Έρχεται νέα φορο- επιδρομή, αυτή τη φορά με στόχο τους κατόχους ποδηλάτων. Σύμφωνα με το theblob.gr, οι εκπρόσωποι των δανειστών ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να επεκτείνει την καταβολή των τελών κυκλοφορίας και στους οδηγούς ποδηλάτων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της τρόικας αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα κυκλοφορούν περισσότερα από 1 εκατ. ποδήλατα (εκ των οποίων το ένα τέταρτο περίπου είναι ηλεκτρικά), για τα οποία οι κάτοχοί τους δεν πληρώνουν κανέναν απολύτως φόρο. Οι εκπρόσωποι των δανειστών κάνουν λόγο σε επιστολή τους για«πρωτοφανή φορολογική αδικία και ανισότητα εις βάρος όσων διαθέτουν άλλου είδους μεταφορικά μέσα» και απαιτούν από την ελληνική κυβέρνηση να επιβάλει τέλη κυκλοφορίας και στους ποδηλάτες και μάλιστα άμεσα. Ως παράδειγμα προς μίμηση φέρνουν ένα άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε., την Ολλανδία, όπου έχει επιβάλει ανάλογο φόρο από το 1982.
Οπως αναφέρεται σε ξεχωριστό παράρτημα – το οποίο επίσης έχει στη διάθεσή του το theblob.gr - η τρόικα προτείνει ο υπολογισμός του νέου τέλους κυκλοφορίας ποδηλάτων να γίνεται με βάση δύο παραμέτρους:
α) την εμπορική και συναισθηματική αξία του ποδηλάτου και
β) την περίμετρο της γάμπας του ποδηλάτη και την συνολική μυική του μάζα (σ.σ. που αντιστοιχεί στους ίππους και τα κυβικά)
Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, όπως τονίζει η τρόικα, το νέο τέλος κυκλοφορίας δεν θα μπορεί να είναι χαμηλότερο των 100 ευρώ ανά ποδήλατο.
Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες του theblob.gr, η κυβέρνηση εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να υποχρεώσει τους ποδηλάτες να ασφαλίζουν τα ποδήλατά τους, «όπως εξάλλου ισχύει για όλους τους υπόλοιπους κατόχους οχημάτων», καθώς έχει παρατηρηθεί αύξηση στα τροχαία ατυχήματα που έχουν προκαλέσει σε τρίτους οδηγούς, οι ποδηλάτες που παραβιάζουν κατ” εξακολούθηση φωτεινούς σηματοδότες, σήματα ΚΟΚ ή/και κινούνται στην αριστερή λωρίδα σε λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας και στις εθνικές οδούς.
aftodioikisi.gr