Σε απόγνωση και τραγική κατάσταση έχουν περιέλθει χιλιάδες Ναυτεργάτες (και οι οικογένειές τους) οι οποίοι είναι ναυτολογημένοι και απασχολούνται στα Ε/Γ-Ο/Γ, στην Ακτοπλοΐα αλλά και σε διάφορες Πορθμειακές γραμμές. Το θέμα αυτό έχει δημιουργήσει τεράστια οικονομικά, κοινωνικά και άλλα προβλήματα, όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση της Ένωσης Ναυτών (ΠΕΝΕΝ).
Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ "το πρόβλημα αυτό εντοπίζεται και εστιάζεται στην μεγάλη πλειοψηφία των Ακτοπλοϊκών εταιριών οι οποίες συστηματικά καθυστερούν να καταβάλλουν τις δεδουλευμένες αποδοχές στους Ναυτικούς που υπηρετούν στα πλοία τους".
Από εκεί και πέρα, η ΠΕΝΕΝ στην ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:
Το απαράδεκτο αυτό φαινόμενο έχει ξεκινήσει τα τελευταία 2 χρόνια, έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις αφού η καθυστέρηση φτάνει και τους 7 μήνες (σε ορισμένες περιπτώσεις δεν τους καταβάλλονται ούτε καν προκαταβολές έναντι των δεδουλευμένων αποδοχών)
Η ΠΕΝΕΝ το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει προβεί σε δεκάδες καταγγελίες για το πρόβλημα αυτό – όπως και άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις των Ναυτεργατών – προς όλες τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες χωρίς ωστόσο να υπάρχει ως τώρα ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Σημειώνουμε ότι στην διάρκεια της πολυήμερης απεργίας των Ναυτεργατών 31/1/2013 έως 6/2/2013 ο Υπουργός Ν.Α είχε επανειλημμένα δεσμευθεί τόσο στην ΠΝΟ όσο και στα ΜΜΕ ότι τα δεδουλευμένα των Ναυτεργατών θα καταβληθούν σε δύο δόσεις, 50% σε 15 μέρες και η εξόφληση περίπου σε 1 μήνα.
Από τότε έχουν μεσολαβήσει περίπου 4 μήνες και οι Υπουργικές υποσχέσεις και δεσμεύσεις αποδείχθηκαν αέρας κοπανιστός χωρίς κανένα αντίκρισμα.
Προφανώς οι αναφορές του Υπουργού Ν.Α περί συναντήσεων με εκπροσώπους τραπεζών και Ναυτιλιακών εταιριών για εξόφληση των μισθών των Ναυτεργατών εξυπηρετούσαν επικοινωνιακές σκοπιμότητες.
Όμως επειδή η κοροϊδία, η εξαπάτηση και οι ψευτοϋποσχέσεις έχουν ένα όριο – το οποίο έχει προ πολλού ξεπερασθεί – θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι οποιαδήποτε ανοχή και υπομονή των πληρωμάτων έχει εξαντληθεί.
Δεν μπορεί η πλειονότητα των Ακτοπλοϊκών να λειτουργεί και να εξυπηρετεί επί μακρόν τις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνιακές ανάγκες της χώρας με απλήρωτους τους Ναυτεργάτες.
Τονίζουμε ότι κατά το διάστημα του Πάσχα η κίνηση των Ακτοπλοϊκών εταιριών παρουσιάστηκε σύμφωνα με επίσημα στοιχεία αυξημένη πάνω από 30% τόσο στους επιβάτες όσο και στην διακίνηση αυτοκινήτων και εμπορευμάτων.
Παρ’ όλα αυτά τα αυξημένα έσοδα των εταιριών διατέθηκαν όχι για τους μισθούς των πληρωμάτων αλλά για άλλες ανάγκες και σκοπούς των εταιριών……..
Αναφέρουμε ότι πολλοί Ναυτεργάτες ακόμη δεν έχουν πάρει ούτε το Δώρο του Πάσχα…. Τόσο οι Ναυτολογημένοι όσο κυρίως οι απολυμένοι……
Επειδή η κατάσταση που διαμορφώνεται με την πολύμηνη καθυστέρηση στην εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών χιλιάδων Ναυτεργατών είναι εξαιρετικά σοβαρή, καλούμε για τελευταία φορά τον Υπουργό Ν.Α, τις Ναυτιλιακές εταιρίες αλλά και όλες τις εμπλεκόμενες αρχές και υπηρεσίες να πράξουν τα νόμιμα και προβλεπόμενα από την νομοθεσία σε ότι αφορά την άμεση εξόφληση των δεδουλευμένων. Υπογραμμίζουμε ότι η μη καταβολή δεδουλευμένων, σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, είναι ποινικό αδίκημα.
Ελπίζουμε ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ και οι υπηρεσίες τους δεν θα φανούν και αυτήν την φορά ανακόλουθοι και αναξιόπιστοι, δεν θα βάλουν για άλλη μια φορά πλάτη στις Ναυτιλιακές εταιρίες οι οποίες εκμεταλλεύονται αδίστακτα την κατάσταση με την ανοχή των αρμόδιων αρχών, εμπαίζοντας επί δύο χρόνια τους Ναυτεργάτες, τόσο αυτούς που απασχολούνται στα πλοία αλλά και τους εκατοντάδες που είναι απολυμένοι, απλήρωτοι και άνεργοι….
Καλούμε τις δικαστικές και εισαγγελικές αρχές να παρέμβουν και να καταλογίσουν τις ευθύνες που πρέπει, τόσο στις Ναυτιλιακές εταιρίες όσο και στις αρχές του ΥΝΑ (Λιμενικές υπηρεσίες κ.λπ) οι οποίες κωφεύουν, αδρανούν και αδιαφορούν στην εφαρμογή της νομοθεσίας.
Επίσης άμεση πρωτοβουλία και αγωνιστική δράση πρέπει να αναλάβει επειγόντως και χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση και η ΠΝΟ, η οποία χωρίς μισόλογα κι αναβολές να σταματήσει να πετάει το μπαλάκι στα πληρώματα, πρέπει να αναλάβει συνδικαλιστική δράση υπερασπίζοντας τα δικαιώματα των Ναυτεργατών τα οποία παραβιάζονται κραυγαλέα και για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως είναι αυτό της απλήρωτης Ναυτικής εργασίας.
Εάν ο εμπαιγμός, η κοροϊδία και η καταστρατήγηση της νομοθεσίας συνεχισθεί, τότε χωρίς καμιά προειδοποίηση στο εξής με συνδικαλιστική δράση και αγώνα τα πλοία που έχουν το πρόβλημα θα ακινητοποιούνται και δεν θα εκτελούν τα προγραμματισμένα δρομολόγιά τους.
Επιτέλους όλοι οι αρμόδιοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
pireas2day.gr
Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ "το πρόβλημα αυτό εντοπίζεται και εστιάζεται στην μεγάλη πλειοψηφία των Ακτοπλοϊκών εταιριών οι οποίες συστηματικά καθυστερούν να καταβάλλουν τις δεδουλευμένες αποδοχές στους Ναυτικούς που υπηρετούν στα πλοία τους".
Από εκεί και πέρα, η ΠΕΝΕΝ στην ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:
Το απαράδεκτο αυτό φαινόμενο έχει ξεκινήσει τα τελευταία 2 χρόνια, έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις αφού η καθυστέρηση φτάνει και τους 7 μήνες (σε ορισμένες περιπτώσεις δεν τους καταβάλλονται ούτε καν προκαταβολές έναντι των δεδουλευμένων αποδοχών)
Η ΠΕΝΕΝ το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει προβεί σε δεκάδες καταγγελίες για το πρόβλημα αυτό – όπως και άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις των Ναυτεργατών – προς όλες τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες χωρίς ωστόσο να υπάρχει ως τώρα ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Σημειώνουμε ότι στην διάρκεια της πολυήμερης απεργίας των Ναυτεργατών 31/1/2013 έως 6/2/2013 ο Υπουργός Ν.Α είχε επανειλημμένα δεσμευθεί τόσο στην ΠΝΟ όσο και στα ΜΜΕ ότι τα δεδουλευμένα των Ναυτεργατών θα καταβληθούν σε δύο δόσεις, 50% σε 15 μέρες και η εξόφληση περίπου σε 1 μήνα.
Από τότε έχουν μεσολαβήσει περίπου 4 μήνες και οι Υπουργικές υποσχέσεις και δεσμεύσεις αποδείχθηκαν αέρας κοπανιστός χωρίς κανένα αντίκρισμα.
Προφανώς οι αναφορές του Υπουργού Ν.Α περί συναντήσεων με εκπροσώπους τραπεζών και Ναυτιλιακών εταιριών για εξόφληση των μισθών των Ναυτεργατών εξυπηρετούσαν επικοινωνιακές σκοπιμότητες.
Όμως επειδή η κοροϊδία, η εξαπάτηση και οι ψευτοϋποσχέσεις έχουν ένα όριο – το οποίο έχει προ πολλού ξεπερασθεί – θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι οποιαδήποτε ανοχή και υπομονή των πληρωμάτων έχει εξαντληθεί.
Δεν μπορεί η πλειονότητα των Ακτοπλοϊκών να λειτουργεί και να εξυπηρετεί επί μακρόν τις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνιακές ανάγκες της χώρας με απλήρωτους τους Ναυτεργάτες.
Τονίζουμε ότι κατά το διάστημα του Πάσχα η κίνηση των Ακτοπλοϊκών εταιριών παρουσιάστηκε σύμφωνα με επίσημα στοιχεία αυξημένη πάνω από 30% τόσο στους επιβάτες όσο και στην διακίνηση αυτοκινήτων και εμπορευμάτων.
Παρ’ όλα αυτά τα αυξημένα έσοδα των εταιριών διατέθηκαν όχι για τους μισθούς των πληρωμάτων αλλά για άλλες ανάγκες και σκοπούς των εταιριών……..
Αναφέρουμε ότι πολλοί Ναυτεργάτες ακόμη δεν έχουν πάρει ούτε το Δώρο του Πάσχα…. Τόσο οι Ναυτολογημένοι όσο κυρίως οι απολυμένοι……
Επειδή η κατάσταση που διαμορφώνεται με την πολύμηνη καθυστέρηση στην εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών χιλιάδων Ναυτεργατών είναι εξαιρετικά σοβαρή, καλούμε για τελευταία φορά τον Υπουργό Ν.Α, τις Ναυτιλιακές εταιρίες αλλά και όλες τις εμπλεκόμενες αρχές και υπηρεσίες να πράξουν τα νόμιμα και προβλεπόμενα από την νομοθεσία σε ότι αφορά την άμεση εξόφληση των δεδουλευμένων. Υπογραμμίζουμε ότι η μη καταβολή δεδουλευμένων, σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, είναι ποινικό αδίκημα.
Ελπίζουμε ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ και οι υπηρεσίες τους δεν θα φανούν και αυτήν την φορά ανακόλουθοι και αναξιόπιστοι, δεν θα βάλουν για άλλη μια φορά πλάτη στις Ναυτιλιακές εταιρίες οι οποίες εκμεταλλεύονται αδίστακτα την κατάσταση με την ανοχή των αρμόδιων αρχών, εμπαίζοντας επί δύο χρόνια τους Ναυτεργάτες, τόσο αυτούς που απασχολούνται στα πλοία αλλά και τους εκατοντάδες που είναι απολυμένοι, απλήρωτοι και άνεργοι….
Καλούμε τις δικαστικές και εισαγγελικές αρχές να παρέμβουν και να καταλογίσουν τις ευθύνες που πρέπει, τόσο στις Ναυτιλιακές εταιρίες όσο και στις αρχές του ΥΝΑ (Λιμενικές υπηρεσίες κ.λπ) οι οποίες κωφεύουν, αδρανούν και αδιαφορούν στην εφαρμογή της νομοθεσίας.
Επίσης άμεση πρωτοβουλία και αγωνιστική δράση πρέπει να αναλάβει επειγόντως και χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση και η ΠΝΟ, η οποία χωρίς μισόλογα κι αναβολές να σταματήσει να πετάει το μπαλάκι στα πληρώματα, πρέπει να αναλάβει συνδικαλιστική δράση υπερασπίζοντας τα δικαιώματα των Ναυτεργατών τα οποία παραβιάζονται κραυγαλέα και για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως είναι αυτό της απλήρωτης Ναυτικής εργασίας.
Εάν ο εμπαιγμός, η κοροϊδία και η καταστρατήγηση της νομοθεσίας συνεχισθεί, τότε χωρίς καμιά προειδοποίηση στο εξής με συνδικαλιστική δράση και αγώνα τα πλοία που έχουν το πρόβλημα θα ακινητοποιούνται και δεν θα εκτελούν τα προγραμματισμένα δρομολόγιά τους.
Επιτέλους όλοι οι αρμόδιοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
pireas2day.gr