Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2011

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΤΗ ΣΑΜΟ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ

Νέο ραντεβού στο λιμάνι Καρλοβάσου δίνουν σήμερα το απόγευμα κάτοικοι της περιοχής, που διαμαρτύρονται για την αντικατάσταση του «Νήσος Μύκονος».

Η συγκέντρωση θα γίνει στις 6 το απόγευμα, ενώ και την Πέμπτη, την ίδια ώρα, θα συναντηθούν εκ νέου στο λιμάνι Καρλοβάσου, καλώντας όσους προγραμματίσουν να ταξιδέψουν να μην επιβιβαστούν στον αντικαταστάτη του «Νήσος Μύκονος».

«Η αντικατάσταση του «νήσος Μύκονος» με το «Ιεράπετρα», που είναι ένα πλοίο σχεδόν 40 χρόνων , θα ολοκληρώσει την απομόνωση του νησιού και θα χειροτερέψει και άλλο την ζωή μας. Οι εφοπλιστές απαιτούν ολοένα μεγαλύτερο κέρδος . Η κυβέρνηση εφαρμόζει τις απαιτήσεις τους. Εμείς δεν υποκύπτουμε. Είναι δικαίωμα μας η καθημερινή, φθηνή και ασφαλής ακτοπλοϊκή σύνδεση», αναφέρει με ανακοίνωσή της η Λαική Συνέλευση κατοίκων Καρλοβάσου.

Ανακοίνωση για την κατάσταση των συγκοινωνιών εξέδωσε και η Ν.Ε Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας πως συμπαραστέκεται στις κινητοποιήσεις των κατοίκων του νομού.

«H κλιμακούμενη υποβάθμιση της ζωής μας συνεχίζεται. Διότι τι άλλο είναι ο από θάλασσα και αέρα αποκλεισμός των νησιών μας;  

Τελευταίο επεισόδιο η αντικατάσταση του πλοίου "Νήσος Μύκονος" από ένα παλαιότερο και πιο αργό πλοίο. Το γεγονός αυτό  ήρθε "σαν κερασάκι στην τούρτα" σε μια σειρά θλιβερών αποφάσεων του επιχειρηματικο-πολιτικού συμπλέγματος που καταδυναστεύει την  καθημερινή ζωή αυτής της χώρας, τόσο στην "μνημονιακή εποχή", όσο και  νωρίτερα:                                                                                                  

Η "καρτελοποίηση" του χώρου των συγκοινωνιών, όσο και άλλων τομέων αιχμής, έγινε με την πρόφαση των κυβερνώντων ότι προασπίζουν τον υγιή ανταγωνισμό. Τώρα ήρθε και η επικυριαρχία του Μνημονίου για να ολοκληρωθεί το σκηνικό. 

Εν τω μεταξύ τα δύο πλοία που είχαμε στην διάθεση μας επί δεκαετίες έγιναν ένα, ταχύπλοο μεν και αξιοπρεπές, αλλά το οποίο με βία ικανοποιούσε την ανάγκη για καθημερινά δρομολόγια από  Σάμο προς Πειραιά, όπως και από Πειραιά προς Σάμο,  σε ώρες που δεν ήταν βολικές  για τους επιβάτες και με εισιτήρια "φωτιά". Η εταιρεία αυτή μόλις έληξε η τουριστική περίοδος, κατά την οποία το πλοίο ήταν ασφυκτικά γεμάτο, μείωσε τα δρομολόγια στα μόλις τρία την εβδομάδα. Τώρα υποβαθμίζει και το πλοίο με το οποίο θα τα εκτελεί. 

Η αεροπορική συγκοινωνία, με τις δυο εταιρείες (Olympic και Aegean) εκεί που ήταν ικανοποιητική, ξαφνικά, επειδή στα πλαίσια του "καρτέλ" μοίρασαν τις πτήσεις τους, επιδεινώθηκε δραματικά.  Το δε εισιτήριο «μετά επιστροφής» αντιστοιχεί στο 25-30% του μέσου μηναίου μισθού ενός εργαζόμενου!  Οι πολίτες του τόπου μας γνωρίζουν ότι ακόμα και όταν εκτελούσαν και οι δύο εταιρείες  δρομολόγια, απλά  ανταποκρίνονταν στα επίπεδα του 1990, όταν η κρατική Ολυμπιακή είχε τέσσερα με πέντε δρομολόγια τη μέρα. Τώρα η κατάσταση θυμίζει προπολεμική  αποικία. 

Οι εκπρόσωποι της τοπικής Κοινωνίας βρέθηκαν στην Αθήνα, για να διαμαρτυρηθούν, αλλά άκουσαν τα γνωστά περί ελεύθερης αγοράς και αδυναμία κρατικής παρέμβασης.