Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΑΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΟ
Κινητοποιήσεις σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την αντικατάσταση του πλοίου «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Sea Ways από το πλοίο «Ιεράπετρα» της ANEK αποφάσισαν να διοργανώσουν την Παρασκευή μέλη ικαριώτικων και φουρνιώτικων συλλόγων Αθήνας.
«Μας γυρίζει πολλά χρόνια πίσω» λένε τοπικοί φορείς και ζητούν να μην γίνει η αντικατάσταση του «Νήσος Μύκονος» από το ηλικίας 36 ετών «Ιεράπετρα»
Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν σημειώνουν ότι «καταγγέλλουμε την απόφαση της εταιρείας Hellenic Seaways που με τη συναίνεση του υπουργείου διακόπτουν τη δρομολόγηση του "Νήσος Μύκονος" προς τα νησιά μας, το οποίο κατά την τελευταία πενταετία εξυπηρετούσε τη μετακίνησή μας προς τις περιοχές μας. Αντί αυτού, θα δρομολογηθεί το πλοίο "Ιεράπετρα" που η ηλικία του φτάνει στις τέσσερις δεκαετίες».
Αποκλεισμός και «σκουφάκια»
Τα μέλη των συλλόγων αποφάσισαν να συγκεντρωθούν στις 14.00 την Παρασκευή στο λιμάνι του Πειραιά στην προβλήτα από την οποία πρόκειται να αναχωρήσει το «Ιεράπετρα» και να εμποδίσουν τον απόπλου για το πρώτο του ταξίδι προς Σάμο, Ικαρία και Φούρνους, ενώ ζητούν σε περίπτωση που τελικά το πλοίο αναχωρήσει να υπάρξουν από τους τοπικούς φορείς των νησιών ανάλογες κινητοποιήσεις στα λιμάνια τα οποία θα προσεγγίσει. Μάλιστα καλούν όσους παραβρεθούν να φορούν σκουφάκια κολύμβησης θέλοντας - όπως λένε - να στείλουν το μήνυμα προς το αρμόδιο υπουργείο «αφήστε το καλύτερα. Πάμε και κολυμπώντας!».
Κρίσιμη συνάντηση
Το ζήτημα της αντικατάστασης του πλοίου και των προβλημάτων που δημιουργούνται θα τεθεί επί τάπητος στη συνάντηση που θα έχουν στις 2 το μεσημέρι της Πέμπτης στον Πειραιά ο υφυπουργός Ανάπτυξης, αρμόδιος για θέματα Ναυτιλίας κ. Άδωνις Γεωργιάδης, με τον Αντιπεριφερειάρχη Σάμου κ. Θεμιστοκλή Παπαθεοφάνους, ο οποίος θα συνοδεύεται από τους δημάρχους των τριών νησιών, Σάμου, κ. Θάνο Στυλιανό, Ικαρίας, κ. Χριστόδουλο Σταυρινάδη και Φούρνων, κ. Ιωάννη Μαρούση, τον βουλευτή Σάμου κ. Πυθαγόρα Χ. Βαρδίκο, τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Σάμου κ. Νικόλαο Αγγελή και τον Μητροπολίτη Σάμου και Ικαρίας κ. Ευσέβιο. Επίσης θα υπάρξει συνάντηση και με εκπροσώπους της πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Νήσος Μύκονος».
«Γυρίζουμε 40 χρόνια πίσω»
Ο κ. Παπαθεοφάνους επισήμανε, μιλώντας στο «Βήμα», ότι «με την αντικατάσταση γυρίζουμε 30 - 40 χρόνια πίσω στις αρχές της δεκαετίας του 1970 καθώς το πρώτο πλοίο που εξυπηρέτησε τα νησιά μας εμφανίστηκε το 1975, δηλαδή τη χρονιά που κατασκευάστηκε το «Ιεράπετρα». Προειδοποίησε μάλιστα ότι «εάν δεν υπάρξει αποτέλεσμα από τις συναντήσεις που θα έχουμε την Πέμπτη τότε προσανατολιζόμαστε σε δυναμικές κινητοποιήσεις».
«"Στραγγαλίζουν" τα νησιά μας»
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο δήμαρχος Ικαρίας κ. Χρήστος Σταυρινάδης ο οποίος τόνισε στο «ΒΗΜΑ» ότι «το «Ιεράπετρα» δεν θεωρείται αξιόπλοο και ασφαλές πλοίο και «δεν θα μπορεί να προσεγγίσει τα λιμάνια όταν θα έχει άσχημο καιρό», ζητώντας από την Πολιτεία να ενισχύσει οικονομικά τις θαλάσσιες συγκοινωνίες «όπως τις εθνικές οδούς στην ηπειρωτική χώρα». Ο κ. Σταυρινάδης συμπλήρωσε ότι «το πλήγμα είναι μεγάλο για την καθημερινή μας ζωή στο νησί, ενώ ''στραγγαλίζεται'' και ο τουρισμός με την ύπαρξη ενός μόνο πλοίου που εξυπηρετεί χειμώνα - καλοκαίρι τρία νησιά τα οποία δεν πρέπει να εγκαταλειφθούν». Το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων και τη μορφή που θα έχουν αυτές, επρόκειτο να συζητηθεί κατά την έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ικαρίας, το βράδυ της Τετάρτης.
Τέσσερις μήνες εκτός γραμμής
Μιλώντας στο «Βήμα» ο Αρχιπλοίαρχος της ΑΝΕΚ κ. Σταύρος Αγγελιδάκης επισήμανε ότι το «Νήσος Μύκονος» θα πρέπει να κάνει την καθιερωμένη ετήσια συντήρησή του, η οποία θα διαρκέσει δύο μήνες. Στη συνέχεια προγραμματίζεται να αντικαταστήσει το άλλο πλοίο της HSW, το «Νήσος Χίος», που εκτελεί τα δρομολόγια από Πειραιά προς Χίο και Μυτιλήνη και το οποίο θα προχωρήσει και αυτό στην καθιερωμένη ετήσια συντήρηση. Ετσι, το «Νήσος Μύκονος» θα «λείψει» σίγουρα από το δρομολόγιο προς Σάμο, Ικαρία και Φούρνους για διάστημα περίπου τεσσάρων μηνών. Ο κ. Αγγελιδάκης τόνισε πάντως ότι δεν ισχύουν πληροφορίες για πώληση του «Νήσος Μύκονος» και σημείωσε ότι το «Ιεράπετρα» είναι ένα ασφαλές πλοίο και άνετο στο ταξίδι του. Πρόσθεσε ακόμη ότι τον χειμώνα το κόστος του ταξιδιού για το «Νήσος Μύκονος» είναι μεγάλο κυρίως σε ότι αφορά τα καύσιμα ενώ και η κίνηση αυτή την περίοδο είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Πάντως, η επιδότηση για την εξυπηρέτηση της άγονης γραμμής προς Ικαρία, Φούρνους και Σάμο, φτάνει τα 3 εκατ. ευρώ ετησίως ή περίπου 20.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.