Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2014

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ TSAKOS ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟ ΜΕΡΙΣΜΑ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΚΡΙΣΗ




Η Tsakos Energy Navigation υποσχέθηκε στους επενδυτές πως μια αύξηση του μερίσματος βρίσκεται στον ορίζοντα, καθώς έκανε μια υπόθεση ανοδικής πορείας για την αγορά τάνκερ αργού πετρελαίου στο φόντο των ευρύτερων αναταραχών στις χρηματαγορές.
Λίγο μετά την καυτή είδηση πως η Euronav αναβάλλει την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ο Τσάκος, δήλωσε πως η πτωτική πορεία της τιμής του πετρελαίου που πλήττει τις χρηματαγορές κρίνεται θετική ως προς τις δικές τους κατώτερες “κόκκινες” γραμμές.
Ο Τσάκος είπε ότι η ομάδα διαχείρισης μ” επικεφαλή τον εν γένει συντηρητικό Νικόλας Τσάκος συνέστησε στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας να αυξήσει τις πληρωμές της προς τους μετόχους το 2015. Δεν διευκρινίσθηκε πάντως το πόσο μεγάλη θα είναι η αύξηση.
Σύμφωνα με αναλυτές, η δήλωση αυτή σχετίζεται άμεσα με την απόφαση της Euronav ν” αναβάλει την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Πρόκειται για μια κίνηση που θεωρείται ότι αποκαλύπτει περισσότερα για τις κεφαλαιαγορές από την κατάσταση στον κλάδο των τάνκερ αργού πετρελαίου.
Παρ” όλα αυτά ούτε η μετοχή της TEN Νέα Υόρκη φάνηκε να μένει ανεπηρέαστη από τη χρηματιστηριακή αναταραχή τις τελευταίες μέρες. Ο ιδιοκτήτης υπεραμύνεται πως η πτώση των μετοχών της βρίσκεται “σε άμεση αντίθεση με την κατάσταση της πραγματικής αγοράς τάνκερ, τις μελλοντικές προοπτικές και την οικονομική ευρωστία της εταιρείας”.
Ο Τσάκος ανέφερε επίσης ότι μια πτώση της τιμής του πετρελαίου αποτελεί μια “διπλή ευλογία” για την εταιρεία, αφού “δημιουργεί ένα ούριο άνεμο για τις θαλάσσιες μεταφορές καθώς η “μαλακή” τιμή του εμπορεύματος οδηγεί σε αύξηση των παγκόσμιων εισαγωγών την κατάλληλη στιγμή σε σχέση με τον επικείμενο χειμώνα”.
“Ως αποτέλεσμα, οι τιμές spot έχουν διπλασιαστεί σε σύγκριση με τα ποσοστά την αντίστοιχη περίοδο το περασμένο έτος για τους περισσότερους από τους τύπους πλοίων που λειτουργεί η TEN”. Σημειώνει ότι οι τιμές των VLCC φτάνουν σήμερα τα 34.700 δολάρια την ημέρα, σε σύγκριση με 18,000 δολάρια την ημέρα αντίστοιχα των το 2013. Τα Suezmaxes βρίσκονται στα 32.500 δολάρια ανά ημέρα, ενώ πριν από ένα χρόνο ήταν σχεδόν στα 30.000 δολάρια ανά ημέρα.
Η TEN προσθέτει: “Από την άλλη πλευρά, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο στοιχείο δαπάνης των εργασιών της εταιρείας αφορά στην τροφοδοσία πλοίων, η χαμηλότερη τιμή των πετρελαίου μεταφράζεται σε εξοικονόμηση κόστους υλικών. Αυτές οι εξοικονομήσεις εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση, σε σχέση με το κατώτατο όριο της TEN”.
Επιπλέον βοήθεια έρχεται από την ενδυνάμωση του αμερικανικού δολαρίου, η οποία η TEN υπολογίζει ότι μειώνει τις δαπάνες της σε ευρώ κατά 12 εκατομμύρια με βάση τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Η ελληνικής ιδιοκτησίας εταιρεία, η οποία είναι σε διαδικασία παραγγελίας νέων VLCC υποστηρίζει ότι η αγορά του αργού βρίσκεται σε ισορροπία – παρέχοντας εν γένει μια σταθερή πλατφόρμα για επενδύσεις. Επισημαίνει τέλος, ότι η ζήτηση για VLCCs με συμβάσεις περιόδου είναι στο υψηλότερο επίπεδο από το 1960.