ψαλίδα", σε σχέση με την ίδια δημοσκόπηση τον Σεπτέμβριο. 

Συγκεκριμένα, στην "πρόθεση ψήφου", τα ποσοστά έχουν ως εξής:
- Ν.Δ.: 18,8%
- ΣΥ.ΡΙΖ.Α.: 23,7%
- ΠΑ.ΣΟ.Κ.: 3,4%
- ΑΝ.ΕΛ.: 3,4%
- Χ.Α.: 4,5%
- Κ.Κ.Ε.: 4,9%
- Το Ποτάμι: 6,1%
- ΛΑ.Ο.Σ.: 2,0%
- Λευκό ή άκυρο: 5,1%
- Αναποφάσιστοι: 15,1%
- Άλλο Κόμμα: 5,2%
- Δεν θα ψηφίσουν: 5,2%
- Δεν απαντώ: 2,6%.
"Καταλληλότερος Πρωθυπουργός" παραμένει ο Πρόεδρος της Ν.Δ., Αντώνης Σαμαράς, με ποσοστό 30,0%, έναντι 18,0% του Προέδρου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Αλέξη Τσίπρα.
Τέλος, στο ερώτημα "Κατά τη γνώμη σας θα υπάρξει πλειοψηφία 180 ψήφων από την παρούσα Βουλή ούτως ώστε να εκλεγεί Πρόεδρος της Δημοκρατίας;" το 33,0% απαντά "θα υπάρξει", το 58,0% "δεν θα υπάρξει", ενώ ένα 9,0% απαντά "δε γνωρίζω / δεν απαντώ".

epoli.gr

Καιρός: Ανοιξιάτικο το σκηνικό και σήμερα

Καιρός: Ανοιξιάτικο το σκηνικό και σήμερα
Τοπικές βροχές και θερμοκρασία στους 29 βαθμούς Κελσίου -Έρχεται ζεστή εβδομάδα, με τον υδράργυρο σε άνοδο
Ανοιξιάτικο αναμένεται το σκηνικό του καιρού τις επόμενες ημέρες, με κύρια χαρακτηριστικά την άνοδο της θερμοκρασίας και τις κατά τόπους βροχές. 
Σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), για σήμερα, Σάββατο αναμένεται να σημειωθούν τοπικές βροχές από το απόγευμα στη δυτική- κεντρική Μακεδονία, τη Θεσσαλία και την ανατολική Στερεά. Άνεμοι βορείων διευθύνσεων που στο Αιγαίο θα φθάσουν τα 6 με 7 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα παρουσιάσει πτώση στα βόρεια.
Στην Αττική ο καιρός προβλέπεται γενικά αίθριος. Τοπικές νεφώσεις θα σημειωθούν από το απόγευμα. Οι άνεμοι δυτικοί βορειοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ που από το απόγευμα θα στραφούν σε βορείους βορειοανατολικούς με την ίδια ένταση. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 18 έως 28 βαθμούς Κελσίου.
Γενικά αίθριος ο καιρός στη Θεσσαλονίκη και από το απόγευμα τοπικές νεφώσεις στα ανατολικά. Οι άνεμοι βόρειοι βορειοδυτικοί 5 με 6 και πρόσκαιρα τοπικά 7 μποφόρ με εξασθένηση από το απόγευμα. Η θερμοκρασία από 16 έως 22 βαθμούς Κελσίου.
Μακεδονία, Θράκη
Λίγες νεφώσεις τοπικά αυξημένες τις πρωινές ώρες στα βορειοανατολικά και από το απόγευμα στη δυτική και κεντρική Μακεδονία όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και μέχρι το απόγευμα στην κεντρική Μακεδονία 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 14 έως 23 βαθμούς Κελσίου. στη δυτική Μακεδονία η ελάχιστη 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη

νησιά Ιονίου, Ήπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος
Λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες. τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες.
Άνεμοι: βορειοδυτικοί 4 με 5 και από το απόγευμα στο Ιόνιο τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 16 έως 26 βαθμούς Κελσίου. Στην Ήπειρο 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.
Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος
Λίγες νεφώσεις που βαθμιαία θα αυξηθούν και από το απόγευμα θα σημειωθούν τοπικές βροχές στα βόρεια.
Άνεμοι: δυτικοί βορειοδυτικοί 4 με 6 και στα βόρεια πρόσκαιρα τοπικά 7 μποφόρ που από το απόγευμα θα στραφούν σε βόρειους βορειοανατολικούς με την ίδια ένταση.
Θερμοκρασία: από 16 έως 29 βαθμούς Κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη
Γενικά αίθριος.
άνεμοι: δυτικοί βορειοδυτικοί 4 με 6 και τοπικά 7 μποφόρ. από το βραδύ θα στραφούν σε βορείους 6 με 7 μποφόρ.
θερμοκρασία: από 19 έως 27 βαθμούς Κελσίου.

νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα
Στα βόρεια τοπικές νεφώσεις και στις υποκλοπές περιοχές γενικά αίθριος.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και βαθμιαία τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 18 έως 26 βαθμούς κελσίου.
Την Κυριακή στην κεντρική Μακεδονία, τη Θεσσαλία, τις Σποράδες, την ανατολική Στερεά, την Εύβοια, την Πελοπόννησο και τη βόρεια Κρήτη νεφώσεις παροδικά αυξημένες με σποραδικές βροχές στα βόρεια και βελτίωση από το απόγευμα. Στις υπόλοιπες περιοχές γενικά αίθριος. Οι άνεμοι από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στο Αιγαίο 7 τοπικά 8 μποφόρ. Η θερμοκρασία σε σημαντική πτώση κυρίως στα ανατολικά και νότια.
Τη Δευτέρα ο καιρός γενικά αίθριος. Τοπικές νεφώσεις στην κεντρική Μακεδονία, τη Θεσσαλία και τις Σποράδες τις πρωινές ώρες. Οι άνεμοι από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στο Αιγαίο 6 τοπικά 7 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση. Η θερμοκρασία σε άνοδο.
Την Τρίτη ο καιρός γενικά αίθριος. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες στα δυτικά και τα βόρεια. Οι άνεμοι αρχικά μεταβλητοί 3 με 4 και τοπικά στα νοτιοανατολικά βορειοδυτικοί 5 μποφόρ. Από το μεσημέρι σταδιακά από νότιες διευθύνσεις με βαθμιαία ενίσχυση. Η θερμοκρασία σε περαιτέρω μικρή άνοδο.


Read more: http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/508212/kairos-anoixiatikos-o-kairos-kai-simera#ixzz3GTSjhfJ8

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΖΑΝΕΤΟΣ ΚΑΡΑΜΙΧΟΣ ΤΗΣ ΠΑΣΕΓΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΧΛΙΔΑΤΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΕΡΟΓΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ

Επικεφαλής της ΠΑΣΕΓΕΣ επί 14 χρόνια, κορυφαίο «πράσινο» συνδικαλιστικό στέλεχος, ένα από τα πρόσωπα που στήριξαν τον Γιώργο Παπανδρέου στην κούρσα για την προεδρία του κόμματος το 2007 και προσφάτως ένα από τα στελέχη που πρωτοστάτησαν σε εκδήλωση για την ίδρυση συνδικαλιστικής κίνησης. Ο λόγος για τον Τζανέτο Καραμίχο, ο οποίος εδώ και δύο ημέρες βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο της δημοσιότητας εξαιτίας των στοιχείων-φωτιά που περιλαμβάνει το πόρισμα των ελέγχων που διενήργησαν αρμόδιος εισαγγελέας και ειδικές επιτροπές του ΓΛΚ για την οικονομική διαχείριση συνεταιρισμών κατά τη διάρκεια της περιόδου 2001-2011.

Σύμφωνα με τα όσα ήρθαν τις προηγούμενες δύο ημέρες στο φως της δημοσιότητας από βουλευτές που πρόλαβαν να ξεφυλλίσουν τα στοιχεία του πορίσματος οικονομικών ελεγκτών (το κατέθεσε την Τετάρτη στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Πάρις Κουκουλόπουλος), στην ΠΑΣΕΓΕΣ γινόταν πραγματικό... πάρτι.
Μερικά από τα στοιχεία που προκάλεσαν αίσθηση είναι τα εξής:
  • 2008: Αγορά αυτοκινήτου Lexus 3.000 κ.εκ., 67.000 ευρώ
  • 2001-2009: Φλουριά για βασιλόπιτα, 9.000 ευρώ
  • 2001-2005 : Γαλοπούλες και αρνιά στους εργαζόμενους, 7.000 ευρώ
  • 2005-2007: Γαλοπούλες και αρνιά, 10.000 ευρώ
  • 2007-2011: Γαλοπούλες και αρνιά, 6.500 ευρώ
  • 2001-2010: Κινητό προέδρου, 44.500 ευρώ χωρίς ΦΠΑ
  • 2001-2011: Κυλικείο οργανωτικής διοίκησης, 345.000 ευρώ
  • 2006-2011: Σπίτι προέδρου: Ενοίκιο 60.670 ευρώ, κοινόχρηστα 4.559 ευρώ, ρεύμα 2.300 ευρώ. (Μαζί με έξοδα για εδέσματα, λουλούδια, αγορά κινητών, έξοδα για εκδηλώσεις Τσικνοπέμπτης, Πάσχα, Χριστοουγέννων κ.λπ. το ποσό φθάνει στα 184.819 ευρώ.)
  • 100.000 ευρώ για διαμέρισμα στην Αθήνα στο οποίο διέμενε ο πρόεδρος. Με αυτά τα χρήματα πληρώθηκαν σε βάθος δεκαετίας ενοίκια, κοινόχρηστα και η καθαρίστρια.
  • 103.000 ευρώ για πιστωτική κάρτα του προέδρου την οποία πλήρωνε η ΠΑΣΕΓΕΣ.
  • 68.000 ευρώ έξοδα για γραφείο στις Βρυξέλλες, το οποίο δεν προβλεπόταν.
  • 25.000 ευρώ για το κυλικείο της ΠΑΣΕΓΕΣ, αλλά και πληρωμή αγορών από duty free.
    Ποιος είναι ο Τζανέτος Καραμίχας
    Ο κ. Καραμίχας βρίσκεται στο τιμόνι της ΠΑΣΕΓΕΣ από το 2000. Συνδικαλιστικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ με πλούσια δράση, το 2007 τάχθηκε μαζί με την πλειοψηφία του συνδικαλιστικού χώρου υπέρ της επανεκλογής του Γιώργου Παπανδρέου.
    Το 2011 αποχώρησε από τα όργανα του ΠΑΣΟΚ αντιδρώντας στο σχέδιο νόμου της κυβέρνησης για τις συνδικαλιστικές οργανώσεις. «Η δημοκρατική μου ευαισθησία και η συνεταιριστική μου ιδεολογία, που συνιστούν την ταυτότητά μου, επιβάλλουν να το πράξω», υποστήριζε στην επιστολή που είχε στείλει στον τότε πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους υπέβαλε την παραίτησή του από το Εθνικό Συμβούλιο του κόμματος.
    Λίγες ημέρες πριν από τις αποκαλύψεις για το «πάρτι» στην ΠΑΣΕΓΕΣ, ο κ. Καραμίχας πρωταγωνίστησε σε εκδήλωση 200 συνδικαλιστών του ΠΑΣΟΚ στο ξενοδοχείο «Τιτάνια» για τη δημιουργία συνδικαλιστικής κίνησης.
    Τι απάντησε για τα όσα ήρθαν στο φως 

    Μιλώντας το πρωί στην εκπομπή «Κοινωνία Ωρα Mega», ο κ. Καραμίχας δήλωσε ότι όλες οι δαπάνες έχουν εγκριθεί ομόφωνα από τις γενικές συνελεύσεις.

    Οσο για το πολυτελές αυτοκίνητο Lexus, ανέφερε ότι «δεν είναι από τα δικά σας λεφτά ή του κρατικού προϋπολογισμού, αλλά των αγροτών», ενώ πρόσθεσε ότι «το προσωπικό του αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερου κυβισμού από το Lexus», τονίζοντας ότι ήταν αντικατάσταση προηγούμενου αυτοκινήτου ιδίου μεγέθους.

    Αναφορικά με τις δαπάνες για τις γαλοπούλες και τα φλουριά, ο κ. Καραμίχας υποστήριξε ότι «αυτές οι δαπάνες και παροχές ήταν προς τους εργαζομένους. Εγώ τα βρήκα και τα έκοψα αυτά κάποια στιγμή. Τα έκοψα γιατί τα θεωρούσα παράλογα».
    Από την πλευρά της, η ΠΑΣΕΓΕΣ την Πέμπτη, μετά το πρώτο κύμα διαρροών, σε ανακοίνωσή της ζητούσε την πλήρη δημοσιοποίηση των πορισμάτων και των έξι ελέγχων που έχουν διενεργηθεί. «Αίροντας κάθε περιορισμό από προσωπικά δεδομένα, να δοθούν πλήρως στη δημοσιότητα τα πορίσματα των ελέγχων και οι λεπτομέρειές τους, έστω και αν γίνουν φέιγ βολάν», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Σημειώνεται ότι τα πορίσματα που έχουν παραδοθεί στη Βουλή προέρχονται από ελέγχους που ξεκίνησαν με εντολή του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά έπειτα από καταγγελίες για μη ορθολογική διαχείριση κρατικών χρηματοδοτήσεων μέσω του ΕΛΓΑ, την περίοδο από το 1994 έως το 2011, και έχουν διαβιβαστεί στον οικονομικό εισαγγελέα, ο οποίος διέταξε τη διενέργεια έρευνας.


    Πiefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/node/174453#ixzz3GSPB7qBZ

    ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠ.Ε.Κ.Α.Π. ΓΙΑ ΤΟ "ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ" ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ

    Διευκρινίσεις του ΥΠ.Ε.Κ.Α.Π. για το ασφαλιστικό των νέων Δημάρχων
    Με επιστολή του, προς τους Δήμους της Χώρας, το Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας / Γενική Διεύθυνση Κοινωνικών Ασφαλίσεων / Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Ασφάλισης ξεκαθαρίζει το ασφαλιστικό καθεστώς προσώπων, που απέκτησαν την ιδιότητα - αξίωμα του Δημάρχου, από την επομένη της έναρξης ισχύος του Ν.4093/2012 και ασφαλίζονταν πριν την εκλογή τους στον ΟΑΕΕ.

    Συγκεκριμένα,

    - Τα παραπάνω πρόσωπα εξακολουθούν να διέπονται από το ασφαλιστικό καθεστώς Κύριας, Πρόσθετης Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης, που υπάγονταν μέχρι πριν αποκτήσουν την ιδιότητα του Δημάρχου και ο χρόνος της θητείας τους λογίζεται ως χρόνος ασφάλισης στους Φορείς αυτούς.

    - Σε ότι αφορά τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές, που προβλέπονται από τη νομοθεσία των Φορέων Κύριας, Πρόσθετης Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης για την ασφάλιση των παραπάνω προσώπων, βαρύνουν του μεν εργοδότη τον Δήμο, του δε ασφαλισμένου τους ίδιους, παρακρατούνται από την αντιμισθία και αποδίδονται ανά μήνα στους οικείους Φορείς.

    - Λαμβάνοντας υπόψη ότι, σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις του ΟΑΕΕ, για τους ασφαλισμένους του, δεν υπάρχει επιμερισμός εισφοράς σε εργαζόμενο και εργοδότη, αφού πρόκειται για αυτοαπασχολούμενους, τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλει ο ίδιος στον Οργανισμό και δεν παρακρατούνται από την αντιμισθία. 

    PHOTO: ΠΟΛΗ + ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    epoli.gr

    Να γίνει προτεραιότητα η εξάλειψη της φτώχειας





    Από τον Ιούνιο του 2010 όταν οι αρχηγοί κρατών της ΕΕ υιοθέτησαν την Στρατηγική Ευρώπη 2020, που μεταξύ άλλων προέβλεπε μείωση του αριθμού των φτωχών κατά 20.000.000 μέχρι το 2020, στους ήδη ευρισκόμενους στα όρια της φτώχειας ήρθαν να προστεθούν τουλάχιστον  7.000.000Ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, υπολογίζεται ότι 120.000.000 άνθρωποι στην ΕΕ - ένας στους τέσσερις ενήλικες και πάνω από ένα στα τέσσερα παιδιά - αντιμετωπίζουν ή διατρέχουν τον κίνδυνο της φτώχειας. Οι συνθήκες εργασίας γίνονται όλο και πιο επισφαλής.



    35,7% του ελληνικού πληθυσμού ζει σε κίνδυνο ή σε συνθήκες φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού, δεύτερο υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη. Η κοινωνική πραγματικότητα της κρίσης είναι ένα μέλλον χωρίς αύριο. Η λιτότητα φέρνει νέα λιτότητα, η φτώχεια μεταφέρεται δυναμικά και πολλαπλασιάζεται πλήττοντας πολλά άτομα σε πολλά επίπεδα, παγιδεύοντας τα σε ένα φαύλο κύκλο, από τον οποίο είναι δύσκολο να ξεφύγουν.



    Λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος «Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα» σε 13 δήμους της χώρας, όπως ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση, η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Φτώχειας, 17 Οκτωβρίου, έρχεται να αναδείξει την πραγματικότητα της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού στη χώρα, μακριά από προσχηματικές εξαγγελίες, αποσπασματικού χαρακτήρα, περιορισμένου προϋπολογισμού, αναντίστοιχες με τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες.



    Παρά τη βαθιά κοινωνικοοικονομική κρίση, η Ελλάδα δεν έχει μία ολοκληρωμένη στρατηγική για μείωση της φτώχειας, ούτε είχε υποβάλει σχετικό σχέδιο για την υλοποίηση του στόχου της μείωσης του αριθμού των φτωχών κατά 400.000 άτομα μέχρι το 2020, σύμφωνα με την υιοθετημένη Ευρωπαϊκή Στρατηγική «Ευρώπη 2020». Για να πετύχει μέχρι το 2020 η Ελλάδα τους στόχους της Στρατηγικής «Ευρώπη 2020»  πρέπει να μειώσει τον αριθμό των φτωχών κατά 1.000.000 μέχρι το έτος αναφοράς (2020), όπως έχει επισημάνει και ο Επίτροπος Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων Laszlo Andor, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή των Πράσινων Ν. Χρυσόγελου.



    Στην Ελλάδα της κρίσης, της ανεργίας και της φτώχειας, οι δράσεις άμεσης ανακούφισης πρέπει να είναι προτεραιότητα και να συνοδεύονται από ένα καλά σχεδιασμένο -και σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο - πλέγμα μέτρων κοινωνικής πολιτικής. Για να είναι αποτελεσματικά τα άμεσα μέτρα ανακούφισης – και να μην διατηρούν απλώς την φτώχεια σε «ανεκτά» επίπεδα -πρέπει να εντάσσονται σε με μια συνεκτική, δίκαιη, ενεργητική στρατηγική για την εξάλειψη της φτώχειας που πηγαίνει πέρα από επιδόματα και πρακτικές «ελεημοσύνης». Η στρατηγική αυτή δεν μπορεί να διαμορφωθεί στα υπουργεία ή έστω από τα κόμματα, αλλά απαιτεί την ουσιαστική συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών, της αυτοδιοίκησης, των ερευνητών καθώς και την αξιοποίηση υπάρχουσας εμπειρία άλλων χωρών και κοινωνικών φορέων. Πρέπει να στοχεύει στην ενεργοποίηση των πολιτών, στην κοινωνική και οικολογική καινοτομία αλλά και να γίνει η προτεραιότητα στο πλαίσιο του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης 2014-2020. Είναι η ώρα για μια ευρεία κινητοποίηση όλων των φορέων και των δημιουργικών δυνάμεων για μια αποτελεσματική στρατηγική για εξάλειψη της φτώχειας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.



    Αναλυτικά για την φτώχεια και την αναγκαία στρατηγική εξάλειψης της φτώχειας



    Η Κομισιόν αναγνωρίζει την ξέφρενη πορεία των δεικτών, δηλώνοντας πως «φτωχοί» και «αποκλεισμένοι» στην Ελλάδα είναι σήμερα περισσότεροι. Η αναγνώριση, όμως, αυτής της απίστευτης εξέλιξης στην ελληνική κοινωνία από τα πιο επίσημα χείλη, καθιστά περισσότερο από ποτέ αναγκαία τη συνεργασία όλων των κοινωνικών εταίρων, της κοινωνίας των πολιτών, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των αρμόδιων υπουργείων ώστε να  σχεδιαστούν πολιτικές που θα αναστρέψουν αυτή την πορεία. Η Ελλάδα έπρεπε να έχει προετοιμάσει μια στρατηγική για την αντιμετώπιση της φτώχειας, μιας και πλέον η κατάσταση είναι εκρηκτική. Αντίθετα η κρίση αναδεικνύει σταθερά και ακόμη εντονότερα τον υπολειμματικό χαρακτήρα της κοινωνικής και προνοιακής πολιτικής, τις υπολειτουργούσες υπηρεσίες, τις άστοχες και μη εξειδικευμένες παρεμβάσεις. Αποσπασματικές ανακοινώσεις επιδοματικού τύπου για «κοινωνικά μερίσματα» του «πρωτογενούς πλεονάσματος», το «επίδομα θέρμανσης» κ.λπ., φυσικά δεν αποτελούν μέτρα κοινωνικής πολιτικής ή πολιτικής αντιμετώπισης της φτώχειας ή έστω της ενεργειακής φτώχειας.



    Η προοπτική μη επίτευξης των στόχων στο πλαίσιο της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» για την μείωση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού έχει καταγραφεί άλλωστε τόσο σε εκθέσεις που έχει υιοθετήσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για το «ευρωπαϊκό εξάμηνο» όσο και στην έκθεση κοινωνικών επιπτώσεων από την πολιτική εφαρμογής λιτότητας. Ειδικότερα, στα μέτρα πολιτικής που προτείνονται στα Κράτη-Μέλη στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου για τον συντονισμό των οικονομικών πολιτικών, υπογραμμίζεται πως παράλληλα με την προσπάθεια επίτευξης δημοσιονομικών στόχων απαιτείται με την ίδια προσήλωση τα Κράτη να προσπαθούν να διαχειριστούν την αυξανόμενη ανεργία και να πάρουν μέτρα και να προχωρήσουν σε δαπάνες για να αντιμετωπίσουν τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό.



    Η αξία των ποσοτικών στόχων στο πλαίσιο της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» δεν γίνεται να εκλαμβάνεται αόριστα και ατελώς ως πολιτική κινητοποίηση και διοικητική εγρήγορση, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Στην Ελλάδα της κρίσης, της ανεργίας και της φτώχειας, οι δράσεις άμεσης ανακούφισης πρέπει να είναι προτεραιότητα και να συνοδεύονται από ένα καλά σχεδιασμένο -και σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο- πλέγμα μέτρων κοινωνικής πολιτικής.



    Οι Πράσινοι έχουν προτείνει, μεταξύ άλλων, μια, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δίκαιη πολιτική Βασικού Εισοδήματος, η οποία θα ενθαρρύνει την περαιτέρω κοινωνική ένταξη των ατόμων σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο,   μειώνοντας το υπάρχον χάσμα, βοηθώντας στην εξισορρόπηση των εισοδηματικών ανισοτήτων καθώς και στην άμβλυνση των κοινωνικών και φυλετικών εντάσεων  που δημιουργούνται από την οικονομική μετανάστευση. Το Βασικό Εισόδημα θα μπορούσε να ενθαρρύνει τρόπους ζωής που έχουν λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον και να υποστηρίξει την αναγκαία οικολογική μετάβαση. Στο πλαίσιο του «Βασικού Εισοδήματος» μπορεί να ενταχθούν μην «επιδοματικές» λογικές, όπως η ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, η βελτίωση του δημόσιου συστήματος συγκοινωνιών ώστε να μειωθεί η χρήση ΙΧ, δίκαια πρόσβαση όλων σε ένα αποτελεσματικό σύστημα υγείας κα που πέρα από θετικές κοινωνικές επιδράσεις βελτιώνουν και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τα δημόσια οικονομικά.



    Φυσικά, το «Βασικό Εισόδημα Χωρίς Προαπαιτούμενα» - ως ένα σύστημα καθολικής εφαρμογής, πληρωτέο σε κάθε άτομο χωρίς προαπαιτούμενα και επαρκές ώστε να εξασφαλίζει μια αξιοπρεπή ύπαρξη και πλήρη συμμετοχή στην κοινωνία - χρειάζεται περαιτέρω μελέτη και πειράματα για να αποδείξει την πρακτικότητά του και να εξερευνηθούν διαφορετικά μοντέλα εφαρμογή του. Τοπικές ομάδες, πολιτικά κόμματα, ιδρύματα, ακαδημαϊκοί, η κοινωνία των πολιτών πρέπει να συνεργάζονται για την υποστήριξη πρωτοβουλιών για το βασικό εισόδημα ως ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της δημιουργίας μιας κοινωνικής, βιώσιμης και με κοινωνική συνοχή Ευρώπης για όλους.



    Ζούμε το πέμπτο έτος ύφεσης και σοβαρό τμήμα του πληθυσμού ζει πλέον σε κατάσταση φτώχειας και αποκλεισμού. Ένα αυταρχικό οικονομολογιστικό μοντέλο που διαλύει τις κοινωνικές σχέσεις και το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο δεν είναι αποδεκτό και οδηγεί σε δημοκρατική απονομιμοποίηση και όχι σε μεταρρύθμιση με τη στήριξη της κοινωνίας. Η δημοσιονομική εξυγίανση από μέσο για βελτίωση της βιωσιμότητας της κοινωνίας και της ζωής των μελλοντικών γενεών έχει μετατραπεί σε εργαλείο καταστροφής της ζωής των πολιτών. Έχει αναδειχθεί σε αυτοσκοπό στο πλαίσιο μιας κυνικής λογιστικής υπόθεσης, που αποτυγχάνει τελικώς να προωθήσει ισορροπημένα μέτρα που να έχουν ένα κοινωνικά δίκαιο αποτέλεσμα.



    Είναι γεγονός ότι ως κοινωνία των πολιτών έχουμε αναλάβει πρωτοβουλίες αλληλεγγύης αλλά δεν έχουμε προχωρήσει, αξιοποιώντας και την εμπειρία των ευρωπαϊκών δικτύων καταπολέμησης της φτώχειας, σε ένα πιο ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων για τα θέματα της φτώχειας. Κοινωνική αλληλεγγύη, όμως, δε σημαίνει φιλανθρωπία και ελεημοσύνη. Η φιλανθρωπία λειτουργεί αποκλειστικά ως ανακούφιση, ανακούφιση των αναγκών του ευεργετούμενου και των ενοχών του ευεργέτη. Η εξασφάλιση μιας αξιοπρεπούς διαβίωσης, κοινωνικής συμμετοχής, αλληλεγγύης και συλλογικής ανάπτυξης, αλλά και της διατήρησης και ανάπτυξης του κοινωνικού κεφαλαίου απαιτεί μία ενεργοποιό κοινωνική αντίδραση, η οποία θα υποστηρίζει την οικοδόμηση ενός κοινωνικού κράτους, το οποίο θα απαιτεί μια πιο δίκαιη κατανομή των κοινωνικών αγαθών και ευκαιριών.



    Η εξασφάλιση μιας αξιοπρεπούς διαβίωσης, κοινωνικής και πολιτικής συμμετοχής, αλληλεγγύης και συλλογικής ανάπτυξης, αλλά και της διατήρησης και ανάπτυξης του κοινωνικού κεφαλαίου, πρέπει να αποτελέσει κεντρικό πολιτικό στόχο. Είναι απαραίτητη, λοιπόν, μια ενεργός κοινωνική πολιτική, η οποία θα οικοδομήσει ένα κοινωνικό κράτος, το οποίο θα εξασφαλίζει μία πιο δίκαιη διανομή των κοινωνικών αγαθών και ευκαιριών. Επαρκείς και ικανοποιητικές λύσεις με προοπτική, θα πρέπει να απαντήσουν κοινωνικές, οικολογικές, πολιτιστικές και οικονομικές ανάγκες, στη βάση της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης, μακριά από ατομικιστικές στείρες λογικές. 



    Μία οικονομία της αλληλεγγύης, οικολογικά, κοινωνικά και πολιτιστικά συμβατή φαίνεται να είναι όχι μόνο λογική και αυτονόητη, αλλά και, κάτω από τις σημερινές συνθήκες, η μόνη εφικτή και επείγουσα απάντηση στα επαπειλούμενα και συσσωρευμένα κοινωνικά προβλήματα, ιδιαίτερα αυτά του κοινωνικού αποκλεισμού και της ανεργίας.

    ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΧΙΟΥ , ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ , 22/10/2014 , ΣΤΙΣ 5 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

    ΠΙΝΑΚΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
     ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΤΙΣ 22/10/2014.
    ΠΟΥ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΣΤΗ ΜΕ ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ. 43801 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
    (Άρθρο 67, Ν.3852/10)
    Αρ. θέματος
    Θέμα
    Εισηγητής
     1
    Έκδοση ψηφίσματος σχετικά με τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων.
    κ. Δήμαρχος, κ. Σκούφαλος
     2
    Ορισμός μελών για τη συγκρότηση Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας, (Σ.Τ.Ο.).
    Αυτοτελές Γραφείο Πολιτικής Προστασίας
     3
    Ορισμός εκπροσώπων του Δ. Χίου στην ΑΙΓΑΙΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΚΑΡΔΑΜΥΛΩΝ Α.Ε.
    κ. Δήμαρχος.
     4
    Έγκριση πρωτοκόλλων προσωρινής και οριστικής παραλαβής της προμήθειας μηχανολογικού εξοπλισμού για 7 press containers 12κ.μ. και 3 press containers 24 κ.μ.
    Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών.
     5
    Έγκριση πρωτοκόλλων παραλαβής της προμήθειας μηχανολογικού εξοπλισμού για τη συλλογή και μεταφορά απορριμμάτων στους δήμους Ψαρών και Οινουσσών για 6 press containers 24κ.μ. και 6 χοάνες φόρτωσης.
    Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών.
     6
    Έγκριση πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου "Ανάδειξη πολιτιστικών στοιχείων κληρονομιάς οδού Απλωταριάς και διαμόρφωση οδού Απλωταριάς".
    Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών.
     7
    Συγκρότηση της επιτροπής προσωρινής παραλαβής "Αγροτική  Οδοποιία  Δ. Ε. Αμανής".
    Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών.
     8
    Συγκρότηση επιτροπής προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου "Αγροτική οδοποιία Δ.Ε. Ιωνίας".
    Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών.
     9
    Συγκρότηση επιτροπής προσωρινής παραλαβής του έργου "Διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου δεξαμενών πυρόσβεσης".
    Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών.
     10
    Συγκρότηση επιτροπής οριστικής παραλαβής του έργου "Επισκευαστικές ανάγκες σχολείων".
    Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών.
     11
    Συγκρότηση επιτροπής οριστικής παραλαβής του έργου "Αγροτική οδοποιία Δ.Ε. Ομηρούπολης".
    Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών
     12
    Γνωμοδότηση για τον ανώτατο αριθμό πλανοδίου και στάσιμου εμπορίου έτους 2015.
    Δ/νση Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης.
     13
    Αίτημα κ. Αναστασίας Κριτούλη για μείωση μισθώματος ακινήτου στη Δ.Ε. Καρδαμύλων Τ.Κ. Πιτυούς.
    Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών.
     14
    Αίτημα κ. Μάρκου Φαφαλιού για παράταση μείωσης μισθώματος ακινήτου επί της οδού Απλωταριάς 64 της Δ.Κ. Χίου.
    Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών.
     15
    Αίτημα κ. Γουίδαμ Πάτρικ για παράταση μίσθωσης και μείωση μισθώματος δημοτικού ακινήτου στη θέση "Λύκος" της Τ.Κ. Βολισσού.
    Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών.
     16
    Αίτημα κ. Ευφροσύνης Κατσίπη για παράταση της μίσθωσης δημοτικού καφενείου-οβελιστηρίου στην Τ.Κ. Βέσσας.
    Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών.
     17
    Καταγγελία μίσθωσης του δημοτικού ακινήτου-αναψυκτηρίου, σκοπευτηρίου στην Τ.Κ. Βασιλεώνοικου, (Χαβιάρας Ιωάννης).
    Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών.
     18
    Τακτοποίηση οφειλών-Επαναβεβαιώσεις.
    Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών.
     19
    Διαγραφή οφειλών.
    Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών.
     20
    Έγκριση προμηθειών, υπηρεσιών κ.λ.π.
    Υπηρεσίες του Δ. Χίου.
     21
    Τροποποίηση αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.
    κ. Δήμαρχος.
     22
    Έγκριση αποφάσεων Ν.Π. του Δήμου.
    Νομικά Πρόσωπα του Δήμου.
     23
    Ορισμός Ορκωτών Ελεγκτών για το Δ. Χίου χρήσεων 2013 και 2014.
    Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών.
     24
    Χορήγηση άδειας σε δημοτικό σύμβουλο για δίμηνη απουσία του από τις υποχρεώσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.
    κ. Δήμαρχος
     25
    Κατάληψη κοινοχρήστων χώρων.
    Δ/νση Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης.
     26
    Ονοματοθεσία οδών.
    Επιτροπή Αποκ/νης Διοίκησης του άρθρου 8 του Ν. 3463/2006.
     27
    Μετακινήσεις.
    κ. Δήμαρχος.