Από το «παράθυρο» έρχονται οι ατομικές συμβάσεις στον χώρο της Ναυτιλίας για όλες τις ειδικότητες.
Η ρητή πρόβλεψη υπάρχει στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο, που συνοδεύει τη νέα έκθεση της Κομισιόν ενώ υπάρχει η προαναγγελία της λήψης και νέων μέτρων από τον Οκτώβριο.
Οι αναφορές στο Μνημόνιο προκαλούν έντονα ερωτηματικά καθώς όπως είναι γνωστό η σχετική ρύθμιση για τις ατομικές συμβάσεις σε ποντοπόρα πλοία καταψηφίστηκε από τη Βουλή και φαίνεται σα να έχει μπει από το «παράθυρο» στο Μνημόνιο με την εξής αναφορά:
• Για να βοηθήσει τον τομέα της ναυτιλίας, θα αποσαφηνίσει τα τέλη Ιουνίου στην εγκύκλιο ότι οι ατομικές συμβάσεις εργασίας μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο ελεύθερης διαπραγμάτευσης, αφού η συλλογική σύμβαση έχει λήξει.
(Στο Αγγλικό πρωτότυπο η ακριβής αναφορά είναι η εξής: To assist the shipping sector, we will clarify by end June in a circular that individual labor contracts can be negotiated freely, once the collective agreement has expired).
Μέχρι τώρα, ήταν γνωστό ότι το ΥΝΑ σκόπευε να επαναφέρει τη ρύθμιση. Ωστόσο τώρα γίνεται αναφορά σε «εγκύκλιο» (circular), γεγονός, που δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά για πως μεθοδεύεται να εφαρμοστεί μια διάταξη, που έχει απορριφθεί από την Βουλή.
Αυτή την φορά, πάντως, και στη Βουλή εφόσον επανέλθει θα έχει το «περίβλημα» της Μνημονιακής υποχρέωσης!
Από εκεί και πέρα, στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο αναφέρονται σε σχέση με την ακτοπλοΐα τα εξής:
Για να συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των τομέων του τουρισμού μας, για τις εγχώριες υπηρεσίες πορθμείων έχουμε αυξήσει την ευελιξία της δρομολόγησης, μειωμένη επάνδρωση υποχρεώσεις, και μέχρι το τέλος του Ιουνίου θα μειώσει και να περιορίσει σε λιγότερες κατηγορίες υποχρεωτικές εκπτώσεις των εισιτηρίων (To help strengthen the competitiveness of our tourism sectors, for domestic ferry services we have increased the flexibility of routing, reduced manning obligations, and by end June will reduce and limit to fewer categories mandatory ticket discounts).
Τέλος, προαναγγέλλονται νέα μέτρα με την εξής αναφορά:
Μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, θα αξιολογήσει τον αντίκτυπο των μεταρρυθμίσεων αυτών, και να θεσπίσει περαιτέρω μέτρα για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του τομέα (By end October, we will assess the impact of these reforms, and adopt further steps to increase the competitiveness of the sector)
Λιμάνια
Στο κυρίως κείμενο της έκθεσης (σελ. 46) προαναγγέλλεται ο σαφής διαχωρισμός στα λιμάνια των «αρχών διοικητικής ευθύνης» και των «εμπορικών δραστηριοτήτων» ενώ λίγο παρακάτω αναφέρεται ότι:
«Οι αρχές ετοιμάζονται να ξεκινήσουν βασικά στοιχεία του ενεργητικού για τις ιδιωτικοποιήσεις, κυρίως μέσω παραχωρήσεων, με στόχο τη διασφάλιση της βιώσιμης και αυτο-χρηματοδότησης λιμενικές αρχές, για την προσέλκυση πρόσθετων κεφαλαίων και διοικητικής εμπειρίας και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητα του τομέα από τις περιφερειακές και διεθνή προοπτική».
pireas2day.gr
Η ρητή πρόβλεψη υπάρχει στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο, που συνοδεύει τη νέα έκθεση της Κομισιόν ενώ υπάρχει η προαναγγελία της λήψης και νέων μέτρων από τον Οκτώβριο.
Οι αναφορές στο Μνημόνιο προκαλούν έντονα ερωτηματικά καθώς όπως είναι γνωστό η σχετική ρύθμιση για τις ατομικές συμβάσεις σε ποντοπόρα πλοία καταψηφίστηκε από τη Βουλή και φαίνεται σα να έχει μπει από το «παράθυρο» στο Μνημόνιο με την εξής αναφορά:
• Για να βοηθήσει τον τομέα της ναυτιλίας, θα αποσαφηνίσει τα τέλη Ιουνίου στην εγκύκλιο ότι οι ατομικές συμβάσεις εργασίας μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο ελεύθερης διαπραγμάτευσης, αφού η συλλογική σύμβαση έχει λήξει.
(Στο Αγγλικό πρωτότυπο η ακριβής αναφορά είναι η εξής: To assist the shipping sector, we will clarify by end June in a circular that individual labor contracts can be negotiated freely, once the collective agreement has expired).
Μέχρι τώρα, ήταν γνωστό ότι το ΥΝΑ σκόπευε να επαναφέρει τη ρύθμιση. Ωστόσο τώρα γίνεται αναφορά σε «εγκύκλιο» (circular), γεγονός, που δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά για πως μεθοδεύεται να εφαρμοστεί μια διάταξη, που έχει απορριφθεί από την Βουλή.
Αυτή την φορά, πάντως, και στη Βουλή εφόσον επανέλθει θα έχει το «περίβλημα» της Μνημονιακής υποχρέωσης!
Από εκεί και πέρα, στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο αναφέρονται σε σχέση με την ακτοπλοΐα τα εξής:
Για να συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των τομέων του τουρισμού μας, για τις εγχώριες υπηρεσίες πορθμείων έχουμε αυξήσει την ευελιξία της δρομολόγησης, μειωμένη επάνδρωση υποχρεώσεις, και μέχρι το τέλος του Ιουνίου θα μειώσει και να περιορίσει σε λιγότερες κατηγορίες υποχρεωτικές εκπτώσεις των εισιτηρίων (To help strengthen the competitiveness of our tourism sectors, for domestic ferry services we have increased the flexibility of routing, reduced manning obligations, and by end June will reduce and limit to fewer categories mandatory ticket discounts).
Τέλος, προαναγγέλλονται νέα μέτρα με την εξής αναφορά:
Μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, θα αξιολογήσει τον αντίκτυπο των μεταρρυθμίσεων αυτών, και να θεσπίσει περαιτέρω μέτρα για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του τομέα (By end October, we will assess the impact of these reforms, and adopt further steps to increase the competitiveness of the sector)
Λιμάνια
Στο κυρίως κείμενο της έκθεσης (σελ. 46) προαναγγέλλεται ο σαφής διαχωρισμός στα λιμάνια των «αρχών διοικητικής ευθύνης» και των «εμπορικών δραστηριοτήτων» ενώ λίγο παρακάτω αναφέρεται ότι:
«Οι αρχές ετοιμάζονται να ξεκινήσουν βασικά στοιχεία του ενεργητικού για τις ιδιωτικοποιήσεις, κυρίως μέσω παραχωρήσεων, με στόχο τη διασφάλιση της βιώσιμης και αυτο-χρηματοδότησης λιμενικές αρχές, για την προσέλκυση πρόσθετων κεφαλαίων και διοικητικής εμπειρίας και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητα του τομέα από τις περιφερειακές και διεθνή προοπτική».
pireas2day.gr