Δευτέρα 30 Ιουλίου 2012

ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ - Η ΧΙΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΨΑΡΑ , ΑΝΑΜΕΣΑ Σ΄ΑΥΤΑ



Έκθεση για την κατάσταση των λιμανιών της Ελλάδας και τα έργα που πρέπει να γίνουν για την αναβάθμισή τους  συνέταξε η Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού την οποία και δημοσιεύει σήμερα το protothema.gr.

Σε μία πολυνησιωτική χώρα όπως η Ελλάδα που στηρίζεται στον νησιωτικό τουρισμό τα κακώς κείμενα δημιουργούν προβλήματα τα οποία  θα πρέπει να λυθούν το συντομότερο δυνατόν. Στην ελληνική ακτοπλοΐα το 80% των πλοίων είναι σύγχρονα όχι όμως και τα λιμάνια στα οποία καλούνται να καταπλεύσουν και να αποπλεύσουν.
Ας δούμε αναλυτικά τις παρατηρήσεις για τα 77 λιμάνια.
1.ΑΓΚΙΣΤΡΙ
Προέκταση κρηπιδώματος τουλάχιστον 50 μ. και διαπλάτυνση στα 50 μ. για την πρυμνοδέτηση ή πλαγιοδέτηση των πλοίων. Εκβάθυνση κατά μήκος του προβλήτα-αίθουσα αναμονής-χώροι υγιεινής -τοποθέτηση προσκρουστήρων.
2. ΑΙΓΙΝΑ
Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Δ-ΝΔ ανέμους. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης-καθαρισμός εισόδου από υπάρχοντες υφάλους ή σήμανση αυτών. Απαιτείται νέα χαρτογράφηση γιατί τα βυθίσματα δεν ανταποκρίνονται σε αρκετά σημεία της λιμενολεκάνης. Λείπουν δέστρες (μπίντες) και οι προσκρουστήρες που υπάρχουν είναι ελαστικά αυτοκινήτων. Δεν υπάρχει αίθουσα αναμονής επιβατών και w.c. Να ενισχυθεί η φωτοβολία του φανού του προβλήτα (χάνεται στα φώτα της πόλης).
3.ΜΕΘΑΝΑ
Δεν προστατεύεται από Α-ΒΑ ανέμους. Λείπουν χώροι υγιεινής και αίθουσα αναμονής. Ενίσχυση φωτοβολίας. Να τοποθετηθεί μια ακόμη δέστρα στο κεφάλι του προβλήτα. Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
4.ΠΟΡΟΣ
Απαιτείται εκβάθυνση του διαύλου. Λείπουν w.c. και αίθουσα αναμονής. Απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων αγκυρών ΑΒΕΡΩΦ από το νέο λιμάνι. Συνεχής μπερδέματα των αγκυρών των επιβατηγών πλοίων.
5. ΥΔΡΑ
Προέκταση κρηπιδώματος προς το εξωτερικό φανάρι για εξυπηρέτηση 2 πλοίων συγχρόνως. Λείπουν χώροι υγιεινής και αίθουσα αναμονής επιβατών. Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
6. ΣΠΕΤΣΕΣ
Κατασκευή κυματοθραύστη για προστασία από ΒΔ έως ΒΑ ανέμους. Εκβάθυνση κατά μήκος του προβλήτα. Τοποθέτηση προσκρουστήρων-κατασκευή χώρων υγιεινής και αίθουσα αναμονής.
7. ΝΕΑΠΟΛΗ
Απαιτείται άμεση εκβάθυνση λιμενολεκάνης και επέκταση προβλήτα. Δεν υπάρχουν μπαλόνια (προσκρουστήρες) –στέγαστρα επιβατών.
8. ΚΥΘΗΡΑ (ΔΙΑΚΟΦΤΗΣ)
Εκβάθυνση-προσκρουστήρες. Προβληματική η αγκυροβολία λόγω της ποιότητας του βυθού (πετρώδης). Να δημιουργηθεί θέση πρυμνοπλαγιοδέτησης (L)για ασφαλή παραμονή των πλοίων. Κατασκευή χώρων υγιεινής και αίθουσα αναμονής.
9. ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ
Από τα πλέον δύσκολα/ προβληματικά λιμάνια λόγω μικρού εύρους λιμενολεκάνης και μη προστασίας από ΒΑ ανέμους. Χρειάζεται φωτοσήμανση εισόδου και φωτισμό στον προβλήτα. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, κατασκευή μεγαλύτερου προβλήτα με καλύτερο προσανατολισμό (καθετότητα προς Β). Να γίνει χαρτογράφηση έξωθεν του λιμένος.
10. ΚΑΣΤΕΛΙ ΚΙΣΣΑΜΟΥ
Απαιτείται εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Ανύψωση των κρηπιδωμάτων τουλάχιστον για 50 c m.
11. ΓΥΘΕΙΟ
Απαιτείται εκβάθυνση. Διαπλάτυνση – επέκταση προβλήτα και να δημιουργηθεί θέση L. Καλύτερος φωτισμός στον προβλήτα. Λείπουν προσκρουστήρες (μπαλόνια) στέγαστρα επιβατών και χώροι υγιεινής.
12. ΚΥΘΝΟΣ
Φωτοσήμανση βραχονησίδας ΜΕΡΙΧΑΣ. Προστασία του νέου προβλήτα από λιμενοβραχίονα (Δ-ΝΔ άνεμοι). Προσκρουστήρες –αίθουσα αναμονής – w.c. Εκβάθυνση εσωτερικού λιμένα.
13. ΣΕΡΙΦΟΣ
Φωτοσήμανση εισόδου – προσκρουστήρες - αίθουσα αναμονής -προέκταση προβλήτα προς Α και διαπλάτυνση προς Ν. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Ν ανέμους.
14. ΣΙΦΝΟΣ
Επέκταση προβλήτα. Δημιουργία ικανού χερσαίου χώρου για την εξυπηρέτηση των αυτοκινήτων. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Δ-ΝΔ ανέμους. Προσκρουστήρες – Αίθουσα αναμονής επιβατών – Χώροι υγιεινής.
15. ΜΗΛΟΣ
Επέκταση προβλήτα για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον 3 πλοίων. Δημιουργία θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης. Τοποθέτηση προσκρουστήρων, εκβάθυνση, βελτίωση σταθμού επιβατών χώρων υγιεινής. Να γίνει καλύτερος ο φωτισμός του προβλήτα.
16. ΚΙΜΩΛΟΣ
Απαραίτητη η φωτοσήμανση βραχονησίδων ΡΕΥΜΑΤΟΝΗΣΙΑ. Επέκταση προβλήτα από Δ προς Α. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Ν-ΝΑ ανέμους. Σκιάδες , w.c., προσκρουστήρες.
17. ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ
Ίσως το πιο επικίνδυνο λιμάνι της χώρας. Απαραίτητη η φωτοσήμανση των βραχονησίδων ΠΟΛΥΟ-ΞΕΡΕΣ-ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΙΑ και του Ακ.ΛΑΤΙΝΗ καθιστά επικίνδυνη είσοδο και έξοδο των πλοίων. Επέκταση προβλήτα προς Α. Προσκρουστήρες, σκιάδες, w.c. Εκβάθυνση.
18. ΣΙΚΙΝΟΣ
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Επέκταση προβλήτα. Φωτισμός προβλήτα, στέγαστρα επιβατών. Απροστάτευτο στους ΝΔ ανέμους.
19. ΙΟΣ
Επέκταση προβλήτα προς Β. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Κρίνεται αναγκαίο κατά τους θερινούς μήνες να τοποθετηθούν διαχωριστικά και σημαντήρες ώστε να οριοθετηθεί η περιοχή των λουομένων για την αποφυγή ατυχήματος.
20. ΘΗΡΑΣΙΑ
Επικίνδυνη η προσέγγιση μεγάλων πλοίων λόγω αδυναμίας αγκυροβολίας εξαιτίας του μεγάλου βάθους. Επέκταση προβλήτα προς Β.
21. ΘΗΡΑ ( ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ )
Επειδή ο συγκεκριμένος χώρος (ΑΘΗΝΙΟΣ) είναι αδύνατον να γίνει λιμάνι λόγω του μεγάλου βάθους, είναι επιβεβλημένη η μεταφορά του λιμανιού σε άλλη περιοχή. Τα έργα που έγιναν στον ΑΘΗΝΙΟ οπωσδήποτε βελτίωσαν την κατάσταση, δεν έλυσαν όμως το βασικό πρόβλημα του λιμανιού που είναι η ασφαλής προσέγγιση και παραμονή των πλοίων. Αυξήθηκε ο χερσαίος χώρος και θεωρητικά οι θέσεις πρυμνοδέτησης, όμως στην πράξη δεν μπορούν ταυτόχρονα να εξυπηρετηθούν περισσότερα από δυο πλοία λόγω του συγκλίνοντα προσανατολισμού των προβλητών. Δημιουργία θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης.
Συχνές απώλειες αγκυρών λόγω μεγάλου βάθους και εντελώς απροστάτευτο ελλείψει λιμενοβραχίονα από ΝΔ-Δ ανέμους.
22. ΑΝΑΦΗ
Η κατασκευή του νέου προβλήτα έχει βελτιώσει την κατάσταση. Εξακολουθεί να είναι απροστάτευτο από τους ΝΔ ανέμους. Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες. Λείπουν χώροι υγιεινής και αίθουσα επιβατών.
23. ΝΑΞΟΣ
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης εώς την είσοδο της μαρίνας. Αύξηση φωτοβολίας λιμενοβραχίονα. Σήμανση φωτοσήμανση υφάλου ΦΡΟΥΡΟΣ έξωθεν του λιμένος. Αύξηση της εμβέλειας του φανού ΑΜΑΡΙΔΕΣ και τοποθέτηση ανακλαστήρα ραντάρ. Προσκρουστήρες.
24. ΠΑΡΟΣ
Ενίσχυση φωτοβολίας φανού ΑΓΙΟΣ ΦΩΚΑΣ (χάνεται στα φώτα της πόλης). Απαιτείται επανασχεδιασμός στις κλίσεις των ραμπών ώστε να εξυπηρετούνται όλα τα πλοία. Προσκρουστήρες και δημιουργία περισσότερου χερσαίου χώρου για τη στάθμευση των αυτοκινήτων που πρόκειται να φορτωθούν στα πλοία. Εκβάθυνση πλησίον των θέσεων 6,7,8. Δημιουργία τουλάχιστον μιας θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης για παραμονή πλοίου με δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
25. ΣΥΡΟΣ
Σε πολλά σημεία της λιμενολεκάνης το βάθος έχει ελαττωθεί με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται οι χειρισμοί των πλοίων με μεγάλο βύθισμα. Δεν διατίθεται θέση πρυμνοπλαγιοδέτησης για ασφαλή παραμονή πλοίου όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες. Κατά πληροφορίες μας έχει γίνει σχεδιασμός για νέο λιμάνι, νέας παγίδας, χωρίς να ζητηθούν οι απόψεις μας Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου.
26. ΚΕΑ
Επέκταση προβλήτα προς Β και προς Ν. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Φωτοσήμανση λιμενοβραχίονα. Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες. Επέκταση λιμενοβραχίονα κατά 30 μ.το λιγότερο.
27. ΑΝΔΡΟΣ (ΓΑΥΡΙΟΝ)
Σε όλη τη λιμενολεκάνη απαιτείται εκβάθυνση. Λόγω του περιορισμένου βυθίσματος και του λασπώδους βυθού, δημιουργούνται προβλήματα στις αναρροφήσεις των πλοίων κατά την διάρκεια χειρισμών. Να γίνει φωτοσήμανση του ύφαλου «Βουβή» και της βραχονησίδας «Τουρλίτης». Να ενισχυθεί η φωτοβολία του πράσινου φανού του λιμενοβραχίονα. Να μετατραπεί σε προβλήτα ο βραχώδης λιμενοβραχίονας.
28. ΤΗΝΟΣ
Έχουν γραφεί τόσα πολλά και έχουν ειπωθεί άλλα τόσα από ειδικούς και μη για το συγκεκριμένο λιμάνι. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που είχαμε προβλέψει από τότε που ξεκίνησε να σχεδιάζεται το νέο έργο, ότι δηλαδή η υλοποίηση του (κατασκευή προστατευτικού λιμενοβραχίονα-νησίδα) θα δημιουργήσει πολύ περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα λύσει.
Η αποπεράτωση του έργου θα στερήσει από κάποιες κατηγορίες πλοίων την δυνατότητα προσέγγισης αφού η λιμενολεκάνη που δημιουργείται θα είναι παγίδα όταν οι καιρικές συνθήκες είναι κακές.
Κρίνεται επιβεβλημένο να υλοποιηθεί σύντομα το νέο έργο που εκτελείται στην εξωτερική πλευρά του λιμανιού ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται από τα πλοία σαν εναλλακτική λύση όταν οι καιρικές συνθήκες βέβαια το επιτρέπουν. Απαραίτητη η εκβάθυνση της εσωτερικής λιμενολεκάνης. Έχει μειωθεί σημαντικά το βάθος λόγω των προσχώσεων.
29. ΜΥΚΟΝΟΣ
α)Παλαιό λιμάνι
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
β)Νέο Λιμάνι
Δεν προστατεύεται από τους ΝΔ-ΒΔ ανέμους. Χρειάζεται αίθουσα αναμονής επιβατών και καλύτερες σκιάδες. Να φωτοσημανθεί η βραχονησίδα ΚΑΒΟΥΡΑΣ. Να αντικατασταθούν οι κατεστραμμένοι προσκρουστήρες.
30. ΑΜΟΡΓΟΣ (ΚΑΤΑΠΟΛΑ)
Επέκταση προβλήτα προς Α ή προς Δ. Φωτοσήμανση εισόδου. Προσκρουστήρες. Σκιάδες, w.c. Να γίνει αποξήλωση της κεκλιμένης ράμπας.
31. ΑΜΟΡΓΟΣ (ΑΙΓΙΑΛΗ)
Διαπλάτυνση προβλήτα –προσκρουστήρες –φωτισμός
32. ΔΟΝΟΥΣΑ
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Προέκταση προβλήτα. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από ΝΔ ανέμους.
33. ΡΑΦΗΝΑ
Είναι η πρώτη φορά που δεν θα αναφέρουμε στερεότυπα τα ίδια προβλήματα όμως και τώρα δε μπορούμε να πούμε ότι έγινε λιμάνι παρά τα έργα βελτίωσης που έγιναν και συνεχίζονται να γίνονται, γιατί λείπει το βασικό έργο που είναι η κατασκευή του προστατευτικού λιμενοβραχίονα.
Επιβεβλημένη η εκβάθυνση της λιμενολεκάνης αλλά και η δημιουργία ολοκληρωμένων θέσεων πρυμνοπλαγιοδέτησης (L).
ΆΜΕΣΑ πρέπει να γίνει η εκβάθυνση των θέσεων 3,4. Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες όπου δεν υπάρχουν.
34. ΛΗΜΝΟΣ
Ένα μεγάλο έργο σε κόστος ολοκληρώθηκε με αμφίβολα όμως αποτελέσματα. Η κατασκευή του νέου λιμενοβραχίονα έγινε για να προστατευθεί το λιμάνι από τους Δ ανέμους, δεν πιστεύουμε όμως ότι ο στόχος επετεύχθη. Με την καθιέρωση πλέον σαν επιβατηγό λιμάνι την περιοχή του Αγίου Νικόλαου απαιτείται άμεσα κατασκευή αίθουσας αναμονής, σκιάδων και χώρων υγιεινής. Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες.
35. ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ
Επέκταση προβλήτα. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Φωτισμός προβλήτα. Προσκρουστήρες.
36. ΜΥΤΙΛΗΝΗ
Ενίσχυση φωτοβολίας ερυθρού φανού εισόδου. Προσκρουστήρες, σκιάδες επιβατών, φωτισμός προβλήτα ελλειπής. Η κατασκευή του νέου λιμενοβραχίονα έχει ως αποτέλεσμα την δυσχερή είσοδο και έξοδο των πλοίων όταν δέχονται πλευρικό άνεμο. Χρήζει κυκλοφοριακή ρύθμιση χερσαίου χώρου. Αίθουσα επιβατών και χώροι υγιεινής.
37. ΧΙΟΣ
Εκβάθυνση της λιμενολεκάνης στα 10 μ. Προσκρουστήρες-ενίσχυση φωτοβολίας ερυθρού φανού. Το ΜΠΟΥΡΤΖΙ να φωταγωγηθεί. Δίπλα στις δέστρες σταθμεύουν αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να γίνονται συχνά ζημιές. Να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον δύο πλοίων.
38. ΣΑΜΟΣ (ΒΑΘΥ)
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης κυρίως κοντά στον προβλήτα. Ο χερσαίος χώρος είναι περιορισμένος. Προσκρουστήρες. Η διάταξη των δεστρών δεν εξυπηρετεί.
39. ΣΑΜΟΣ (ΜΑΛΑΓΑΡΙ-νέο λιμάνι-έργο 2012)
Χαρτογράφηση λιμένα. Χερσαία υποδομή ανύπαρκτη (σταθμοί επιβατών, χώροι υγιεινής, πρακτορείο).Δημιουργία θέσεως πρυμνοπλαγιοδέτησης γιατί θα υπάρχει πρόβλημα με τις υπάρχουσες πλευρικές καιρικές συνθήκες χρησιμοποιείται και για εμπορικό λιμάνι με όλα τα επακόλουθα.
40. ΣΑΜΟΣ (ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ)
Εκβάθυνση (συνεχείς προσχώσεις). Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου. Προσκρουστήρες-στέγαστρα επιβατών (υποτυπώδη). Λόγω οριακών βυθισμάτων λιμενολεκάνης, δυσκολία χειρισμών (μειωμένη ικανότητα ελιγμών). Δημιουργία θέσεως L για πρυμνοπλαγιοδέτηση πλοίων νέας τεχνολογίας.
41.ΙΚΑΡΙΑ (ΑΓΙΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ)
Προβληματικό από ΒΑ-ΝΑ ανέμους, πλευρικοί, επικίνδυνο. Επέκταση ΒΔ προβλήτα προστασία από τους Α-ΝΑ ανέμους με κατασκευή λιμενοβραχίονα. Στέγαστρα επιβατών, χώροι υγιεινής. Ενίσχυση φωτοβολίας φανού εισόδου. Ο χερσαίος χώρος δεν εξυπηρετεί. Εκβάθυνση.
42. ΙΚΑΡΙΑ (ΕΥΔΗΛΟΣ)
Προστασία από τους ΒΑ ανέμους με κατασκευή λιμενοβραχίονα. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Αύξηση φωτοβολίας πράσινου φανού, προσκρουστήρες. Το υπό κατασκευή νέο λιμάνι δεν παρέχει την απαιτούμενη ασφάλεια και υποδομή.
43. ΦΟΥΡΝΟΙ
Διαπλάτυνση εξωτερικού προβλήτα για την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Β-ΒΔ ανέμους, προσκρουστήρες, φωτισμός προβλήτα, στέγαστρα επιβατών, w.c. Εκβάθυνση.
44. AΣΤΥΠΑΛΑΙΑ
Ο προβλήτας που υπάρχει στη θέση «Άγιος Ανδρέας» πρέπει να επιμηκυνθεί, να διαπλατυνθεί και να γίνει εκβάθυνση της λιμενολεκάνης.
45.ΡΟΔΟΣ
Κρίνεται επιβεβλημένο να γίνει εκβάθυνση περιοχής ΚΑΜΕΙΡΟΥ ΣΚΑΛΑΣ. Υπάρχει προβλήτα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν εναλλακτική λύση όταν το λιμάνι Ρόδου δεν δύναται να χρησιμοποιηθεί λόγω καιρικών συνθηκών (Α-ΝΑ άνεμοι)
46.ΚΩΣ
Εκβάθυνση κατά μήκους του προβλήτα και σε απόσταση τουλάχιστον 30-40 μ.
47. ΛΕΡΟΣ
Εκβάθυνση στη μετώπη της προβλήτας. Προσκρουστήρες-στέγαστρα επιβατών. Το λιμάνι γίνεται δυσπρόσιτο με ΝΔ ανέμους. Χαρτογράφηση κόλπου Αγίας Μαρίνας και διαπλάτυνση προβλήτας. Χρησιμοποιείται σαν εναλλακτική λύση με ΝΔ ανέμους. Στον χάρτη λιμένα Λακκίου δεν υπάρχει η σήμανση της νέας μαρίνας καθώς και ο λιμενοβραχίονας αυτής που έχει φτιαχτεί εδώ και δύο χρόνια.
48. ΚΑΛΥΜΝΟΣ
Εκβάθυνση σε όλη τη λιμενολεκάνη. Προσκρουστήρες-φωτισμός προβλήτας. Η προέκταση του λιμενοβραχίονα παρ’όλες τις επισημάνσεις μας είχε σαν αποτέλεσμα να κλείσει η είσοδος του λιμένος και τα πλοία που εισέρχονται ή εξέρχονται να κινδυνεύουν να πέσουν στα βράχια αφού η ταχύτητα είναι αναγκαστικά περιορισμένη. Ουσιαστικά είναι αλιευτικό καταφύγιο και όχι λιμάνι για πλοία 130-140 μέτρα. Να γίνει η εξωτερική προβλήτα με ανάλογα βυθίσματα για την προσέγγιση μεγάλων πλοίων και ανάλογη διαμόρφωση του χερσαίου χώρου.
49. ΣΟΥΔΑ (ΧΑΝΙΑ)
Εκβάθυνση-προσκρουστήρες. Η περιοχή του εμπορικού λιμένα χρειάζεται περισσότερο φωτισμό. Δεν υπάρχουν σκιάδες. Δεν υπάρχει τάξη κατά την φορτοεκφόρτωση των οχημάτων ώστε να διευκολύνονται επιβάτες και οδηγοί. Κατασκευή κεκλιμένης ράμπας.
50.ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Εκβάθυνση των αβαθών περιοχής ΓΚΟΥΛΕ ή να γίνει σήμανση (σημαντήρας). Προσκρουστήρες –αντικατάσταση δέστρας στο κεφάλι της Νο.1 προβλήτας. Να γίνει εκκαθάριση (πυρομαχικά) της εσωτερικής (παλαιάς) εισόδου.
51. ΠΑΤΜΟΣ
Προσκρουστήρες. Διαμόρφωση χερσαίου χώρου όσο είναι δυνατόν για αναμονή Ι.Χ. αυτοκινήτων, επιβατών. Χώροι υγιεινής.
52. ΡΕΘΥΜΝΟ
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης λόγω των συνεχών προσχώσεων. Ενίσχυση φωτοβολίας πράσινου φανού (χάνεται στα φώτα της πόλης). Δεν υπάρχουν στέγαστρα και w.c. για τους επιβάτες.
Με Β –ΒΑ ανέμους δημιουργείται μεγάλη αποθαλασσιά (ενίσχυση – επέκταση λιμενοβραχίονα).
53. ΝΙΣΥΡΟΣ
Εκβάθυνση-φωτοσήμανση-φωτισμός προβλήτας. Δεν υπάρχει προστατευτικός λιμενοβραχίονας. Ανατολική προβλήτα επικίνδυνη λόγω υποχώρησης του κρηπιδώματος. Προσκρουστήρες.
54. ΣΥΜΗ
Προσκρουστήρες-στέγαστρα. Μικρή λιμενολεκάνη, δυσκολία χειρισμών για μεγάλα πλοία. Ανάγκη δημιουργίας από την εξωτερική πλευρά νέου προβλήτα στη θέση ρολόϊ.
55. ΤΗΛΟΣ
Εκβάθυνση. Δημιουργία χερσαίου χώρου. Προσκρουστήρες.
56. ΛΕΙΨΟΙ
Εκβάθυνση. Φωτοσήμανση των αβαθών.
57.ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ
Δημιουργία νέου προβλήτα εξωτερικά της λιμενολεκάνης.
58. ΧΙΟΣ (ΜΕΣΤΑ)
Στέγαστρα και χώροι υγιεινής.
59. ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, προσκρουστήρες, στέγαστρα, w.c.Επικίνδυνο λιμάνι για τις προσεγγίσεις μεγάλων πλοίων. Είναι ταυτόχρονα επιβατικό λιμάνι, εμπορικό λιμάνι, αλιευτικό καταφύγιο και μαρίνα.
60. ΨΑΡΑ
Φωτοσήμανση υφάλου ΤΡΙΦΥΛΛΙ και δεν υπάρχει πράσινος φανός. Προσκρουστήρες, στέγαστρα. Επικίνδυνο λιμάνι λόγω μικρού εύρους λιμενολεκάνης. Δεν προστατεύεται από τους Ν ανέμους.
61. ΒΟΛΟΣ
Στέγαστρα επιβατών, προσκρουστήρες. Να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις πρυμνοδέτησης και πρυμνοπλαγιοδέτησης (L).
62. ΣΚΙΑΘΟΣ
Η επέκταση του προβλήτα προς τη νησίδα Δασκαλειό με δυνατότητα πρυμνοδέτησης είτε βόρεια είτε νότια θα λύσει το πρόβλημα προσέγγισης των πλοίων ασφαλώς με όλους τους καιρούς. Ταυτόχρονα θα γίνει αύξηση του χερσαίου χώρου διευκολύνοντας τα οχήματα που πρόκειται να φορτωθούν στα πλοία.
63. ΣΚΟΠΕΛΟΣ
Επικίνδυνη είσοδος-έξοδος προσκρουστήρες, στέγαστρα επιβατών. Εκβάθυνση. Πρέπει να δημιουργηθεί προβλήτα στον κόκκινο φανό εισόδου με πλάτος 25 μ. Να μετατραπεί σε προβλήτα ο βραχώδης λιμενοβραχίωνας. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης-προσκρουστήρες-φωτισμός.
64.ΣΚΟΠΕΛΟΣ (ΑΓΝΩΝΤΑΣ)
Να γίνει επισκευή του προβλήτα.
65.ΣΚΟΠΕΛΟΣ (ΓΛΩΣΣΑ)
Εκβάθυνση-προσκρουστήρες-φωτισμός προβλήτας. Να δημιουργηθεί προβλήτα στην εξωτερική πλευρά του βραχώδη λιμενοβραχίονα.
66. ΑΛΟΝΗΣΟΣ
Επικίνδυνη πρυμνοδέτηση στον εξωτερικό προβλήτα λόγω γειτνίασης με τα βράχια του λιμενοβραχίονα. Ανεπαρκής ο φωτισμός. Εκβάθυνση εσωτερικής λιμενολεκάνης.
67.ΠΑΤΡΑ
Το παλαιό λιμάνι της Πάτρας είναι πλέον μικρό απ’όλες τις απόψεις για τον αριθμό και το μέγεθος των πλοίων που δραστηριοποιούνται στη γραμμή της Αδριατικής. Εκβάθυνση της νότιας εισόδου. Ως εκ τούτου είναι επιβεβλημένη η ολοκλήρωση των έργων του νέου λιμανιού για να αυξηθεί η ασφάλεια και να διευκολυνθούν όλοι με την δημιουργία του επιπλέον χερσαίου χώρου. Να γίνει κατασκευή στεγάστρων. Να δημιουργηθεί πύλη εισόδου μόνο για ΙΧ ώστε να μην περιμένουν στον ήλιο οι επιβάτες τον έλεγχο των φορτηγών.
Για άλλη μια φορά κάνουμε έκκληση για λύση του μεγάλου προβλήματος του λιμανιού που είναι οι λαθρομετανάστες.
68. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
Απαιτείται η διάνοιξη και εκβάθυνση του διαύλου για ασφαλέστερη διέλευση πλοίων. Κατασκευή στεγάστρων
Και σε αυτό το λιμάνι, κάνουμε έκκληση για την λύση του μεγάλου προβλήματος των λαθρομεταναστών.
69. ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Εκβάθυνση, καθαρισμός λιμενολεκάνης κυρίως στους προβλήτες περιοχής ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ-ΛΕΜΟΝΑΔΙΚΑ.
70. ΚΑΣΟΣ
Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από ΒΑ ανέμους. Στέγαστρα επιβατών – w.c. – προσκρουστήρες.
71. ΚΑΡΠΑΘΟΣ
Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου. Φωτισμός προβλήτα, δημιουργία περισσότερου χερσαίου χώρου, σκιάδες, w.c., προσκρουστήρες. Να τοποθετηθεί μια δέστρα (μπίντα) στην ΑΡ πλευρά του προβλήτα της εξωτερικής θέσης πρυμνοδέτησης.
72. ΔΙΑΦΑΝΙ
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Δεν προστατεύεται από ΒΑ έως ΝΑ ανέμους.
73. ΧΑΛΚΗ
Απομάκρυνση πλωτής προβλήτας τουριστικών σκαφών.
74. ΣΗΤΕΙΑ
Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου. Αποκατάσταση ζημιών προβλήτα, προσκρουστήρες.
75. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης και κυρίως στην είσοδο του λιμένος, προσκρουστήρες.
76.ΛΑΥΡΙΟ
Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου.
77. ΚΟΥΦΟΝΗΣΙ
Επισκευή στην προέκταση της προβλήτας με τον χερσαίο χώρο
protothema.gr