Συνεχίζουν να μειώνουν ταχύτητες τα πλοία σε μία προσπάθεια των πλοιοκτητών να μειώσουν τα κόστη και την προσφερόμενη χωρητικότητα.
Μία έρευνα του οίκου αναλύσεων RS Platou σε περισσότερα σε 5.500 πλοία, έδειξε ότι η μέση ταχύτητα του πλοίου το 2012 μειώθηκε κατά 3,3% σε σύγκριση με το 2011.
Στα δεξαμενόπλοια η ταχύτητα μειώθηκε κατά 2,7% στους 11,8 κόμβους. Ειδικότερα σε ότι αφορά τα VLCC ο Platou αναφέρει ότι ο στόλος πλέει με μία ταχύτητα 12,3 κόμβων, μειωμένη κατά 2% σε σύγκριση με ένα έτος πριν.
Αντίστοιχα στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η επιβράδυνση της ταχύτητας είναι στα επίπεδα του 2,5% το τελευταίο τρίμηνο, ενώ στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η μείωση είναι 1%. Τα πλοία αυτής της κατηγορίας κινούνται με μία μέση ταχύτητα 14,5 κόμβους.
Η μείωση ταχύτητας είναι το πρώτο μέτρο που λαμβάνουν οι ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο της υπερπροσφοράς χωρητικότητας αλλά και το αυξημένο κόστος καυσίμων.
Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι η μειωμένη ταχύτητα συμβάλλει και στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία.
naftemporiki.gr