Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2014

Ημερίδα για τα απορρίμματα και τους εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης τους


 
 
 
 
 
 
1 Vote

hmerida koisep2
Η διαχείριση των απορριμμάτων μας αφορά όλους. Οι τρόποι είναι γνωστοί εδώ και χρόνια, η εφαρμογή τους όμως για κάποιους λόγους “δύσκολη”. Η ΕΕ έρχεται με νέα πρόστιμα, τα μεγάλα συμφέροντα με νέες προτάσεις και εμείς κάπου στη μέση αναρωτιόμαστε τι πραγματικά πρέπει να κάνουμε.
Κάποιοι πολίτες πήραν την κατάσταση στα χέρια τους. Είναι η σωστή λύση αυτή;
Θα τους ακούσουμε και θα αποφασίσουμε αν τελικά θέλουμε να συμμετέχουμε ή όχι.
Ούτως ή άλλως η διαχείριση των απορριμμάτων , όπως και άλλων πολλών θεμάτων δεν είναι μόνο θέμα των συλλόγων που ψάχνουν λύσεις, αλλά όλων των πολιτών. Την αποδοχή ή την απόρριψη θα την αποφασίσουμε όλοι μαζί … Το πρώτο βήμα είναι η ενημέρωση … ας το κάνουμε λοιπόν.

Αλλαγές στη φορολογία ΙΧ- Μείωση 30% στα τεκμήρια


Ανατροπές ως προς τη φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων, περιλαμβάνει το φορολογικό νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί σε λίγες μέρες στη Βουλή.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ημερησία», αναμένεται μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης κατά 30%, μείωση 30% του φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω και κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας.
Επίσης, θα αλλάξει το καθεστώς ασφάλισης στα οχήματα, που έχουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης αλλά και οι εμπορίες, αλλά και το φορολογικό καθεστώς των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ κατά την χρήση.
Όσον αφορά τα τεκμήρια, όπως αναφέρει η Ημερησία, το οικονομικό επιτελείο φαίνεται να έχει αποφασίσει τη μείωση των τεκμηρίων κατά 30% με αποτέλεσμα το ύψος τους να είναι πιο κοντά στο πραγματικό κόστος χρήσης.
Ωστόσο με την μείωση των τεκμηρίων κατά 30% μειώνεται αυτομάτως και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω.
Αυτό σημαίνει ότι ένας ιδιοκτήτης ενός δίλιτρου αυτοκινήτου 4ετίας εκτός των 660 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας φέτος θα καταβάλει και 440 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ το τεκμήριο ανέρχεται σε 8.800 ευρώ.
Σύμφωνα με τις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών το τεκμήριο μειώνεται στα 6.160 ευρώ από 8.800 ευρώ με αποτέλεσμα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να μειώνεται στα 308 ευρώ.
Αντίστοιχα κάτοχος ΙΧ με κινητήρα 2.501 κ.εκ. 4ετίας καταβάλει 880 ευρώ για Τέλη και 1.330 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 931 ευρώ και το τεκμήριο θα ανέρχεται σε 9.310 ευρώ από 13.300 ευρώ.
Μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 3 λίτρα και άνω καθώς σε αυτή την κατηγορία οχημάτων το τεκμήριο κυμαίνεται σε πραγματικά πολύ υψηλά επίπεδα.
Ειδικότερα κάτοχος ενός τετρακίνητου οχήματος με κινητήρα 3,7 λίτρων 4ετίας θα καταβάλει για Τέλη Κυκλοφορίας 1.100 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 2.740 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 1.918 ευρώ ενώ αν πρόκειται για αυτοκίνητα με ηλικία μεταξύ 5-10 ετών τότε ο συγκεκριμένος φόρος περιορίζεται στα 1.342 ευρώ.
Ανάσα στην αγορά με κατάργηση του φόρου πολυτελείας
Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται σε καινούρια και εισαγόμενα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία από 20.000 ευρώ και άνω. Το ισχύον μέτρο δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα στο Δημόσιο ενώ παράλληλα στρέβλωσε και τις πραγματικές εργοστασιακές αξίες που δήλωναν κάποιες εισαγωγικές εταιρείες στην Υπηρεσία Αξιών με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από έσοδα.
Με την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης η αγορά θα λειτουργήσει με πιο σωστό ανταγωνιστικό πλαίσιο και θα φθηνήνουν τα ακριβά μοντέλα.
Άρση ακινησίας, σε τιμή ευκαιρίας
Τα κρατικά έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας  ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ τα οποία το υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει να μειωθούν περαιτέρω.
Ωστόσο οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας συνεχώς μειώνουν τα έσοδα με αποτέλεσμα το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει πως σε όσα ΙΧ γίνει άρση ακινησίας οι κάτοχοί του να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών.
Δηλαδή αν κάποιος προβεί σε άρση ακινησίας του οχήματός του τον Ιούνιο θα καταβάλει μόνο το 50% του τιμήματος των ετήσιων Τελών του οχήματός του.
Παράλληλα το ίδιο ακριβώς σχέδιο εξετάζεται και για τα καινούρια αυτοκίνητα ώστε να μην υπάρχουν διακυμάνσεις στα τέλη κάθε έτους εξαιτίας της διπλής καταβολής των Τελών από τους νέους ιδιοκτήτες.
Τι θα ισχύει με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ «μάχονται» για να διορθωθεί ένα τεράστιο λάθος που αφορά στον άδικο τρόπο υπολογισμού φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ κατά την χρήση αλλά και την κτήση.
Όταν εισάγεται στην Ελλάδα ένα μεταχειρισμένο ΙΧ από άλλο κράτος-μέλος εκτελωνίζεται με βάση την 1η άδεια κυκλοφορίας του στο εξωτερικό. Ωστόσο με το που θα τοποθετηθούν ελληνικές πινακίδες στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο τότε η εφορία το φορολογεί ως καινούριο ασχέτως αν κυκλοφορεί σε κάποιο άλλο κράτος μέλος εδώ και πολλά χρόνια.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ να καταβάλουν άδικα Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και να εμπίπτουν σε υψηλά τεκμήρια εξαιτίας της άδικης φορολόγησής τους από την εφορία.
Παράλληλα όποια από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος πριν το 2003 ασχέτως πότε κυκλοφορήσαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα απαλλάσσονται από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας της παρέλευσης της 10ετίας.
Με αυτή τη ρύθμιση αναμένεται να περιοριστεί το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας καθώς πολλά εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ θα επανέλθουν στην κυκλοφορία καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν θα καταβάλουν Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας της παλαιότητας των οχημάτων τους.
Τι θα ισχύει με την εξαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ
Η εξαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την Ελλάδα, έχει παγώσει καθώς οι έμποροι ή οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει να καταβάλλουν το κόστος των Τελών Κυκλοφορίας για να προχωρήσει η εξαγωγή τους.
Ο λόγος είναι ότι όλα τα συγκεκριμένα ΙΧ βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας (κατατεθειμένες πινακίδες) και σύμφωνα με το ισχύον νομικό καθεστώς πρέπει να γίνει πρώτα άρση ακινησίας, καταβάλλοντας τα Τέλη Κυκλοφορίας, και κατόπιν να προχωρήσει η εξαγωγή των αυτοκινήτων.
Το κόστος όμως καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας είναι υπέρογκο καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων είναι μεγάλου κυβισμού και με δεδομένο ότι έχουν πουληθεί στο εξωτερικό έναντι 3.000 έως 5.000 ευρώ η καταβολή των Τελών καθιστά ασύμφορη την εξαγωγή τους.
Με το νέο φορολογικό δεν θα χρειάζεται η καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας στα οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία και θα ξεπαγώσουν οι εξαγωγές των αυτοκινήτων.
Τέλος στις πινακίδες «Μ» από τις εφορίες
Τις πινακίδες «Μ» από τις εφορίες φαίνεται πως χρησιμοποιούν πάρα πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να κυκλοφορούν νόμιμα τα οχήματά τους δύο ημέρες κάθε μήνα.
Το υπουργείο Οικονομικών θέλοντας να περιορίσει τη χρήση των πινακίδων «Μ» καθώς έχει γίνει κατάχρηση από κάποιους θέτει πολύ αυστηρούς περιορισμούς καθώς η χρήση των συγκεκριμένων πινακίδων κυκλοφορίας θα μπορεί να γίνεται μόνο δύο φορές το χρόνο!
Ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο οι πινακίδες «Μ» θα χρησιμοποιούνται από εκείνους που πραγματικά τις έχουν ανάγκη και όχι για να πηγαίνουν διήμερες βόλτες στα χιονοδρομικά μία φορά το μήνα οι ιδιοκτήτες τους γλιτώνοντας την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.
(Πηγή: Ημερησία)
aftodioikisi.gr

Με κατώτατο εφάπαξ τις 81.000 ευρώ θα φεύγουν οι υπάλληλοι της Βουλής, παρά το πλαφόν των 40.000 στο Δημόσιο


Από 81.900 και πάνω το εφάπαξ με το οποίο θα φεύγουν οι υπάλληλοι της Βουλής, τη στιγμή που το πλαφόν που ισχύει στο Δημόσιο ανέρχεται σε 40.000 ευρώ.
Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου , μετά το "ψαλίδι" που αποφασίστηκε οι υπάλληλοι της Βουλής θα παίρνουν κατά τη συνταξιοδότησή τους 1,8 μισθούς ανα έτος υπηρεσίας έναντι 2,5 μισθών ανα έτος υπηρεσίας που παίρνουν μέχρι τώρα.
Δηλαδή, μετά τη μείωση του εφάπαξ ένας υπάλληλος που θα συνταξιοδοτηθεί με 35ετία, θα πάρει 63 μισθούς ως εφάπαξ από 87,5 μισθούς που έπαιρνε πριν από τη μείωση.
Αν λάβει κανείς υπόψη ίσως τη χαμηλότερη μηνιαία αμοιβή (για παράδειγμα 1.300 ευρώ), οι 63 μισθοί σημαίνουν ότι το κατώτατο ύψος του νέου εφάπαξ για τους υπαλλήλους της Βουλής κυμαίνεται στα 81.900 ευρώ από 113.500 ευρώ που θα "έβγαζαν" ως εφάπαξ οι 87,5 μισθοί.
Το ποσό αυτό φυσικά ανεβαίνει για υπαλλήλους με υψηλότερες αποδοχές και ξεπερνά τις 100.000 ευρώ τη στιγμή που για τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους ισχύει το πλαφόν των 40.000 ευρώ.

news247.gr