Το «πράσινο φως» δίνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, σε όσα κρουαζιερόπλοια με τρίτες σημαίες επιθυμούν να παραλαμβάνουν επιβάτες από ελληνικά λιμάνια για κυκλικά ταξίδια, ακόμα και αν τα πλοία έχουν άλλο λιμάνι αφετηρίας.
Μετά το δημοσίευμα της «Ν» για το πρόβλημα που αντιμετώπισαν μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, με κρουαζιερόπλοια που έχουν σημαίες μη κοινοτικών χωρών, οι οποίες επιθυμούσαν να επιβιβάσουν τουρίστες από περιφερειακά λιμάνια της χώρας για κυκλικές κρουαζιέρες, αλλά αντιμετώπιζαν την άρνηση των κατά τόπους ιθυνόντων, με τη δικαιολογία της ασάφειας του νόμου για την άρση του καμποτάζ, ο υπουργός αντέδρασε άμεσα και με τροπολογία που καταθέτει, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», λύνει το «γόρδιο δεσμό».
Ειδικότερα, το ζήτημα που είχε τεθεί είναι το κατά πόσο το λιμάνι αφετηρίας για κυκλικά ταξίδια (πάντα για κρουαζιερόπλοια με τρίτες σημαίες που αποτελούν πάνω από το 80% του παγκόσμιου στόλου), που είναι προϋπόθεση για τη διενέργεια επιβίβασης τουριστών σε ελληνικά λιμάνια, αναφέρεται στο πλοίο ή τον επιβάτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», στο σχέδιο νόμου για την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου προστίθεται ρύθμιση τροποποίηση του νόμου για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, με την οποία επιτρέπεται στα μη κοινοτικά κρουαζιερόπλοια, τα οποία εκτελούν κυκλικό περιηγητικό ταξίδι μεταξύ ελληνικών ή και ξένων λιμένων, να παραλαμβάνουν επιβάτες από τους ελληνικούς λιμένες που προσεγγίζουν, υπό τον όρο ότι ο λιμένας της οριστικής αποβίβασης των επιβατών είναι ελληνικός και είναι αυτός της επιβίβασής τους.
Οπως αναφέρεται στη ρύθμιση, οι υποχρεώσεις της διενέργειας κυκλικού περιηγητικού ταξιδιού, της διάρκειάς του (κατ' ελάχιστον 48 ώρες) και της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων (άνω των 49 επιβατών) διατηρούνται, ενώ εξακολουθεί να παρέχεται το δικαίωμα αυτό και σε επαγγελματικά πλοία αναψυχής που διαθέτουν μεταφορική ικανότητα μεγαλύτερη ή τουλάχιστον 49 επιβατών.
Το υπουργείο εκτιμά ότι μέσω της παροχής του δικαιώματος της παραλαβής περιηγητών από όσους ελληνικούς λιμένες προσεγγίζει το πλοίο, υπό αυτές τις προϋποθέσεις, διευκολύνεται η διενέργεια θαλάσσιων κυκλικών περιηγητικών ταξιδιών και από πλοία υπό σημαία τρίτης χώρας στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο.
«Επομένως, επιδιώκεται συνολικά η τόνωση της τουριστικής κίνησης στις τοπικές κοινωνίες, η ενίσχυση τομέων που είναι συναφείς με την κρουαζιέρα (ιδίως ενδιαίτηση, πρακτόρευση, τραπεζικές υπηρεσίες, λιμενικές υπηρεσίες) και η αύξηση της απασχόλησης και εν τέλει η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Τα επόμενα βήματα
Η επόμενη ημέρα, μέχρι η Ελλάδα να πετύχει να υλοποιήσει το στόχο της και να μετεξελιχθεί σε κέντρο για την κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, προσελκύοντας κρουαζιερόπλοια τα οποία θα κάνουν home port στα ελληνικά λιμάνια, χρειάζεται και άλλες παρεμβάσεις.
Για παράδειγμα, οι ευκολίες στα λιμάνια στην εξυπηρέτηση των πλοίων και των επιβατών. Η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας θεωρεί αναγκαίο να γίνουν έργα υποδομής στα λιμάνια και ιδιαίτερα στα νησιά. Σύμφωνα με την Ενωση, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων, ανεξαρτήτως σημαίας κράτους.
Στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη του home port στη χώρα είναι και η εξασφάλιση απευθείας αεροπορικών συνδέσεων, προκειμένου για υπερατλαντικά ταξίδια, για παράδειγμα από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και ιδιαίτερα την Ατλάντα, που επί χρόνια υπήρχαν τέτοιες απευθείας συνδέσεις με την Ελλάδα μεταφέροντας χιλιάδες τουρίστες.
naftemporiki.gr