Στις 15 Μαρτίου γιορτάσαμε
την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή. Μια γιορτή που απλώς αποτελεί πρόφαση
ενδιαφέροντος του πολιτικού συστήματος για τον δοκιμαζόμενο στην Ελλάδα της
κρίσης (και όχι μόνο) Έλληνα καταναλωτή. Η υποταγή της κατανάλωσης στα
συμφέροντα των μεγάλων οικονομικών και εμπορικών επιχειρήσεων με στοιχειώδη
κρατικό έλεγχο του τρόπου διαχείρισης της κατανάλωσης και με ανύπαρκτη την
στήριξη του καταναλωτικού κινήματος στη χώρα, παρά την διεθνή πρακτική και το
ευρωπαϊκό κεκτημένο, αποδεικνύει το «έμπρακτο» ενδιαφέρον και το στόχο της
κυβέρνησης στη διαχείριση της κατανάλωσης στη χώρα μας.
Η αντιμετώπιση των
υπερχρεωμένων νοικοκυριών με όρους οικονομικής καταστροφής και κατά συνέπεια
διάλυσης του κοινωνικού ιστού της χώρας, προς εξυπηρέτηση των διεθνών δανειστών
μας και του τραπεζικού κατεστημένου, αποδεικνύει τη λογική ότι η κατανάλωση
έχει ως μοναδικό στόχο τη συντήρηση παράνομων
και άδικων επιχειρηματικών κερδών σε βάρος της κοινωνίας και της
αλληλεγγύης ως συνδετικού κρίκου ομαλής λειτουργίας της.
Η Π.ΟΜ.Ε.Κ. «Η Παρέμβαση» ζητά:
1. Tην άμεση λήψη αποτελεσματικών μέτρων
για τις ρυθμίσεις των χρεών με αναδιαρθρώσεις και προσαρμογές των δανείων που
να ανταποκρίνονται στις πραγματικές δυνατότητες των οφειλετών αλλά και στις
σημερινές συνθήκες. Θεωρούμε
επιβεβλημένη την κοινωνική και συνταγματική προστασία της στέγης σε ευρωπαϊκό
επίπεδο.
2. Την άμεση κρατική παρέμβαση για την
πάταξη της αισχροκέρδειας στο χώρο της
αγοράς με όρους ουσιαστικής αποτελεσματικότητας στην προστασία του
καταναλωτή.
3. Την διασφάλιση της ασφαλούς διατροφής
των πολιτών με πιστοποιήσεις, ελέγχους και σοβαρή εφαρμογή διοικητικών και
ποινικών διατάξεων για την παραβατικότητα στο θέμα αυτό. Είμαστε αντίθετοι στη
διαμόρφωση καταναλωτών 2 ταχυτήτων λόγω της κρίσης, με επιλογές που επιτρέπουν
την κατανάλωση τροφίμων χωρίς τις προβλεπόμενες επιστημονικές προδιαγραφές,
κατά παράβαση του ευρωπαϊκού κεκτημένου της αρχής της προφύλαξης και του άρθρου
21 του Συντάγματος.
Απαιτούμε
την ουσιαστική συμμετοχή του καταναλωτικού κινήματος στη διαμόρφωση της
πολιτικής στην κατανάλωση με όρους πραγματικής αντιπροσωπευτικότητας και ισοτιμίας των πιστοποιημένων Ενώσεων Καταναλωτών.