Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Γιατί η «μείωση» του εισιτηρίου σημαίνει .. αύξηση του κόστους μετακίνησης!

φτηνιάρικη» ακρίβεια!
         

Νέα ενιαία τιμή για τα εισιτήρια  των αστικών συγκοινωνιών Αττικής ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών, η οποία θα ισχύσει από τον Σεπτέμβριο του 2014. Συγκεκριμένα:

Μειώνεται η τιμή της κάρτας απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μεταφορικά μέσα (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικός) από 45,00 € σε 30,00 €.
Μειώνεται η τιμή του εισιτηρίου πολλαπλών διαδρομών για όλα τα μέσα, με ισχύ 90 λεπτών, από 1,40 € σε 1,20€.
Παράλληλα όμως:
Αυξάνεται η τιμή της κάρτας απεριορίστων διαδρομών για λεωφορεία, και τρόλεϊ, από 20,00 € σε 30,00 €.
Μειώνεται η διάρκεια ισχύος του εισιτηρίου για όλα τα μέσα από μιάμιση ώρα,  σε μία ώρα  και δέκα λεπτά.
Παραμένει ίδιο το εισιτήριο μονής διαδρομής για λεωφορεία και τρόλεϊ σε 1,20 €.

      Με τις νέες τιμές εισιτηρίων που ανακοίνωσε το Υπ. Μεταφορών είναι φανερό ότι  ωφελούνται οι χρήστες του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, αφού μειώνεται κατά 14% η τιμή του εισιτηρίου (από 1,40 € σε 1,20 €) και κατά 33% η κάρτα (από 45,00 € σε 30,00 €)
Το ίδιο φανερό όμως είναι ότι αυξάνεται το κόστος μεταφοράς για τον χρήστη μόνον λεωφορείων, τρόλεϊ και τραμ, αφού το κόστος της μηνιαίας κάρτας αυξάνεται κατά 50% (από 20,00 € σε 30,00 €)
   
Καθόλου φανερό αλλά απολύτως βέβαιο είναι ότι αυξάνεται το κόστος μεταφοράς για όλους τους  χρήστες εισιτηρίου όλων των μέσων. Μειώθηκε η τιμή του εισιτηρίου αυτού από 1,40 € σε 1,20 €, αλλά παράλληλα μειώθηκε και η χρονική διάρκεια ισχύς  του από 90 λεπτά της ώρας σε 70 λεπτά της ώρας. Η μείωση της διάρκειας ισχύος του εισιτηρίου στα 70 λεπτά της ώρας, ουσιαστικά το κάνει εισιτήριο μονής διαδρομής.
    

Θα μιλούσαμε λοιπόν για μείωση της τιμής των εισιτηρίων  αν παρέμενε η κάρτα των 20,00 € για λεωφορεία και τρόλεϊ, και αν παρέμενε η διάρκεια ισχύος της μιάμιση ώρας. Με τις ρυθμίσεις όμως που ανακοινώθηκαν βεβαίως και ελαφρύνεται ένα τμήμα των καταναλωτών (οι χρήστες μετρό και ηλεκτρικού), αλλά ένα (πολύ μεγαλύτερο μάλλον) τμήμα του επιβαρύνεται και μάλιστα από 50 έως 70%.