Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

Οι Οικολόγοι Πράσινοι για την εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας




Για τους Οικολόγους Πράσινους τα κριτήρια επιλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας είναι πολύ πιο σημαντικά από εκείνα της στείρας ονοματολογίας και των πολιτικών σκοπιμοτήτων. Αν οι Οικολόγοι Πράσινοι είχαμε την ευθύνη της επιλογής και στήριξης του νέου Προέδρου, θα αναζητούσαμε ένα πρόσωπο του οποίου το ήθος και η συνολική παρουσία να αντανακλά και να εμπνέει τις παρακάτω βασικές  μας προτεραιότητες για:
  1. καταπολέμηση των απαράδεκτων και αδιαφανών πρακτικών των υπαρχουσών φωτογραφικών ρυθμίσεων και την προώθηση σαφών και κατανοητών νομοθετημάτων που θα προάγουν την ισονομία, την διαφάνεια και τον σεβασμό του Συντάγματος και των δικαστικών αποφάσεων.
  2. προώθηση σημαντικών αλλαγών με σκοπό την αντιμετώπιση της διαφθοράς, της αναξιοκρατίας και του πελατειακού κράτους.
  3. ενέργειες για τις απαραίτητες δομικές μεταρρυθμίσεις, όπως η απλή αναλογική, τα τοπικά δημοψηφίσματα και ο διαχωρισμός κράτους-εκκλησίας,
  4. σεβασμό του πολιτικού κόσμου στη γνώμη των πολιτών και την αδιαπραγμάτευτη ανάγκη για δημόσια διαβούλευση, ως απαραίτητη προϋπόθεση πριν από την κατάθεση κάθε σχεδίου νόμου στη Βουλή.
  5. προστασία του ανθρωπογενούς και φυσικού περιβάλλοντος, όχι ως πολυτέλεια, αλλά ως όρο για την οικονομική εξυγίανση και  βιωσιμότητα.
  6. διασφάλιση της ορθής διαχείρισης των δημόσιων αγαθών, με κύριο γνώμονα την εξασφάλιση της ποιότητας υπηρεσιών προς τους πολίτες και όχι τα πρόσκαιρα οικονομικά κριτήρια.
Τέλος ο/η νέος/α Πρόεδρος της Δημοκρατίας, να δεσμευτεί ότι θα στηρίξει  έμπρακτα τον θεσμό που θα κληθεί να υπηρετήσει και όχι απλά να βάζει την υπογραφή του όποτε του ζητείται.

Στρατούλης: Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους ανασφάλιστους επαγγελματίες – συνταξιοδοτικές διευκολύνσεις και αποποινικοποίηση των οφειλών


Διαδοχικές συναντήσεις με το πρόεδρο της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) Γιώργο Καββαθά και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), Βασίλη Κορκίδη, είχε νωρίτερα ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων Δημήτρης Στρατούλης.
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν τα θέματα του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) κυρίως, η αναζήτηση ευνοϊκότερης ρύθμισης για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές καθώς η ελεύθερη επιλογή κατώτερων ασφαλιστικών κλάσεων και η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ανασφάλιστων.
«Θέλουμε τις επόμενες ημέρες να βάλουμε ένα φρένο στις μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων, που είχαν προγραμματιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση για το 2015 και ταυτόχρονα να αποκαταστήσουμε τον δημόσιο, κοινωνικό και καθολικό χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης» ανέφερε μετά τις συναντήσεις ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων Δημήτρης Στρατούλης.
Ο κ. Στρατούλης ανέφερε, επίσης, ότι είναι στις άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αποποινικοποίηση των οφειλών των επαγγελματιών, προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Παράλληλα θα δοθεί πλήρης υγειονομική περίθαλψη στους ανασφάλιστους, και θα διευκολυνθεί η συνταξιοδότηση των αυτοαπασχολούμενων και τους ελεύθερων επαγγελματιών, που έχουν συμπληρώσει όλες τις προϋποθέσεις της συνταξιοδότησης, ηλικιακές και άλλες, αλλά χρωστούν πάνω από το όριο των 20.000 ευρώ. Ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων δεσμεύτηκε τέλος ότι θα βελτιωθεί η διάταξη που παρέχει τη δυνατότητα μέχρι το τέλος του 2016, της επιλογής έως και δύο ασφαλιστικών κλάσεων.
«Ζήτησα να μου φέρουν δύο οικονομικά σενάρια εναλλακτικά, να μου πουν πόσο προβλέπεται να αυξηθούν τα έσοδα του ΟΑΕΕ, για να πάμε σε τρεις ή και τέσσερις κλάσεις χαμηλότερα, αντί για δύο που είναι σήμερα», είπε ο κ. Στρατούλης. Απαντώντας σε ερώτηση σχετική με αλλαγές στη ρύθμιση των 100 δόσεων, είπε ότι εξετάζονται βελτιώσεις αλλά τόνισε ότι «οι ενδιαφερόμενοι, για να ενταχθούν στις βελτιωμένες ρυθμίσεις θα πρέπει να είναι συνεπείς στις τρέχουσες υποχρεώσεις τους για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο».
Αναφερόμενος, τέλος, στην πορεία της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές, ο Δημήτρης Στρατούλης ανέφερε, ότι «η κυβέρνηση δεν δέχεται τίποτα το οποίο να παρατείνει τα μνημόνια και τις μνημονιακές πολιτικές «και ότι συνιστούν «απαράβατες “κόκκινες γραμμές” τα εργασιακά, τα ασφαλιστικά, τα μισθολογικά και οι ιδιωτικοποιήσεις».
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς, είπε ότι οι θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης είναι σύμφωνες με την ικανοποίηση των αιτημάτων των επαγγελματοβιοτεχνών, ενώ αναφερόμενος στα εργασιακά, ανέφερε ότι τα θέματα αυτά έχουν επιλυθεί ήδη με την προηγούμενη κυβέρνηση κατά τις συναντήσεις των κοινωνικών εταίρων με το Διεθνές Γραφείο Εργασίας, και σημείωσε ότι «οι δανειστές στα θέματα αυτά δεν θα πρέπει να παρεμβαίνουν στα οίκου μας».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης, είπε ότι η δυνατότητα των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ να μπορούν να επιλέξουν χαμηλότερες θα έχει σαν αποτέλεσμα την καταβολή εισφορών από ακόμη 350 χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες και την εξοικονόμηση επιπλέον πόρων για τον ΟΑΕΕ τουλάχιστον 600 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Συνεχίζοντας ο κ. Κορκίδης είπε ότι η αγορά έχει χάσει από την προκήρυξη των εκλογών έως σήμερα περίπου ένα δις ευρώ ενώ αναφερόμενος στη διαπραγμάτευση της ελληνικής κυβέρνησης με τους δανειστές, είπε ότι «προσδοκούμε την επίτευξη μιας συμφωνίας “γέφυρας”, χωρίς διλλήματα και πισωγυρίσματα».
Αύριο ο κ. Στρατούλης αναμένεται να συναντηθεί με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των εργαζομένων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ την Τετάρτη και την Πέμπτη θα έχει συναντήσεις με την ΑΔΕΔΥ και τη ΓΣΕΕ.


aftodioikisi.gr

Ποια προγράμματα Leader «τρέχουν» (αναλυτικά)


Προθεσμία μέχρι τον Μάρτιο έχουν όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στα τοπικά προγράμματα Leader που αφορούν εννέα νομούς της χώρας και καλύπτουν έως το 50% των επενδυτικών δαπανών που θέλουν να κάνουν αγρότες οι οποίοι επιθυμούν να έχουν μία επιπλέον επαγγελματική δραστηριότητα, αλλά και μικροί επιχειρηματίες.
Oι επενδύσεις πρέπει να αναδεικνύουν και να αξιοποιούν τα τοπικά χαρακτηριστικά της περιοχής όπου αυτές θα γίνουν.
Tα προγράμματα Leader είναι της Θεσσαλονίκης που λήγει στις 2 Mαρτίου, του Πάρνωνα που αφορά τους νομούς Λακωνίας και Aρκαδίας με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων τη 12η Mαρτίου, της Tριχωνίδας με δικαιούχους νομούς της Aιτωλοακαρνανίας, της Eυρυτανίας και της Λευκάδας και ημερομηνία κατάθεσης φακέλων τη 17η Mαρτίου, της Φθιώτιδας το οποίο λήγει στις 23 Φεβρουαρίου και του Hρακλείου Kρήτης με τους επενδυτές να έχουν δικαίωμα κατάθεσης προτάσεων έως τις 27 Φεβρουαρίου.
Προσεχώς θα προκηρυχθεί και το τοπικό Leader της Aχαΐας. Oι ενδιαφερόμενοι μπορούν να διεκδικήσουν σε συγκεκριμένες περιοχές των προαναφερόμενων νομών επιδοτήσεις είτε για νέες είτε για υφιστάμενες δραστηριότητες. Aνάμεσα σε αυτές είναι μικρά τουριστικά καταλύματα, βιοτεχνικές μονάδες παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων, επαγγελματικά εργαστήρια, παραδοσιακά καφενεία, ουζερί και ταβέρνες, μικρά παντοπωλεία κ.λπ.
Aναλυτικά ανά δράση, οι επιχειρηματικές και επαγγελματικές δραστηριότητες που επιδοτούνται είναι:
Aύξηση της αξίας των γεωργικών προϊόντων
Προβλέπεται η ίδρυση και ο εκσυγχρονισμός μονάδων μεταποίησης και τυποποίησης προϊόντων.
Περιλαμβάνονται:
  1. Mονάδες τεμαχισμού – τυποποίησης κρέατος και κρεατοσκευασμάτων
  2. Tυροκομεία
  3. Mικρές μονάδες παραγωγής γιαούρτης
  4. Mονάδες τυποποίησης και συσκευασίας αβγών
  5. Mμονάδες τυποποίησης και συσκευασίας μελιού
  6. Mονάδες αναπήνισης κουκουλιών
  7. Mονάδες μεταποίησης σαλιγκαριών
  8. Aποθηκευτικοί χώροι δημητριακών
  9. Eλαιοτριβεία
  10. Oινοποιεία
  11. Eπιχειρήσεις συσκευασίας, τυποποίησης, διαλογής, συντήρησης, ψύξης, αποθήκευσης νωπών οπωροκηπευτικών
  12. Eπιχειρήσεις συσκευασίας, τυποποίησης και διαλογής πατάτας
  13. Eπιχειρήσεις συσκευασίας τυποποίησης και διαλογής σύκων
  14. Eπιχειρήσεις συσκευασίας τυποποίησης και διαλογής οσπρίων
  15. Eπιχειρήσεις συσκευασίας τυποποίησης και διαλογής ξηρών καρπών
  16. Mεταποιητικές μονάδες φρούτων
  17. Mονάδες χυμοποίησης οπωρών
  18. Eργαστήρια μαρμελάδων
  19. Eργαστήρια παρασκευής γλυκών κουταλιού
  20. Mονάδες παραγωγής τουρσιών
  21. Mονάδες παραγωγής ψητών λαχανικών
  22. Mονάδες τυποποίησης και επεξεργασίας αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών
  23. Mονάδες επεξεργασίας και τυποποίησης σπόρων και πολλαπλασιαστικού υλικού
Aύξηση της αξίας των δασοκομικών προϊόντων
Mπορούν να επιδοτηθούν δαπάνες για την ίδρυση και τον εκσυγχρονισμό μονάδων μεταποίησης και εμπορίας δασοκομικών προϊόντων, όπως:
  1. Mονάδες μεταποίησης και εμπορίας στρογγυλής ξυλείας όλων των διαστάσεων κωνοφόρων και πλατύφυλλων, καυσόξυλων, φελλού, ερικόριζας.
Iδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί χώρων εστίασης και αναψυχής
H δράση αφορά την ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισμό των χώρων εστίασης και αναψυχής. Eπιδοτούνται:
  1. Παραδοσιακές ταβέρνες
  2. Kαφενεία
Oι παρεμβάσεις δύνανται να υλοποιούνται σύμφωνα με ποιοτικά χαρακτηριστικά που αφορούν τη διατήρηση της τοπικής αρχιτεκτονικής και του τοπικού φυσικού περιβάλλοντος, με χρήση τοπικών υλικών (πέτρα, ξύλο), χρήση παραδοσιακών αρχιτεκτονικών μορφών (στέγη) και χωρίς υπερβολές στη μορφή.
Iδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών
Eνδεικτικά μπορεί να ενισχυθεί η ίδρυση ή ο εκσυγχρονισμός:
  1. Xώρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών (παιδότοποι) για την εξυπηρέτηση των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών, δημιουργώντας χώρους για την παραμονή και φύλαξη παιδιών τα οποία θα αξιοποιούν τον χρόνο τους με δημιουργική απασχόληση και μάθηση.
Eνισχύονται και επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου:
  1. Παντοπωλεία
  2. Λιανικό εμπόριο ποτών σε εξειδικευμένα καταστήματα
  3. Λιανικό εμπόριο ειδών τουρισμού και λαϊκής τέχνης
  4. Kομμωτήρια
  5. Kουρεία
Iδρύσεις, επεκτάσεις και εκσυγχρονισμοί επισκέψιμων αγροκτημάτων
H δράση αφορά την ενίσχυση επενδύσεων σε:
  1. Eπισκέψιμα αγροκτήματα που μπορούν να περιλαμβάνουν υποδομές διανυκτέρευσης, εστίασης, αναψυχής, χώρους άσκησης εναλλακτικών τουριστικών δραστηριοτήτων, χώρους γευσιγνωσίας – οινογνωσίας, μεταποίησης – τυποποίησης γεωργικών προϊόντων, εγκαταστάσεις που σχετίζονται με την καθετοποίηση της παραγωγής του αγροκτήματος.
Iδρύσεις, επεκτάσεις και εκσυγχρονισμοί επιχειρήσεων πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής ειδών διατροφής μετά την α΄ μεταποίηση.
H δράση αφορά ιδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμούς επιχειρήσεων παραγωγής ειδών διατροφής μετά την α΄ μεταποίηση. Eνδεικτικά αναφέρονται:
  1. Eπιχειρήσεις παραγωγής ψωμιού και άλλων αρτοσκευασμάτων
  2. Eπιχειρήσεις παραγωγής νωπών και διατηρουμένων ειδών ζαχαροπλαστικής
  3. Eπιχειρήσεις παραγωγής μακαρονιών και άλλων αλευρωδών ειδών όπως χυλοπίτες τραχανάδες κ.λπ.
Iδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί βιοτεχνικών μονάδων
Στο πλαίσιο αυτής της δράσης ενισχύεται η ίδρυση νέων ή η βελτίωση ήδη υφιστάμενων πολύ μικρών επιχειρήσεων. Eνδεικτικά έργα είναι η δημιουργία ή ο εκσυγχρονισμός μονάδων παραγωγής προϊόντων, όπως:
  1. Xειροτεχνήματα μεταλλουργίας
  2. Xειροτεχνήματα ξυλοτεχνίας
  3. Παραγωγή προϊόντων κεραμικής
  4. Ξύλινες κατασκευές (καρέκλες, έπιπλα, έπιπλα κουζίνας)
  5. Kατασκευή γεωργικών μηχανημάτων
  6. Kατασκευή γεωργικών εργαλείων
  7. Πλεκτήρια – υφαντήρια
Iδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση του τουρισμού της υπαίθρου
Eπιδοτούνται εναλλακτικές μορφές τουρισμού και ειδικές μορφές τουρισμού:
  1. Iαματικός τουρισμός
  2. Oρειβατικός τουρισμός
  3. Aεραθλητικός τουρισμός
  4. Iππικός τουρισμός
  5. Kαταδυτικός τουρισμός
  6. Xώροι γευσιγνωσίας.
Iδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί μικρής δυναμικότητας υποδομών διανυκτέρευσης
H δράση αυτή αφορά στη δημιουργία, την επέκταση ή τον εκσυγχρονισμό:
  1. Yποδομές διανυκτέρευσης υψηλής ποιότητας μικρής δυναμικότητας (μέχρι 40 κλίνες).
Eπιλέξιμες δαπάνες, ανάλογα με τη δράση, είναι η διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου, η κατασκευή ή βελτίωση ακινήτων, η προμήθεια και εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού, εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού, η αγορά καινούργιων οχημάτων – ισοθερμικών βυτίων για τη μεταφορά του γάλακτος, τα γενικά έξοδα, όπως αμοιβές μηχανικών και συμβούλων, δαπάνες για την κάλυψη του κόστους μελέτης – εγκατάστασης συστημάτων διασφάλισης ποιότητας, η αγορά τηλεφωνικών εγκαταστάσεων, επίπλων γραφείου και εξοπλισμού.
Eπίσης επιλέξιμες δαπάνες είναι για την αγορά λοιπού εξοπλισμού π.χ. παραδοσιακών ξύλινων σκαφών για τις περιπτώσεις περιηγητικού ή καταδυτικού τουρισμού, δαπάνες αγοράς οχημάτων για τις επιχειρήσεις εναλλακτικού τουρισμού κ.λπ.
Πηγή:imerisia.gr

aftodioikisi.gr

Προσοχή στην αγορά σαρακοστιανών συνιστούν οι ειδικοί (οδηγίες)


Εντατικούς ελέγχους και διερευνητικές δειγματοληψίες σε όλα τα σημεία παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας τροφίμων που την περίοδο της Σαρακοστής, παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση, πραγματοποιεί η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, με στόχο την διασφάλιση της δημόσιας υγείας και την προστασία του καταναλωτή. Την περίοδο της Σαρακοστής καταναλώνουμε εδέσματα τα οποία ανήκουν στα λεγόμενα ευαλλοίωτα τρόφιμα.
Με την ευκαιρία, η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Πειραιά εφιστά την προσοχή των καταναλωτών  στα παρακάτω:
Όταν αγοράζουμε κεφαλόποδα, δηλαδή χταπόδια, καλαμάρια, σουπιές, θράψαλα κλπ τα βρίσκουμε στην αγορά ως νωπά είτε ως κατεψυγμένα.
Για τα νωπά πρέπει να προσέχουμε:
  • Η οσμή θα πρέπει να είναι η οσμή της θάλασσας και όχι οσμή αμμωνίας ή οποιαδήποτε άλλη οσμή, ξένη προς το προϊόν.
  • Η επιφάνεια του σώματος θα πρέπει να είναι υγρή και γυαλιστερή.
  • Τα πλοκάμια – βεντούζες θα πρέπει να είναι ανθεκτικά στο τράβηγμα.
  • Η σάρκα θα πρέπει να είναι συμπαγής, ελαστική και γυαλιστερή.
  • Τα μάτια θα πρέπει να είναι γυαλιστερά, ζωηρά και χωρίς κηλίδες.
  • Συχνότερη αλλοίωση ο ροζ χρωματισμός της επιφάνειας της σάρκας τους
Για τα κατεψυγμένα πρέπει να γνωρίζουμε ότι όταν πωλούνται να διατίθενται χωρίς παραμορφώσεις και με ένα απαλό στρώμα πάγου επάνω τους. Όταν γίνεται απόψυξη το κατεψυγμένο πρέπει να φέρει το χρώμα και την οσμή των νωπών.

Για τα δίθυρα οστρακοειδή, δηλαδή μύδια, στρείδια, κυδώνια, γυαλιστερές, αχιβάδες, χτένια κλπ, εφόσον πωλούνται με κέλυφος θα πρέπει να είναι ζωντανά.
  • Το κέλυφος θα πρέπει να είναι κλειστό και να ανοίγει πολύ δύσκολα, ή αν είναι μερικώς ανοιχτό με την ελάχιστη πίεση πάνω του, αυτό να κλείνει μόνο του ερμητικά.
  • Το περιεχόμενο πρέπει να είναι υγρό, καθαρό και άοσμο.
  • Η σάρκα πρέπει να είναι υγρή, δυνατά προσκολλημένη στο κέλυφος (συστολή του σώματος με τσίμπημα καρφίτσας ή σταγόνων λεμονιού).

Για τα μαλακόστρακα, δηλαδή γαρίδες, καραβίδες, αστακοί, καβούρια κλπ
  • Η οσμή να είναι η ευχάριστη οσμή της θάλασσας.
  • Τα πόδια τους να είναι σκληρά και στερεά κολλημένα στο σώμα.
  • Η μεμβράνη του θώρακα να είναι τεντωμένη, ανθεκτική και διαφανής.
  • Οι οφθαλμοί να γεμίζουν την κόγχη των ματιών.
  • Το κεφάλι και ο θώρακας να είναι ανοιχτόχρωμα, όχι μελανού χρώματος και να μην έχουν μαύρες κηλίδες.
  • Να παρουσιάζουν αντανακλαστικές κινήσεις στα μάτια, στις κεραίες και στα πόδια όταν είναι ζωντανά.
Γενικά να γνωρίζουμε ότι, οι φρέσκιες γαρίδες γλιστρούν εύκολα από το χέρι, ενώ οι αλλοιωμένες δίνουν την αίσθηση ζέστης, όταν βυθίζουμε τα χέρια μας στο κιβώτιο που τις περιέχει.
Ο ταραμάς πρέπει να έχει χρώμα ομοιόμορφο, σύσταση μαλθακή και η γεύση του να μην είναι πικρή ή όξινη. Για τον ταραμά η αλλοίωση φαίνεται από την μούχλα, την ξήρανση και την τάγγιση.
Όλα τα  αλιευτικά προϊόντα όταν πωλούνται συσκευασμένα πρέπει να φέρουν τις προβλεπόμενες σημάνσεις  από την κτηνιατρική νομοθεσία δηλαδή, αναγνωριστικό σήμα-είδος αλιεύματος-ημερομηνίες συσκευασίας & λήξης. Για τα αλιευτικά προϊόντα που πωλούνται «χύμα» , οι προβλεπόμενες σημάνσεις πρέπει να φυλάσσονται από τους λιανοπωλητές μέχρι εξάντλησης των αποθεμάτων.


aftodioikisi.gr

Τέλη Φεβρουαρίου ξεκινάει το Πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας – 2.000 θέσεις επιπλέον ζητά η ΚΕΔΕ


Τη διαβεβαιώση ότι το Πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας στους δήμους το οποίο προβλέπει την πρόσληψη 32.000 ανέργων για πεντάμηνη εργασία θα ξεκινήσει στα τέλη Φεβρουρίου έδωσε στο προεδρείο της ΚΕΔΕ κατά τη διάρκεια σημερινής συνάντησης, ο υπουργός Εργασίας Πάνος Σκουρλέτης. Μάλιστα, η ΚΕΔΕ με υπόμνημά της ζήτησε θέσεις αυτές να αυξηθούν κατά 2.000. Στη συνάντηση πλην του υπουργού συμμετείχαν η η αναπληρώτρια υπουργός Ράνια Αντωνοπούλου και εκ μέρους της ΚΕΔΕ ο πρόεδρος Γ. Πατούλης τα μέλη του Δ.Σ. Ν. Χιωτάκης, Γ. Ιωακειμίδης , Δ. Μπίρμπας, Γ. Αποστολόπουλος και ο Γενικός Διευθυντής Π. Βασιλείου. Όπως τονίσε μετά τη συνάντηση ο κ. Πατούλης “μας ικανοποιεί το γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αναγνώρισε τη σημαντική μέχρι σήμερα συμβολή και αξία των κοινωνικών δομών των Δήμων, στην αντιμετώπιση της κρίσης, καθώς και ότι αναγνώρισε το σημαντικό ρόλο των ΟΤΑ στην επίτευξη ευρύτερων συναινέσεων που απαιτούνται για να κάνει η χώρα μας ένα νέο ξεκίνημα. Είναι επίσης πολύ θετικό ότι δεσμεύθηκε ο Υπουργός πως ξεκινά τέλη Φεβρουαρίου το πρόγραμμα κοινωφελούς απασχόλησης, η υλοποίηση του οποίου αποτελεί βασικό αίτημα της Κ.Ε.Δ.Ε. Η ΚΕΔΕ στο υπόμνημα που υπέβαλε στο υπουργείο ζητεί την αύξηση του αριθμού των θέσεων κατά 2.000. Τόσο το σχετικό ζήτημα όσο και τα υπόλοιπα αιτήματα που συμπεριλαμβάνονται στο υπόμνημα, συμφωνήθηκε να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης της ομάδας εργασίας που θα συσταθεί και θα αποτελείται από εκπροσώπους και της ΚΕΔΕ και του υπουργείου Κοινωνικής Εργασίας και Αλληλεγγύης”, κατέληξε.
Ειδικότερα σε ότι αφορά στη συμβολή της Αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης και την προώθηση της ανάπτυξης, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ τόνισε ότι «αποτελεί μονόδρομο η ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και η διεύρυνση της αποκέντρωσης, έτσι ώστε οι δήμοι να καταστούν φορείς ενός νέου πολεοδομικού και αναπτυξιακού προγραμματισμού, καθώς και φορείς παροχής υπηρεσιών στους πολίτες, ιδιαίτερα κοινωνικών υπηρεσιών».
«Ως εκ τούτου, σημείωσε ο κ. Πατούλης είναι απαραίτητο να ενισχυθούν τα οικονομικά των δήμων και να αυξηθεί η συμμετοχή τους στα αναπτυξιακά προγράμματα. Να εκσυγχρονιστεί το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των δήμων. Να δοθούν ουσιαστικές αρμοδιότητες για ζητήματα χωροταξίας, πολεοδομίας και περιβάλλοντος».
Σε ότι αφορά στην κοινωνική αλληλεγγύη και συνοχή, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ υπογράμμισε πως, παρά τα προβλήματα έλλειψης προσωπικού και αναγκαίων πόρων, ο ρόλος των δήμων έχει διευρυνθεί σημαντικά καθώς σήμερα λειτουργούν 4.449 δημοτικές δομές που απευθύνονται στο σύνολο του πληθυσμού της χώρας, καλύπτοντας άμεσα 171.390 ωφελούμενους, προσφέροντας εργασία σε 19.297 εργαζόμενους.
«Στην ουσία, τόνισε ο Γ. Πατούλης, οι δομές και υπηρεσίες των δήμων ορίζουν ένα εθνικό πλαίσιο λειτουργίας αποκεντρωμένων υπηρεσιών. Ως εκ τούτου θα πρέπει, πρώτον, να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά τους, δεύτερον, να ενισχυθεί ο αποκεντρωμένος ρόλος τους, τρίτον να συμμετέχει η Αυτοδιοίκηση με εκπρόσωπό της στο Δ.Σ. του ΟΑΕΔ, λειτουργώντας παράλληλα σε κάθε δήμο αποκεντρωμένες υπηρεσίες του».
Ειδική αναφορά έκαναν οι εκπρόσωποι των δημάρχων στο νέο ΕΣΠΑ και τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, τονίζοντας ότι η Αυτοδιοίκηση διεκδικεί πόρους και πρωταγωνιστικό ρόλο σε συγκεκριμένα προγράμματα και δράσεις.
Στο πλαίσιο αυτό ζήτησαν:
  • Για το πρόγραμμα που χρηματοδοτεί το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο «Επισιτιστική και Βασική Υλική Συνδρομή για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Άπορους» 2014-2020, καταρχήν οι δήμοι να έχουν το πρώτο ρόλο ως «επικεφαλής εταίροι» . Ενώ επιπλέον ζήτησε η κατανομή του προϋπολογισμού του να είναι οριζόντια βάσει των επίσημων δεικτών ανεργίας, του ποσοστού φτώχειας, αλλά και των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων των ΟΤΑ.
  • Τη συνέχιση του υφιστάμενου προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» και την επέκτασή του ως προς την παροχή υπηρεσιών και στα ΑΜΕΑ. Επίσης ζητά να αποσαφηνιστεί άμεσα το θεσμικό πλαίσιο της διάδοχης μορφής του, δηλαδή των προγραμμάτων «Κατ΄ οίκον φροντίδα Συνταξιούχων» και «Κατ΄ οίκον Κοινωνική Φροντίδα».
  • Για τη δράση «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» (παιδικοί, βρεφονηπιακοί σταθμοί, ΚΔΑΠ- ΚΔΑΠ/ΜΕΑ), η ΚΕΔΕ ζητά αύξηση του προϋπολογισμού του προγράμματος από 200.000.000 ευρώ σήμερα, στα 250.000.000 ευρώ ώστε αφενός να διασφαλισθεί η συνέχιση της λειτουργίας των υφιστάμενων δομών και στο μέλλον, αφετέρου, να ενταχθούν και νέες δομές στο πρόγραμμα. Καθώς και την έγκαιρη προκήρυξη του προγράμματος, ώστε να υπάρξει σωστός προγραμματισμός από πλευράς Δήμων .
  • Τη συνέχιση του προγράμματος για τα ΚΗΦΗ και τα Κέντρα Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας για ΑΜΕΑ.
Τέλος τα μέλη της ΚΕΔΕ ζήτησαν την ενίσχυση όλων των προγραμμάτων για την καταπολέμηση της ανεργίας και τη διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας, όπως τα προγράμματα Τοπ ΕΚΟ, ΤοπΣΑ και το Πρόγραμμα επιχορήγησης Επιχειρήσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.


aftodioikisi.gr

ΔΙΑΝΟΜΗ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΩΝ ΚΑΙ ΜΑΝΤΑΡΙΝΙΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΧΙΟΥ

Διανέμονται στα σχολεία και νηπιαγωγεία πορτοκάλια που συγκέντρωσε ο σύλλογος
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Συγκεντρώθηκαν πορτοκάλια  και μανταρίνια από  το κτήμα Μυλωνάδη από σημαντικό αριθμό συναδέλφων και μοιράζονται στα σχολεία και νηπιαγωγεία, στα πλαίσια των δράσεων αλληλεγγύης του Συλλόγου.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                                                            ΑΜΠΑΖΗΣ ΓΙΩΡΓΗΣ                       ΤΣΙΓΚΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

ΝΟΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ : "Η αξιοπιστία της χώρας θα ήταν μεγαλύτερη αν τώρα δε ζητούσαμε μια συμφωνία - γέφυρα, αλλά μια τελική νέα συμφωνία."


Ο Βουλευτής Χίου, κ. Νότης  Μηταράκης, μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9,84 και την εκπομπή της Νόνης Καραγιάννη.
Μεταξύ άλλων είπε:
"Εύχομαι να υπάρξει συμφωνία στο Eurogroup. Υπάρχουν κάποιες συνθήκες που θα πρέπει να σεβαστούμε. Για να μπορέσει η Ελλάδα να ελαφρύνει τη θέση της, κάποια άλλη χώρα θα πρέπει να δώσει χρήματα. Άρα θα πρέπει να πείσουμε τους άλλους λαούς ότι η συμφωνία που θα γίνει θα είναι για το συμφέρον όλων. Όμως, η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται αυτή τη στιγμή να βρίσκεται σε συνθήκες απομόνωσης, μη έχοντας συμμάχους σε αυτή της την προσπάθεια."
Παράλληλα, κάνει σαφές ότι "η αξιοπιστία της χώρας θα ήταν μεγαλύτερη αν τώρα δε ζητούσαμε μια συμφωνία - γέφυρα, αλλά μια τελική νέα συμφωνία. Η χώρα μας χρειάζεται επενδύσεις για να μειωθεί η ανεργία. Παρόλα αυτά, τη βάζουμε σε ένα 6μηνο διάστημα αβεβαιότητας."
Επιπλέον, δηλώνει ότι "το 2009 η Ελλάδα έπρεπε προληπτικά να προλάβει αύξηση των δημοσίων δαπανών. Η κυβέρνηση όμως του ΠΑΣΟΚ, έκανε εκείνη την περίοδο ότι κάνει τώρα η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ: δεν αντιλαμβάνεται τους αριθμούς, δεν αντιλαμβάνεται τις αγορές και δεν έχει πρόγραμμα."
Τέλος, τονίζει ότι "δεν υπάρχει θέμα ηγεσίας στη Νέα Δημοκρατία. Οι εκλογές του 2015 δεν κρίθηκαν από την ιδεολογική αντίληψη, αλλά γύρω από το ερώτημα μνημονίου - αντιμνημονίου, μία γραμμή ενθουσιασμού η οποία, ως Έλληνας, εύχομαι να βγει σε καλό."