Το θέμα της έλλειψης «Δημοτικού
Συνηγόρου του Πολίτη», σε πολλούς Δήμους της Δυτικής Ελλάδος, επαναφέρει ο
βουλευτής Αχαΐας της Ν.Δ., Θανάσης Νταβλούρος, σε ερώτηση που κατέθεσε στον
υπουργό Εσωτερικών, Ευριπίδη Στυλιανίδη. Ο κ. Νταβλούρος σημειώνει ότι στο
μεγαλύτερο μέρος των Δήμων της επικράτειας δεν έχει εκλεγεί «Συμπαραστάτης του
Δημότη» Ο Αχαιός βουλευτής απευθύνει τα ακόλουθα ερωτήματα στον υπουργό
Εσωτερικών:
1.
Με το δεδομένο ότι η λήξη της θητείας των υφιστάμενων Δημοτικών Αρχών σύμφωνα
με το άρθρο 9 παράγραφος 5 του Νόμου 3852/2010, λαμβάνει χώρα την 31η Αυγούστου
του έτους 2014, μήπως θα ήταν αναγκαία η πλήρης τροποποίηση της διάταξης που
αφορά τον Συμπαραστάτη του δημότη και της Επιχείρησης και προκειμένου να
ενεργοποιηθεί πλήρως ο θεσμός, να προβλεφθεί εκ νέου ρητά αποκλειστική
προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών από την εγκατάσταση των Δημοτικών Αρχών γι α να
ολοκληρωθεί η διαδικασία για την επιλογή του Συμπαραστάτη του Δημοτικού
Συμβουλίου καθώς και να επιβάλλονται κυρώσεις σε περίπτωση που τα αρμόδια
όργανα δεν προβούν στην έναρξη και στην ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής;
2.
Επειδή με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο η επιλογή του προσώπου για τη θέση
του Συμπαραστάτη γίνεται στην βάση μιας γενικής προκήρυξης που δεν θέτει ειδικά
προσόντα αλλά απλά επαναλαμβάνει την διάταξη του άρθρου 77 του νόμου 3852/2010
και λαμβάνει χώρα μόνο με την υποβολή αίτησης και ενός βιογραφικού σημειώματος
του ενδιαφερόμενου, με συνέπεια η διαδικασία να στερείται ουσιαστικής
αξιολόγησης αλλά και να ευνοεί τη συμμετοχή και την επιλογή ατόμων χωρίς
ειδικές γνώσεις και νομική κατάρτιση, μήπως, θα έπρεπε να προβλεφθεί ως
αναγκαίο και απαραίτητο προσόν για τη συμμετοχή στην διαδικασία επιλογής το
πτυχίο νομικής σχολής και να αξιολογείται επιπλέον η γνώση και η εμπειρία στον
κλάδο του δημόσιου - διοικητικού δικαίου ήτοι κλάδου απολύτου συναφούς με τη
φύση και το γνωστικό αντικείμενο των καθηκόντων του Συμπαραστάτη;
3.
Με βάση τα προαναφερθέντα μήπως θα έπρεπε να τεθεί στάδιο προεπιλογής του
Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης που να προσομοιάζει με τον τρόπο
επιλογής των έμμισθων δικηγόρων των Δήμων;
Μήπως
θα έπρεπε οι υποψήφιοι να αξιολογούνται από τριμελή επιτροπή απαρτιζόμενη από
τον πρόεδρο του οικείου Διοικητικού Πρωτοδικείου (ως πρόεδρο), τον πρόεδρο του
οικείου Δικηγορικού Συλλόγου (ως μέλος) και Δικαστικό Αντιπρόσωπο του Νομικού
Συμβουλίου του Κράτους (ως μέλος), η οποία και θα αξιολογεί τους υποψηφίους στα
κριτήρια της επιστημονικής κατάρτισης, της προσωπικότητας και της
επαγγελματικής εξειδίκευσης και επάρκειας και θα εκδίδει ειδικώς αιτιολογημένη
απόφαση επιλογής η οποία και θα κυρώνεται με απλή πλειοψηφία από το Δημοτικό
Συμβούλιο;
4.
Τέλος, προκειμένου να καταστεί ο θεσμός ελκυστικός και να ενισχυθούν οι
αρμοδιότητες αλλά και το κύρος του, πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στον
Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης να προβαίνει σε αυτεπάγγελτο έλεγχο
και διαμεσολάβηση καθώς και να επανεξεταστεί το ποσό της αντιμισθίας του, το
οποίο και έχει μειωθεί δραματικά σε σχέση με την αρχική πρόβλεψη για αμοιβή
ισόποση με την τότε αντιμισθία του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου (σήμερα
περικοπή αποδοχών 50%).