Τρίτη 26 Μαΐου 2015

ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ



Οι βασικές αλλαγές σύμφωνα με τον Capital, αφορούν στην φορολόγηση της απόκτησης και κατοχής ΙΧ με βάση την εμπορική αξία του οχήματος και όχι τον κυβισμό, στην επιβολή ενός τέλους στα οχήματα άνω των 20 ετών επειδή ρυπαίνουν το περιβάλλον και η αλλαγή του μέτρου της απόσυρσης προκειμένου να επιδοτείται κυρίως η απόκτηση οχημάτων χαμηλής τιμής αγοράς.
Επίσης αλλάζουν τα τεκμήρια, καθώς δεν θα υπολογίζονται πλέον μόνο με βάση τον κυβισμό.
Από το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζουν πως στόχος είναι η παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης  των αυτοκινήτων και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης, ωστόσο το χαράτσι με την ονομασία «τέλος περιβάλλοντος» για τα παλιά ΙΧ προβληματίζει.
Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Οικονομικών:
1. Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της  20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5. Ανάλογη  προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.