Σάββατο 11 Μαΐου 2013

ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΑ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ




Μία ερώτηση με μεγάλη σημασία για τα νησιά μας κατατέθηκε τις ημέρες του Πάσχα από βουλευτές της 
αντιπολίτευσης, προς το υπουργείο ναυτιλίας.

Το ότι κατατέθηκε τις ημέρες του Πάσχα «βόλεψε» πολλά μέσα ενημέρωσης, ώστε να την εξαφανίσουν από τη δημοσιότητα μιας και η δημοσίευσή της «πειράζει» τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και το υπουργείο ναυτιλίας.


Αφορά στα εντεινόμενα φαινόμενα να παραβιάζεται όλο και συχνότερα τελευταία το όριο απαγορευτικού (άραγε, προκειμένου να μην χαθούν τα εισιτηριάκια;) απόπλου, με κίνδυνο ναυτικού ατυχήματος που θα έχει επιπτώσεις στη ζωή ανθρώπων, μεταξύ άλλων και στην οικονομία του τουρισμού. Ακολουθεί το σχετικό κείμενο:

Θέμα: Σοβαρά ζητήματα ασφάλειας στα δρομολόγια των πλοίων ακτοπλοΐας τίθενται στις περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών

“Τις τελευταίες ημέρες παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο και στην τηλεόραση συγκλονιστικές εικόνες από τις προσπάθειες πρόσδεσης του επιβατηγού- οχηματαγωγού «Αδαμάντιος Κοραής» την 25η Μαρτίου 2013 στο λιμάνι της Κιμώλου υπό δυσμενέστατες καιρικές συνθήκες. Στο υλικό που παρακολουθήσαμε είδαμε προσπάθεια από/ επίβασης επιβατών και οχημάτων με ορατό κίνδυνο να παρασυρθεί κάποιος επιβάτης από τα κύματα, που σκέπαζαν την προβλήτα.

Πέραν των επαίνων που θα πρέπει να αποδοθούν στα μέλη του πληρώματος του πλοίου και στο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, δεν μπορεί κανένας να αγνοεί τους μεγάλους και προφανείς κινδύνους για την ασφάλεια του πλοίου και των επιβαινόντων σε αυτό μέσα στους οποίους έγινε η πρόσδεση του πλοίου και η διαδικασία από/ επιβίβασης. Όμως, όπως φαίνεται αυτό το περιστατικό, της εκτέλεσης δρομολογίων επιβατηγών πλοίων, κάτω από δυσμενέστατες καιρικές συνθήκες, δεν αποτελεί εξαίρεση.

Στις 2/4/2013 δελτίο τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ενημέρωνε ότι «το Ε/Γ – Ο/Γ «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» Ν. Χίου 362, κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου από Βαθύ για Καρλόβασι – Φούρνους – Άγιο Κήρυκο – Εύδηλο – Σύρο – Πειραιά, προσεγγίζοντας το λιμένα Ευδήλου, αφού αποβίβασε ένα επιβάτη, ο πλοίαρχος δήλωσε αδυναμία παραμονής στο λιμάνι λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή (11bf) και απέπλευσε συνεχίζοντας το δρομολόγιο για Σύρο. Στον λιμένα Ευδήλου ανέμεναν προς επιβίβαση και φόρτωση 31 επιβάτες, 5 ΙΧ, 3Φ/Γ και 3 δίκυκλα».

Στις 3/4/2013 δελτίου τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας ανέφερε ότι «ενημερώθηκε, πρωινές ώρες, η Λιμενική Αρχή Λειψών από τον Πλοίαρχο του Ε/Γ- Ο/Γ «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» Ν.Π.11957 ότι κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου Πειραιά – Πάτμο – Λειψούς – Λέρο – Κάλυμνο – Κω – Σύμη – Ρόδο δεν ήταν δυνατό να προσεγγίσει το λιμάνι των Λειψών λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή και συνέχισε το δρομολόγιο του για το επόμενο λιμένα κατάπλου, την Λέρο. Στο πλοίο επέβαιναν δεκατέσσερις (14) επιβάτες, δύο (02) ΙΧ και δύο (02) Φ/Γ με προορισμό τους Λειψούς».

Τέλος, στις 3/4/2013 έγινε γνωστό ότι το Ε/Γ – Ο/Γ «ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ» κατά την διαδικασία χειρισμών πρόσδεσης στο λιμάνι του Ηρακλείου προσέκρουσε στην προβλήτα ΙΙ του λιμένα με το αριστερό μεσαίο τμήμα του, γεγονός, που επίσης αποδόθηκε στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν.

Είναι προφανές ότι σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις υπήρχε κίνδυνος ατυχήματος και για αυτό επελέγη η απομάκρυνση των πλοίων από τα λιμάνια ενώ στην περίπτωση του «Φαιστός Παλάς» η πρόσκρουση ευτυχώς δεν είχε άλλες συνέπειες.Επειδή η εκτέλεση δρομολογίων, υπό εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες, με δεδομένες τις αδυναμίες των λιμανιών, δημιουργεί μείζον θέμα ασφάλειας για πλοία και επιβαίνοντες.

Επειδή στο παρελθόν απαγορευόταν ο απόπλους πλοίων όταν η δύναμη των ανέμων ξεπερνούσε σε ένταση τα 8 μποφόρ ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Ισχύει η απαγόρευση απόπλου όταν η δύναμη των ανέμων ξεπερνάει σε ένταση τα 8 μποφόρ και σε ποιες περιπτώσεις επιβάλλεται το λεγόμενο «απαγορευτικό»;

Γιατί δεν απαγορεύτηκε από τις λιμενικές αρχές ο απόπλους των πλοίων από το προηγούμενο ασφαλές λιμάνι ώστε να αποφευχθεί η εκτέλεση δρομολογίων εν μέσω εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών, με θυελλώδεις ανέμους έντασης ακόμα και 11 μποφόρ;

Αναζητήθηκαν ευθύνες και προς ποιες κατευθύνσεις για την εκτέλεση δρομολογίων με προφανή κίνδυνο για την ασφάλεια πλοίων και επιβαινόντων;

Θα λάβετε μέτρα ώστε να εκλείψουν φαινόμενα εκτέλεσης δρομολογίων επιβατηγών πλοίων με δυσμενείς καιρικές συνθήκες και με ανέμους έντασης 8 ή 9 μποφόρ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προσεγγίζουν πλοία σε λιμάνια ή να κινδυνεύουν σε αυτά και να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Θοδωρής Δρίτσας, Α΄ Πειραιά και Νησιών
Δημήτρης Γάκης, Δωδεκανήσου
Μαρία Διακάκη, Ηρακλείου
Γιάννης Ζερδελής, Λέσβου
Αγνή Καλογερή, Σάμου
Μιχάλης Κριτσωτάκης, Ηρακλείου
Νίκος Συρμαλένιος, Κυκλάδων”




parosnewsblog.gr