την κατάργηση των τοπικών ΔΟΥ με τη διαδικασία της συγχώνευσης και της
υπαγωγής τους  στην αντίστοιχη ΔΟΥ που βρίσκεται στην έδρα των Νομών.
Από τη ρύθμιση αυτή πλήττονται αρκετά νησιά με πάνω από 10.000
κατοίκους, όπως η Λήμνος, η Άνδρος, η Κάλυμνος, η Σαντορίνη και η
Πάρος και άλλα που προσεγγίζουν αυτόν τον πληθυσμό
(Μύκονος,Τήνος,Μήλος,Ικαρία,Λέρος). Η κατάργησή τους πλήττει τη
συναλλαγή των κατοίκων με τις οικονομικές αρχές, αφού είναι γνωστό ότι
πολλές εκ του Νόμου υποχρεώσεις τους δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν
ηλεκτρονικά.
Το μέτρο παράλληλα ανεβάζει το λογιστικό κόστος πολλών επιχειρήσεων,
αφού τα τοπικά λογιστικά γραφεία υποχρεώνονται να συνεργαστούν για
σειρά διεκπεραιώσεων με άλλα στις έδρες των ΔΟΥ. Μπορεί η ίδια η
κυβέρνηση να μιλάει για ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων,
αλλά πολλές από τις καθημερινές δραστηριότητες εξακολουθούν να
διεκπεραιώνονται δια φυσικής παρουσίας, με πρώτο και καλύτερο τα
περιβόητα παράβολα υπέρ Δημοσίου ή τρίτων,τα οποία δίνονται μόνο μέσω
ΔΟΥ(!), τα πάσης φύσεως ιδιωτικά συμφωνητικά για μεταβιβάσεις ή
αγοραπωλησίες ακίνητης περιουσίας κλπ.
Από την άλλη πλευρά ο εκσυγχρονισμός του taxis net και η αντιστοιχία
του με τις σημερινές ανάγκες εδώ και πάνω από δέκα χρόνια εξαγγέλλεται
αλλά για άλλη μια φορά η υλοποίηση μετατίθεται χρονικά. Και κοντά σ'
αυτά η δέσμευση του Υπουργείου Οικονομικών για τη δημιουργία
φορολογικών ΚΕΠ στις περιοχές που καταργούνται οι οικονομικές εφορίες
λησμονήθηκε σα να μην συμβαίνει το παραμικρό!
Η πλήρης ανοργανωσιά όμως δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα και στους
περίπου 1000 εφοριακούς, που υπηρετούσαν στις υπό κατάργηση ΔΟΥ, αφού
τους υποχρεώνει με τη μετάθεση ν' ανοίξουν δεύτερο κατ' ουσία σπιτικό
σε άλλο νησί. Είναι σε όλους γνωστό ότι η υφιστάμενη συγκοινωνιακή
σύνδεση μεταξύ των περισσοτέρων νησιών δεν επιτρέπει την αυθημερόν
μετάβαση από το σπίτι τους στην εργασία και τανάπαλιν.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι παρ' ότι σαφώς επιθυμούν τον εκσυγχρονισμό της
δημόσιας διοίκησης, την ταχεία εξυπηρέτηση των πολιτών και την
παράλληλη καταπολέμηση της διαφθοράς και ενώ δεν αντιτάσσονται στη
συγχώνευση αρκετών από τις ΔΟΥ που εξαγγέλθηκαν, θεωρούν πλήρως
αντιπαραγωγική και τιμωρητική για τους κατοίκους αρκετών νησιών τη
διαδικασία που ακολουθείται και θέτουν αυστηρά δυο προαπαιτούμενα:
Τη δημιουργία φορολογικών ΚΕΠ στις περιοχές που καταργούνται οι ΔΟΥ
και την ενσωμάτωση στο taxis net όλων των διαδικασιών συναλλαγής.
Μέχρι τότε οι εφορίες που υφίστανται στα νησιά όπου εργαζόμενοι και
φορολογούμενοι δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν αυθημερόν, πρέπει να
συνεχίσουν τη σημερινή λειτουργία τους.
Και φυσικά εγκαλούν πολιτικά τους εμπνευστές αυτού του είδους των
αποφάσεων, οι οποίοι δεν έχουν συνειδητοποιήσει καν τις ιδιαιτερότητες
και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των νησιών, πόσο μάλλον την ίδια τη
συνταγματική επιταγή της νησιωτικότητας.