Απαντήσεις στην Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Χίου Κώστας Τριαντάφυλλος για το ενδεχόμενο δρομολόγησης γραμμής υδροπλάνου στη Χίο, έλαβε από τα συναρμόδια Υπουργεία.
Με αφορμή την κινητικότητα που παρατηρήθηκε τελευταία, από εταιρείες που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στον συγκεκριμένο χώρο και τη συνάντηση της προηγούμενης δημοτικής αρχής με εκπρόσωπο εταιρείας του χώρου, σχετικά με το ενδεχόμενο ίδρυσης υδατοδρομίου στη Χίο, ο βουλευτής έθεσε μια σειρά ερωτημάτων.
Τα ερωτήματα αυτά επικεντρώθηκαν σε ζητήματα συνολικού σχεδιασμού για τη δρομολόγηση υδροπλάνων στα νησιά και τον βαθμό που επηρεάζει την ενδεχόμενη ίδρυση υδατοδρομίου στη Χίο η απουσία συνολικής μελέτης αξιοποίησης του κεντρικού λιμένα. Τέλος, διατύπωσε το ερώτημα, εάν έχουν υποβληθεί προς έγκριση, επιχειρηματικές προτάσεις στην Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων, που να αφορούν την ίδρυση υδατοδρομίου στη Χίο.
Τόσο το Υπουργείο Άμυνας, όσο και τα Υπουργεία Μεταφορών και Ναυτιλίας γνωστοποιούν ότι δεν έχει υπάρξει, μέχρι σήμερα υποβολή σχετικού φακέλου για τη δημιουργία υδατοδρομίου στη Χίο.
Πιο συγκεκριμένα, το Υπουργείο Μεταφορών αναφέρει στην απάντησή του: «Η δρομολόγηση υδροπλάνων στα νησιά προκύπτει από τις τοπικές ανάγκες και την αντίστοιχη εκδήλωση ενδιαφέροντος είτε από εταιρίες, είτε από την τοπική αυτοδιοίκηση και τους οργανισμούς λιμένων».
Το ίδιο Υπουργείο, σε σχετικό ερώτημα απαντά ότι: «Οι ενδιαφερόμενοι για αδειοδότηση υδατοδρομίου μπορούν να απευθυνθούν στον αντίστοιχο διαχειριστή του λιμένος για παραχώρηση χώρου, όπως γίνεται και σε όλες τις περιπτώσεις λιμένων που εντάσσουν υδατοδρόμια στις υφιστάμενες χρήσεις και δραστηριότητές τους».
Ο Κώστας Τριαντάφυλλος, με αφορμή και την πρόσφατη διημερίδα που διοργανώθηκε στα τέλη Αυγούστου στη Μυτιλήνη για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας, κάνει λόγο για ανάγκη συνδυασμού της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, με την αποτελεσματική προστασία του δημόσιου συμφέροντος και των δημοσίων αγαθών, καθώς οι μεταφορές είναι ένας κατεξοχήν χώρος δημοσίου συμφέροντος.
«Με τον Νόμο 4146/2013 «Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις», άρθρα 32-57, γίνεται εκτενής αναφορά στις προϋποθέσεις που αφορούν την ίδρυση, τη λειτουργία και την εκμετάλλευση υδατοδρομίων στη χώρα μας.
Η λειτουργία υδατοδρομίων, ειδικά για τα νησιά, θα μπορούσε να είναι μια χρήσιμη, συμπληρωματική εναλλακτική στην ακτοπλοϊκή και αεροπορική σύνδεση των νησιωτών με την ηπειρωτική χώρα και με άλλα νησιά, με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές οικονομίες.
Τα παραπάνω, βέβαια, προϋποθέτουν διάλογο με τις τοπικές κοινωνίες για την εξασφάλιση των καλύτερων όρων για τη λειτουργία τους και την ποιοτική παροχή υπηρεσιών», δήλωσε ο βουλευτής.