Εν όψει της
ολοκλήρωσης του έργου, δόθηκε συνέντευξη Τύπου, στην αίθουσα εκδηλώσεων του
Επιμελητηρίου.
Αντικείμενο ήταν οι προκλήσεις που τέθηκαν κατά τα στάδια
υλοποίησης του έργου και οι παρεμβάσεις που σχεδιάστηκαν, για τη βελτίωση του
οικονομικού περιβάλλοντος υποστήριξης των μεταβιβάσεων των επιχειρήσεων, για το
διάστημα 01-01-2012 μέχρι σήμερα.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, επισημάνθηκαν τα
τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες όπως: μεγάλες
φορολογικές επιβαρύνσεις, ανυπαρξία προγραμμάτων επιδότησης μέσω του ΟΑΕΔ για
τη συνέχιση των επιχειρήσεων και όροι απαγορευτικοί για το νέο
επιχειρηματία που επιθυμεί να αναλάβει
μια βιώσιμη επιχείρηση. Τα θετικά της συνέχισης αυτής, είναι πολλά: το υπάρχον
πελατολόγιο, εγκαταστάσεις, άδειες λειτουργίας, μικρότερα κόστη αλλά και έτοιμα
περιουσιακά αγαθά, όπως το σήμα και ο διακριτικός τίτλος μιας επιχείρησης.
Τονίστηκε
ιδιαίτερα, η σημασία και ο ρόλος που είχε η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε συνεργασία
με ανεξάρτητους φορείς και πρόσωπα, για τη διευκόλυνση της διαδικασίας
μεταβίβασης μιας επιχείρησης. Συνέβαλαν καθοριστικά, τα δυο πολύτιμα εργαλεία
του έργου TOK–TOC, το ειδικό Γραφείο Πληροφόρησης και η πρωτοποριακή στην
εφαρμογή της, ψηφιακή πλατφόρμα www.tok-toc.biz
Το
Γραφείο TOK – TOC BIZ, που ιδρύθηκε στο Δήμο Αγίου Δημητρίου, έχει δεχθεί
μέχρι σήμερα, 180 εκδηλώσεις ενδιαφέροντος και
έχει προσφέρει πληροφόρηση σε πάνω από 500 επιχειρήσεις του Δήμου αλλά
και της ευρύτερης περιοχής των νοτίων προαστίων. Στην ψηφιακή πλατφόρμα έχουν
καταχωριστεί ήδη, 110 αγγελίες.
Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, θεωρεί ότι η προστιθέμενη
αξία των αποτελεσμάτων του Έργου TOK–TOC, θα φανεί στο άμεσο
μέλλον. Έχουν σχεδιαστεί συνεργασίες με τα υπόλοιπα Επιμελητήρια της χώρας και
με άλλους Δήμους καθώς και τα αρμόδια Υπουργεία, ώστε να υποβληθεί συνολική
πρόταση – παρέμβαση για την αναμόρφωση του πλαισίου των μεταβιβάσεων και την
άρση των φορολογικών και γραφειοκρατικών επιβαρύνσεων.