Tου Θανάση Λαμπρόπουλου
“Βαπορίσιο καφέ”,αλλά και είδη που οι τιμές τους ξεπερνούν τα “επιτρεπτά” όρια ενός πολυτελέστατου Bar Restorand του Παρισιού η της Βιένης πληρώνουν μέσα στα κυλικεία των ΕΓ/ΟΓ όλων των τύπων και ηλικίας πλοία οι έλληνες αλλά και οι ξένοι που επιβιβάζονται σε αυτά λόγω καλοκαιριού,ενώ την ίδια στιγμή που οι υπεύθυνοι αυτών των καταστημάτων εστίασης,τα οποία επί το πλείστον είναι Όμιλοι εταιριών οργιάζουν με την αισχροκέρδεια ακόμα και στο διατιμημένο “τοστάκι”,οι ακτοπλοϊκές εταιρίες προσφέρουν γενναίες εκπτώσεις στα εισιτήρια τους προκείμενου να τα κάνουν προσιτά για όλα τα “βαλάντια”.
Και βέβαια το “ξεσάλωμα” των ενοικιαστών των καταστημάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας δεν είναι τυχαίο αφού η αρμόδια υπηρεσία του Λιμενικού Σώματος-ΑΓΟΡΑΝΟΜΙΑ-,έχει πλέον καταργηθεί και οι αρμοδιότητες της που ήταν οι συχνοί-πυκνοί έλεγχοι των τιμών των κυλικείων των Μπαρ των ακτοπλοϊκών πλοίων σε στενή συνεργασία με τα κλιμάκια του Υπουργείου Εμπορίου έχει πλέον καταργηθεί,ενώ την θέση της έχει πάρει η Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας του Αρχηγείου της Ελληνικής Ακτοφυλακής η οποία μάλλον όμως “κοιμάται τον ύπνο του δικαίου”.
Και “ΚΟΙΜΑΤΑΙ” διότι όποιος για φέτος έχει ταξιδέψει με κάποιο με τα υπό ελληνική σημαία “ποστάλια” της Ακτοπλοΐας ,συμβατικά αλλά και ταχύπλοα ,μικρά η μεγάλα έχει διαπιστώσει προς μεγάλη του αγανάκτηση εξαιτίας της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης που έχει βάλει “φερμουάρ” στη τσέπη του ότι μια μικρή τυρόπιτα,η οποία μάλιστα όπως τονίζεται στον τιμοκατάλογο της ιδιωτικής επιχείρησης που εκμεταλεύεται το μπαρ,είναι ΠΡΟΨΗΜΕΝΗ και ΒΑΘΕΙΑΣ ΚΑΤΑΨΥΞΗΣ,του κόστισε 3,15 ευρώ,ενώ την ίδια στιγμή η τιμή της σε κάποιο “τυροπιτάδικο” συνοικιακό η του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά δεν ξεπερνά το το πολύ-πολύ του 1,50 ευρώ.
Και έχει διαπιστώσει επίσης ότι τις περισσότερες φορές οι υποχρεωτικές αποδείξεις που πρέπει να πάρει μετά την καταβολή του τιμήματος για την αλμυρή μικρή τυρόπιτα,η κάποιο άλλο είδος από τα μπαρ των ακτοπλοϊκών πλοίων είναι “όνειρο θερινής νυχτός”,αφού οι υπόχρεοι υπεύθυνοι των καταστημάτων είναι σίγουροι-σιγουρότατοι ότι ουδείς αρμόδιος,ένστολος η μη θα τους ελέγξει όχι μόνο κατά την παραμονή του πλοίου στα λιμάνια αλλά ούτε και εν πλω,δηλ,καθ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
Έτσι ελλείψη “γάτων” τα “ποντίκια” χορεύουν και θα χορεύουν καθ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού,αφού η ειδική υπηρεσία του Λιμενικού Σώματος έχει πλέον καταργηθεί,ενώ οι όλοι όσοι υπηρετούσαν σε αυτή και ήταν εκπαιδευμένοι δεν αποκλείεται να εκτελούν ακόμα και υπηρεσία “σκοπιάς” σε κάποια πύλη εισόδου λιμανιού της χώρας.
Και αυτή την ασυδοσία κάποιοι “υψηλά ιστάμενοι” εκεί στο Αρχηγείο της Ελληνικής Ακτοφυλακής την ξέρουν καλά,όπως καλά την ξέρουν και όλοι σχεδόν οι Λιμενάρχες των ελληνικών νησιών αφού σε αυτούς καταφεύγουν για παράπονα η και καταγγελίες εκατοντάδες επιβάτες που κατά την διάρκεια του ταξιδιού τους πλήρωσαν τον καφέ “βαπορίσιο” και την μικρή τυρόπιτα ως προϊόν σε πολυτελές μαγαζί της Βιένης.
Και για να μην λέτε οτι το ZOUGLAPORT υπερβάλλει σας παραθέτουμε τιμές προϊόντων που πάνω κάτω είναι οι ίδιες σε όλα τα ΕΓ/ΟΓ πλοία που καθημερινά αποπλέουν από όλα τα λιμάνια της χώρας,άλλα ειδικά από τα τρία λιμάνια της Αττικής που είναι ο Πειραιάς,η Ραφήνα και το Λαύριο,και τα οποία σημειωτέον έχουν Λιμεναρχεία και Λιμενική Αστυνομία,και ως εκ τούτου έπρεπε αν μη τι άλλο να πραγματοποιούν ελέγχους στα κυλικεία των πλοίων που σημειωτέον είναι νοικιασμένα ακόμα και σε μεγάλους Ομίλους Εστίασης,σε καθημερινή βάση τόσο όταν τα πλοία είναι στο λιμάνι,όσο και κατά την διάρκεια των πλόων του.
Έχουμε λοιπόν και λέμε κύριοι του Λ.Σ αλλά και κύριε ΥΝΑ Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη που θέλεις “σώνει και καλά”-έτσι δηλώνεις τουλάχιστον-να μεσολαβήσεις στους τραπεζίτες για να σωθούν κάποιες “μπαταχτζίδικες” ακτοπλοϊκές εταιρίες,ενώ δεν κάνεις το ίδιο για τον απλό πολίτη που η τράπεζα του παίρνει το σπίτι,αν επιβιβασθείτε χωρίς “τυμπανοκρουσίες” όμως σε κάποιο πλοίο της ακτοπλοΐας ταχύπλοο η συμβατικό ότι μια μικρή τυρόπιτα στοιχίζει 3,15 ευρώ,μια σπανακόπιτα 3,50,μια παραδοσιακή τυρόπιτα(λες και την έφτιαξε η γιαγιά μας,με αγνά υλικά) 2,95 ευρώ,μια μπακέτα με γαλοπούλα τυρί και μαρούλι 4.50 ευρώ,η ίδια μπακέτα με κοτόπουλο,παρμεζάνα μαρούλι και κάποια σάλτσα 4,70 ευρώ,ενώ άκουσον-άκουσον το διατιμημένο από το κράτος τοστάκι που περιεχέι ζαμπόν και τυρί κοστίζει αντί 1 και κάτι ψιλά του ευρώ 2,85 ευρώ,ενώ μόνο με τυρί και ουχί ζαμπόν 2,65 ευρώ.
Τώρα κύριε ΥΝΑ Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη αν θελήσεις εσύ και οι κύριοι ένστολοι του Λ.Σ να απολαύσετε και ένα ”καφεδάκι” η κάποιο αναψυκτικό θα διαπιστώσετε με μεγάλη σας έκπληξη ότι εδώ οι επιχειρηματίες εφαρμόζουν το “κόλπο” του μικρού η του μεγάλου πλαστικού ποτηριού και ανάλογα πουλάνε το ΦΡΑΠΕΔΑΚΙ το μονό 3 ευρώ,το διπλό 3,85 ευρώ και το μεγάλο στην τιμή των 4,15 ευρώ λες και είναι “χρυσάφι”,ενώ ο μονός ελληνικός κάνει 3 και ο διπλός 3,25 ευρώ.
Επίσης αξίζει να παραμείνουμε στα “καφεδάκια” και να δούμε οτι ένα espressaki μονό χρεώνεται 3,05 ευρώ,και το διπλό 3,25 ευρώ,το ίδιο και ο γαλλικός φίλτρου,το φρεντοτσίνο 5 ευρώ,ενώ αν περιέχουν σιρόπι η σαντιγί τότε η τιμή ανεβαίνει κατά 6 λεπτά.
Επίσης αν πεινάσατε και θέλετε κάτι να “βάλετε στο στόμα σας” τότε θα πληρώσετε για ένα Κλαμπ Σάντουιτς-Club Sandwich- 7 ολόκληρα ευρώ,και για ένα μπιφτέκι σε κλασικό μικρο ψωμάκι 4,50 ευρώ,ενώ αν ζητήσετε και ένα μικρο μπουκαλάκι νερό των 500ml που στοιχίζει διατιμημένο 0,35 ευρώ θα σας φέρουν των 750ml και θα σας πάρουν από 0,50 ευρώ έως και 1 ευρώ ανάλογα το πλοίο και την εταιρία που εκμεταλλεύεται το κυλικείο,ενώ ένα ποτηράκι ελληνικό ουζάκι και χωρίς μεζέ παρακαλώ θα σας στοιχίσει κύριε υπουργέ μου και κύριοι της ηγεσίας του Λ.Σ παρακάτι 5 ΕΥΡΩ.
Και δω να τονισθεί ότι οι υπεύθυνοι και τα στελέχη όλων των ακτοπλοϊκών εταιριών,κάνουν στους επιβάτες μεγάλες εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και και στα δωρεάν εισιτήρια της επιστροφής,ενώ ανάλογες είναι και οι προσφορές έτσι ώστε όπως οι υπεύθυνοι των εταιριών υποστηρίζουν τα εισιτήρια των πλοίων της Ακτοπλοΐας να είναι ΠΡΟΣΙΤΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΒΑΛΑΝΤΙΑ,ενώ αντίθετα πράττουν οι υπεύθυνοι των μεγάλων εταιριών εστίασης που εκμεταλεύονται έναντι τιμήματος φυσικά τα κυλικεία των ΕΓ/ΟΓ πλοίων.