Πέμπτη, 2 Οκτωβρίου 2014

Δ. Θεσσαλονίκης: Πειθαρχικό έλεγχο ζητάει ο Γ. Ε. Δημόσιας Διοίκησης για τους εμπλεκόμενους σε 560 μονιμοποιήσεις συμβασιούχων


Πειθαρχικό έλεγχο και καταλογισμό δαπάνης ζητάει ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρος Ρακιντζής, για τους εμπλεκόμενους σε 560 μονιμοποιήσεις συμβασιούχων, που έγιναν προεκλογικά στονΔήμο Θεσσαλονίκης.
«Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ουδεμία πρόθεση έχει να προωθήσει νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα απήλλασε αιρετό ή υπηρεσιακό υπάλληλο από τις ευθύνες που μπορεί να έχει, σε περίπτωση που έχει διαπιστωθεί ότι έχει παραβιάσει τη νομοθεσία. Κάτι τέτοιο θα αντέκειτο σε βασικές αρχές νομιμότητας, δικαιοσύνης και ισότητας», αναφέρει σε γραπτή απάντησή του ο αρμόδιος υπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, έπειτα από ερώτηση που είχε καταθέσει η βουλευτής των ΑΝ.ΕΛΛ, Μαρίνα Χρυσοβελώνη, για παράνομες μονιμοποιήσεις 560 υπαλλήλων στον δήμο Θεσσαλονίκης και το ενδεχόμενο να κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση για την «αμνήστευση» του δημάρχου Θεσσαλονίκης.
Εκτός από τη δική του απάντηση ο κ. Μητσοτάκης διαβιβάζει στη Βουλή και έγγραφο του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, σύμφωνα με το οποίο, ο τελευταίος απέστειλε έγγραφο στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας- Θράκης για τη διερεύνηση των καταγγελομένων και, στη συνέχεια, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση με έγγραφό της γνωστοποίησε στον ΓΕΔΔ ότι το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης προχώρησε στη σύσταση προσωρινών προσωποπαγών θέσεων εργασίας ΙΔΑΧ για 560 άτομα, παρά το ότι οι σχετικές αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής για τη μη άσκηση ένδικων μέσων ακυρώθηκαν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης.
«Δεδομένου ότι οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις του Μονομελούς Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης έχουν πλέον καταστεί τελεσίδικες και αμετάκλητες, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης με νεότερο έγγραφό του ζήτησε τον πειθαρχικό έλεγχο των εμπλεκομένων αιρετών λειτουργών καθώς και τον καταλογισμό της προκαλούμενης δαπάνης στα υπαίτια πρόσωπα» αναφέρεται στο έγγραφο.
Η βουλευτής Μαρίνα Χρυσοβελώνη, που είχε καταθέσει την ερώτηση, σχολιάζοντας τα έγγραφα που διαβιβάστηκαν, δήλωσε ότι «σύμφωνα με τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, η δημοτική αρχή Μπουτάρη με σκόπιμες παραλείψεις μεθόδευσε, λίγο πριν τις τελευταίες εκλογές στον δήμο Θεσσαλονίκης, την μονιμοποίηση 560 συμβασιούχων». Η κ. Χρυσοβελώνη δήλωσε, εξάλλου, πως ο υπουργός Εσωτερικών θα πρέπει τώρα να ενημερώσει τη Βουλή για το αν ξεκίνησε ο έλεγχος της δημοτικής αρχής Μπουτάρη σε σχέση με τις 560 παράνομες μονιμοποιήσεις συμβασιούχων.


aftodioikisi.gr

Στις 100 δόσεις κόκκινα δάνεια και ληξιπρόθεσμα σε εφορία και ταμεία


Στις 100 δόσεις φέρεται να κλειδώνει η συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης με την τρόικα για το θέμα των κόκκινων δανείων, σε ότι αφορά τον μέγιστο αριθμό των δόσεων αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων επιχειρηματικών οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία.
Αυτό προκύπτει από πληροφορίες στελεχών του υπουργείου Ανάπτυξης που μετέχουν στα τεχνικά κλιμάκια της διαπραγμάτευσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από τα ίδια στελέχη, η τρόικα δεν κάνει δεκτή την αρχική εισήγηση της Ελληνικής πλευράς για 120 δόσεις στην ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων επιχειρηματικών οφειλών ενώ αναμένει την πλήρη ανάλυση των επιπτώσεων της εφαρμογής του μέτρου στα δημοσιονομικά από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, δεδομένου ότι η συνολική ρύθμιση θα προβλέπει παράλληλα «κούρεμα» έως και στο 90% των προσαυξήσεων και των προστίμων. Φέρεται ωστόσο να είναι σύμφωνη ώστε το πλαφόν αποπληρωμής χρεών προς το Δημόσιο να οριστεί τελικά στις 100 δόσεις.
Πάντως , θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι ήδη η κυβέρνηση έχει δεχθεί ότι θα υπάρχει «επίβλεψη ορθής εφαρμογής» της ρύθμισης από την τρόικα.
Πηγή: news.gr


aftodioikisi.gr

Το σχέδιο νόμου για σωματεία και αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες (πρώην ΜΚΟ) – Τι αλλάζει


Αναρτήθηκε για δημόσια διαβούλευση στη Διαύγεια, σχέδιο νόμου με αντικείμενο τις Οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών (σωματεία ή αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες, πρώην ΜΚΟ). Το σχέδιο προτείνει νομοθετικό πλαίσιο με ενιαία κριτήρια διαφάνειας, ελέγχου και χρηματοδότησης των οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών.
Το προς διαβούλευση σχέδιο νόμου επιχειρεί να θέσει ενιαίο νομοθετικό πλαίσιο διαφάνειας στις σχέσεις του κράτους με τις Οργανώσεις των Πολιτών, να εξορθολογήσει την υφιστάμενη νομοθεσία κάνοντας ευρεία χρήση της υφιστάμενης τεχνολογίας και να συνδέσει την κρατική χρηματοδότηση με την εποπτεία-λογοδοσία αλλά και την ευνοϊκότερη φορολογική μεταχείριση των οργανώσεων που πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις διαφάνειας.
Η δημόσια διαβούλευση θα διαρκέσει έως τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014. Καλούνται οι πολίτες και οι οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών να συμμετάσχουν στη δημόσια διαβούλευση με την κατάθεση απόψεων και προτάσεων, έτσι ώστε το σχέδιο νόμου να εμπλουτισθεί, να καταστεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικό και να ανταποκρίνεται καλύτερα στις σημερινές ανάγκες της Κοινωνίας.
Σας παραθέτουμε το σύνδεσμο όπου θα βρείτε αναρτημένο το σχέδιο νόμου 
Τα βασικά σημεία του προς διαβούλευση σχεδίου νόμου.
Σύμφωνα με τον ορισμό:
Κοινωφελής Οργάνωση Πολιτών είναι η εθελοντική μη κερδοσκοπική οργάνωση που έχει συσταθεί και λειτουργεί στην Ελλάδα ως σωματείο ή αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, με κοινωφελή, μη εμπορικό σκοπό, είναι ανεξάρτητη από κράτη ή κυβερνήσεις, την τοπική αυτοδιοίκηση, τους δημόσιους οργανισμούς δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, τους κάθε τύπου εμπορικούς, συνδικαλιστικούς και επαγγελματικούς οργανισμούς και ενώσεις, τις πολιτικές οργανώσεις και τα πολιτικά κόμματα
Δημιουργία Ειδικού Μητρώου εποπτείας των Κοινωφελών
Οργανώσεων που πληρούν κριτήρια διαφάνειας και σέβονται τη λογοδοσία
Στο Ειδικό Μητρώο εγγράφονται εθελοντικά μόνον οι Κοινωφελείς  Οργανώσεις που πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις διαφάνειας
  • Είναι ανεξάρτητες από το κράτος, την κυβέρνηση, την τοπική αυτοδιοίκηση, τους δημόσιους οργανισμούς, τους εμπορικούς, συνδικαλιστικούς και επαγγελματικούς οργανισμούς, και τα πολιτικά κόμματα.
  • Τα μέλη του διοικητικού τους συμβουλίου δεν είναι κυβερνητικά στελέχη, βουλευτές, δήμαρχοι ή περιφερειάρχες, επικεφαλής πολιτικού κόμματος και ανώτατοι λειτουργοί όλων των εκκλησιών, θρησκειών και δογμάτων.
  • Είναι νομικά αναγνωρισμένες και έχουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου.
  • Τηρούν διπλογραφικά βιβλία.
  • Ελέγχονται από ελεγκτές ή ελεγκτικές εταιρείες.
  • Δεν καταβάλλουν αμοιβές στα μέλη του διοικητικού τους συμβουλίου ή σε στενά συγγενικά τους πρόσωπα.
Καταγραφή σε αρχείο όλων των Κοινωφελών Οργανώσεων Πολιτών
Δημιουργία αρχείου όπου καταχωρούνται όσοι οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών το επιθυμούν. Με τον τρόπο αυτό θα διευκολυνθεί η επικοινωνία μεταξύ τους.
Ανάρτηση όλων των στοιχείων για Κοινωφελείς Οργανώσεις σε σχετικό διαδικτυακό τόπο.
Οι δύο βάσεις δεδομένων θα είναι ηλεκτρονικές και θα είναι ελεύθερα προσβάσιμες. Παράλληλα καταργούνται όλα τα διασκορπισμένα υφιστάμενα αρχεία που τηρούνται σήμερα σε διάφορα υπουργεία.
Σύνδεση κρατικής χρηματοδοτήσεως με εποπτεία-λογοδοσία
Μόνο οι εγγεγραμμένες στο Ειδικό Μητρώο Κοινωφελείς Οργανώσεις μπορούν να λάβουν κρατική χρηματοδότηση ή/και επιχορήγηση και να τύχουν ευνοϊκότερης φορολογικής μεταχείρισης.
Επιχορήγηση άλλων κοινωφελών φορέων μόνον κατόπιν γνωμοδότησης Επιτροπής
Παύει η δυνατότητα απ’ ευθείας επιχορήγησης Οργανώσεων Πολιτών με απλές υπουργικές αποφάσεις. Η επιχορήγηση Κοινωφελών Φορέων που δεν είναι εγγεγραμμένοι στο ειδικό Μητρώο (δηλαδή η εφ’ άπαξ καταβολή βοηθήματος) προϋποθέτει τη σύμφωνη γνώμη Επιτροπής που ορίζεται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, απαρτιζόμενη από έναν υπάλληλο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, έναν πρόεδρο Δ.Σ. ή διαχειριστή εγγεγραμμένης στο Ειδικό Μητρώο Κοινωφελούς Οργάνωσης και προεδρεύοντα τον εθνικό εισηγητή. Η Επιτροπή κρίνει βάσει αιτιολογημένης εισήγησης του αρμοδίου υπουργείου.
Φορολογικά κίνητρα για να ενταχθούν στο καθεστώς εποπτείας-λογοδοσίας:
Παρέχονται φορολογικά κίνητρα για να εγγραφούν οι Κοινωφελείς Οργανώσεις στο Ειδικό Μητρώο
Υιοθέτηση Χάρτας λογοδοσίας
Η χάρτα λογοδοσίας, θα τηρείται ως καταστατική δέσμευση κάθε εγγεγραμμένης ΚΟΠ και υπό την έννοια αυτή αποτελεί κείμενο αυτορρυθμίσεως που εκφράζει την αρχή της συναλλακτικής καλής πίστεως.
Ρυθμίσεις για τον εθελοντισμό
  • Κατοχυρώνεται νομοθετικά πλήρως η εθελοντική απασχόληση σε Κοινωφελείς Οργανώσεις αλλά και στον δημόσιο τομέα, το νομικό καθεστώς των εθελοντών και η ασφαλιστική τους κάλυψη.
  • Η Κοινωφελής Οργάνωση καλύπτει ιατροφαρμακευτικές και νοσοκομειακές δαπάνες για ατύχημα ή ασθένεια του εθελοντή, τα έξοδα ταξιδίου, διαβίωσης, καταλύματος και επαναπατρισμού.
Εποπτική Αρχή και σύσταση διεύθυνσης Κοινωφελών Οργανώσεων Πολιτών
Ορίζεται το Υπουργείο Εσωτερικών ως Εποπτική Αρχή για όλες τις Κοινωφελείς Οργανώσεις και συνιστάται Διεύθυνση με αρμοδιότητα να ελέγχει τις Οργανώσεις  και να τους επιβάλλει κυρώσεις
Σύσταση θέσης Εθνικού Εισηγητή για τις Κοινωφελείς Οργανώσεις Πολιτών
Στη Διεύθυνση του υπουργείου Εσωτερικών συνιστάται θέση Εθνικού Εισηγητή για τις Κοινωφελείς Οργανώσεις Πολιτών ο οποίος είναι αρμόδιος για την παρακολούθηση της εφαρμογής του νόμου, το συντονισμό των δράσεων των συναρμόδιων υπουργείων και τη συνεργασία με τις ΚΟΠ

aftodioikisi.gr

ΟΑΕΔ: Τα 11 επιδόματα που οι περισσότεροι αγνοούν – Δείτε αν είστε δικαιούχος


Το επίδομα ανεργίας σκέφτονται οι περισσότεροι όταν ακούν για τα επιδόματα που χορηγεί ο ΟΑΕΔ. Ο Οργανισμός όμως προσφέρει ένα πλήθος άλλων βοηθημάτων, όχι μόνο σε ανέργους, αλλά και σε εργαζομένους, τα οποία πολλοί από τους δικαιούχους τους, ούτε καν γνωρίζουν.
Ορισμένα από αυτά τα επιδόματα χορηγούνται είτε μετά τη λήξη της τακτικής επιδότησης λόγω ανεργίας, είτε σε μισθωτούς που είναι σε καθεστώς διαθεσιμότητας, ή σε επίσχεση εργασίας, είτε λόγω αφερεγγυότητας εργοδότη, είτε ακόμη σε νέους 20-29 ετών και σε νέες μητέρες.
Τα 11 επιδόματα που χορηγεί ο ΟΑΕΔ:
1. Επίδομα ανεργίας (360 ευρώ +10% προσαύξηση για κάθε προστατευόμενο μέλος οικογένειας)
Για να χορηγηθεί απαιτείται καταγγελία σύμβασης (απόλυση) και συγκεκριμένος αριθμός ημερών ασφάλισης.
2. Επίδομα επίσχεσης Εργασίας ή λόγω διακοπής εργασιών της Επιχείρησης
Δικαιούχοι είναι οι ασφαλισμένοι που δεν έχουν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για να λάβουν το επίδομα ανεργίας σε περίπτωση διακοπής των εργασιών της επιχείρησης και αδυναμίας για οποιοδήποτε λόγο καταγγελίας της σύμβασης εργασίας από τον εργοδότη. Επίσης, το επίδομα αυτά χορηγείται σε μισθωτούς που προχωρούν σε επίσχεση εργασίας για οποιοδήποτε λόγο (άρθρο 325 Α.Κ.).
3. Ειδικό Βοήθημα μετά τη λήξη της Επιδότησης Λόγω Ανεργίας
Το δικαιούνται όσοι παραμένουν άνεργοι επί ένα μήνα μετά την λήξη της τακτικής επιδότησης ανεργίας και δεν υπάγονται στις κατηγορίες του άρθρου 22 του Ν. 1836/89 (οικοδόμοι , λατόμοι, ασβεστοποιοί, μουσικοί, τραγουδιστές κλπ).
4. Επίδομα Σε Νέους Από 20-29 Ετών
Καταβάλλεται στους νέους και νέες ηλικίας από 20 – 29 ετών, εφ” όσον παραμείνουν γραμμένοι στα μητρώα ανέργων για ένα χρόνο και ανέρχεται σε 73,37 ευρώ τον μήνα για πέντε μήνες (367 ευρώ σύνολο).
5. Παροχή λόγω Αφερεγγυότητας του Εργοδότη
Σκοπός του «λογαριασμού προστασίας εργαζομένων από την αφερεγγυότητα του εργοδότη» είναι η πληρωμή ανεξόφλητων, λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη, αποδοχών μέχρι τριών (3) μηνών που προέρχονται από σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας.
6. Επίδομα Διαθεσιμότητας
Παρέχεται σε μισθωτούς που τίθενται σε διαθεσιμότητα. Το ύψος του επιδόματος ανέρχεται στο 10%του μέσου όρου των τακτικών αποδοχών των δύο τελευταίων μηνών υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης και για διάστημα μέχρι τρεις μήνες το χρόνο.Το δικαίωμα του μισθωτού να επιδοτηθεί λόγω διαθεσιμότητας, μπορεί να ασκηθεί μέσα σε 60 ημέρες από την ημερομηνία που τέθηκε σε διαθεσιμότητα (έναρξης αυτής),
7. Ειδικό Βοήθημα Μετά Από Τρίμηνη Παραμονή Στα Μητρώα του ΟΑΕΔ
Το συγκεκριμένο επίδομα δικαιούνται ασφαλισμένοι, που δεν συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις για να λάβουν το επίδομα ανεργίας. Για να λάβουν το ειδικό βοήθημα θα πρέπει να είναι άνεργοι επί τρεις μήνες, να έχουν πραγματοποιήσει στην ασφάλιση ανεργίας εξήντα (60) τουλάχιστον ημέρες εργασίας στο έτος που προηγείται της έναρξης του τριμήνου και δεν πρέπει υπάγονται στις κατηγορίες του άρθρου 22 του Ν. 1836/89 (οικοδόμοι, λατόμοι, ασβεστοποιοί, μουσικοί, τραγουδιστές κ.λ.π).Ο ασφαλισμένος μπορεί να λάβει το ειδικό βοήθημα μέχρι και τρεις φορές μέσα στο έτος. Το ύψος του βοηθήματος είναι 220 ευρώ/μήνα. Ισχύει εισοδηματικό κριτήριο (9.977,99€ το 2013 και 10.271,46€ για το 2014)
8. Eπιδότηση Νεοεισερχομένων στην αγορά εργασίας (ΕΣΠΑ)
Ο ΟΑΕΔ καταβάλει ειδικό επίδομα σε άνεργους νέους από 20 μέχρι και 29 ετών και έχουν αποφοιτήσει από Δημόσιο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα λαμβάνοντας τίτλο σπουδών οποιασδήποτε εκπαιδευτικής βαθμίδας. Προϋπόθεση είναι να εγγραφούν στα ειδικά μητρώα ανέργων το αργότερο μέσα σε τρεις (3) μήνες από την λήψη του πτυχίου και για τους άνδρες να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή να έχουν νόμιμα απαλλαγεί.
9. Ειδική Παροχή Προστασίας της Μητρότητας
Ασφαλισμένες στο ΙΚΑ που κάνουν χρήση της ειδικής άδειας μητρότητας 6 μηνών αφού πρώτα πάρουν τους 3,5 μήνες αδείας μετά τον τοκετό ή τη μετατρέψουν σε μειωμένο ωράριο εργασίας, δικαιούνται από τον ΟΑΕΔ το νομοθετημένο μισθό των 586 ευρώ μηνιαίως.
Την ειδική άδεια των 6 μηνών δικαιούνται οι μητέρες οι οποίες είναι ασφαλισμένες στο ΙΚΑ–ΕΤΑΜ και απασχολούνται σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις του ιδιωτικού τομέα, με σχέση εξαρτημένης εργασίας, ορισμένου ή αορίστου χρόνου, με πλήρη ή μερική απασχόληση.
Η άδεια αυτή χορηγείται από τον εργοδότη, μετά τη λήξη της άδειας κυοφορίας και λοχείας ή της ισόχρονης προς το μειωμένο ωράριο αδείας, η και της ετήσιας κανονικής άδειας, εφόσον προβλέπεται η χορήγησή της με βάση τις ετήσιες προθεσμίες.
Η ασφαλισμένη μπορεί, με αμετάκλητη αίτησή της, να κάνει χρήση του συνόλου ή τμήματος αυτής. Επίσης, μπορεί να διακόψει την ειδική άδεια, με έγγραφη συμφωνία του εργοδότη. Σε κάθε περίπτωση το υπόλοιπο της άδειας δεν μεταφέρεται σε άλλη χρονική περίοδο.
10. Συμπληρωματικές Παροχές Μητρότητας
Καταβάλλεται η διαφορά μεταξύ του μισθού της εργαζόμενης και της επιδότησης ασθένειας λόγω τεκετού που έλεβε από το ΙΚΑ. Η καταβολή του γίνεται σε γυναίκες που εργάζονται κατά την έναρξη της αδείας κυοφορίας, μετά τον τοκετό και εφόσον εισπράξουν το επίδομα από το Ι.Κ.Α. για την αποχή από την εργασία λόγω κυοφορίας και λοχείας.
Οι παροχές μητρότητας είναι ίσες με τη διαφορά που προκύπτει αν από τις αποδοχές που καταβάλλει ο Εργοδότης αφαιρεθεί το επίδομα που κατέβαλε το Ι.Κ.Α. για το ίδιο χρονικό διάστημα.
Η προθεσμία για την υποβολή σχετικής αίτησης είναι τρεις μήνες από την ημερομηνία πληρωμής από το Ι.Κ.Α.
11. Ειδικό Εποχικό Επίδομα
Ορισμένες επαγγελματικές δραστηριότητες δεν μπορούν να ασκηθούν καθόλη τη διάρκεια του έτους. Για τους εργαζόμενους στις επαγγελματικές αυτές κατηγορίες -που χαρακτηρίζονται από «εποχικότητα» της απασχόλησης έχει καθιερωθεί το ειδικό εποχικό βοήθημα που καταβάλλεται από τον ΟΑΕΔ ως βοήθημα για το διάστημα που δεν μπορούν να ασκούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Η καταβολή του βοηθήματος γίνεται σε ετήσια βάση και το ύψος του εξαρτάται από τον επαγγελματικό κλάδο στον οποίο ανήκει ο δικαιούχος.
Τα εποχικά επαγγέλματα είναι αυτά που προσδιορίζονται αναλυτικά στο άρθρο 22 του Ν. 1836/89 (οικοδόμοι, καπνεργάτες, ηθοποιοί, κεραμοποιοί, δασεργάτες, μουσικοί, κ.τ.λ.). Οι εποχικά εργαζόμενοι πρέπει να είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ, και να παρέχουν την εργασία τους στην Ελλάδα.
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων ξεκίνησε χτες, Τετάρτη 1 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθεί την 1η Δεκεμβρίου 2014 στις 13:30 μετά το μεσημέρι. Υπενθυμίζουμε ότι οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά.


aftodioikisi.gr

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΚΚΕ

«Επαναφορά κατώτερου μισθού, επαναφορά 13ης και 14ης σύνταξης, 13ου και 14ου μισθού. Ρυθμίσεις για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και κατάργηση αντεργατικών διατάξεων»

Αιτιολογική Έκθεση

Α’ Επί της αρχής.

Τα μέτρα των τελευταίων ετών που επηρέασαν άμεσα και έμμεσα και τους μισθούς το λαϊκό εισόδημα, επιδείνωσαν δραματικά την κατάσταση της εργατικής λαϊκής οικογένειας. Είναι μέτρα που στηρίζουν τον κεντρικό πυρήνα της στρατηγικής της ΕΕ, ώστε να φορτωθούν τα βάρη της καπιταλιστικής κρίσης στην εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα.

Τα πρόσφατα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας είναι αμείλικτα καθώς αποτυπώνουν την επιδείνωση στη ζωή της εργατικής οικογένειας. Πάνω από το 1/3 του πληθυσμού επιβιώνει με εισόδημα κάτω από το όριο της φτώχειας. Το 30% των μισθωτών παίρνει μισθό κάτω από τα 600 ευρώ μεικτά. Την ίδια στιγμή, το 60% των εργαζόμενων έχει μισθούς κάτω των 1.100 ευρώ μεικτά. Οι πιο χαμηλοί μισθοί κυριαρχούν στις νεότερες ηλικίες. Ένας στους τέσσερις μισθωτούς εργάζεται με μερική απασχόληση. Παράλληλα καλπάζει η ανασφάλιστη «μαύρη» εργασία η οποία φτάνει στο 36% πανελλαδικά.

Η νομοθετική ρύθμιση μείωσης του κατώτατου μισθού, οι επιχειρησιακές συμβάσεις, οι ατομικές συμβάσεις και οι συμβάσεις που υπογράφτηκαν από ενώσεις προσώπων, το χτύπημα των κλαδικών συμβάσεων, η ευελιξία στις εργασιακές σχέσεις και τα κακοπληρωμένα προγράμματα, η άγρια φορολογία, προώθησαν μια άνευ προηγουμένου άγρια λεηλασία στους μισθούς και το εργατικό εισόδημα.

Με τους νόμους του 2010 και τους άλλους που ακολούθησαν δόθηκε η δυνατότητα, με επιχειρησιακές ΣΣΕ, να ανατρέπονται εργασιακές σχέσεις και να επιβάλλεται η μερική απασχόληση, εκ περιτροπής εργασία, κ.ά., παρακάμπτοντας αυτά που προβλέπει η κλαδική ΣΣΕ, αλλά και τα όρια που προβλέπουν οι νόμοι για τις εργασιακές σχέσεις, ισχυροποιώντας τη δυνατότητα της εργοδοσίας να απασχολεί όσο θέλει, όποτε θέλει τους εργαζόμενους με μειωμένες αμοιβές.

Δόθηκε η δυνατότητα οι επιχειρησιακές ΣΣΕ να αποκλίνουν από τις κλαδικές ΣΣΕ προς τα κάτω μέχρι το επίπεδο της ΕΓΣΣΕ. Περιορίστηκε η δυνατότητα του ΟΜΕΔ να επικυρώνει αυξήσεις στους μισθούς, αφού πρέπει να παίρνεται υπόψη η «προστασία της ανταγωνιστικότητας» των επιχειρήσεων. Διευκολύνθηκε η δημιουργία των Ενώσεων Προσώπων που στην ολότητά τους λειτουργούν σαν όργανα της εργοδοσίας εντός των επιχειρήσεων ώστε να διαλύουν εργασιακές σχέσεις και να μειώνουν τους μισθούς. Επίσης, δόθηκε η δυνατότητα στους επιχειρηματίες που δεν είναι μέλη εργοδοτικών οργανώσεων να μην εφαρμόζουν την εκάστοτε κλαδική ΣΣΕ που υπέγραψε η εργοδοτική οργάνωση του κλάδου, στον οποίο δραστηριοποιούνται.

Μειώθηκε η προσαύξηση της αμοιβής της υπερεργασίας για κάθε ώρα από 25% σε 20%.Μειώθηκε η προσαύξηση υπερωριακής αμοιβής για τις πρώτες 120 ώρες από 50% σε 40% και για τις υπόλοιπες 120 και πάνω από 75% σε 60%.Καταργήθηκαν η προσαύξηση του ωρομισθίου κατά 7,5% για τους μερικά εργαζόμενους που εργάζονται λιγότερες από 4 ώρες τη μέρα και η προσαύξηση του ωρομισθίου κατά 10% για όσους εργάζονται πάνω από 4 ώρες. Επεκτάθηκε η δοκιμαστική περίοδος των εργαζομένων από δύο μήνες σε δώδεκα, που σημαίνει ότι αν συμπληρωθούν δώδεκα μήνες εργασίας ενός νέου προσλαμβανόμενου ο εργοδότης, επικαλούμενος τη δοκιμαστική περίοδο, μπορεί να προβεί σε απόλυσή του χωρίς προειδοποίηση και αποζημίωση απόλυσης.

Δόθηκε νέο ισχυρό χτύπημα στις κλαδικές συλλογικές συμβάσεις. Οι νόμοι που ψηφίστηκαν προβλέπουν ότι μετά τους τρεις μήνες από τη λήξη τους, εφόσον δεν υπογραφεί νέα κλαδική ΣΣΕ, θα διατηρείται τυπικά ο βασικός κλαδικός μισθός, οι μισθολογικές ωριμάνσεις, το επίδομα τέκνου, σπουδών και το επίδομα επικίνδυνης εργασίας, εφόσον αυτά περιλαμβάνονταν στην παλιά Συλλογική Σύμβαση. Όλα τα υπόλοιπα επιδόματα που υπήρχαν πριν τη λήξη της σύμβασης, πέραν των προαναφερόμενων, εφόσον δεν υπάρξει νέα ΣΣΕ, παύουν να ισχύουν εφόσον το απαιτήσει ο εργοδότης. Επίσης μετά τους 3 μήνες εφόσον δεν υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση οι εργοδότες μπορούν να προσλαμβάνουν με το μισθό της ΕΓΣΣΕ. 

Δόθηκε η δυνατότητα στη μεγαλοεργοδοσία να παγώσει πάσης φύσεως αυτόματες αυξήσεις στους μισθούς, οι οποίες είναι απόρροια νόμων, ΣΣΕ, κανονιστικών πράξεων, διαιτητικών αποφάσεων. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα επιδόματα τριετίας, πολυετίας, χρόνου εργασίας, κ.ά., μέχρι η ανεργία να κατέβει κάτω από το όριο του 10%.

Τα βασικότερα επιδόματα που χορηγεί ο ΟΑΕΔ όπως πχ το επίδομα ανεργίας, μειώθηκαν κατά 22%, εξαιτίας της σύνδεσής τους με το κατώτερο ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη. Παράλληλα άλλα επιδόματα που ενίσχυαν το λαϊκό εισόδημα όπως πχ το οικογενειακό επίδομα που χορηγούσε ο ΟΑΕΔ, από το 2015 καταργείται ολοσχερώς.

Το ΚΚΕ κρίνει τα μέτρα και τους σχετικούς νόμους με κριτήριο τα εργατικά-λαϊκά συμφέροντα. Με αυτό το κριτήριο τονίζει ότι υπηρετούν τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, των τραπεζιτών, των βιομηχάνων, των εφοπλιστών και των άλλων τμημάτων της πλουτοκρατίας, είναι εργαλείο για τη μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης, την κατάργηση βασικών εργατικών, λαϊκών δικαιωμάτων και έχουν οδηγήσει στην πτώχευση του λαού.

Τα μέτρα αυτά δεν είναι προσωρινά. Εντάσσονται σε κεντρικό σχεδιασμό που στόχο έχει τη βαθμιαία μείωση του μέσου μισθού, σε συνθήκες κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων. Η μείωση του κατώτερου μισθού έσπρωξε προς τα κάτω, μια σειρά κλαδικούς μισθούς. Η επιχείρηση εξίσωσης των μισθών σε Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα στα κατώτερα όρια των 586€ αποδεικνύει τη στόχευση αυτή. Όλα τα μέτρα και ειδικά αυτά που αφορούν μισθούς κι εργασιακές σχέσεις προβλέπεται ότι θα αναθεωρούνται με πρόσθετες νομοθετικές παρεμβάσεις, για να πετυχαίνει ο στόχος της κυβέρνησης και του κεφαλαίου που είναι η βαθύτερη εκμετάλλευση της εργατικής τάξης.

Κριτήριο για εμάς είναι οι σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όχι τα όρια της πείνας, ο «ρεαλισμός» των ορίων αντοχής της οικονομίας που προσαρμόζει τις απαιτήσεις των εργαζομένων στις ανάγκες του κεφαλαίου. Η κατάσταση που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα και η νεολαία με τη δραματική μείωση μισθών και συντάξεων, τα υψηλά ποσοστά ανεργίας και την κατάργηση βασικών εργασιακών, ασφαλιστικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, καθιστά επιτακτικά αναγκαία την ένταση της λαϊκής πάλης για την κατάργηση των αντιλαϊκών μέτρων και την ανατροπή της πολιτικής που εξαθλιώνει το λαό.

Η άμεση αποκατάσταση των εισοδημάτων στην προ κρίσης κατάσταση και η κάλυψη των απωλειών αποτελούν επείγον μέτρο ανακούφισης της εργατικής λαϊκής οικογένειας. Αυτό σημαίνει επαναφορά της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που καλύπτει σήμερα περίπου 300.000 εργαζόμενους, στα 751 ευρώ ως βάση για νέες διαπραγματεύσεις και νέες αυξήσεις.

Σε αυτήν την κατεύθυνση δεν πρέπει να υπάρχει εργαζόμενος που να αμείβεται με λιγότερα από 751 ευρώ. Δηλαδή, να μπει οριστικό τέλος στην πανσπερμία των εργασιακών σχέσεων, στη μερική απασχόληση, στις συμβάσεις ορισμένου χρόνου, στα κακοπληρωμένα προγράμματα απασχόλησης, που κατεβάζουν τους μισθούς σε άθλια επίπεδα, στα 200 και 300 ευρώ.

Δεν αρκεί μόνο η αποκατάσταση των απωλειών στην ΕΓΣΕΕ. Ταυτόχρονα πρέπει να καταργηθούν οι νόμοι που προκάλεσαν μεγάλες μειώσεις στις κλαδικές συμβάσεις.

Οι κλαδικές συλλογικές συμβάσεις που καλύπτουν τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζόμενων, να επανέλθουν στα κατώτερα επίπεδα του 2009. Με αυτό το όριο ως βάση, να καταργηθούν οι νομοθετικές δεσμεύσεις και να υπάρξουν ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις.

Η πρόταση νόμου που καταθέτει το ΚΚΕ στη Βουλή και η προσπάθεια που θα καταβάλει να γίνει αυτή κτήμα του εργατικού - λαϊκού κινήματος και των συνδικαλιστικών οργανώσεων, είναι μια συμβολή στην πάλη για τα λαϊκά συμφέροντα.

Ταυτόχρονα με την ανάγκη κατάργησης νόμων και διατάξεων που προκάλεσαν ισχυρά πλήγματα στους μισθούς και το λαϊκό εισόδημα, το ΚΚΕ υποστηρίζει πλαίσιο με σημαντικούς στόχους πάλης:

·         Υπογραφή Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και Κλαδικών Συμβάσεων με το πλαίσιο ταξικού κινήματος με επαναφορά του κατώτερου μισθού στα 751 ευρώ για όλους χωρίς διακρίσεις με βάση την ηλικία, ως έναρξη για συζήτηση και διαπραγμάτευση για αυξήσεις.
·         Κατώτερο μεροκάματο στα 33,57 ευρώ
·         Άμεση υπογραφή και επαναφορά όλων των κλαδικών συμβάσεων στα επίπεδα του 2009.
·         Να καταργηθεί ο άθλιος διαχωρισμός των εργαζομένων με βάση την ηλικία. 
·         Καθολική ισχύς και υποχρεωτικότητα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
·         Εφαρμογή της μετενέργειας μέχρι την υπογραφή νέας ΣΣΕ χωρίς κανένα χρονικό περιορισμό.
·         Κατάργηση της δυνατότητας που καθιερώθηκε για υπογραφή επιχειρησιακών συμβάσεων με μισθούς χαμηλότερους από τις κλαδικές συμβάσεις.
·         Κατάργηση όλων των ρυθμίσεων που προβλέπουν την αύξηση του ορίου απολύσεων καθώς και τη μείωση των αποζημιώσεων.
·         Την κατάργηση των νόμων που αφορούν στον ΟΜΕΔ και στις ενώσεις προσώπων.
·         Επαναφορά των οικογενειακών και των κλαδικών και άλλων επιδομάτων που καταργήθηκαν.
·         Κατάργηση των Προεδρικών Διαταγμάτων που ισοπέδωσαν τις αποζημιώσεις.
·         Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Κατοχύρωση του 35ωρου, 7ωρου, 5ήμερου και διασφάλιση της κυριακάτικης αργίας
·         Κατάργηση όλων των ελαστικών μορφών απασχόλησης και κάθε μορφής ανασφάλιστης εργασίας.
·         Πρακτική άσκηση των σπουδαστών με πλήρεις αποδοχές και εργασιακά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
·         Έξι ώρες δουλειάς για τα βαριά και ανθυγιεινά επαγγέλματα, για σπουδαστές και φοιτητές που αναγκάζονται να δουλεύουν
Β’   ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ

Με το άρθρο 1 επαναφέρεται ο κατώτατος μισθός στα 751 ευρώ για όλους τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως ηλικίας, επομένως και για τους εργαζόμενους από 18 έως 25 ετών,  ως βάση για την υπογραφή νέας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις. Επίσης καταργείται η απαράδεκτη κυβερνητική παρέμβαση με την ΠΥΣ 6/2012, με την οποία μειώθηκε ο κατώτατος μισθός και το κατώτατο ημερομίσθιο κατά 22% και για τα νέα παιδιά από 18-25 ετών κατά 32%, όπως και η διάταξη για νομοθετική ρύθμιση του κατώτατου μισθού, που θα ρίξει ακόμα πιο κάτω τα κατώτατα μεροκάματα.
Με το άρθρο 2 αποκλείεται η απαράδεκτη ρύθμιση του άρθρου 37 του ν. 4024/2011, που επέτρεπε την κατάρτιση επιχειρησιακής σύμβασης, όταν δεν υπάρχει συνδικαλιστική οργάνωση στην επιχείρηση,  από ένωση προσώπων που συστήνεται από μέρος του συνολικού αριθμού των εργαζομένων.
Με το άρθρο 3 καθορίζεται ότι οι Εθνικές Γενικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας περιέχουν όλους τους ελάχιστους, μισθολογικούς και λοιπούς όρους εργασίας για τους εργαζόμενους όλης της χώρας, χωρίς νομοθετική ή άλλη κρατική-κυβερνητική παρέμβαση. Καταργείται επίσης η απαράδεκτη ρύθμιση του άρθρου 37 του ν. 4024/2011, με την οποία θεσπίστηκε η υπεροχή των επιχειρησιακών συμβάσεων έναντι των κλαδικών. Επίσης ορίζεται ότι οι κλαδικές και λοιπές συλλογικές συμβάσεις εργασίας μπορεί να περιέχουν μόνο ευνοϊκότερους όρους από την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Με το άρθρο 4 προβλέπεται ότι οι συλλογικές συμβάσεις κάθε επιπέδου έχουν γενική ισχύ και δεσμεύουν τους εργοδότες σε κάθε επίπεδο όπου ισχύει η αντίστοιχη συλλογική σύμβαση εργασίας, ανεξάρτητα αν αυτοί είναι μέλη ή όχι των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργοδοτών που υπέγραψαν την κάθε συλλογική σύμβαση εργασίας.
Με το άρθρο 5  προβλέπεται η μετενέργεια των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, χωρίς χρονικούς περιορισμούς.
Με το άρθρο 6 επαναφέρεται το δικαίωμα της μονομερούς προσφυγής των εργαζομένων στη Διαιτησία, για τη ρύθμιση του συνόλου των όρων συλλογικής σύμβασης.
Με το άρθρο 7 επανέρχονται σε ισχύ κανονιστικές ρυθμίσεις συλλογικών (ιδίως κλαδικών) συμβάσεων εργασίας που αφορούσαν, μεταξύ άλλων, την καθιέρωση διαφόρων επιδομάτων, ρυθμίσεις που σε μεγάλο βαθμό καταργήθηκαν, όπως και οι αντίστοιχες συλλογικές συμβάσεις εργασίας (σταδιακά), από την ΠΥΣ υπ. αριθμ. 6/2012.
Με το άρθρο 8 επαναφέρεται η 13η και 14η σύνταξη για τους συνταξιούχους όλων των ασφαλιστικών ταμείων..
Με το άρθρο 9 επαναφέρεται ο 13ος και 14ος μισθός στο δημόσιο τομέα.
Με το άρθρο 10 θεσμοθετείται η κατάργηση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων (όπως της μερικής απασχόλησης, αλλά και της εκ περιτροπής εργασίας και της διευθέτησης του χρόνου εργασίας, όπως και του θεσμού του δανεισμού των εργαζομένων), έτσι ώστε να έχει κάποιο ουσιαστικό αντίκρισμα για το σύνολο των εργαζομένων, η επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ.
Με το άρθρο 11 ορίζεται ότι καταργείται όλο το αντεργατικό νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την μείωση του κατώτατου μισθού, την νομοθετική ρύθμιση του κατώτατου μισθού, την ουσιαστική κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την αφαίρεση του 13ου και 14ου μισθού και της 13ης και 14ης σύνταξης και την καθιέρωση και γιγάντωση των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
Με το άρθρο 12 καθορίζεται η έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.



ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ
«Επαναφορά κατώτερου μισθού, επαναφορά 13ης και 14ης σύνταξης, 13ου και 14ου μισθού. Ρυθμίσεις για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και κατάργηση αντεργατικών διατάξεων»

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ
Άρθρο 1
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας το κατώτατο όριο μισθού ανέρχεται στο ποσό των 751 € μεικτά για όλους ανεξαιρέτως τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως ηλικίας και αντίστοιχα προσαρμόζεται και το κατώτατο ημερομίσθιο.
Η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 6/2012, το άρθρο 103 του ν. 4172/2013,  καθώς επίσης και κάθε άλλη αντίθετη στην προηγούμενη παράγραφο διάταξη τυπικού ή ουσιαστικού νόμου ή συλλογικής σύμβασης εργασίας ή διαιτητικής απόφασης καταργείται.

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Ρυθμίσεις για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας  και κατάργηση αντεργατικών διατάξεων
Άρθρο 2
1. Η παράγραφος 5 του άρθρου 3 του νόμου 1876/1990, όπως αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 1 του άρθρου 37 του ν. 4024/2011, αντικαθίσταται ως εξής: <<Οι επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις συνάπτονται από συνδικαλιστικές οργανώσεις της επιχείρησης που καλύπτουν τους εργαζόμενους, ανεξάρτητα από την κατηγορία, τη θέση ή την ειδικότητά τους και εφ΄ όσον  αυτές ελλείπουν, από τις ισχύουσες πρωτοβάθμιες κλαδικές οργανώσεις και από τον εργοδότη.
Καταργείται από τότε που ίσχυσε η παρ. 1 του άρθρου 37 του ν. 4024/2011.
2. Το πρώτο εδάφιο του στοιχείου α. της παραγρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 1876/1990, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 3 του άρθρου 37 του ν. 4024/2011, αντικαθίσταται ως εξής: << α. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων και εργοδοτών όλων των βαθμίδων στο πεδίο της δραστηριότητάς τους>>.
Καταργείται από τότε που ίσχυσε η παρ. 3 του άρθρου 37 του ν. 4024/2011.
3. Η παράγραφος 3 του άρθρου 6 του ν. 1876/1990, όπως  αντικαταστάθηκε από την παρ. 4 του άρθρου 37 του ν. 4024/2011, αντικαθίσταται ως εξής: <<Για τη νομιμοποίηση των εκπροσώπων των συνδικαλιστικών οργανώσεων εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις των καταστατικών τους.>>
Καταργείται από τότε που ίσχυσε η παρ. 4 του άρθρου 37 του ν. 4024/2011.
Άρθρο 3
Οι Εθνικές Γενικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας καθορίζουν τους ελάχιστους μισθολογικούς και λοιπούς όρους εργασίας που ισχύουν για τους εργαζόμενους όλης της χώρας.
Οι κλαδικές, οι επιχειρησιακές και οι εθνικές ή τοπικές ομοιοεπαγγελματικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας δεν επιτρέπεται να περιέχουν δυσμενέστερους όρους εργασίας για τους εργαζόμενους από τους όρους της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Αν μια σχέση εργασίας ρυθμίζεται από περισσότερες ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, εφαρμόζεται η πιο ευνοϊκή για τον εργαζόμενο.
Σε περίπτωση συρροής κλαδικής με επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας, υπερισχύει η κλαδική, εκτός αν η επιχειρησιακή είναι ευνοικότερη για τους εργαζομένους..
Κλαδική ή επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας υπερισχύει σε περίπτωση συρροής  με ομοιοεπαγγελματική συλλογική σύμβαση εργασίας, εκτός αν η ομοιοεπαγγελματική  είναι ευνοϊκότερη για τους εργαζόμενους..
Οι όροι ατομικών συμβάσεων εργασίας που αποκλίνουν από τις ρυθμίσεις συλλογικών συμβάσεων εργασίας είναι επικρατέστεροι, εφόσον περιέχουν μεγαλύτερη προστασία στους εργαζόμενους.
Όροι εργασίας συλλογικών συμβάσεων εργασίας που είναι ευνοϊκότεροι για τους εργαζόμενους, υπερισχύουν των νόμων.

Άρθρο 4
Οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας όλων των κατηγοριών και βαθμίδων δεσμεύουν όλους του εργαζόμενους και όλους τους εργοδότες που εμπίπτουν στο πεδίο ισχύος της κάθε συλλογικής σύμβασης, ανεξάρτητα αν είναι μέλη ή όχι των συνδικαλιστικών οργάνων ή οργανώσεων που συνήψαν την συγκεκριμένη συλλογική σύμβαση εργασίας.
Άρθρο 5
Οι όροι των συλλογικών συμβάσεων εργασίας εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την υπογραφή νέας αντίστοιχης συλλογικής σύμβασης εργασίας, χωρίς κανένα χρονικό περιορισμό.

Άρθρο 6
Σε περίπτωση αποτυχίας των διαπραγματεύσεων ή αποτυχίας της μεσολάβησης, οι εργαζόμενοι έχουν δικαίωμα μονομερούς προσφυγής στη Διαιτησία για τον καθορισμό όλων των όρων παροχής εργασίας.

Άρθρο 7
Με την επιφύλαξη του άρθρου 1 της παρούσας, οι κανονιστικοί όροι συλλογικών συμβάσεων εργασίας που ήταν σε ισχύ στις 29.2.2012 (ημερομηνία δημοσίευσης της Π.Υ.Σ.  ΥΠ. ΑΡΙΘΜ. 6/28.2.2012), εφόσον οι συλλογικές αυτές συμβάσεις εργασίας έχουν λήξει, επανέρχονται σε ισχύ από την έναρξη ισχύος της παρούσας.

ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ
Επαναφορά του 13 ου και 14ου μισθού και της 13ης και 14ης σύνταξης
Άρθρο 8
Επαναχορηγούνται στους  συνταξιούχους όλων των ασφαλιστικών φορέων κύριας και επικουρικής ασφάλισης   τα επιδόματα Πάσχα και αδείας, ανερχόμενα το καθένα στο μισό της μηνιαία χορηγούμενης σύνταξης. Επίσης στους πιο πάνω συνταξιούχους επαναχορηγείται το επίδομα Χριστουγέννων, ανερχόμενο στο ποσό της μηνιαία χορηγούμενης σύνταξης.
Άρθρο 9
Επαναχορηγούνται τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας, που καταργήθηκαν και αφορούσαν υπαλλήλους, μισθωτούς και λειτουργούς του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., ΟΤΑ. Καθώς και τα μόνιμα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων, της ΕΛ.ΑΣ, του πυροσβεστικού και λιμενικού σώματος.
Το επίδομα Χριστουγέννων ανέρχεται στο ύψος των μηνιαίων αποδοχών και τα επιδόματα Πάσχα και αδείας στο ύψος του μισού των μηνιαίων αποδοχών το καθένα.

ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ
Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας
Άρθρο 10
1. Καταργείται κάθε διάταξη νόμου που προβλέπει την καθιέρωση της μερικής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, οι υφιστάμενες σχέσεις εργασίας μερικής απασχόλησης μετατρέπονται αυτοδικαίως σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης.
2. Καταργείται επίσης κάθε διάταξη νόμου που θεσμοθετεί την εκ περιτροπής ε απασχόληση.
3. Καταργείται κάθε διάταξη νόμου που αναφέρεται στη διευθέτηση του χρόνο εργασίας.
4. Καταργούνται οι διατάξεις νόμων που αναφέρονται στις εταιρίες προσωρινής απασχόλησης (ενοικίασης εργαζομένων). Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, οι εργαζόμενοι των πιο πάνω εταιριών που απασχολούνται σε άλλους (έμμεσους εργοδότες), θεωρείται αυτοδικαίως ότι συνδέονται με σχέση εργασίας με τους έμμεσους αυτούς εργοδότες και μάλιστα με συμβάσεις εξηρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου.





ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ
Καταργούμενες διατάξεις- Έναρξη ισχύος
Άρθρο 11
Κάθε διάταξη νόμου ή κανονιστικής πράξης της διοίκησης αντίθετη προς τις διατάξεις της παρούσας καταργείται, με την επιφύλαξη ευνοϊκότερων για τους εργαζόμενους διατάξεων που περιέχονται σε νόμο, κανονιστική πράξη της διοίκησης, συλλογική σύμβαση εργασίας ή διαιτητική απόφαση, οι οποίες εξακολουθούν να ισχύουν.

Άρθρο 12
Η ισχύς της παρούσας, εάν δεν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις της, αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 



Αθήνα 2 Οκτωβρίου 2014

Οι Προτείνοντες Βουλευτές

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
ΕΛΕΝΗ ΓΕΡΑΣΙΜΙΔΟΥ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ
ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ
ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ
ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ


ΠΡ