Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

ΟΙ "ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ" ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ



Οι ηλεκτρονικές αλλαγές στις Υπηρεσίες του Δημοσίου
Η Εθνική Στρατηγική για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, παρουσιάστηκε από το αρμόδιο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που σα στόχο έχει να καθορίσει ένα νέο τομέα ανάπτυξης της χώρας, σε συνδυασμό με τον αντίστοιχο στρατηγικό σχεδιασμό για τις ΤΠΕ στην Ελλάδα, τα επόμενα δέκα χρόνια, και σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, βασισμένη στις αρχές της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας, της εξωστρέφειας, την επενδυτική ενίσχυση και φυσικά την ανάπτυξη της απασχόλησης.
Στο Σχέδιο Κειμένου Βασικών Αρχών και Κατευθύνσεων της Εθνικής Στρατηγικής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, παρουσιάζονται:
Α. Οι στόχοι
- Παροχή υπηρεσιών προς τον πολίτη «4ου ή 5ου επιπέδου», δηλαδή υπηρεσιών που ολοκληρώνονται διαδικτυακά, χωρίς φυσική παρουσία του πολίτη στη δημόσια διοίκηση.
- Δημιουργία περιβάλλοντος πλήρως ψηφιακής συνεργασίας/επικοινωνίας μεταξύ των υπηρεσιών και των στελεχών της δημόσιας διοίκησης.
- Χρήση σύγχρονων υποδομών και διασφάλιση ποιοτικών και ασφαλών συνθηκών ψηφιακής ανάπτυξης για τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τον δημόσιο τομέα.
Β. Οι Σχεδιαστικές Αρχές
- Οι πολιτικές Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Διοικητικής Μεταρρύθμισης πρέπει να κινούνται παράλληλα και συντονισμένα.
- Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση αναπτύσσεται με τρόπο συντονισμένο, με τη συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.
- Κάθε έργο ή/και δράση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης οδηγεί σε μετρήσιμα αποτελέσματα ως προς την απλούστευση δομών και διαδικασιών και ως προς τη βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης.
- Η ανάπτυξη των ΤΠΕ ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών, διασφαλίζει την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων, των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, της σφαίρας της ιδιωτικής ζωής και της ταυτότητας των πολιτών, ενώ η μείωση των αποδεκτών κινδύνων σε πληροφοριακά συστήματα είναι εγγυημένη.
- Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και οι ευκαιρίες που επιφέρει λαμβάνονται υπόψη κατά την εκπόνηση όλων των τομεακών και οριζόντιων πολιτικών.
- Λαμβάνονται υπόψη οι εξελίξεις που σημειώνονται, τόσο σε Ευρωπαϊκό όσο και σε διεθνές επίπεδο.
- Ο δημόσιος τομέας εξασφαλίζει ίση μεταχείριση σε διαφορετικές τεχνολογικές «πλατφόρμες» που χρησιμοποιούν το κατάλληλο υλικό και λογισμικό και διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων πληροφοριών με τη χρήση ανοικτών προτύπων.
- Η συλλογή δεδομένων και η ανάπτυξη λύσεων Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης χαρακτηρίζονται από την αρχή της δυνατότητας επαναχρησιμοποίησης.  
- Λαμβάνονται υπόψη τα συμφέροντα τόσο των δημιουργών όσο και των χρηστών της πνευματικής ιδιοκτησίας.
Γ. Το Πλαίσιο Ανάπτυξης
Το πλαίσιο ανάπτυξης της Στρατηγικής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση διαμορφώνεται πάνω σε τέσσερις βασικούς και πρωταρχικούς πυλώνες:
- Προσέγγιση με επίκεντρο την πληροφορία(data oriented approach)
- Προσέγγιση κοινής πλατφόρμας (shared platform)
- Προσέγγιση με επίκεντρο τον τελικό χρήστη
- Ασφάλεια και Ιδιωτικότητα. 
Δ. Οι Στρατηγικές Κατευθύνσεις
Η Στρατηγική για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση αποτελεί ένα συνεκτικό πλέγμα τριών στρατηγικών κατευθύνσεων: τους Πολίτες, τις Επιχειρήσεις και το Κράτος.
epoli.gr