Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

ΜΟΜΑ : Η ... ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΙΚΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ

Η νέα Μονάδα θα έχει ενεργό ρόλο σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, αλλά θα αναλαμβάνει δράση και σε έργα της ελληνικής περιφέρειας

Από το Λουτράκι αναμένεται να ξεκινήσει τις επόμενες εβδομάδες και επίσημα η λειτουργία της ΜΟΜΑ, των Μικτών Ομάδων Μηχανημάτων Ανασυγκρότησης του στρατού, την ανασύσταση και επαναλειτουργία της οποίας είχε προαναγγείλει ο νέος υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος από την στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά του. 



Η νέα Μονάδα θα έχει ενεργό ρόλο σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, αλλά θα αναλαμβάνει δράση και σε έργα της ελληνικής περιφέρειας.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, μιλώντας στο ΘΕΜΑ, προαναγγέλλει τα βασικότερα σημεία του σχεδιασμού αναφορικά με τον αριθμό των μονάδων που θα συμμετέχουν ανά την Ελλάδα αλλά και τον εφοδιασμό του τεχνικού εξοπλισμού των βαρέων μηχανημάτων που θα χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή των εργων. 

Όπως λέει  κ. Καμμένος, «σε ένα περίπου μήνα από σήμερα, γύρω στον Μάιο θα γίνει η επίσημη ανακοίνωση για τη λειτουργία της ΜΟΜΑ ενώ ήδη έχει συγκροτηθεί η Επιτροπή που απαρτίζεται από τους κατάλληλους ανθρώπους μεταξύ των οποίων και μηχανικοί που μελετούν γύρω από την σύσταση της».

Στο Λουτράκι η πρώτη μονάδα
Η πρώτη μονάδα Μηχανικού θα συσταθεί στο Λουτράκι και θα στεγάζεται στο Στρατόπεδο της Σχολής Μηχανικού που υπάρχει ήδη στην πόλη, μια δεύτερη μονάδα Μηχανικού σχεδιάζεται να συγκροτηθεί στην Λάρισα ενώ θα ακολουθούσουν άλλες δύο σε Μακεδονία και Θράκη. 

Σύμφωνα με το σχεδιασμό που αναπτύσσεται στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ΜΟΜΑ προβλέπεται να συσταθεί και στην Αττική, σε μονάδα Πολεμικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με πληροφορίες του Θέματος, η πρώτη ΜΟΜΑ Λουτρακίου θα αναλάβει πιλοτικά εργασίες σε νησιά του Ιονίου, του Αιγαίου και την Κρήτη με δύο αρματαγωγά και σειρά μηχανημάτων ενώ στη ζώνη ευθυνης της πρωτης ΜΟΜΑ θα είναι και οι  δυσπρόσιτες περιοχές.
 
Όσον αφορά στα μεγάλα έργα όπως οδικό δίκτυο, γέφυρες, λιμάνια, αεροδρόμια εγγειοβελτιωτικά έργα πιθανότατα θα κατασκευάζουν εκείνα τα τεχνικά έργα ο διαγωνισμός των οποίων θα κηρύσσετε άγονος ενώ παράλληλα θα γίνονται τεχνικά έργα σε έκτακτες καταστάσεις όπως θεομηνίες αλλά και σε όσα ανατίθενται χωρίς διαγωνισμό. 

Εξάλλου, η ΕΕ δεν επιτρέπει την δραστηριοποίηση κρατικών φορέων όταν υπάρχουν εργοληπτικές εταιρείες για λόγους ανταγωνισμού και αυτό ίσως τελικά περιορίσει τον ρόλο της νέας ΜΟΜΑ. Ο υπουργός ωστόσο δίνει την δική του απάντηση σχετικα με τις συμβασεις των μεγάλων τεχνικών έργων, «Θα σεβαστούμε τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά όπου μπορούμε να επέμβουμε θα το κάνουμε. Εγώ δεν είμαι υπουργός κανενός εργολάβου», αναφέρει ο κ. Καμμένος.

Αναφορικά με την τεχνική υποστήριξη των μονάδων αυτών και τα μηχανήματα (εκσκαφείς, μπουλντόζες, γερανούς, φορτηγά, οδοστρωτήρες, γκρέιντερ) που πρέπει να βρεθούν ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες της ΜΟΜΑ, τα περισσότερα θα προέρχονται από τον ΟΔΔΥ, από ιδιώτες, από εργολάβους αλλά και από τα αποθέματα του αμερικανικού στρατού. Μάλιστα, ο κ. Καμμένος είχε επικοινωνία με τις ΗΠΑ προκειμένου να διαθέσουν δομικά και άλλα μηχανήματα που βρίσκονται ανενεργά στο Ιράκ αλλά και με τον Ρώσο ομόλογο του για αντίστοιχες προσφορές. Επίσης, έχει ζητήσει από τις Περιφέρειες μηχανήματα που παραμένουν ανεκμεταλλευτα. Οι μονάδες της νέας ΜΟΜΑ θα εξυπηρετούνται και από αρματαγωγά. 

Όσο για το εξειδικευμένο προσωπικό που απαιτούν τέτοια εργα, στο υπουργείο φαίνεται ότι εχουν καταληξει η νέα ΜΟΜΑ να επανδρωθεί με όσους ήδη υπηρετουν τη θητεία τους: αρχιτέκτονες, πολιτικούς μηχανικούς, οικονομολογους, ενώ γίνονται σκέψεις, «εκμεταλλευόμενοι» το φασμα της ανεργίας που θα αντιμετωπίσουν μετά τις στρατιωτικές τους υποχρεωσεις, να τους προτείνουν παρατάση της θητείας τους με το δέλεαρ της πιστοποίησης, της βεβαίωσης δηλαδή προϋπηρεσίας. 

Αυτό που δηλώνει κατηγορηματικά ο κ. Καμμένος είναι ότι «δεν προβλέπεται να γίνει καμία πρόσληψη προσωπικού στη νέα ΜΟΜΑ».


protothema.gr