Του Μηνά Τσαμόπουλου
Σε μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, με έδρα την Ελλάδα, εκ των οποίων κάποιες είναι εισηγμένες στην αμερικανική χρηματαγορά τέθηκε, πρόσφατα και για μία ακόμη φορά, το ερώτημα εάν σε περίπτωση μετεγκατάστασης της εταιρείας στο εξωτερικό θα ακολουθούσαν.
Το ποσοστό όσων απάντησαν θετικά αυτή τη φορά ξεπέρασε 80%.
Ακόμη και εκείνοι που απάντησαν αρνητικά είπαν ότι ο λόγος ήταν οικογενειακός αφού δεν μπορούν να πάρουν την οικογένεια μαζί τους σε ξένη χώρα.
Οι υπάλληλοι των ναυτιλιακών εταιρειών θεωρούν ότι οι συνθήκες διαβίωσης στο εξωτερικό είναι καλύτερες από ό,τι στην Ελλάδα ενώ θα έχουν και εξασφαλισμένη εργασία σε γνώριμο εργασιακό περιβάλλον.
Οι εταιρείες
Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκαν κατά 22 μέσα στο 2014 φθάνοντας τις 668 από 690 ποσοστό 3,2% .
Συνολικά από το 2011 η μείωση αγγίζει το 12% και είναι κατά 94 λιγότερες. Οι μικρότερης δυναμικότητας ελληνικών συμφερόντων εταιρείες που ελέγχουν ένα με δύο πλοία μειώνονται συνεχώς. Από το 2011 ο αριθμός τους από 350 κατέβηκε στις 274.
Τα τελευταία 17 χρόνια ο συνολικός αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών μειώθηκε κατά 28%.
Όπως επισημαίνεται στην έρευνα της Petrofin Research δεδομένης της τραπεζικής συμπεριφοράς απέναντι στους μικρούς πλοιοκτήτες, αλλά και της ίδιας της ναυτιλιακής αγοράς, αναμένεται, τα επόμενα χρόνια, περαιτέρω μείωση του αριθμού των μικρών εταιρειών και ειδικά όσων έχουν ένα με δύο πλοία. Ταυτόχρονα, θα αυξηθεί ο αριθμός των μεγάλων «παικτών» της ναυτιλιακής σκακιέρας.
e-nautilia.gr