Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου 2016

ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΑΙΦΝΙΔΙΩΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΩΣ ΤΟ ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ- ΠΡΟΝΟΙΑΣ



Επιβεβαιώνεται τελικώς και από ρεπορτάζ της εφημερίδας "Βήμα της Κυριακής" η αιφνιδιαστική όσο και περίεργη πρόθεση της κυβέρνησης να διαλύσει το Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας - Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ), το οποίο είχε ιδρύσει το 2001 ο πρώην υπουργός Υγείας Αλέκος Παπαδόπουλος!

Το κλείσιμο του ΣΕΥΥΠ με το πρόσχημα της συνένωσης κάποιων ελεγκτικών μηχανισμών ενέχει μια σειρά από κινδύνους :

1. Το ΣΕΥΥΠ είναι ένα απόλυτα εξειδικευμένο σώμα. Στελεχώνεται από επιστήμονες με εξειδίκευση στους ελέγχους στο χώρο της υγείας που έχει και τη μεγαλύτερη διαφθορά. Με τη φημολογούμενη μεταφορά των αρμοδιοτήτων του στο ΣΕΕΔ, ή υπό άλλον οργανισμό, η εξειδίκευση θα χαθεί

2. Θα περιοριστούν οι έλεγχοι σε ιδιωτικές κλινικές, μονάδες παροχής υπηρεσιών υγείας και οργανισμούς, που κάποιοι από αυτούς βρίσκονται σε εξέλιξη.

3. Θα έχει ως αποτέλεσμα την απόλυτη έκθεση του Υπουργού Υγείας και του ΓΓ καταπολέμησης της διαφθοράς, μετά την δέσμευσή τους στα ΜΜΕ, ότι θα συνεχιστούν οι έλεγχοι και μάλιστα θα επεκταθούν .

4. Η μεταφορά του ΣΕΥΥΠ από το Υπουργείο Υγείας θα δηλώσει την πλήρη πολιτική αδυναμία του ΡΜΌΔΙΟΥ Υπουργού Να διατηρήσει τον πλέον ισχυρό ελεγκτικό του μηχανισμό. Μην ξεχνάμε ότι όλοι οι υπόλοιποι Υπουργοί κρατούν τους ελεγκτικούς τους μηχανισμούς αν και έχουν πολύ μικρότερο ελεγκτικό έργο .

5. Η ήττα του υπουργού θα είναι πιο μεγάλη αν αναλογισθεί κανείς ότι οι αρμοδιότητες του ΣΕΥΥΠ θα απορροφηθούν από ένα οργανισμό που, επι της ουσίας, ο μέχρι τώρα ρόλος του ήταν να ελέγχει τη νομιμότητα διοικητικών πράξεων και τα πτυχία των δημοσίων υπαλλήλων.

6. Αναμένεται, τους επόμενους μήνες, από το ΣΕΥΥΠ πλήθος πολύ σημαντικών πορισμάτων που αφορούν κατασπατάληση μεγάλων ποσών του δημοσίου από τον ιδιωτικό τομέα. Επί πλέον θα ακυρωθεί η σειρά των προγραμματισμένων κινήσεων- ελέγχων που έχει ήδη προβεί το ΣΕΥΥΠ .

7. Δεν μπορούμε να μιλάμε για συνένωση των ελεγκτικών μηχανισμών διότι από τους δεκάδες ελεγκτικούς μηχανισμούς φημολογείται μόνο η απορρόφηση των αρμοδιοτήτων των δύο (ΣΕΥΥΠ , ΣΕΔημοσίωνΕργων) από έναν τρίτο (ΣΕΕΔ ) με μικρό ελεγκτικό έργο και τίθενται υπό τον
Ειδικό του Γραμματέα.

8. Γιατί δεν απορροφά το ΣΕΥΥΠ τους άλλους 2 οργανισμούς ( ΣΕΕΔ , ΣΕΔΕ) αφού αντικειμενικά η πείρα του, το εύρος των ελέγχων του , η ελεγκτική του δραστηριότητα , η εξειδίκευσή του, είναι πολύ μεγαλύτερη και περιλαμβάνει όλη την ελεγκτική αρμοδιότητα του ΣΕΕΔ και ΣΕΔΕ;

9. Η τοποθέτηση των "συνενούμενων" οργανισμών υπό Ειδικό Γραμματέα και όχι Υπουργό θα δημιουργήσει σίγουρα μια σειρά από διοικητικά και γραφειοκρατικά εμπόδια που θα έχουν ως τελικό αποτέλεσμα την δυσλειτουργία

10. Σε κάθε περίπτωση, το ΣΕΥΥΠ πρέπει να διατηρήσει την οργανωτική καθώς και την λειτουργική του αυτοτέλεια. Η βίαιη αποστελέχωσή του και η μη ολοκλήρωση των εκατοντάδων ελέγχων θα έχει ως αποτέλεσμα την μη τιμωρία ενόχων και στέρηση εσόδων από το δημόσιο. Η διαπλοκή θα στήσει πανηγύρ