Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

ΤΟ " ΒΑΘΥ ΛΑΡΥΓΓΙ " ΞΕΣΚΕΠΑΣΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΟΡΙΑ



Σχέδια για ξεκλήρισμα ολόκληρων οικογενειών, τοκογλυφικά δάνεια σε άτομα που λόγω της κρίσης έπεσαν στα «δίχτυα» τους, βομβιστικές επιθέσεις, εκβιασμούς, απόπειρες απαγωγών αλλά και το σημείο που βρίσκονται τα λύτρα από την απαγωγή του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου αποκαλύπτει σε επτά απολογίες-«ποταμό» που έδωσε στην ασφάλεια η Ευαγγελία Βλαστού, εξαδέλφη του βαρυποινίτη Παναγιώτη Βλαστού.

Τα στοιχεία που έβγαλε στην επιφάνεια η «Λίτσα», ρίχνουν φως στη δράση ενός από τα μεγαλύτερα κυκλώματα εκβιαστών και μπράβων που έδρασαν στη χώραΤα στοιχεία που έβγαλε στην επιφάνεια η γυναίκα, αλλιώς αποκαλούμενη και ως «Λίτσα», ρίχνουν φως στη δράση ενός από τα μεγαλύτερα κυκλώματα εκβιαστών και μπράβων, που εξαρθρώθηκε πριν από λίγα 24ωρα.

Η γυναίκα, η οποία από το δεξί χέρι του Π. Βλαστού μετατράπηκε σε στόχο της οργής του για τα χρήματα που διαχειριζόταν εκ μέρους του, μιλά για εκατομμύρια ευρώ και εκρηκτικές ύλες που άλλαζαν χέρια σε νεκροταφεία ή θάβονταν μέσα σε τάπερ κάτω από τα πλακάκια του σπιτιού της.

Νέα τροπή όμως αναμένεται να δώσει η αποκάλυψη της «Λίτσας» πως τα λίτρα από την απαγωγή Παναγόπουλου βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη όπου, όπως είπε, τα έχει 74χρονος εφοπλιστής.

Επίσης η εξαδέλφη του Βλαστού μιλά για τα χρήματα από την απαγωγή Μυλωνά αλλά και για μία ακόμη που έμεινε «στα σκαριά»: Αυτή ενός διευθυντικού στέλεχους μεγάλης τράπεζας τον οποίο αποκαλούσαν με το συνθηματικό παρατσούκλι «Μπούμπης». Στο στέλεχος αυτό σκόπευαν να «ρίξουν» δίπλα του μία γυναίκα προκειμένου να το φωτογραφίσει κατά τις ερωτικές τους στιγμές και κατ' επέκταση να μπορεί η οργάνωση να τον εκβιάζει και να του αφαιρεί χρηματικά ποσά. Αυτό ήταν το πρώτο μέρος του σχεδίου,το οποίο έφτανε μέχρι και την απαγωγή του.

Η εγκληματική οργάνωση προσπάθησε να βάλει «στο χέρι» και τον παλαίμαχο ποδοσφαιριστή Τάσο Μητρόπουλο φτάνοντας στο σημείο να τοποθετήσει βόμβα σε επιχείρηση που διατηρούσε στην Καλαμάτα μαζί με τη σύντροφό του Νένα Χρονοπούλου.

«Από τον Μάιο του 2011 ο Π. Βλαστός άρχισε να μου δίνει 600 ευρώ σαν "μισθό" για τις υπηρεσίες που του προσέφερα. Από τον Δεκέμβριο του 2011 έως τον Ιούλιο του 2014 μου το αύξησε σε 1.000 ευρώ το μήνα», αναφέρει στην απολογία της στις 2 Ιανουαρίου 2014 σχετικά με τη συνεργασία της με τον Παναγιώτη Βλαστό και συνεχίζει: «Όταν ο Βλαστός χώρισε από τη σύντροφό του, μου έδωσε μεταξύ άλλων και ένα κινητό τηλέφωνο με καταχωρημένες ως επαφές πολλά νούμερα με παρατσούκλια. Όταν πήγαινα επισκεπτήριο στον Βλαστό μου έλεγε ποιά νουμερα με τα παρατσούκλια να παίρνω τηλέφωνο ή να στέλνω sms και πότε να πάω σε αυτούς και να παίρνω κάποια χρήματα. Συνήθως κάθε τέλος του μήνα γινόταν αυτό».

«Τον Μάρτη του 2012 πήρα 500.000 ευρώ από τον πατέρα του Γ. Σκαφτούρου. Είπα στον Βλαστό ότι θα τα θάψω κάτω από τα πλακάκια του σπιτιού μου, όπως και έκανα. Στα τέλη του 2012 με Ιανουάριο 2013 ο Βλαστός μου είπε να πάρω άλλα λεφτά και να τα θάψω στο ίδιο σημείο. Πήγα μόνη μου στο σπίτι που έμενε η μητέρα του Γ. Σκαφτούρου και μου έδωσε μία σακούλα κρεάτων με 1,1 εκατ. ευρώ. Τα έθαψα και αυτά στο ίδιο μέρος. Το καλοκαίρι του 2014 ο Βλαστός μου είπε ότι ετοιμάζει "μεγάλη δουλειά". Θα αγόραζε καράβι και ότι θα χρειαστεί τα χαμένα χρήματα. Του είπα να με ειδοποιήσει νωρίτερα για να τα ξεθάψω. Τα ξέθαψα και τα έβγαλα από τα πλαστικά βιδωτά μπολ που τα είχα βάλει, για να μην πάθουν τίποτα. Η δικηγόρος ήρθε στο σπίτι μου με μηχάνημα για να τα μετρήσουμε. Τα μετρήσαμε 2 φορές και τα βρήκαμε λιγότερα, ήταν 1,2 εκατ. ευρώ. Έσκαψα πάλι κάτω από το πάτωμα του σαλονιού, βγάζοντας τα πλακάκια αλλά και πάλι δεν τα βρήκα. Τρομοκρατήθηκα τόσο πολύ επειδή ξέρω ότι ο Βλαστός είναι αδίστακτος και ικανός να με σκοτώσει. Ο Βλαστός μου έλεγε να πάρω δάνειο ή να πουλήσω ότι περιουσιακό στοιχείο έχω για να τον ξεπληρώσω.

Δεν μπορώ να πιστέψω πως χάθηκαν τα λεφτά αυτά. Μάλλον τα πέταξα μαζί με τις σακούλες και τα μπολ. Δεν υπήρχε περίπτωση να φάω λεφτά του Βλαστού γιατί ήξερα ότι μετά δεν θα ζούσα για πολύ. Από το ταμείο του Βλαστού έδινα χρήματα μεταξύ άλλων σε άγνωστα άτομα, τους οποίους τους συναντούσα συνήθως στο νεκροταφείο της Μεταμόρφωσης».

«Πώς παρακολουθούσαμε τα σπίτια των στόχων»

Σε άλλο σημείο της απολογίας της περιγράφει τη διαδικασία παρακολουθήσεων πριν γίνουν οι εκρήξεις βομβών σε σπίτια του Σμπώκου κ.α..

«Πριν μπει η δεύτερη βόμβα, στο σπίτι της Άννας Σμπώκου, μου είπε ο Βλαστός: κάτσε να του βάλω άλλη μία για να φοβηθεί ο Σμπώκος και να δώσει τα λεφτά και αφού μπήκε και αυτή η βόμβα, μου είπε: Τώρα έχει ανακαλέσει ο Σμπώκος, φοβήθηκε και τα πήρε όλα πίσω για μένα". Ο Βλαστός μου είχε αναθέσει να εξακριβώσω ποιά είναι τα σπίτια της προέδρου Καλαϊτζή, της εισαγγελέα Πετράκη και της αδελφής του Γ. Σμπώκου, δίνοντάς μου τις διευθύνσεις και των τριών, χωρίς να μου πει τον λόγο. Μου είχε στειλει με άτομα που δεν γνωρίζω, 50 κιλά εκρηκτική ύλη και μου ανέθεσε και έφτιαξα πέντε βόμβες. Συγκεκριμένα, για τον Σμπώκο μου ανέθεσε και έφτιαξα δύο βόμβες που μπήκαν στο σπίτι της αδελφή του και την παρέδωσα σε άγνωστα άτομα. Μετά από λίγες ημέρες τις τοποθέτησαν με εντολή Βλαστού άγνωστα άτομα. Έφτιαξα άλλες δύο και τις άφησα στο σπίτι του Σκαφτούρου και την άλλη την έδωσα στο Θ. και την έβαλε στην εισαγγελέα στη Λάρισα. Ο Βλαστός πριν κάνει την απόπειρα απόδρασης από τα Τρίκαλα το καλοκαίρι του 2012, μου είπε να πάω να παρακολουθήσω την πρόεδρο της δίκης Παναγόπουλου, στο Χαλάνδρι. Την παρακολούθησα και την είδα το Σεπτέμβριο. Υπέθεσα ότι τον Αυγουστο είχε πάρει άδεια. Δενείχα μεταμφιεστεί, φορούσα γυαλιά ηλίου, ήμουν πολύ φυσιολογική. Με πήρε τηλέφωνο ο Βλαστός και του είπα συνθηματικά "όλα εντάξει"».

Τέλος, αναφέρει: «Ένας "Δημήτρης" από το Πέραμα με κοτσίδα, μου είχε δώσει 20 κιλά εκρηκτικά στο νεκροταφείο της Μεταμόρφωσης και μια άλλη φορά πήρα 30 κιλά εκρηκτικά από άλλο άτομο, δεν θυμάμαι σε ποιο σημείο. Από τα εκρηκτικά αυτά κατασκεύασα 6 βόμβες, εκ των οποίων μία χρησιμοποίησα δοκιμαστικά. Συνολικά έχω πάρει περίπου 70 κιλά εκρηκτικά, ζελατοδυναμίτιδα, λιγότερα όχι, παραπάνω πιθανόν. Πυροκροτητές και φυτίλια έχω πάρει παρά πολλά. Δεν έγραφα σημειώσεις για εκρηκτικά. Φοβόμουν μη με πιάσουν».

Το προφίλ του Βλαστού και οι επαφές του σύμφωνα με την «Λίτσα»

Η Ευαγγελία Βλαστού περιγράφει έναν ιδιαίτερα επικίνδυνο άνθρωπο που δεν δείχνει να φοβάται να αφαιρέσει και ζωές αθώων προκειμένου να επιτύχει τον στόχο του.  «Ο Βλαστός θέλει να σκοτώσει όχι μόνο εμένα, αλλά και τη μάνα μου, τον αδελφό μου και τον σύζυγό μου. Μετά από αυτό που έκανε σήμερα (σ.σ. είναι η ημέρα όπου βρέθηκε ο εκρηκτικός μηχανισμός δίπλα στο σπίτι της) καταλαβαίνω ότι δεν έχει κανένα ενδοιασμό να σκοτώσει», είπε χαρακτηριστικά.

«Τα πλαστά χαρτιά (σ.σ. για την απόδραση που σχεδίαζε) τα έφτιαξαν παιδιά από τον αναρχικό χώρο γιατί αυτοί είναι πιο έμπιστοι σε σχέση με τους ποινικούς που μιλάνε πιο εύκολα και είναι “ρουφιάνοι” της αστυνομίας. Μου είπε ότι οι αναρχικοί είναι πιο ιδεολόγοι αφού και να τους πιάσουν δε μιλάνε, ενώ οι δικοί μας τα ξερνάνε όλα».

Σε άλλο σημείο της απολογίας της αναφέρει: Τρία χρόνια διαχειρίστηκα χρήματα του Παναγιώτη. Η πρώην γυναίκα του, Ιωάννα Χήρα, μου είχε πει όταν χώρισαν: Ο Παναγιώτης είναι πολύ καλό παιδί. Έχω ζήσει μαζί του πολλά. Είναι ψυχούλα. Τον παρασύρουν οι Στεφανάκος και Σκαφτούρος, οι οποίοι είναι άτυχοι και άκαρδοι. Του φουσκώνουν τα μυαλά και αυτός θα τρώει ισόβιες και αυτοί θα βγαίνουν καθαροί.


zougla.gr