Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2013

"ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ" ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ ΖΗΤΑ Η ΤΡΟΪΚΑ


Την περαιτέρω απελευθέρωση του κλάδου της ακτοπλοΐας αλλά και τη μείωση των οργανικών συνθέσεων αναμένεται να ζητήσει η τρόικα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου κατά τις επικείμενες διαπραγματεύσεις που αναμένεται να αρχίσουν το επόμενο διάστημα.

Η τρόικα έχει αποστείλει ήδη τα σχετικά «αιτήματα» στο υπουργείο Ναυτιλίας, οι υπηρεσίες του οποίου προετοιμάζονται να δώσουν τις απαντήσεις στη βάση των κατευθύνσεων της πολιτικής ηγεσίας, η οποία υποστηρίζει ότι με το νόμο 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και άλλες διατάξεις» έγινε ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας.

Οπως σημειώνουν στη «Ν» πηγές του υπουργείου, το κύριο ζητούμενο για το επόμενο διάστημα είναι να μελετηθούν οι επιπτώσεις των αλλαγών που επέφερε ο νόμος 4150 που ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2013 και στη συνέχεια να εξεταστούν τυχόν νέες ρυθμίσεις. Την άποψη αυτή αναμένεται να υποστηρίξουν οι επιτελείς του υπουργείου και στα κλιμάκια της τρόικας.

Ανάλογη είναι η θέση του υπουργείου Ναυτιλίας και για το αίτημα μείωσης των οργανικών συνθέσεων που θέτει η τρόικα.

Επισημαίνεται ότι στο «Μνημόνιο Συνεννόησης στις Συγκεκριμένες Προϋποθέσεις Οικονομικής Πολιτικής» του Ιουλίου αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι «μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2013 θα αξιολογήσουμε, σε διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη, την επίπτωση των πρόσφατων εργασιακών μεταρρυθμίσεων στο ναυτιλιακό τομέα και θα κάνουμε περαιτέρω βήματα για να ενδυναμώσουμε την ανταγωνιστικότητά του, συμπεριλαμβανομένης και της αύξησης της ευελιξίας στις εργασιακές ρυθμίσεις».

Το υπουργείο, όπως έχει δηλώσει στη «Ν» ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δεν προτίθεται να λάβει περαιτέρω μέτρα, καθώς -όπως υπογράμμισε- ήδη έγινε μία δραματική μείωση, που νομοθετήθηκε πέρυσι την άνοιξη, στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας. Ο κ. Βαρβιτσιώτης θέλει να δει πώς θα λειτουργήσει στην πραγματικότητα η ρύθμιση και στη συνέχεια «σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) και το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) θα δούμε εάν χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις».

ΣΕΕΝ: Εχουμε δρόμο

Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, η ακτοπλοΐα επιμένει ότι ο νόμος 4150 ελάχιστα βελτίωσε τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκονται σήμερα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Ο ΣΕΕΝ επισημαίνει ότι είναι αναγκαίος ο περαιτέρω εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου και εμμένει στις θέσεις του για ουσιαστικές αλλαγές.

Οι ακτοπλόοι έχουν καταθέσει μία σειρά αιτημάτων στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, που αφορούν τόσο το καθεστώς δρομολόγησης των πλοίων όσο και το θεσμικό πλαίσιο για τις άγονες γραμμές αλλά και τις οργανικές συνθέσεις.

Σε ό,τι αφορά τις συνθέσεις, αυτό που ζητούν είναι να υπάρξει ρύθμιση και στα πλοία της ακτοπλοΐας ανάλογη με αυτή που υπήρξε για τις γραμμές της Αδριατικής, με τη διευκρίνιση ότι για τον υπολογισμό του αριθμού των μελών του πληρώματος θα λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες λειτουργίας των σωστικών μέσων.

Επίσης ζητούν αλλαγές στο καθεστώς δρομολόγησης των πλοίων καθώς και την κατάργηση της ρύθμισης που αναφέρεται στην ανώτατη τιμολόγηση των εισιτηρίων στην οικονομική θέση, αφού δεν υφίσταται πλέον τέτοιος διαχωρισμός στα πλοία. Επίσης ζητείται και η κατάργηση της κρατικής παρέμβασης στην τιμολόγηση των προϊόντων που πωλούνται επί των πλοίων.

Τέλος, ένα θέμα που έχει ιδιαίτερη σημασία για τον κλάδο είναι οι υποχρεωτικές εκπτώσεις στα εισιτήρια που προβλέπονται από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Η ακτοπλοΐα ζητεί την κατάργησή τους ή τουλάχιστον να προβλέπεται η υποχρέωση αποζημίωσης της εταιρείας στις γραμμές όπου ισχύει η ελεύθερη δρομολόγηση των πλοίων.




naftemporiki.gr

e-nautilia.gr