Η πολιτική ιδιωτικοποιήσεων και η παράδοση της δημόσιας περιουσίας στο κεφάλαιο είναι μέρος της στρατηγικής της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων για την "ανάπτυξη" και κυρίως για την ανάκαμψη των κερδών των μονοπωλίων μέσω και της δημιουργίας νέων πεδίων κερδοφορίας.
Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων εντάσσεται στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Μεταφορών. Αυτή είναι η πολιτική της "ενίσχυσης των δημοσίων εσόδων" και της "διάσωσης της εθνικής οικονομίας", αυτή είναι η πολιτική της ιδιωτικοποίησης και των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που προβλέπεται όχι μόνο για τα αεροδρόμια και τα λιμάνια, αλλά και για το πιο μικρό έργο ενός δήμου.
Η ιδιωτικοποίηση λιμανιών και αεροδρομίων συνδυάζεται με το προωθούμενο χωροταξικό και την αλλαγή χρήσεων γης που θα σημάνει συγκέντρωση της γης και νευραλγικών στρατηγικών σημείων της χώρας (όπως τα λιμάνια και τα αεροδρόμια) στα χέρια μονοπωλιακών ομίλων, και άλλη μείωση στα μεροκάματα και κουρέλιασμα των δικαιωμάτων της εργατικής τάξης, επιδείνωση των όρων ζωής των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.
Ήδη η πολιτική αυτή έχει οδηγήσει τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο και στις αεροπορικές εταιρείες να εργάζονται με συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα. Η ίδια πολιτική είναι που έχει οδηγήσει στην αύξηση των εισιτηρίων και την επιβολή διοδίων στο αεροδρόμιο της Χόχτιφ (Ελ. Βενιζέλος). Το ίδιο θα συμβεί και στο αεροδρόμιο της Χίου.
Το ΚΚΕ έχει προειδοποιήσει το λαό του νησιού γι' αυτήν την κατεύθυνση, από τη δεκαετία του 80. Από τότε που ΝΔ και ΠΑΣΟΚ προωθούσαν την επέκταση του αεροδρομίου ως «μονόδρομο ανάπτυξης». Το ΚΚΕ μπήκε μπροστά από την πρώτη στιγμή για να εμποδιστεί αυτή η εξέλιξη, που θα σημάνει ακόμη πιο ακριβά αεροπορικά εισιτήρια, χειρότερες εργασιακές σχέσεις για τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο και θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο τη ζωή στο νησί.
Η αντίθεση στην πώληση που εκφράζεται σήμερα από το ΣΥΡΙΖΑ είναι υποκριτική, εστιάζεται στην πώληση, δεν λέει κουβέντα για τη σχεδιαζόμενη επέκταση του αεροδρομίου προς την Πόλη της Χίου. Άλλωστε, δεν αμφισβητεί το ρόλο της ΕΕ, τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Μεταφορών που απαιτεί την ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων και λιμανιών. Αξιοποιεί το ζήτημα προκλητικά για την αναρρίχησή του στην κυβερνητική εξουσία.
Δεν πάει άλλο! Η ανάγκη ριζικής ανατροπής αυτής της πολιτικής που εξαθλιώνει και υποβαθμίζει τη ζωή μας προβάλλει σε κάθε στιγμή της καθημερινότητάς μας. Μόνο όταν ο λαός πάρει στα χέρια του την εξουσία και τα κλειδιά της οικονομίας, μπορούμε να έχουμε μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα για όλους, σύγχρονες ασφαλείς συχνές συγκοινωνίες. Μόνο όταν τα μέσα μεταφοράς και οι υποδομές τους γίνουν λαϊκή περιουσία, τα νησιά δε θα είναι η εσχατιά της γης, αλλά άλλο ένα κομμάτι της χώρας μας.
Καλούμε το λαό να μη σκύψει κι άλλο το κεφάλι. Να οργανώσει την πάλη του και να παλέψει με βάση τις ανάγκες του. Να μην επιτρέψει την παράδοση αεροδρομίων και λιμανιών στα χέρια των μονοπωλίων.
Χίος 2/11/2014