Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ ΖΗΤΑ Ο ΣΥΡΙΖΑ


Τη δημιουργία ενός δημόσιου-κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας, αντικείμενο του οποίου θα είναι η επαναχάραξη των ακτοπλοϊκών δρομολογίων με τη συμμετοχή και της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και η δρομολόγηση πλοίων πρωταρχικά στις λεγόμενες «άγονες γραμμές», προανήγγειλε ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην Βουλή.

Προς αυτή την κατεύθυνση, είπε ο κ. Συρμαλένιος, θα αξιοποιήσουμε όλες τις εθνικές και ευρωπαϊκές δυνατότητες, αφού και η Ε.Ε. είναι διατεθειμένη να χρηματοδοτήσει κοινοπραξίες με συμμετοχή του δημοσίου, ακόμα και για κατασκευή και ναυπήγηση πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών της Ελληνικής ακτοπλοΐας, αυτή η επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην δημιουργία μιας μεγάλης κρατικής ή μικρότερων, κατά τόπους, κρατικών ακτοπλοϊκών εταιριών οι οποίες θα έρθουν να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες των νησιών στα οποία η αξιωματική αντιπολίτευση εντοπίζει πως υπάρχει πρόβλημα.

Το θέμα, συνεχίζουν, είναι πως, είτε πρόκειται για κρατικές, είτε για ιδιωτικές ακτοπλοϊκές εταιρίες οι τιμές των καυσίμων κίνησης των πλοίων θα είναι οι ίδιες, όπως ίδιο θα είναι και το κόστος της εργασίας, καθώς επίσης και σειρά άλλων εξόδων που βαρύνουν σήμερα μια ιδιωτική ακτοπλοϊκή εταιρία.

Συνεπώς το ερώτημα είναι πως θα επιβιώσουν αυτές οι κρατικές εταιρίες και πόσο θα αντέξει ο Κρατικός Προϋπολογισμός να της στηρίζει γιατί σίγουρα θα χρειαστεί να μπει βαθιά στην τσέπη του φορολογούμενου το χέρι που θα διασφαλίσει την βιωσιμότητα αυτού του μοντέλου.


zougla.gr
e-nautilia.gr