Το
Σωματείο καταγγέλλει σε όλους τους συναδέλφους τις ενέργειες της Σχολικής
Συμβούλου Νηπιαγωγών της 47ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας (Χίου,
Σάμου) η οποία με εισαγωγικό της
σημείωμα προωθεί την αξιολόγηση της κυβέρνησης, που κατηγοριοποιεί συναδέλφους,
σχολεία και Νηπιαγωγεία, ώστε να
οδηγηθούν όλοι και όλα στον Καιάδα του ανταγωνισμού και του «νέου
σχολείου» της αγοράς.
Οι
ενέργειες της Σχολικής Συμβούλου είναι η «καλύτερη απάντηση» σε όσους έβαλαν ενάντια στις αποφάσεις του
Σωματείου για τη θέση που πήρε για το ρόλο των στελεχών στην εκπαίδευση στην
προώθηση της αντιεκπαιδευτικής – αντιλαϊκής πολιτικής.
Είναι η «καλύτερη απάντηση» και σε όσους καλοπροαίρετα προβληματίστηκαν
αν μπορούν άνθρωποι σε αυτές τις θέσεις να υπηρετούν τα συμφέροντα των
συναδέλφων ή είχαν αυταπάτες για το ρόλο που θα επιλέξουν! Ενισχύεται η ορθότητα της απόφασης του Σωματείου να προχωρήσει στη
διαγραφή της από το Σωματείο. Ο
αξιολογητής που καθορίζει τα ψωμί, το μισθό, την εργασία και τη ζωή μας
δεν μπορεί να μας αποκαλεί συνάδελφους.
Συνάδελφος είναι αυτός που μαζί χτίζουμε τη συνείδηση των παιδιών μας,
χτίζοντας τείχος αντίστασης στην πολιτική που είναι απέναντί μας.
Το
έργο των εργαζόμενων Νηπιαγωγών γίνεται κάτω από αντίξοες συνθήκες. Τονίζουμε
για μια ακόμη φορά:
·
Η λεγόμενη αξιολόγηση δεν έχει καμία σχέση με την ανάγκη επιστημονικής,
τεχνικής, επαγγελματικής στήριξης, των εκπαιδευτικών. Ούτε έχει στόχο να
εξαλείψει τις αιτίες που δημιουργούν και οξύνουν τα λαϊκά προβλήματα.
·
Τα «διαφημιζόμενα» εκπαιδευτικά εφόδια και προσόντα που τίθενται στο
σημείωμα δεν είναι τίποτα άλλο παρά το προκάλυμμα του «βούρδουλα» και τη βίας
της αξιολόγησης. Του χαρακτηρισμού μας
ως «επαρκών» ή «μη – επαρκών» με βάση το κατά πόσο προωθούμε την κυρίαρχη
πολιτική. Στοχεύουν, συνολικά στο να
δυναμώσει η τάση υποχώρησης, συμβιβασμού και χειραγώγησης μέσα στα Σχολεία και
Νηπιαγωγεία, η υποχώρηση από τον αγώνα μας.
Κανείς να μην
πέσει στην παγίδα και στις ψεύτικες ελπίδες που καλλιεργεί η κυβέρνηση για
δήθεν αυξήσεις στους μισθούς, όσων αξιολογηθούν θετικά. Οι
ποσοστώσεις του νόμου 4024/2012, το πάγωμα των βαθμών, η ασταμάτητη αφαίμαξη
και φορολεηλασία, δεν αφήνουν περιθώριο για ψευδαισθήσεις. Εξάλλου, η κυβέρνηση
με το νέο μισθολόγιο έχει στόχο να εξισώσει το μισθό στο Δημόσιο με τον
κατώτερο μισθό στον Ιδιωτικό Τομέα (586 μεικτά).
Επιβεβαιώνεται ότι στο πλαίσιο του σημερινού δρόμου
ανάπτυξης, της σημερινής εξουσίας και του σημερινού, αντιδραστικού, κρατικού
μηχανισμού δε μπορεί να υπάρξει αξιολόγηση που θα έχει φιλολαϊκά
χαρακτηριστικά, δε μπορεί να υπάρξει
«καλή» αξιολόγηση, όπως προπαγανδίζεται από τον κυβερνητικό συνδικαλισμό.
Στη βάση αυτών των εξελίξεων επαναλαμβάνουμε τις διακηρυγμένες αποφάσεις του
Σωματείου και της ΔΟΕ που σας έχουν ήδη αποσταλεί σε κάθε συνάδελφο:
Υπενθυμίζουμε ΞΑΝΑ την κοινή απόφαση
ΔΟΕ-ΟΛΜΕ που καλούν:
Α. Τους διευθυντές (και
υποδιευθυντές) των σχολείων να σταθούν δίπλα στους συναδέλφους και να μη
μετατραπούν σε αξιολογητές τους. Αυτό σημαίνει ότι, με βάση την απεργία-αποχή που κήρυξαν τα αρμόδια
όργανα της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, τους καλούμε να απέχουν:
- από την εξ αποστάσεως
επιμόρφωση,
- από τον ορισμό ομάδων
εργασίας,
- από τον προγραμματισμό
δράσης ή τα σχέδια δράσης,
- από τις διαδικασίες αξιολόγησής τους, και
- από την αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών του σχολείου τους και γενικότερα από όλες τις διαδικασίες
αυτο-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΔΕΝ ΠΡΟΧΩΡΑ ΣΤΑ ΟΣΑ ΕΝΤΕΛΛΕΙ ΜΕ ΥΦΟΣ «ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ» Η ΣΧΟΛΙΚΗ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ.
Β. Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, με βάση την απεργία-αποχή που
κήρυξαν τα αρμόδια όργανα της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, να απέχουν:
- από τη συγκρότηση ομάδων
εργασίας,
- από τον προγραμματισμό, την
κατάθεση σχεδίου εργασίας και την παράδοση του όποιου υλικού μπορεί να
αναρτηθεί στο «Παρατηρητήριο» της αξιολόγησης,
- από την «εθελοντική»
αξιολόγηση,
- από τη σύνταξη έκθεσης
ατομικής αξιολόγησης,
- από κάθε διαδικασία
αξιολόγησής τους από τον σχολικό σύμβουλο και τον διευθυντή του σχολείου,
- από τη στελέχωση των 5μελών επιτροπών ανά
νομό, ως παραρτημάτων της ΑΔΙΠΠΔΕ (Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας στην
Εκπαίδευση).
- Δεν συμβάλλουμε στην
κατηγοριοποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο. Υπερασπιζόμαστε
τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, το δημόσιο και δωρεάν σχολείο
για όλα τα παιδιά.
- Απέχουμε από όλα τα παραπάνω
και οτιδήποτε άλλο γίνεται για να υλοποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο
(αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών). Η στάση μας αυτή
έχει την απόλυτη και πλήρη κάλυψη από την απεργία – αποχή που
κήρυξαν τα αρμόδια όργανα της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Η Σχολική Σύμβουλος και όσοι θα
τη μιμηθούν έχει διαλέξει το δρόμο να είναι απέναντί μας! Η τρομοκρατία δεν
πρέπει να περάσει! Όλοι αυτοί θα είναι υπόλογοι στην ιστορία του κλάδου!
Και στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, οι εργαζόμενοι δεν έχουν
υποκύψει. ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΚΑΘΟΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ της ΑΔΕΔΥ
μπλοκάροντας το καλοκαίρι τη διαδικασία, ενώ, με αποφάσεις μαζικών Γενικών
Συνελεύσεων, δεν κατέθεσαν τη φόρμα της ατομικής αξιολόγησης, αλλά την
παρέδωσαν στα σωματεία τους. Ήδη, πάνω από 20 Ομοσπονδίες του δημόσιου τομέα
έχουν κηρύξει απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης με
εξώδικα που έχουν αποστείλει στα αντίστοιχα υπουργεία.
Όλοι μαζί συσπειρωμένοι γύρω από το σωματείο συνεχίζουμε τον αγώνα κατά της
αξιολόγησης!
Ο Πρόεδρος Ο
Γραμματέας
Αμπαζής Γιώργος Τσίγκος Στέφανος