Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΙΜΠΟΥΡΑΚΗ - ΜΕ ΟΠΛΟ ΤΟΝ ΠΥΡΟΓΡΑΦΟ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ -

          


Η πυρογραφία είναι μια γοητευτική τέχνη που συνδυάζει  φωτιά και ξύλο ύο αρχέγονα στοιχεία Η Κατερίνα Τσιμπουράκη, δίνει «πνοή» στο ξύλο, ασχολούμενη  πρωτοποριακά με αυτή τη μορφή τέχνης . Τελευταία πειραματίζεται «παντρεύοντας»και την αγιογραφία και το αποτέλεσμα είναι  καταπληκτικό Το έργο της, η Κατερίνα θα το παρουσιάσει  στην Αίθουσα του Εκπολιτιστικού, Αθλητικού Συλλόγου Φρουρίου "Ο Αγ. Γεώργιος" στην Πλατεία του Κάστρου και θα διαρκέσει από την 1η Αυγούστου έως τις 11 Αυγούστου. Θα λειτουργεί από τις 7μμ - 11μμ μ


                                            ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΜΑΡΙΑ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ



-Πώς ξεκίνησε όλη αυτή η ενασχόληση με τα υλικά και το μετασχηματισμό τους σε καλλιτεχνήματα;

  Πριν απο 15 χρόνια έπεσε στα χέρια μου ένας παλιπυρογράφος.....μη γνωρίζοντας τι είναι, άρχισα να πειραματίζομαι και το πρωτο μου έργο βγήκε μπορώ να πω ολοκληρωμένο. Το είδε ένας ζωγράφος κ μου είπε να ξεκινήσω δουλειά κ να κάνω την 1η μου έκθεση, καθώς κανείς άλλος δεν ασχολείτο με την πυρογραφία έως τότε με τον τρόπο που ασχολήθηκα εγώ, ως έργο τέχνης δηλαδή  και ως πίνακα ζωγραφικής και όχι ως μια απλή τεχνική καψίματος πάνω στο ξύλο.



Η πυρογραφία δεν είναι τόσο γνωστή στο ευρύ κοινό. Σε τι νομίζετε ότι οφείλεται αυτό;
Η πυρογραφία ομολογουμένως είναι μια πολύ δύσκολη τέχνη, καθώς δε σηκώνει σφάλματα. Άπαξ και γίνει το λάθος, δεν καλύπτεται. Το έργο πετάγεται !! Απαιτεί πολύ συγκέντρωση, καθαρό μυαλό και πολύ σταθερό χέρι. Γι αυτόν ακριβώς το λόγο δεν ασχολείται πολύς κόσμος μ αυτή. Πριν από χρόνια ήμουν η 1η που ασχολήθηκα με την πυρογραφία ώς έργο τέχνης και έτσι σιγά σιγά άρχισε να γίνεται γνωστή στην Ελλάδα.

-Πως διαλέγετε κάθε φορά το θέμα του έργου σας; Έρχεται πρώτα μια εικόνα, ένας τίτλος, μια ιδέα; Ή αυθόρμητα σας οδηγεί το ένστικτο όταν ξεκινάτε;
Τα θέματα των έργων μου επιλέγονται εντελώς ενστικτωδώς, είτε λόγω διάθεσης, είτε λόγω ενός ταξιδιού που εκανα και εμπνεύστηκα από κάτι όμορφο που είδα.


-Πως χαρακτηρίζετε τις δημιουργίες σας;
Οι δημιουργίες μου είναι μοναδικές μπορώ να ομολογήσω, καθώς κανένα έργο μου δεν επαναλαμβανεται.....είναι συλλεκτικά κομμάτια και δεν υπάρχουν δεύτερα. Εξάλλου κανένας καλλιτέχνης πιστεύω όταν κάνει 2η φορά το έργο δεν έχει την ίδια διάθεση, έμπνευση και αποτέλεσμα, όπως την πρώτη φορά. Αλλά ούτε και αντίγραφα κυκλοφορούν των έργων μου. ΑΞΙΖΕΙ να σημειώσω εδώ ότι τα τελευταία 2 έργα μου έγιναν σε συνεργασία με την αγιογράφο Ειρηνα Βασιλακοπούλου όπου παντρέψαμε 2 τέχνες μαζί και το αποτέλεσμα είναι όχι μόνο εντυπωσιακό, αλλά και μοναδικό ! Είναι η πρώτη φορά που παγκοσμίως συνδιάστηκε η αγιογραφία με την πυρογραφία σ ένα έργο τέχνης
                

-Τεχνοτροπικά έχετε επηρεαστεί από κάπου; Θαυμάζειε κάποιον ενδεχομένως να λειτουργεί και σαν πρότυπο;
Δεν μπορώ να πω ότι μ έχει επηρεάσει κάποιος, για το λόγο ότι όταν ξεκίνησα να κάνω πυρογραφίες, κανείς δεν ασχολείτο με αυτήν. Πήρα τον πυρογράφο και άρχισα να δημιουργώ. Μάλλον οι επόμενοι πυρογράφοι, όπως μου ομολογούν με έχουν ως πρότυπο !

Υπάρχει κάποιο θέμα που θα θέλατε να απεικονίσετε και δεν το έχετε κάνει μέχρι σήμερα;
 Δεν μπορώ να απαντήσω σαφώς σ αυτή την ερώτηση, γιατί οι εμπνευσεις είναι της στιγμης. Γεγονός όμως ότι εχω μια αδυναμία στα καράβια, τη θαλασσα, τα παλιά σπίτια (πόρτες) και φυσικά στην αγιογραφία

Ζωγραφίζετε υπό συναισθηματική φόρτιση όπως ένας ποιητής γράφει ένα ποίημα ή αφιερώνετε ώρες υποχρεωτικά κάθε μέρα με πρόγραμμα
. Δεν έχω πρόγραμμα στην τέχνη μου, γιατί τότε δε θα μουν καλλιτέχνης, αλλά έμπορος. Αν δεν υπάρχει έμπνευση, τότε δεν μπορεί να βγει το έργο. Είναι ίσως λίγο αστείο, αλλά αν δε βρέχει έξω και δεν κάνει κρύο......έμπνευση ΔΕΝ υπάρχει 

-Τι προσφέρει η κλασική παιδεία που έχετε και οι ακαδημαϊκές σας γνώσεις στο έργο σας, σε γενικές γραμμές;
Σίγουρα προσφέρει πολλά, αλλά αν δεν υπήρχε κι η καλλιτεχνική φλέβα τότε όση παιδεία κι αν είχα δε θα ήμουν αναγνωρισμένη καλλιτέχνης.

 -Πόσες εκθέσεις έχετε κάνει ή έχετε συμμετάσχει;
έχω κάνει πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Αθήνα όσο κ στην επαρχία. Εχω βραβευτεί επίσης από το φιλολογικό σύλλογο Παρνασσού για τη μοναδικότητα και σπανιότητα των έργων μου. Λατρεύω επίσης τις εκθέσεις στα ελληνικά νησιά, καθώς συνδιάζουν τον τερπνόν μετά του ωφελίμου.


-Μιλήστε μας για την επαφή σας με το χιώτικο κοινό. Πως το περιμένετε να ανταποκριθεί. Πότε και που θα γίνει η έκθεση και πόσο θα διαρκέσει;

.Η έκθεση θα γίνει στην Πλατεία Φρουρίου, Αίθουσα Εκπολιτιστικού, Αθλητικού Συλλόγου Φρουρίου "Ο Αγ. Γεώργιος" και θα διαρκέσει από την 1η Αυγούστου έως τις 11 Αυγούστου. Θα λειτουργεί από τις 7μμ - 11μμ με ελεύθερη είσοδο. Πιστεύω ότι το χιώτικο κοινό θα ανταποκρκθεί στην πρόσκλησή μου, καθώς το θεωρώ πολύ καταρτισμένο και καλλιεργημένο κοινό. Είναι γνωστό ότι η Χίος είναι ένα κόσμημα με πολύ εκλεπτισμένους ανθρώπους που αγαπούν τις τέχνες και τον πολιτισμό.