Είναι απορίας άξιο να συνέρχεται το ΣΑΣ και τόσο ο δήμαρχος
Χίου, όσο και ο αντιπεριφερειάρχης να απουσιάζουν, ενώ ο πρώτος σε δήθεν καυγά με τον κ. Λαμπρινούδη
στο δημοτικό συμβούλιο, μάλωναν για το πανό που καθαιρέθηκε από την είσοδο του
δημοτικού κτιρίου και αναφερόταν στην απομόνωση του νησιού λόγω των μειωμένων
δρομολογίων πλοίων.
Για το πάπλωμα βέβαια και την ουσία που είναι η εφοπλιστική
ασυδοσία κουβέντα, αφού δημοτική αρχή και αξιωματική αντιπολίτευση συμφωνούν
επί της ουσίας να μην αγγίζουν το πρόβλημα στη ρίζα του και να συζητούν για το
πανό και την επικοινωνιακή αποτελεσματικότητα του πράγματος.
Στον αντίποδα αυτής της λογικής, να ποια ήταν η παρέμβαση της
ΛΑ.Σ. Β. Αιγαίου και του Στρατή Κόρακα στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Η πρόταση της ΛΑ.Σ
Βορείου Αιγαίου στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
Επιτέλους
πρέπει να βγάλετε συμπεράσματα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας
Ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης Βορείου Αιγαίου, Στρατής
Κόρακας, παραβρέθηκε, στη συνεδρίαση του Συμβουλίου
Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) και πήρε το λόγο κατά τη συζήτηση του
θέματος της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών της Περιφέρειας Β. Αιγαίου με τη Β.
Ελλάδα καθώς, της Λήμνου, Λέσβου και Χίου με Πειραιά και Φούρνων – Θύμαινας με Ικαρία και Σάμο.
Ξεκινώντας την
παρέμβασή του, σημείωσε ότι είναι καιρός να καταλήξουμε επιτέλους ότι με την
πολιτική των απλόχερων επιδοτήσεων
στους ακτοοπλόους εφοπλιστές για τις «άγονες»
γραμμές το μόνο που πετύχατε είναι
να γεμίσουν τα ταμεία τους και να ταλαιπωρούν τους κατοίκους των νησιών και
τους επισκέπτες τους, θέτοντας συχνά σε κίνδυνο και την ίδια τους τη ζωή. «Αλήθεια» ρώτησε «έγινε ποτέ έλεγχος στα κέρδη που αποκομίζουν με τον πακτωλό των
επιδοτήσεων και τα όλο και πιο ακριβά εισιτήρια που εισπράττουν;».
Επανέλαβε, στη συνέχεια, την θέση του ΚΚΕ
και της
Λαϊκής Συσπείρωσης για δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που θα
εξασφαλίζουν συγκοινωνίες σύγχρονες και με φτηνό εισιτήριο. «΄Ετσι θα φύγουμε και από την σημερινή
λογική που θέλει να γίνεται ότι συμφέρει και αποδίδει στους εφοπλιστές και όχι
ότι ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες».
«Η κυβέρνηση»,
τόνισε ο Στρ. Κόρακας, «υπηρετώντας τα
συμφέροντα των εφοπλιστών, υπερδιπλασίασε την επιδότηση στην εταιρεία για το
«ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» για δυο δρομολόγια αντί για τρία που υπήρχαν και αφήνοντας απέξω την Θεσσαλονίκη, όπου
σπουδάζουν εκατοντάδες, ίσως χιλιάδες παιδιά του Β. Αιγαίου».
Ζήτησε να μπουν τρία δρομολόγια, συμπεριλαμβάνοντας
και τη Θεσσαλονίκη και, σε κάθε περίπτωση, να ληφθεί υπόψη το αίτημα των
εκατοντάδων εργαζομένων στα νησιά που κατάγονται από Β. Ελλάδα και θα ήθελαν να
μπορούν να επισκέπτονται τους δικούς τους το Σαββατοκύριακο. Για το θέμα αυτό
κατέθεσε και σχετικό υπόμνημα του Τμήματος ΑΔΕΔΥ. Για την Ικαρία ζήτησε η σύνδεση να γίνεται εναλλάξ με Εύδηλο και Άγιο.
Αναφερόμενος στην
πρόταση της ΝΕΛ να αναλάβει χωρίς επιδότηση το δρομολόγιο σύνδεσης των νησιών του
Β. Αιγαίου με Β. Ελλάδα θύμισε την απερίγραπτη ταλαιπωρία των κατοίκων των
νησιών με την απαράδεκτη και εξαιρετικά ασυνεπή
«εξυπηρέτηση» του δρομολογίου
και μάλιστα με επιδότηση(!) για να διερωτηθεί πώς τώρα θα κάνει το δρομολόγιο
χωρίς επιδότηση και με ποια σκάφη.
Για τη σύνδεση της Λήμνου με Αθήνα υποστήριξε το αίτημα των Λημνιών για τέσσερα
δρομολόγια την εβδομάδα θεωρώντας ότι αυτό είναι το ελάχιστο, ενώ το σωστό
είναι να υπάρχει καθημερινή σύνδεση.
Για Λέσβο-Χίο
Πειραιά, εξέφρασε τη διαφωνία του με την πρόταση του κ. Βογιατζή και της κ.
Καλογήρου για τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα το χειμώνα, αντί για τρία που
βάζει η εταιρεία. Ζήτησε να υπάρχουν τουλάχιστον έξι δρομολόγια την εβδομάδα το
χειμώνα, διότι αυτά τα δυο νησιά είναι
από τα μεγαλύτερα της χώρας και έχουν μεγάλη κίνηση και το χειμώνα (και
δεδομένου ότι τα αεροπλάνα δεν παίρνουν πλέον φορεία με ασθενείς). Εξάλλου κατά
τους μήνες αιχμής η εταιρεία κέρδισε αρκετά και μπορεί να εξασφαλίσει αυτά τα
δρομολόγια το χειμώνα με λιγότερα κέρδη.
Στον αντίλογο του
προέδρου του ΣΑΣ ότι τα δρομολόγια αυτά δεν είναι επιδοτούμενα αλλά είναι
ελεύθερα, απάντησε ότι, παρόλα αυτά, η Κυβέρνηση θα μπορούσε είτε να βρει λύση
υποχρεώνοντας την εταιρεία είτε να δημοπρατήσει τη γραμμή με έξι δρομολόγια την
εβδομάδα χωρίς επιδότηση. Σταματήστε επιτέλους αυτή την ακατάσχετη εξυπηρέτηση
των συμφερόντων του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Έθεσε
επίσης το θέμα της καθημερινής σύνδεσης των
Φούρνων-Θύμαινας με Ικαρία και Σάμο καθώς και τουλάχιστον τρεις φορές με
Πειραιά