Κυριακή, 14 Ιουλίου 2013

30% Η ΜΕΙΩΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ




Tου
Μηνά Τσαμόπουλου

Η οικονομική κρίση που έχει πλήξει τόσο την Ελλάδα όσο και άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχει ως αποτέλεσμα η ελληνική ακτοπλοία να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση με άγνωστη κατάληξη.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια η κίνηση επιβατών και εμπορευμάτων είναι μειωμένη κατά 30%. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν στη διάθεση τους οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, έχουν χαθεί τέσσερα εκατομμύρια επιβάτες, 500 χιλ. ΙΧ αυτοκίνητα, 140.000 φορτηγά. Υπολογίζεται ότι η συνολική απόδοση εσόδων για τον κλάδο φθάνει ατ 300 εκατομμύρια ευρώ.

Όμως και εφέτος παρά τις αφίξεις-ρεκόρ τουριστών στην Ελλάδα ο κλάδος της ακτοπλοΐας δεν φαίνεται προς το παρόν να κερδίζει κάτι. Αντιθέτως, παρουσιάζει μείωση κατά 4% έως σήμερα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Αιτία είναι η μείωση της αγοραστικής δυνατότητας όχι μόνο των Ελλήνων, που αποτελούν το 75% της κίνησης, αλλά και των Ισπανών, των Ιταλών και - προσφάτως - των Γάλλων επισκεπτών της χώρας μας.

Εξάλλου η ακτοπλοΐα έχει να αντιμετωπίσει ακόμα έναν δυσχερή παράγοντα. Από το 25% των πελατών που είναι ξένοι, αρκετοί πλέον πηγαίνουν κατευθείαν στα νησιά με πτήσεις τσάρτερ.

«Είναι ακριβές οι υπηρεσίες του αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος" κάτι που πλήττει και εμάς. Θα θέλαμε οι τουρίστες να έρχονται στο "Ελ. Βενιζέλος" να έβλεπαν την Αθήνα και στη συνέχεια να πήγαιναν στα νησιά με τα πλοία» υπογραμμίζουν στελέχη του κλάδου.

Η ακτοπλοΐα διέρχεται μία παρατεταμένη οικονομική κρίση. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια οι συσσωρευμένες ζημιές των ακτοπλοϊκών εταιριών φτάνουν τα 900 εκ. ευρώ, πράγμα το οποίο δείχνει σε πόσο μεγάλη δυσκολία είμαστε. Πριν από τέσσερα χρόνια οι επιδοτήσεις στο Αιγαίο που ερχόντουσαν με τον κρατικό προϋπολογισμό για τα δρομολόγια ήτανε 130 εκ., ενώ σήμερα είναι 80. Αυτά τα δύο στοιχεία δείχνει ότι η κατάσταση έχει γίνει πολύ πιεστικά.




newmoney.gr