Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΥΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ , ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

Σημεία από την τοποθέτηση του Κώστα Τριαντάφυλλου,
Βουλευτή Χίου και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΠΑ.ΣΟ.Κ.,
κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί των άρθρων του Σ/Ν του Υπουργείου  Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων«Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των Συμβάσεων Παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων».


Αναφορά στο νέο ξεκίνημα της κεντροαριστεράς:
«Αυτές τις μέρες - από χθες - υπάρχει μια ιδιαίτερη κοινωνική κινητικότητα. Από χθες, για όλους εμάς που βρισκόμαστε στην ευρύτερη κεντροαριστερά,  σηματοδοτείται ένα νέο ξεκίνημα. Ένα νέο ξεκίνημα που ξεκίνησε με μια μαζική συμμετοχή κόσμου. Ενός κόσμου που ψάχνει για ελπίδα και προοπτική. Ψάχνει για λογισμό και όνειρο. Ψάχνει για κάτι που δεν θα στηρίζεται σε λαϊκισμούς και κορώνες και δεν θα συναγελάζεται με νεοναζί κάτω από αντιμνημονιακούς μανδύες. Ψάχνει για να βρει μια προοπτική σε μια χώρα που βιώνει σήμερα περισσότερο από ποτέ μια κρίση πρωτόγνωρη, όχι μόνο σε οικονομικό επίπεδο, αλλά και σε κοινωνικό και σε αξιακό και, ενδεχομένως, σε πολιτικό. Γι’ αυτό το λόγο είμαστε ξανά χαμογελαστοί και πιστεύουμε ότι αυτή η μεγάλη προσπάθεια που ξεκίνησε από χθες, με τη μαζική συμμετοχή του κόσμου, μπορεί να αποδώσει καρπούς και, πολύ σύντομα, να έχουμε ξανά μία μεγάλη προοδευτική δημοκρατική παράταξη, που θα ξεκινάει από το κέντρο και θα φτάνει μέχρι τον Ευρωκομουνισμό, την Ανανεωτική Αριστερά. Μια μεγάλη προοδευτική παράταξη, η οποία να επιτελέσει, πραγματικά, ξανά το ρόλο της. Να μπορέσουμε, δηλαδή, να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση, με τρόπο όμως συνεκτικό, με τρόπο κοινωνικό, με τρόπο μεταρρυθμιστικό.»

Αναφορά στα νέα στοιχεία για τη δράση των Βουλευτών της Χρυσής Αυγής:
«Αυτές τις ημέρες, βλέπουμε καθημερινά φωτογραφίες, στοιχεία και ντοκουμέντα, τα οποία προσβάλλουν το δημοκρατικό μας πολίτευμα, τη Βουλή μας, την πολιτική μας. Πιστεύω ότι, εκτός των μέτρων τα οποία έχει λάβει αυτό το Κοινοβούλιο ως προς την αντιμετώπιση του νεοναζισμού, πρέπει να δράσουμε με τρόπο κάθετο. Πρέπει, όχι μόνο να καταδικάσουμε φαινόμενα τα οποία καταδεικνύουν ότι σήμερα υπάρχουν Βουλευτές μέσα στο ελληνικό Κοινοβούλιο, οι οποίοι χαιρετούν ή χαιρετούσαν νεοναζιστικά ή ναζιστικά, ότι υπήρχαν ή υπάρχουν Βουλευτές μέσα στη Βουλή οι οποίοι διατηρούσαν φωτογραφίες του Χίτλερ και εκτελέσεων των ναζιστών δολοφόνων, αλλά, κυρίως, να μπορέσουμε να έχουμε μία μαζική, συνολική, θεσμική αντίδραση, απέναντι σε φαινόμενα που καταδεικνύουν ότι υπάρχουν Βουλευτές μέσα στο Κοινοβούλιο με σβάστικα στο μπράτσο, οι οποίοι πέρασαν από στρατιωτικές εκπαιδεύσεις ανθρώπους οι οποίοι προφανώς εντάχθηκαν σε παραστρατιωτικές οργανώσεις. Σ’ αυτό πρέπει να είμαστε κάθετοι, γιατί αν για κάτι είναι περήφανος αυτός ο τόπος είναι η δημοκρατία του, είναι η ανάγκη και η δυνατότητα του λαού να αντιστέκεται στα νεοναζιστικά φαινόμενα. Είναι αυτή η αντοχή που επιδεικνύει, σήμερα κυρίως, ο κόσμος της εργασίας, ο λαϊκός κόσμος, που μπορεί και αντιστέκεται σε εκείνες τις σειρήνες, σε εκείνες τις κορώνες του ναζισμού».

Σχετικά με το νομοσχέδιο:
«Νομίζω ότι στη διάρκεια της συζήτησης αυτού του νομοσχεδίου καταδείχθηκαν δύο λογικές. Η μία λογική λέει ότι τίποτα σ’ αυτή τη χώρα δεν μπορεί να αλλάξει, ότι η οικονομία δεν μπορεί να πάρει τα πάνω της και ότι η κοινωνία δεν μπορεί να δει καλύτερες ημέρες. Μ’ αυτή τη λογική δεν χρειαζόμαστε ούτε αυτοκινητόδρομους, ούτε διαφορετική προοπτική απ’ αυτήν που υπάρχει. Μ’ αυτή τη λογική δεν χρειαζόμαστε σε καμία περίπτωση να έχουμε διόδια, διότι αυτά τα διόδια δεν χρειάζεται να τα πληρώνουμε. Όμως, υπάρχει και η άλλη λογική εντός της Αιθούσης, αλλά κυρίως –και ευτυχώς για τον τόπο- εκτός της Αιθούσης σε μεγάλη πλειοψηφία. Η άλλη λογική λέει ότι ο συνεπής φορολογούμενος, ο άνθρωπος που περνά δύσκολα, ο άνθρωπος που βγάζει το μεροκάματο ή ο άνθρωπος που αναζητά εργασία καθημερινά είναι εκείνος στον οποίο στηρίζεται η προοπτική της χώρας να βγει από την κρίση. Είναι η άλλη λογική που λέει ότι χρειαζόμαστε αυτοκινητόδρομους, γιατί αυτοί οι αυτοκινητόδρομοι είναι παράγοντες στην ανάπτυξη του τόπου, γιατί μικραίνουν τις αποστάσεις και δημιουργούν προοπτικές στις απομακρυσμένες περιοχές να μπουν στο χάρτη της χώρας. Μάλιστα, αυτές οι περιοχές δεν θα μπουν στο χάρτη μόνο ως τουριστικοί προορισμοί, αλλά και ως παραγωγικές περιοχές, όπου τα εμπορεύματά τους δεν θα σαπίζουν εκεί, αλλά θα μπορούν να μετακινηθούν πολύ γρήγορα είτε στον εξαγωγικό τομέα, δηλαδή στις εξαγωγές μας, είτε ακόμα και στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Αν θέλουμε πραγματικά τα λιμάνια μας να αποκτήσουν εμπορική κίνηση, αν θέλουμε πραγματικά η χώρα μας να είναι τουριστικά φιλική στους λαούς των Βαλκανίων, οι οποίοι μετακινούνται ως επί το πλείστον με τα αυτοκίνητα, τότε προφανώς και χρειάζονται αυτοί οι αυτοκινητόδρομοι. Όμως, οι αυτοκινητόδρομοι χρειάζονται και για έναν ακόμα λόγο. Είναι ένα σημαντικό δημόσιο δικαίωμα, του κάθε πολίτη αυτής της χώρας, να μπορεί να μετακινείται. Αυτή, λοιπόν, η μετακίνηση δεν μπορεί να γίνεται κάτω από κανόνες ανασφάλειας, δηλαδή κάτω από συνθήκες που καθιστούν ιδιαιτέρως επικίνδυνη τη μετακίνηση του ελληνικού πληθυσμού. Επομένως, διασφαλίζεται η οδική ασφάλεια κατά τρόπο συντριπτικό και αυτό είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό.»