Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

ΑΝΑΠΤΥΞΗ -ΛΙΜΑΝΙΑ ΚΑΙ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"


του ΜΑΡΚΟΥ ΖΑΝΝΙΚΟΥ
            
            Επειδή  έχω ασχοληθεί κι’ εγώ με το θέμα «Ανάπτυξη και Λιμάνι» και τις απόψεις μου τις  έχω καταθέσει στο «FORUM» της τότε Συνεργασίας του κ. Κ .Μουσουρούλη  και της κ. Ε.Τσουρή, μου δίνεται  η ευκαιρία να επανέλθω στο θέμα, με συμπλήρωμα, σχολιασμού για την πολιτική.
·    Ανάπτυξη :
Είναι η κυρίαρχη λέξη-έννοια και στόχος για κάθε Έργο και κάθε σκέψη που θα βοηθήσει στην καταπολέμηση της ανεργίας ιδιαίτερα των Νέων. των παιδιών μας.
Ένα μεγάλο λοιπόν κομμάτι της Ανάπτυξης στο Νησί μας,  νομίζω ότι θα πρέπει να το περιμένουμε, από τον Τουρισμό, και  ιδιαίτερα αυτόν που μετακινείτε δια θαλάσσης, είτε με τα πλοία της «γραμμής» (ακτοπλοΐα), είτε με τα «Κρουαζιερόπλοια» χωρίς μάλιστα να ξεχνάμε και την σύνδεσή μας με την απέναντι στεριά!!
·    Λιμάνια :
1)      Θέλουμε λοιπόν κατάλληλες λιμενικές υποδομές για να φέρουμε γρήγορα και φθηνά   
      «πελάτες» από το κέντρο στο νησί μας, οι οποίοι θα έρχονται οικογενειακώς, και αντί    
      να  ξοδεύουν τα χρήματα τους σε εισιτήρια (600,00euro) για μια τετραμελή οικογένεια    
      να τα αφήνουν στην αγορά μας. Άρα σύνδεση Λαυρίου η Ραφήνας με τα Μεστά.  
      Λιμάνια έτοιμα, και λόγω μικρής απόστασης προφανώς με ενδιαφέρον μεγάλο για την                                          
      Επιβατηγό Ναυτιλία. Επί πλέον στο υπάρχον Λιμάνι μας να γίνουν οι κατάλληλες
      υποδομές για καλλίτερη υποδοχή και εξυπηρέτηση των «αγόνων γραμμών» και της
      εξυπηρέτησης των από Τουρκία διακινουμένων επιβατών. Ας λάβουν λοιπόν υπόψη        τους υπάρχουσες προμελέτες που σίγουρα και με πολύ λιγότερα χρήματα υλοποιούνται  αυτές οι υποδομές, και παύουν το μεγάλο πρόβλημα της            κυκλοφορίας και της ηχορύπανσης του λιμανιού.
2)      θέλουμε κατάλληλες λιμενικές υποδομές για τα «Κρουαζιερόπλοια», μεγάλα και μικρά. Και για αυτό υπάρχουν μελέτες για βελτιώσεις του υπάρχοντος λιμανιού, όπου
δεν αλλοιώνετε καθόλου ο  υπάρχον «κύκλος στροφής» των πλοίων, βασικός παράγων για ένα Λιμάνι, και για τις δύο ανωτέρω περιπτώσεις.
·    Πολιτική λοιπόν!!!! Εδώ είναι το πρόβλημά μας, και να γιατί.
1)      Έλλειψη Πολιτικής «γενναιότητας» η και σκοπιμότητας, με πολλαπλές ερμηνείες. Δηλαδή γιατί  ο κ. Δήμαρχος  και πρώην Νομάρχης συνεχίζει να ζητάει ένα Νέο λιμάνι δίπλα στο παλιό;
-      Αφού δεν υπάρχει δικαιολογημένο  ούτε Αναπτυξιακό ούτε περιβαλλοντικό κίνητρο. Όπως
δικαιολογείται πιο πάνω. Και από ότι γνωρίζουμε πιθανώς υπάρχουν και τεχνικές ελλείψεις, δηλαδή μικρότερος «κύκλος στροφής» των πλοίων, συνεχείς προσχώσεις λόγω
θέσεως, (πάνω στο μάτι των ισχυρών βοριάδων-εκβολές χειμάρρου Κοκκαλά).
-      Ακόμη και αν αρχίσει αύριο η κατασκευή του Νέου λιμανιού δεν πρόκειται να τελειώσει ούτε στα επόμενα δέκα Χρόνια. Έχουμε τα παραδείγματα από τα Φράγματα, «Κόρης  Γεφύρι-Σαραπιού-Κατράρη» που ναι μεν τελείωσε αλλά δεν χρησιμοποιείται ακόμη καθώς επίσης και την «Μαρίνα» στο Νοσοκομείο. Όμως και αν αρχίσει και αύριο, «Ο μη - γένοιτο», θα καταβληθούν άμεσα οι αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις, θα αρχίσουν οι αναγκαίες πρώτες και ανεξέλεγκτες αποθέσεις  των λεγομένων «Blogs» (Μπλόκια), για την κατασκευή των λιμενο-βραχιόνων, από τα πρώτα-πρώτα χρήματα του έργου .Και μετά θα
                        δούμε την ίδια «παράσταση» όπως  με τα ατελείωτα κοινωφελή κατά τα άλλα έργα.               Όμως                         εμείς οι πολίτες θα έχουμε ξανά-πληρώσει το «γυαλί» χωρίς να δούμε κανένα             Αναπτυξιακό όφελος.
-          Από πλευράς περιφέρειας δεν γνωρίζω αν υπάρχει νομιμοποίηση σχεδιασμού για λιμενικά έργα. Αν Ναι αδικαιολόγητα δεν βγαίνει μπροστά με κάποια πρόταση. Ακόμη και το αν χρειάζεται η δεν χρειάζεται το Νέο λιμάνι στην θέση «κοντάρι». Ξεκάθαρα όμως.
-          Από πλευράς Κεντρικής Εξουσίας. Και εδώ πρέπει να μας δοθεί Ξεκάθαρη θέση. Διότι η τελευταία πρόταση, του «άμεσα έχουμε κάποιες Χιλιάδες ευρώ» για τις μελέτες βελτίωσης του υπάρχοντος Λιμανιού, τα οποία εάν τα θέλουμε, θα πρέπει να υπάρξει Ομόφωνη Απόφαση  του Δημοτικού συμβουλίου, και πάνω σε μια προμελέτη που από ότι γνωρίζω, πιθανώς  αποκλείει κάποιες άλλες προτάσεις, απλώς και μόνον για να υπάρξουν αντιδράσεις, οι οποίες θα μας οδηγήσουν στο πουθενά, άρα ΜΗΔΕΝ έργο και έτσι θα εξυπηρετηθούν όσοι μόνιμα έχουν συμφέροντα να μην αναπτυχθεί η Χίος αλλά οι μόνιμοι «Νταβατζήδες» του Αιγαίου, δηλαδή :
α)         Οι ασχολούμενοι και ωφελούμενοι γενικά με τον Τουρισμό στα Κυκλαδο – Νήσια,        που λόγω μικρής απόστασης και κόστους σε ναύλο απορροφούν όλη την κίνηση              του Λεκανοπεδίου.
β)         Οι ναυτικοί πράκτορες του Πειραιά οι οποίοι «πατρονάρουν και πατρονάρονται»
             από τους Επιχειρηματίες της Ακτοπλοΐας,  και  για χρόνια αντιδρούν στην μεταφορά
              της Επιβατηγού Ναυτιλίας και των γραφείων τους στο Λαύριο. Και εδώ εννοούμε
              την επιβατηγό Ναυτιλία που δραστηριοποιείται στο Βόρειο Ανατολικό Αιγαίο.
Τελειώνοντας, ήθελα να προτρέψω τους εκλεγμένους μας, μια και κανένας μας δεν έχει το «αλάθητο του Πάπα», να βάλουν κάτω όλες τις μελέτες και τις παραμέτρους που τις υποστηρίζουν, με βάση την ουσιαστική Ανάπτυξη όλου του Νησιού καθώς και την τελειωτική πάταξη της ηχορύπανσης της προκυμαίας μας, όπου μαζί της θα αναπτυχθεί και το Κεντρικό μας λιμάνι, καθώς και οι υποδομές για τους από Τουρκία
Επισκέπτες του Νησιού μας.
                                                                                                                                                      Ζαννίκος Μάρκος

                                                                                                                                                  Συντα/χος Πλοίαρχος Ε.Ν.