Πρεμιέρα με την κωμωδία: «Τρεις Jazz ιστορίες» του Άντον Τσέχωφ, κάνει το ΔΗΠΕΘΕ Βορείου Αιγαίου, την Παρασκευή 17 Φλεβάρη 2012, στο Θέατρο «Κωνσταντίνος Μάριος» στη Χίο. Η παράσταση «Τρείς Jazz Ιστορίες», αφορά στα τρία θεατρικά αριστουργήματα του Παγκόσμιου Θεάτρου, τα οποία εξακολουθούν πεισματικά να ανθίστανται στη φθορά του χρόνου: «Αρκούδα», «Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού» και «Πρόταση γάμου». Έργα μέσα από τα οποία ο συγγραφέας φλερτάρει με την ασάφεια, ή σωστότερα, με τη λεπτή διαχωριστική γραμμή που χωρίζει το δράμα από την κωμωδία και αντίστροφα.
Οι παραστάσεις θα δίδονται κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 9 το βράδυ και κάθε Κυριακή στις 7 το απόγευμα έως την Κυριακή 25 Μάρτη 2012
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ - ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: Γιάννης Ζαφείρης, ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Φωτεινή Παππά, ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ: Παντελής Θαλασσινός, ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ - ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ: Γιώργος Μισετζής, ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιάννης & Σταύρος Αθανασίου, ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Παρασκευή Κοψιά, ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Γιάννης Ζαφείρης - Θοδωρής Αργυρούδης, ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΣΚΗΝΗΣ: Δημήτρης Μπαχάς - Μιχάλης Ξύδας, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - VIDEO: Γιάννης Ζαφείρης
ΔΙΑΝΟΜΗ:
"ΑΡΚΟΥΔΑ": ΈΛΕΝΑ ΙΒΑΝΟΒΑ ΠΟΠΟΒΑ: Κορίνα Βασιλοπούλου, ΓΚΡΗΓΚΟΡΗ ΣΤΕΠΑΝΟΒΙΤΣ ΣΜΗΡΝΩΦ: Γιώργος Παυλιδάκης, ΛΟΥΚΙΑ: Παρασκευή Κοψιά
"ΒΛΑΒΕΡΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΠΝΟΥ": ΙΒΑΝ ΙΒΑΝΟΒΙΤΣ ΝΙΟΥΧΙΝ: Δημήτρης Τζουμάκης
"ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΑΜΟΥ": ΣΤΕΠΑΝ ΣΤΕΠΑΝΟΒΙΤΣ ΤΣΙΜΠΟΥΚΩΦ: Σταύρος Σπυράκης, ΙΒΑΝ ΒΑΣΙΛΙΕΒΙΤΣ ΛΟΜΩΦ: Γιώργος Παυλιδάκης, ΝΑΤΑΛΙΑ ΣΤΕΠΑΝΟΒΝΑ: Δήμητρα Κώνστα
ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΙΑ ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ
Η ΑΡΚΟΥΔΑ
Στην «Αρκούδα» το φαιδρό συνυπάρχει με το δραματικό, η αφέλεια με την υποκρισία και η σύμβαση με το πάθος και την ανάγκη. Η νέα όμορφη χήρα Έλενα Ποπόβα, επτά μήνες πενθεί για το χαμό του συζύγου της Νικολάι Μιχαήλοβιτς, κλεισμένη ερμητικά στους τέσσερεις τοίχους του σπιτιού της. Ο Γκριγκόρι Στεπάνοβιτς , την επισκέπτεται προκειμένου να ζητήσει δύο ανεξόφλητα γραμμάτια που του όφειλε ο σύζυγός της, γιατί απειλείται με κατάσχεση από την αγροτική τράπεζα, την επόμενη κιόλας μέρα, πράγμα που τον καθιστά πιεστικό, οδηγώντας τον ακόμα και στην ακραία εξομολόγηση των απόψεών του για τις γυναίκες, που αφορούν στην ανειλικρίνειά τους και στον τρόπο που καταφέρνουν να ξεφεύγουν έχοντας ως βασικό τους μέσο την ομορφιά, την πονηριά και την παντελή έλλειψη της ανδρικής ευθύτητας στο λόγο τους. Ανάμεσα στους δύο δεν αργεί να δημιουργηθεί ένταση, η οποία κορυφώνεται με την αναπόφευκτη σύγκρουσή τους …που καταλήγει σε μονομαχία!
ΟΙ ΒΛΑΒΕΡΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΠΝΟΥ
Ο Ιβάν Ιβάνοβιτς Νιούχιν καλείται να κάνει μια ομιλία για τις βλαβερές συνέπειες του καπνού. Η ομιλία του, κάθε άλλο παρά για καπνούς αναφέρει. Εξομολογείται όμως τα σύννεφα που τον πνίγουν και την καταπίεση που έχει υποστεί ως σύζυγος. Μέσα από τη διάλεξή του Νιούχιν, ο Τσέχωφ καταγράφει περίτεχνα την παράνοια του συστήματος, το απόλυτο κενό και το απέραντο έλλειμμα ζωής. Οι «Βλαβερές συνέπειες του καπνού» μας διαφωτίζουν για ένα πλήθος σχετικών ζητημάτων που επιφανειακά, ενδέχεται να φαντάζουν άσχετα, (όπως ο κοριός μέσα στο πιάνο, ή το βλέφαρο που παίζει στο μάτι), αποκαλύπτοντας το απύθμενο βάθος της ψυχής ενός ταλαιπωρημένου οικογενειάρχη.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΑΜΟΥ
Η πρόταση γάμου από τον Ιβάν Βασίλιεβιτς , γίνεται δεκτή με ενθουσιασμό από τον πατέρα της Νατάλιας, αλλά όταν οι μελλόνυμφοι μετά από λίγο συναντηθούν και μείνουν μόνοι, ξεκινά ένας μαραθώνιος καβγάς γοήτρου. Ο Πατέρας παρεμβαίνει ως «λυτρωτής», όμως στην πραγματικότητα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Ο Ιβάν Βασίλιεβιτς διώχνεται από το σπίτι κακήν κακώς. Λίγο αργότερα επιστρέφει, όμως η συζήτηση των δύο νέων οδηγείται σε έναν δεύτερο κύκλο έντονης διαμάχης, με κύριο θέμα αντιπαράθεσης τους σκύλους των δύο οικογενειών! Σε αυτή τη μονόπρακτη κωμωδία ο Τσέχωφ, βαθιά κωμικός και σαρκαστικός αντίθετα με τη φήμη που τον στοιχειώνει, δε χάνει ευκαιρία να σατιρίσει τη ρωσική μεγαλοαστική τάξη της εποχής του, μια σάτιρα που αποδείχθηκε διαχρονική και πέραν των ρωσικών συνόρων