Παρασκευή 15 Αυγούστου 2014

H ANAΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΟΑΕΔ- ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΟΥ




Ο ΟΑΕΔ προκειμένου να αντεπεξέλθει στις ιδιαίτερα κρίσιμες συνθήκες της αγοράς εργασίας, με την ολοένα κι αυξανόμενη ανεργία στην Ελλάδα, που παραμένει στο 26,8% και ειδικότερα όσον αφορά τους νέους προσεγγίζει το 60%, ξεκίνησε τα τελευταία δύο χρόνια την υλοποίηση ενός ιδιαίτερα φιλόδοξου προγράμματος, που αφορά στην «Αναδιοργάνωση του Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΟΑΕΔ».
Στόχος του προγράμματος αυτού είναι να επιτευχθεί η βελτίωση και η αναδιοργάνωση του Επιχειρησιακού Μοντέλου του Οργανισμού, και η ενδυνάμωση του στρατηγικού του ρόλου, στο εξαιρετικά δυσχερές οικονομικό περιβάλλον, εντός του οποίου δραστηριοποιείται, μέσα από τη βελτίωση - αναδιοργάνωση πέντε επιμέρους αξόνων – δραστηριοτήτων του Οργανισμού.
Οι άξονες αυτοί είναι:
• Βελτίωση οργάνωσης και διαδικασιών
• Παρεχόμενες υπηρεσίες σε εργαζόμενους και αναζητούντες εργασία
• Βελτιστοποίηση και εμπλουτισμός συστημάτων πληροφορικής
• Ενίσχυση δράσεων μαθητείας
• Κατάρτιση και ανάπτυξη δεξιοτήτων για τους εργαζόμενους του ΟΑΕΔ
Στους άξονες αυτούς, στους οποίους θα γίνουν παρεμβάσεις βελτίωσης και αναδιοργάνωσης, περιλαμβάνεται και η δράση της Μαθητείας, στην οποία ρίχνουμε ιδιαίτερο βάρος.
Ο ΟΑΕΔ διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην εφαρμογή του δυικού συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με το θεσμό της Μαθητείας, αφού τον εφαρμόζει από το 1952. Σήμερα, λειτουργεί 51 ΕΠΑΣ Μαθητείας σε όλη τη χώρα, όπου υλοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα σε 34 ειδικότητες. Συνεπώς, γνωρίζει πολύ καλά τη χρησιμότητα του δυϊκού συστήματος Μαθητείας, για την ομαλή μετάβαση των νέων στην αγορά εργασίας, αλλά έχει εντοπίσει και τις αδυναμίες του συστήματος, όπως εφαρμοζόταν μέχρι σήμερα στη χώρα μας και έχει καταρτίσει συγκεκριμένο σχέδιο δράσης για ενέργειες αναβάθμισης του θεσμού μαθητείας.
Ως εκ τούτου, ο στρατηγικός σχεδιασμός μας για τη μαθητεία στοχεύει στην ανάδειξη των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ ως πρώτη επιλογή των νέων αποφοίτων, τόσο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με φοίτησή τους στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), όσο και των αποφοίτων των ΕΠΑΛ, με την παρακολούθηση της «Τάξης Μαθητείας», και ως μια επιλογή που εξασφαλίζει ποιοτικές σπουδές και παράλληλα αποτελεσματική ένταξη των νέων στην αγορά εργασίας.
Πιστεύουμε ότι για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, απαιτείται η ανάπτυξη συνεργασιών με άλλες χώρες, κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που εφαρμόζουν με επιτυχία το θεσμό της Μαθητείας, για μεταφορά τεχνογνωσίας και αξιοποίηση «καλών πρακτικών». Όπως επίσης, απαιτείται η σύμπραξη όλων των εμπλεκόμενων φορέων, με κοινό στόχο, την εξυπηρέτηση των ανέργων.
Στο πλαίσιο αυτών των συνεργασιών, και ειδικότερα της ελληνογερμανικής συνεργασίας, δεδομένης της μακρόχρονης εμπειρίας της Γερμανίας στην εφαρμογή του δυϊκού συστήματος εκπαίδευσης, έχει υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του ΟΑΕΔ, του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και της Dekra Akademie, που είναι ο επίσημος συνεργάτης του Ομοσπονδιακού υπουργείου Παιδείας της Γερμανίας για τους σκοπούς του έργου αυτού.
Παράλληλα, εγκαινιάσαμε τη συνεργασία του και με ιδιωτικές επιχειρήσεις μέσω ενός νέο πιλοτικού προγράμματος για την απασχόληση 200 νέων που έχουν αποφοιτήσει από σχολές μαθητείας.
Πρόκειται για ένα νέο πιλοτικό πρόγραμμα με την επωνυμία «Συμμαχία για την Εργασία», που έθεσε σε εφαρμογή από κοινού ο ΟΑΕΔ και οι εταιρείες ManpowerGroup, ΜΕΝΟΝ Network και η Μη Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ) Praksis.
Πρόκειται για τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με κοινό στόχο την ένταξη νέων ανέργων.
Το πρόγραμμα επιλέχθηκε πρώτο -μεταξύ 53 προτάσεων που αξιολογήθηκαν- και εντάχθηκε στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία «PARES», η οποία ενισχύει την ανάπτυξη συνεργασιών, μεταξύ δημόσιων, ιδιωτικών και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, υπηρεσιών απασχόλησης.
* Διοικητής του ΟΑΕΔ.
ΠΗΓΗ WWW.EURO2DAY.GR