Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ : ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΣ - ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ


Τι προϋποθέσεις αλλά και τις εξαιρέσεις για την μετακίνηση των δημοτικών αστυνομικών ορίζει εγκύκλιος του Υπουργείου εσωτερικών προς τους ΟΤΑ.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο στο πρόγραμμα κινητικότητας δεν  εντάσσονται:
α) ο υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος του οποίου τα παιδιά συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών.
β) ο υπάλληλος, του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο που ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ και συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%,
γ) ο υπάλληλος, ο οποίος, δυνάμει νόμου ή δικαστικής αποφάσεως, ασκεί κατ` αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα τέκνου, που συνοικεί με αυτόν, ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ,
δ) ο υπάλληλος, του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα
ε) ο υπάλληλος, ο οποίος έχει ορισθεί δικαστικός συμπαραστάτης δυνάμει δικαστικής αποφάσεως και συνοικεί με τον συμπαραστατούμενο ο οποίος έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ,
στ) ο υπάλληλος που υπηρετεί σε δήμο, ο οποίος σύμφωνα με τα ποτελέσματα της Απογραφής Πληθυσμού – Κατοικιών 2011, έχει κάτω από 5.000 μόνιμους κατοίκους, και
ζ) ο υπάλληλος που κατέχει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα .
Σημειώνεται ότι:
Στην  περίπτωση που εκκρεμεί η έκδοση ή ανανέωση πιστοποιητικού αναπηρίας από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), ο υπάλληλος εντάσσεται στο πρόγραμμα και εξαιρείται αναδρομικά μετά την προσκόμιση του σχετικού δικαιολογητικού.
Στην  περίπτωση που ο υπάλληλος προσκομίσει πιστοποιητικό αναπηρίας σε ισχύ που έχει εκδοθεί, από τις τέως υγειονομικές επιτροπές πιστοποίησης αναπηρίας,  μεταξύ του χρονικού διαστήματος 1/1/2011 (ημερομηνία σύστασης των   ΚΕΠΑ)  και 1/9/2011 (ημερομηνία κατάργησης των υγειονομικών επιτροπών πιστοποίησης αναπηρίας που λειτουργούσαν στους Φ.Κ.Α., στις Νομαρχίες και το Δημόσιο), το σχετικό πιστοποιητικό γίνεται δεκτό από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού και ο υπάλληλος εξαιρείται από το  πρόγραμμα κινητικότητας.
Στην  περίπτωση της δικαστικής συμπαράστασης, η δικαστική απόφαση που ορίζει τον δικαστικό συμπαραστάτη πρέπει να είναι τελεσίδικη για να εξαιρεθεί ο υπάλληλος από το πρόγραμμα κινητικότητας. Υπάλληλος ο οποίος έχει διοριστεί ειδικός επίτροπος τέκνου δεν εξαιρείται.
Η  υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος από τα πρόσωπα τα οποία βαρύνουν τον υπάλληλο, δεν αναιρεί την ιδιότητά τους ως προσώπων που τον βαρύνουν.
Σε περιπτώσεις εξαιρέσεων όπου απαιτείται ως μία εκ των προϋποθέσεων το ετήσιο εισόδημα να είναι χαμηλότερο των 12.000 ευρώ, νοείται το εισόδημα του/της συζύγου ή του εξαρτώμενου μέλους του υπαλλήλου.
Όπως προβλέπεται στην εγκύκλιο οι υπάλληλοι, που πληρούν τις προϋποθέσεις των ανωτέρω περιπτώσεων, μετατάσσονται αυτοδικαίως, από τις 23.9.2013, σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις κλάδου ή ειδικότητας με τον βασικό τίτλο σπουδών που κατέχουν αντιστοίχως ΠΕ Διοικητικού, ΤΕ Διοικητικού, ΔΕ Διοικητικού ή ΥΕ συναφούς κλάδου ή ειδικότητας με διοικητικά καθήκοντα στο δήμο στον οποίο ανήκε η θέση τους πριν την κατάργησή της.
Ειδικά για το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας οι ανωτέρω προϋποθέσεις πρέπει να συντρέχουν κατά την 23η.9.2013, ενώ οι εξαιρούμενοι  θα πρέπει να καταθέσουν και τα σχετικά δικαιολογητικά που να αποδυκνείουν ότι εντάσσονται νόμιμα στις προβλεπόμενες  διατάξεις εξαίρεσης.
Ενόψει των ανωτέρω οι Διευθύνσεις Διοικητικού / Προσωπικού  των Δήμων υποχρεούνται να προβούν το αργότερο έως την 24η.9.2013  στον έλεγχο των απαραίτητων δικαιολογητικών.
Μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου,  το αρμόδιο προς διορισμό όργανο (δηλ. ο οικείος Δήμαρχος) πρέπει να εκδώσει άμεσα τη διαπιστωτική πράξη αυτοδίκαιης μετάταξης από 23.9.2013 των υπαλλήλων που εμπίπτουν στις εξαιρέσεις.
Η μετάταξη διενεργείται σε προσωποπαγείς θέσεις, κλάδου ή ειδικότητας Διοικητικού κατηγορίας αντίστοιχης του βασικού τίτλου σπουδών και η διαπιστωτική πράξη της αυτοδίκαιης μετάταξης πρέπει να αποσταλεί στον Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης προκειμένου να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Τέλος οι Διευθύνσεις Διοικητικού θα πρέπει να αποστείλουν στη Δ/νση Οργάνωσης & Λειτουργίας ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών
1.            αρχείο excel (κατωτέρω πίνακας Α’), αναφέροντας σε ενιαίο πίνακα ποσοτικά στοιχεία των Δημοτικών Αστυνομικών που δεν εντάσσονται στο πρόγραμμα κινητικότητας και
2.            αντίγραφα των διαπιστωτικών πράξεων αυτοδίκαιης μετάταξης υπαλλήλων που ανήκουν στις εξαιρούμενες ομάδες .

aftodioikisi.gr