Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ - ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΑΣ



«Ανάθεση σε ιδιωτικό αερομεταφορέα της εκτέλεσης έκτακτων ναυλωμένων πτήσεων για την γραμμή Αθήνα – Χίο – Σάμο – Αθήνα σε μια πτήση με καταβολή των κενών θέσεων»

Στην Χίο σήμερα την …… του μηνός ……… 2013 οι παρακάτω φορείς καλούμενοι στο εξής “Συμβαλλόμενοι” :
α) Ο Δήμος Χίου,  νόμιμα εκπροσωπούμενος από Δήμαρχο κ. Πολύδωρο Λαμπρινούδη
β) Ο Δήμος Σάμου , νόμιμα εκπροσωπούμενος από τον Δήμαρχο κ. Στυλιανό Θάνο,
συνομολογούν και συναποδέχονται τα ακόλουθα :
Άρθρο 1ο
Προοίμιο

Μεταξύ των συμβαλλομένων, υπογράφεται η παρούσα Προγραμματική Σύμβαση, έχοντας υπόψη το υφιστάμενο νομοθετικό καθεστώς και ειδικότερα:
1. Tην αρ …/2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Χίου, που αφορά την έγκριση σύναψης της παρούσας Προγραμματικής Σύμβασης και την εξουσιοδότηση προς τον Δήμαρχο Χίου, κ. Πολύδωρο Λαμπρινούδη, για  την υπογραφή της.
2. Tην αρ …/2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σάμου, που αφορά την έγκριση σύναψης της παρούσας Προγραμματικής Σύμβασης και την εξουσιοδότηση προς τον Δήμαρχο Σάμου, κ. Στυλιανού Θάνου, για  την υπογραφή της.
3. Tο άρθρο 100 του Ν. 3852/2010 ( ΦΕΚ 87/Α/7/6/2010 ) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης».
4. Tο Ν.3316/05 «Ανάθεση & εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων εκπόνησης μελετών & παροχής συναφών υπηρεσιών».
Με την παρούσα Σύμβαση καθορίζεται πλαίσιο συμφωνίας για την ανάθεση σε ιδιωτικό αερομεταφορέα της εκτέλεσης έκτακτων ναυλωμένων πτήσεων για την γραμμή Αθήνα – Χίος – Σάμος – Αθήνα σε μία πτήση με καταβολή των κενών θέσεων  και προσδιορίζονται οι τρόποι και οι διαδικασίες υλοποίησής του.
Περιεχόμενο της Σύμβασης
Η παρούσα Προγραμματική Σύμβαση περιέχει τις διατάξεις και τις διαδικασίες που θα ισχύουν για την εκτέλεση όλου του έργου για την ανάθεση σε ιδιωτικό αερομεταφορέα της εκτέλεσης έκτακτων ναυλωμένων πτήσεων για την γραμμή Αθήνα – Χίος – Σάμος – Αθήνα σε μία πτήση με καταβολή των κενών θέσεων και συγκεκριμένα :
 Το προοίμιο και το περιεχόμενο της Σύμβασης (άρθρο 1)
 Το αντικείμενο της Σύμβασης (άρθρο 2 )
 Την ισχύ και διάρκεια της Σύμβασης (άρθρο 3)
 Τον φορέα εκτέλεσης του αντικειμένου της Σύμβασης (άρθρο 4)
 Τους πόρους που θα διατεθούν και τον τρόπο χρηματοδότησης του
έργου (άρθρο 5)
 Τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συμβαλλομένων (άρθρο 6 )
 Το όργανο παρακολούθησης της Σύμβασης και τις αρμοδιότητές του
(άρθρο 7 )
 Την αντισυμβατική συμπεριφορά- ρήτρες (άρθρο 8 )
 Τις τροποποιήσεις της Σύμβασης (άρθρο 9 )
 Τα όρια της Σύμβασης και τις τελικές διατάξεις (άρθρο 10 )
Άρθρο 2ο
Αντικείμενο της Σύμβασης
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκτέλεση του έργου με τίτλο:
«Ανάθεση σε ιδιωτικό αερομεταφορέα της εκτέλεσης έκτακτων ναυλωμένων πτήσεων για την γραμμή Αθήνα – Χίο – Σάμο – Αθήνα σε μια πτήση με καταβολή των κενών θέσεων »
Σύμφωνα με το έργο αυτό οι Δήμοι Χίου και Σάμου θα αναθέσουν με κοινό δημόσιο διαγωνισμό σε ιδιωτική εταιρεία αερομεταφορών την εκτέλεση πτήσεων στην γραμμή Αθήνα – Χίος – Σάμος – Αθηνά και αντίστροφα καλύπτοντας για τη Χίο 40 θέσεις και για τη Σάμο άλλες 40 σε αεροσκάφη χωρητικότητας τουλάχιστον εκατόν δέκα (110) θέσεων εξοπλισμένα με κινητήρες turbo fan (jet αεροσκάφη/αεριωθούμενα αεροσκάφη), με την υποχρέωση να καλύπτουν έκαστος τις κενές θέσεις μέχρι το προαναφερθέντα προσφερόμενο αριθμό. 
Άρθρο 3ο
Ισχύς και Διάρκεια της Σύμβασης
Η παρούσα Προγραμματική Σύμβαση θα έχει χρονική διάρκεια το μέγιστο έξι  (6) μήνες. Ως χρόνος έναρξης θεωρείται η ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.



Άρθρο 4ο
Φορέας Εκτέλεσης του Αντικειμένου της Σύμβασης
Φορέας υλοποίησης του προαναφερθέντος έργου ορίζονται και οι δύο Δήμοι οι οποίοι αναλαμβάνουν της υποχρέωση με κοινή τους διακήρυξη να αναθέσουν σε ιδιωτικό αερομεταφορέα την εκτέλεση ναυλωμένων πτήσεων για την γραμμή Αθήνα – Χίος – Σάμος Αθήνα σε μία πτήση καταβάλλοντας την αξία των κενών θέσεων, που αναλογεί σε κάθε Δήμο ( 40 έκαστος ), ακολουθώντας τις νόμιμες διαδικασίες, στην υλοποίηση του έργου, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις περί ανάθεσης αυτού, της κείμενης εν γένει εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας, και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην παρούσα Π.Σ.
Άρθρο 5ο
Προϋπολογισμός, πόροι και τρόπος χρηματοδότησης του προγράμματος
Το κόστος της παρούσας σύμβασης εκτιμάται αρχικά στο ποσό των 60.000,00 ευρώ, αλλά οριστικά  θα προσδιορισθεί από το αποτέλεσμα του μειοδοτικού διαγωνισμού, από τον οποίο θα προκύψει και η χαμηλότερη τιμή εισιτηρίου ανά πτήση και επιμερίζεται στον Δήμο Χίου και στον Δήμο Σάμου, ως εξής :
Α. Δήμος Χίου 30.000,00 ευρώ από ίδιους πόρους.
Β. Δήμος Σάμου 30.000,00 ευρώ επίσης από ίδιους πόρους.
Η καταβολή τους θα είναι τμηματική και εφόσον προκύψει ανάγκη κατά τα οριζόμενα στη σύμβαση.
Άρθρο 6ο
Δικαιώματα και Υποχρεώσεις των Συμβαλλομένων
Οι Δήμοι Χίου και Σάμου αναλαμβάνουν της υποχρέωση να προκηρύξουν κοινό μειοδοτικό διαγωνισμό με σφραγισμένες προσφορές και με κριτήριο κατακύρωσης την  συμφερότερη προσφορά, η οποία θα προκύπτει από την χαμηλότερη συνολική τιμή ανά πτήση με σκοπό να προκύψει ιδιωτική εταιρεία αερομεταφορών στην οποία θα ανατεθεί η εκτέλεση έκτακτων ναυλωμένων πτήσεων για την γραμμή Αθήνα – Χίος – Σάμος – Αθήνα ή αντίστροφα. Οι πτήσεις αυτές θα είναι δύο ημερησίως, μία πρωινή και μία απογευματινή και η τιμή κάθε εισιτηρίου δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα 60,00 ευρώ περιλαμβανομένου του ΦΠΑ και των φόρων αεροδρομίου.
Η αερομεταφορά θα πραγματοποιείται με αεροσκάφη χωρητικότητας τουλάχιστον εκατόν δέκα (110) θέσεων εξοπλισμένα με κινητήρες turbo fan (jet αεροσκάφη/αεριωθούμενα αεροσκάφη).
Στο Δήμο Χίου θα αναλογούν 40 θέσεις το κόστος κάλυψης των οποίων θα εγγυάται ο Δήμος Χίου.
Στο Δήμο Σάμου θα αναλογούν επίσης 40 θέσεις, το κόστος κάλυψης των οποίων θα εγγυάται ο Δήμος Σάμου.
Η εξόφληση των πτήσεων θα γίνεται με την υποβολή από τον αερομεταφορέα σχετικής συγκεντρωτικής κατάστασης μεσοσταθμικά σε μηνιαία βάση, των θέσεων που διέθεσε – πώλησε σε επιβάτες και  του ανάλογου τιμήματος που εισέπραξε για κάθε θέση, σύμφωνα με την προσφερόμενη συνολική τιμή του ανά πτήση. Οι  Δήμοι δεσμεύονται σε περίπτωση μη κάλυψης των 40 θέσεων, που τους αναλογούν, ανά πτήση και δεν προκύψει μεσοσταθμικά σε μηνιαία βάση η κάλυψη τους, να καλύψει το επιπλέον με την καθαρή αξία του εισιτηρίου ( χωρίς την επιβάρυνση των φόρων ).
Η καταβολή του ποσού θα γίνεται ύστερα από προσκόμιση της αντίστοιχης πιστοποίησης.
Οι Δήμοι Χίου και Σάμου αναλαμβάνουν την υποχρέωση να ενημερώσουν το κοινό για την εκτέλεση του μεταφορικού έργου με σκοπό την κάλυψη του συνόλου των θέσεων σε κάθε πτήση.
Ο κάθε Δήμος υποχρεούται σε κάλυψη μόνο των κενών θέσεων εκ των 40 που του αναλογούν και δεν υποχρεούται να καλύψει τις υπόλοιπες κενές θέσεις, που αναλογούν στον έτερο Δήμο.
Άρθρο 7ο
Όργανο παρακολούθησης της Προγραμματικής Σύμβασης και αρμοδιότητες του.
1.Για την παρακολούθηση υλοποίησης της σύμβασης συνιστάται όργανο
με την επωνυμία «Κοινή Επιτροπή».
Η Κοινή Επιτροπή αποτελείται από:
α.. Δύο (2) Εκπροσώπους του Δήμου Χίου με τους αναπληρωτές τους.
β. Δύο ( 2 ) Εκπροσώπους του Δήμου Σάμου με τους αναπληρωτές τους.
Οι ανωτέρω ορίζονται με αντίστοιχες αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων τους.
Ο καθένας από τους συμβαλλομένους διατηρεί το δικαίωμα να αντικαταστήσει οποτεδήποτε τον εκπρόσωπό του στην Επιτροπή με σχετική απόφασή του.
Η θητεία των μελών της Επιτροπής θα διαρκέσει όσο χρόνο και η παρούσα Προγραμματική Σύμβαση.
Έργο της Επιτροπής είναι η παρακολούθηση της εφαρμογής της Προγραμματικής Σύμβασης, η εποπτεία της εκτέλεσης των προβλεπόμενων εργασιών, η λήψη αποφάσεων για κάθε ζήτημα που τυχόν δεν ρυθμίζεται με την παρούσα Σύμβαση, η εντολή καταβολής των χρηματοδοτήσεων, η εν γένει επίλυση των όποιων προβλημάτων παρουσιάζονται και η έγκριση ειδικότερων ρυθμίσεων στο πλαίσιο της παρούσας σύμβασης.
Τα μέλη της Επιτροπής δεν αμείβονται για το παραπάνω έργο τους.
Η Επιτροπή συνεδριάζει στην έδρα του Δήμου Χίου.

Άρθρο 8ο
Αντισυμβατική συμπεριφορά– ρήτρες
Η παράβαση οποιουδήποτε από τους όρους αυτής της σύμβασης, που θεωρούνται όλοι ουσιώδεις, από οποιοδήποτε από τα συμβαλλόμενα μέρη, παρέχει στο άλλο το δικαίωμα να αξιώσει αποκατάσταση των αντισυμβατικών ενεργειών σε εύλογο χρόνο. Σε περίπτωση αδυναμίας ή αμέλειας προς αποκατάσταση από της πλευράς του ενός μέρους έχει ο αντισυμβαλλόμενος το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αξιώνοντας κάθε θετική ή αποθετική ζημία.
Τυχόν διαφωνίες ή διαφορές μεταξύ των συμβαλλομένων για την ερμηνεία και την εφαρμογή των όρων της παρούσας θα υπάγονται στα καθ’ ύλην και κατά τόπο αρμόδια δικαστήρια.
Άρθρο 9ο
Τροποποιήσεις της σύμβασης
Μετά από κοινή έγγραφη συμφωνία των συμβαλλομένων μερών, κατόπιν αποφάσεων των συλλογικών τους οργάνων, η παρούσα Προγραμματική Σύμβαση μπορεί να τροποποιείται ή να συμπληρώνεται ως προς το αντικείμενο, τους πόρους, το χρονοδιάγραμμα, τη διάρκεια και τους λοιπούς όρους.
Άρθρο 10ο
Όρια της Σύμβασης και Τελικές Διατάξεις
Η μη άσκηση δικαιωμάτων ή η παράλειψη υποχρεώσεων από οποιοδήποτε συμβαλλόμενο μέρος ή η ανοχή καταστάσεων αντίθετων προς την παρούσα Προγραμματική Σύμβαση ή η καθυστέρηση στη λήψη μέτρων που προβλέπει η Σύμβαση αυτή από οποιοδήποτε συμβαλλόμενο μέρος, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως παραίτηση των συμβαλλομένων μερών από δικαιώματα ή απαλλαγή από τις υποχρεώσεις τους ή αναγνώριση δικαιωμάτων στα συμβαλλόμενα μέρη που δεν αναγνωρίζονται από την Προγραμματική αυτή Σύμβαση.
Αυτά συμφώνησαν, συνομολόγησαν και αποδέχτηκαν οι συμβαλλόμενοι και προς απόδειξή τους συντάχθηκε το παρόν και υπογράφηκε σε έξι  πρωτότυπα και έλαβε κάθε συμβαλλόμενο μέρος από τρία.
Αφού συντάχθηκε και αναγνώσθηκε το πρακτικό αυτό, υπογράφεται:
   Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΧΙΟΥ                                         Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΑΜΟΥ

ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥΔΗΣ                           ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΘΑΝΟΣ