Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ



Με τη συμμετοχή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και στο πλαίσιο του προγράμματος τουΔιευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) της ΕΕ, θα συγχρηματοδοτηθεί, με πόσο ύψους σχεδόν 1,5 εκατ. ευρώ, η θέσπιση πανεπιστημιακού προγράμματος διαφόρων επιπέδων στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών (multimodal maritime transport).
Το πρόγραμμα θα απευθύνεται σε πτυχιούχους πανεπιστημίου και επαγγελματίες που επιθυμούν να αποκτήσουν ειδικές γνώσεις στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και της διαχείρισής τους.
Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια, εταιρείες πληροφορικής και άλλες οργανώσεις ένωσαν τις δυνάμεις τους για την δημιουργία ενός προγράμματος σε επίπεδα μάστερ, μεταπτυχιακών σπουδών, αλλά και Συνεχούς Επαγγελματικής Επιμόρφωσης. Μέσω του προγράμματος επιτυγχάνεται περαιτέρω εμβάθυνση της έννοιας του Ευρωπαϊκού Θαλάσσιου Χώρου.
Το πρόγραμμα θα απευθύνεται σε πτυχιούχους πανεπιστημίου και επαγγελματίες των διαφόρων πτυχών του τομέα των λεγόμενων «πολυτροπικών μεταφορών». Θα καλύπτει δηλαδή θέματα όπως εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες και τον αντίκτυπό της χρήσης τους στους λιμένες, τον τομέα της διαχείρισης και του περιορισμού βλαβών και ζημιών, επιχειρήσεις εκκένωσης/διαχείρισης κρίσεων για πολύ μεγάλα επιβατηγά πλοία και την επιρροή τους στις λιμενικές δραστηριότητες κλπ.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η επάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος, θα συμπεριληφθούν επίσης επιμέρους προγράμματα σε τομείς επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Εκτός από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο της Αθήνας, στο πρόγραμμα συμμετέχουν το University of Strathclyde της Γλασκόβης (Ηνωμένο Βασίλειο), το Universidad Politécnica της Μαδρίτης (Ισπανία), το Università degli Studi της Γένοβας (Ιταλία) και το Universidade Nova de Lisboa (Πορτογαλία). 
Το έργο επιλέχθηκε για χρηματοδότηση από την ΕΕ με τη συνδρομή εξωτερικών εμπειρογνωμόνων, στο πλαίσιο της πρόσκλησης υποβολής προτάσεων για το πολυετές πρόγραμμα εργασιών ΔΕΔ-Μ 2013, «Θαλάσσιες αρτηρίες». Η εκτέλεση του έργου θα παρακολουθείται από τον INEA, τον Εκτελεστικό Οργανισμό Καινοτομίας και Δικτύων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Το έργο θα ολοκληρωθεί έως τον Δεκέμβριο του 2015.